19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Tužil 4.5.2011 19:53

Naslouchat dětem?

Děti se ptají, k čemu jsou jim předměty, které nebudou nikdy potřebovat - ale to jsme se my starší ptali také a teprve po letech jsme to zjistili! Proboha, proč nad tím brečet?

Já jsem měl na gymplu 6 let latinu a taky se ptal - teď to vím a jsem rád, že mi pomohla při studiu cizích jazyků. Mám státnici na matfyzu, v mém praktickém životě jsem integrál nikdy nepotřeboval, ale nevadilo mi to, protože jsem věděl, že kdyby ta nutnost nastala, tak si s tím poradím.

Pokud se týče kantorů, vždycky jsem slyšel, že učitel je jako herec, který tvoří hru. Kantořina byla a bude o lidech, kteří tvoří ale také perfektně ovládají svůj obor.

J. Kanioková 4.5.2011 18:09

Ekonomům naslouchat je NUTNÉ !!!

"Nemohla by skutečnost, že české děti chodí do škol nerady a nenávidějí jedny předměty více než jiné, být také důsledkem toho, že vzdělání se v našich očích stává pouze kvalifikací k pracovnímu životu? Není tento způsob uvažování důvodem toho, že děti se pak stále více ptají, „k čemu“ jim vlastně jsou předměty, které „nebudou nikdy potřebovat“? "

Tohle bylo, je a bude!

V situaci neskutečného dluhu nelze bez ekonomických aspektů řešit nic. I když tím neobhajuju bakalářská dostatečnost k vyučování. Ono to spíš bude kus od kusu, i když ti kantoři mají stejné vzdělání. Měla jsem na stř. škole kantora, jen jediný rok, který mě naučil mít ráda matematiku. Jeden jediný rok! Všechny ostatní roky to byla katastrofa, co to byli za matykáři. To je o lidech, ne každý má talent a to je ten průšvih. Také zkoušení testy, to je zvěrstvo, to nenaučí myslet v souvislostech, jen fofrem zaškrtávání. Jedině potítko u tabule donutí dítko pořádně provětrat mozek.

I. Kudrnová 4.5.2011 16:05

Máme naslouchat jenom ekonomům?

     Ekonomům určitě a navíc i selskému rozumu, když nebudou peníze, protože minulé vlády  utratily více než jsme tam mohli naskládat. Soukromý sektor, podnikatelé, sociální a zdravotní  od zaměstnavatelů, zaměstnanců,  daní přímých a nepřímých a různé poplatky úřadům, majetkové daně a jiné. Z toho platíme všechny státní zaměstnance,  zaměstnance obecních úřadů různých neziskovek,  pracovníků- a je jich hodně -  sociálního zabezpečení, zaměstnance krajských úřadů  a jak je vidět, pořád to nestačí. Státních zaměstnanců, kteří  by vlastně měli spravovat naše peníze,   je pořád více a více. Tam je zakopaný pes. Jen se podívejte, kolik vy máte různých   radících orgánů ve školství, jak jste z toho všichni špatní, když zase si vymyslí nějací chytrolíni, co zase máte vykazovat. Oni si tu práci vymýšlejí, aby si svou existenci zajistili. Jen se podívejte, jak ve všech státní organizacích a ministerstev  se najednou  najdou různí radilové, pochopitelně se vzletnými  pojmenovávánimi svých funkci Za rok 2010 jsme ještě všichni platili úrok z e státního dluhu  pře 70 miliard. Kolik to bude za letošní rok? 

J. Lufinka 4.5.2011 15:51

Už jsme to jednou zažili

a nepoučili se jak koukám. Poprvé přece dostala ekonomika plnou přednost před právem  při velké privatizaci a ekonomické a morální následky si neseme až do dnešní doby. Také je potřeba se zamyslet kam až to dovedla naše vyspělá euroatlantická společnost, která jiným káže co je a není správné. Všimli jste si vůbec někdo, že základem dění už není člověk jako základní entita všeho co se děje, ale že se stal člověk pouze prostředkem na vydělávání peněz. Hodnota člověka je dána pouze poměrem nákladu na něj ku zisku z něho. Problém jsem schválně vyhrotil a zjednodušil. Je to problém na složitou a dlouhou diskuzi v našem euroatlantickém prostoru.Myslí  te si však, že má na  ni někdo v dnešní době čas nebo odvahu?

F. Eliáš 4.5.2011 8:11

Jitstě

Jenom hlupák si může myslet, že kantorovi stačí bakalářské vzdělání. Muselo by to být dost trapné, kdyby byl učitel méně schpný, než jeho studenti. Dobrý učitel umí učit, přizpůsobí podání problému, duševní úrovni posluchačů. To každý neumí. S tím vychováváním bych byl opatrný. Myslím, že výchova je výhradním právem i povinností rodičů. To jenom komunisté dokázali v libovolném věku vychovávat v duchu socialistického internacionalismu. Při vzdělávání by se nemělo šetřit prostředky, ale také by se jimi nemělo bezúčelně plýtvat, jako to umí úředníci ministerstva školství.

K. Janyška 4.5.2011 7:56

Ano, dobrým ekonomům a skutečným právnílům. Jinak lidský svět vysvětlit nelze ! Dzp.

R. Kříž 4.5.2011 7:49

a bude to...

... stale na houby....

a to do te doby, nez skolstvi, zdravotnictvi a prakticky vsechno ostatni oddelime od vlivu verejne spravy (jak statni spravy tak samospravy). zdravi ani vzdelani neni nic, co by mel stat ci komunal organizovat za penize uloupene danovym poplatnikum.

at si kazdy chodi do skoly za sve

jenze problem je v tom, ze toto jedine spravne reseni nechce prakticky nikdo, kazdy by to zprasil podle sve uchylne predstavy o tom, "co je vyhodne"...:(

K. Luboš 4.5.2011 9:39

Re: a bude to...

Správně! Navrhuji zrušit stát a neplatit žádné daně. Vždyť k čemu je nám takový Nečas! 

R. Kříž 4.5.2011 9:42

Re: a bude to...

stat by uplne slo zrusit asi az v okamziku, az by nebyly v celech jinych statu hovada, co povazuji stat za nejvetsi moznou firmu, ktere mohou "vladnout".

podrobnosti na www.liho.cz

T. Pansky 4.5.2011 5:28

Ekonomicka rada vlady = pseudo-organ

Ekonomicka rada vlady je organ, ktery byl vytvoren za predsedy vlady pana Topolanka jako odpoved na kritiku levice, ze vlada neni pripravena bojovat proti probihajici krizi.  Bohuzel, i po zmene vlady (velke koalici ODS-CSSD) a pri soucasne pravicove vlade, tento organ funguje (tusim proto, ze predseda vlady je z ODS).  Nejsem si jisty, jestli jsou clenove rady honorovani ci nikoliv, ale to neni podstatne.  Podstatny je fakt, ze zde existuje v ustave neukotveny organ, ktery vystupuje s navrhy zmen, za ktere ovsem neni nikomu zodpovedny.  Samozrejme, vlada k necemu muze prihlednout, ale zdaleka nemusi.  Tento organ se v minulosti uz vyjadroval ke snad vsemu moznemu.  Citovat usneseni tohoto organu je ovsem znacne nebezpecne prave proto, ze chybi jakakoliv zpetna vazba a jakakoliv zodpovednost.  Jinak receno, tento organ muze rikat cokoliv (i nesmysly) a celkem nic se nedeje.  top0625top@live.com