Diskuze
SDÍLENÍ ELEKTŘINY: Cesta do pekel, dlážděná dobrými úmysly
Děkujeme za pochopení.
J82o39s32e61f 58D62r73o84b53n95ý
Přijde mi to celé nějaké zmatené, předpokládám že chytré technologie fungují chytře. Tudíž, když mám ze solárů přebytek, tak ten jde do sítě. V okamžiku, kdy doma zapnu svoje spotřebiče, tak do sítě přestanu dodávat. Takže to porovnání s čokoládou pro souseda poněkud kulhá na obě nohy. A vůbec, jak ten soused pozná, že bere elektřinu z mých solárů?
R94a76d37e92k 18L61á65v89i80č55k87a
Protože se to ošetří smlouvou a normálně změří
V49. 81K59u58h83a64j
Sdílené koloběžky, sdílená kola, sdílená auta, sdílená elektřina, sdílené informace o mzdách kolegů...co přijde ještě? Sdílené byty? Je fakt, že spousta lidí v sedm vypadne a v šest večer se vrací, celou dobu tam nikdo není, je to vlastně nevyužité. Jak k tomu přijdou bezdomovci?!
I86v47o 70P49a94d57r46t43a
V Japonsku to mají vyřešené. Fíra Šinkazenu končí třeba v Tokiu a tam si po večeři zaleze do kapsle hotelu. Ráno jde na šichtu a "jeho" kapsli obsazuje další co měl noční.
V34. 94K95u38h44a68j
Barterový obchod tady už byl, a celkem se - v jistém dějinném období - osvědčil. Ovce za deset bobřích kůží, dvě sekery za vor...ovšem hlídání psa za elektřinu, to tady ještě nebylo. Takže pokrok, ne? Nebo ne? Jeden pomalu neví.
M80i49r82o92s64l45a91v 16Š12e52j29n53a
Kde jste našel u sdílené elektřiny barter? I ta virtuální baterie, kterou distributoři nabízí, je zpoplatněna.
L37i25b42o56r 71H12a74n96č85a47r
Probudil jsem se z hrozného snu se studeným potem na čele. Navštívili mě oba sousedi se slovy: musíš je obě s námi sdílet, nestíháme. Ony mají moc ( nesolární ) energie a nám odešlo úložiště už krátce po svatbě......Z radosti jsem s nimi posdílel výrobky mého pivovaru. Pak se naštěstí probudil můj pes a dožadoval se sdílení ve vypouštění uriny. Ta s Č před tímto slovem se odsdílela dávno tomu.
M17i10r98o66s93l47a72v 80Š44e27j30n51a
Se sdilenim elektřiny nedávno vyrukovala i automobilka NIO. Ta buduje v Evropě zařízení na výměnu baterií do svých elektromobilů. Jenže počet těch vyměníkových míst zatím silně převyšuje počet elektromobilů NIO s vyměnitelnými bateriemi. Tak se rozhodli elektřinu z nevyužívaných baterií sdílet .
Jedná stanice pro výměnu baterií má kapacitu okolo 2 MWh. Takže NIO ty baterky nabíjí v době převisu nabídky a pak elektřinu prodává v době špiček.
P29r30o10k76o32p 92D63i46v81i43š
Pokud to dělá bez dotací a ekonomicky jim to vychází, proč ne?
M65i36r93o45s55l42a32v 45Š83e66j17n50a
Takto to dopadne, když Panikář nepochopí, co to je princip sdílení elektřiny a začne blábolit cosi o čokoládě .
R18o42m57a15n 18L36a34n15g12e65r
Mnohem hůř to dopadne, když o tom začnou blábolit techničtí analfabeti jako třeba Šejna a Kostolanský, to je pak úplná fraška.
F35r57a98n68t57i16š43e74k 97K98u14s72á43k
Já to chápu jako zájem státu a distribučních firem o tento druh, řekněme přerozdělování nespotřebované elektrické práce. Cenu distribuce stanovuje ERÚ (vlastně státní úřad) a nevíme přesně, podle jakého vzorce, a přerozděluje mezi distributory. K tomu jsou načítány další fixní náklady. Stát pak z těchto položek vybírá DPH a z navýšeného zisku pak daň z příjmu. Jakou mají distributoři marži také nevíme. A pokud nastane problém, může se cena distribuce kdykoliv navýšit. Silová cena energie ať si dělá co chce. Hlