Chceme pro vás bezpečné a kvalitní diskuse, proto mohou diskutovat pouze přihlášení uživatelé.
V66. 41K65u65h68a48j
Sdílené koloběžky, sdílená kola, sdílená auta, sdílená elektřina, sdílené informace o mzdách kolegů...co přijde ještě? Sdílené byty? Je fakt, že spousta lidí v sedm vypadne a v šest večer se vrací, celou dobu tam nikdo není, je to vlastně nevyužité. Jak k tomu přijdou bezdomovci?!
I73v27o 31P88a29d36r83t78a
V Japonsku to mají vyřešené. Fíra Šinkazenu končí třeba v Tokiu a tam si po večeři zaleze do kapsle hotelu. Ráno jde na šichtu a "jeho" kapsli obsazuje další co měl noční.
T75o70m15á21š 71F11l11a23š10k17a
Co je tohle za nesmysl? Vždyť se mohou sdílet jen PŘETOKY. Tedy to, co sám nepotřebuji a posílám do sítě. Navíc si mohu s kýmkoliv dohodnout jakoukoliv cenu. Prostě větší hloupost, než tento článek, se vidí zřídka.
R42o16l62a15n82d 17S83z91e80w10c85z82y57k
ano , přetoky, genialní český vynález, sice to popírá Kirchhoffovy zákony.Ohmův zákon a v neposled Maxwellovy rovnice, ale to nevadí , svaté nadšení pro grýndýl, zlatá horečka úspor, a snaha být in, to vše překoná
O12l71d47ř65i61c50h 69K89o73ž95u21š53n41í80k
Hi, to jsou naprosto zbytečné úvahy, podstatné je, že výdaje na OZE jsou vyhozené peníze, a to tak, že i naše, ačkoliv si to nepřejeme.
Instalovaný výkon v OZE zdrojích je efektivní z cca 5 procent
V87. 49K59u66h53a40j
Barterový obchod tady už byl, a celkem se - v jistém dějinném období - osvědčil. Ovce za deset bobřích kůží, dvě sekery za vor...ovšem hlídání psa za elektřinu, to tady ještě nebylo. Takže pokrok, ne? Nebo ne? Jeden pomalu neví.
M58i32r61o84s67l44a24v 14Š37e55j82n92a
Kde jste našel u sdílené elektřiny barter? I ta virtuální baterie, kterou distributoři nabízí, je zpoplatněna.
M91i23c12h48a33l 45K49a71n40d26a
Poznámka k velmi dlouhému příspěvku pana Kostelanského níže:
Velmi výjimečně s většinou jeho argumentů souhlasím. Avšak velmi varuji před používáním baterií z elektroaut. Tyto baterie nejsou pro FVE vhodné a způsobily už mnoho požárů (např. před rokem ve Frýdku se škodou přes 9 miliónů). Mají prostě jiné charakteristiky a jiný režim provozu.
U každé baterie pro FVE je uveden výčet střídačů se kterými může spolupracovat. Stejně tak u každého střídače je výčet možných spolupracujících baterií. Tato doporučení by měla být dodržena. Nevylučuji, že budoucnu bude FVE umět baterie z elektroaut využít, ale dnes tomu tak není.
M67i20r51o61s50l36a95v 52Š30e42j41n51a
Záleží na tom, jaké baterie použijete. Pokud železofosfátové, tak ty nehoří a jsou téměř nesmrtelné. Jedinou jejich nevýhodou je nižší hustota akumulovane energie. Ale to u baterií k fotovoltaice nevadí
R97o78s20t62i96s26l36a64v 62M27e22i28š60n28e77r
sdílet elektřinu lze tak s maminkou nebo tatínkem, popř. babičkou. nikoliv se sousedy. neboť jak praví klasik: co je v domě, není pro mě.
M48i25r24o26s80l10a42v 64Š51e42j16n93a
Můj soused má fotovoltaiku a poté, co nabije svou baterii, tak přebytky prodává. Ale já chápu, že pro vás je tohle nepochopitelné.
J87o18z83e35f 50K60o50s25t33e38l70a47n33s45k74ý
(Neznámý) autor článku nejen že nepochopil, o čem sdílení elektřiny je a není, ale i ekonomická věda a její zákonitosti jsou pro něho španělskou vesnicí. Článek akorát ukazuje, jak elektrofobové vidí problémy tam, kde nejsou, a předem malují čerta na zeď.
Opět jako ve VŠECH článcích o "nesmyslnosti OZE", i zde autor pořád podsouvá princip "všechno nebo nic". Sdílení energie mezi sousedy si představuje tak, že z jednoho dne na druhý se několik domů, možná ulic zcela odstřihne od energetické sítě a budou spoléhat jen na to, co si doma nebo jejich sousedé vyrobí. Což je samozřejmě nesmysl. Autor asi předpokládá, že všichni, co mají nebo budou mít soláry, budou tak blbí jako je on chytrý. Ovšem tohle je vize na mnoho a mnoho desetiletí, již s ohledem na to, že v našich zeměpisných šířkách je velký rozdíl mezi produkcí elektřiny ze solárů v létě a v zimě. V zimě je to v nejlepším případě 10 % z toho, co v létě.
Aby se někdo odvážil zcela odstřihnout od energetické sítě, musel by mít výrobu elektřiny ze solárů nadimenzovanou pro zimní provoz. V létě by pak mal obrovské přebytky elektřiny. Možná i to se bude někdy dít, ale při současných cenách solárů to asi nikdo rozumný dělat nebude.
Lidé, co si soláry instalují, se tedy nechtějí odpojit od sítě teď a okamžitě. "Jenom" chtějí část své spotřeby elektřiny pokrývat z vlastních zdrojů, 6 - 7 měsíců v roku. Ceny solárů pořád klesají, takže co nevidět to bude vlastně jen o penězích. Když se vám investice do solárů vrátí do 5 let, není o čem přemýšlet.
Co se týče toho sdílení vyrobené elektřiny, je komické, jak si to autor představuje. A nejen to sdílení, ale také výrobu elektřiny ve vlastní režii a prodej případných přebytků do veřejné sítě. Pořád papouškuje nesmysly o tom, jak slunce svítí nebo nesvítí a jak vítr fouká nebo nefouká. Ve svém fanatismu si ovšem vůbec nezjistil, že standardní součástí fotovoltaiky se stává i baterie s kapacitou alespoň 10 kWh, do budoucna ale spíš v desítkách kWh. Bez ní totiž nelze soláry plně využít, např. pro dobí
J62o50z96e33f 11K31o58s56t36e16l25a60n51s65k24ý
..., např. pro dobíjení elektroaut(a) majitele domu. Většina lidí je totiž v čase největší výroby elektřiny ze solárů většinou v práci nebo v přírodě/nákupním centru atd (přes víkend), a auto by se nabíjí večer a v noci. Bez baterie to ovšem možné není, resp. je možné jen nabíjení z veřejné sítě. Pak by ale celá investice do solárů jaksi postrádala smysl.
Ano, baterie jsou zatím příliš drahé na to, aby si běžný člověk mohl dovolit mít kromě elektromobilu i další stacionární baterii s kapacitou 50 kWh+. Jenže ceny baterií klesají a ještě klesat budou. A pak je zde druhý život elektromobilových baterií. Nemusejí se všechny recyklovat - i když jejich kapacita za dobu používaní elektrovozu klesla o 20 či 30 %, pořád budou zajímavé pro majitele solárů. Bude to ovšem záviset na jejich ceně. Pokud ale ta cena bude na úrovni kolem 20 % cen nových baterií, opět není o čem přemýšlet.
Možností je ale samozřejmě víc. Např. někdo si koupí nový elektrovůz, ale ten starý neprodá, ponechá si jej jako "zimní vůz" - v Německu časté řešení u spalováků. V létě pak vůz bude sloužit jako baterie, v zimě pak na vození. Nechytejte mě ale za slovo, tohle je jenom jedna z mnoha a mnoha možností, jak lidé mohou přijít ke starší baterii.
Aby nedošlo k omylu, smysl záložní baterie není primárně v možnosti dobíjení jiného elektrovozu během hodin, kdy slunce nesvítí. Jejím hlavním účelem je VYROVNÁVAT OKAMŽITÚ VÝROBU A SPOTŘEBU ELEKTRICKÉ ENERGIE. U dostatečně velké baterie tak problém s tím, že někdy slunce svítí víc a někdy míň, pomine. Pokud někdo chce argumentovat, že v zimě to fungovat nemůže, ať si opět začne číst mojí poznámku od začátku a pozorněji.
Baterie se co nevidět stane nutnou podmínkou, pokud někdo bude chtít prodávat své přebytky elektřiny do veřejné sítě. Nebude se moct kdokoli připojit, kdy se mu zamane a kdy mu to bude pasovat. Bude se muset dohodnout s energetickým dispečinkem na tom, v jakém objemu a po jaké křivce tu elektřinu do sítě dodá. Pokud podmínky nedodrží, bude penalizov
J29i90ř31í 48R56o78š91k71o67t20a
To je celé nějaké nepochopení. Sdílení je mladší sestra virtuální baterie. Jde o čistě účetní operaci. Majitel virtuální baterie elektřinu vyrobí, pošle do sítě a kdykoli jindy si ji "jakoby" ze sítě odebere a zaplatí jen regulovanou část ceny. Podmínkou sdílení je, tuším, odběr na jiném místě do 15min po odeslání elektřiny do sítě. Moderní střídače a regulátory (celá ta bedna na FVE) a elektrické hodiny, umějí tohle všechno zkombinovat. Odběr ze sítě, dodávku do sítě, evidenci a kdovíco ještě.
Není to věc samospásná, není to nic co by mohlo vyřešit problematiku zásobování elektřinou. Je to jedna z možností. Za mě super.
Mám FVE na střeše chalupy, máme e-auto v Praze. S sdílením, mohu (budu moci- ještě se celý produkt obchodně dost nevyvinul), vyrábět elektřinu na chalupě a dobíjet auto v Praze za tuším asi 1,5 Kč za kWh.
Podobných produktů se bude objevovat čím dál víc, protože to chytré rozvodné sítě umožňují a dá to provozovateli sítě možnost využívat retenční kapacitu v autech, bateriích FVE a kdovíco ještě aniž by musel sám investovat.
M13i54c20h54a75l 92K45a34n78d23a
Stoprocentní souhlas. Sám bych nedokázal říci lépe.
P53e19t15r 71P39i60l56í28k
Jen se musím usmívat a žasnout nad diskuzí, jak se rádoby zasvěceně diskutuje o něčem, čemu vůbec nerozumíte. V elektrikcké rozvodné síti teče elektrický proud jen jedním směrem, a to od výrobce ke spotřebiteli. A nikdy naopak, pro nějaké sdíleni byste si museli vytvořit privátní síť zcela oddělenou od sítě veřejné a pak složitě přepínat kudy a komu proud poteče. Nějaké posílání někomu někam a dokonce proti proudu je holý nesmysl.
P34e98t97e 59B18r69i50c56h
Když pámbu dopustí (a zachránci planety odstávkují) i déšť bude pršet ze země do oblak
Stačí jen být přesvědčen, že to většina odhlasuje ....
L11u96b28o83m57í35r 65Ž89a28l14o45u81d39e32k
Myslím, že jsme se tu příliš rozjitřili, aniž jsme si o tzv. sdílení něco zjistili, teda aspoň u mne to tak je. Aby šlo o sdílení, musí být zaregistrovaná tzv. skupina sdílení, vybavená potřebnou technikou, která registruje, zda "přetoky" uvnitř skupiny někdo odebírá (po 15 minutách). Pokud je skupina schovaná za jedním rozvaděčem, např. v bytovém domě, je osvobozena od distribučních poplatků (za to nasdílené).
L25u27b85o10m25í19r 85Ž59a19l94o31u72d46e67k
No a v takovém bytovém domě se opravdu může stát, že čokoláda dojde... Nevznikne ovšem blackout, jen přijde dražší faktura.
Vyhledávání
TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA
Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.
ondrejneff@gmail.comRubriku Zvířetník vede Lika.
zviretnik.lika@gmail.comHYENA
Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.
https://www.hyena.cz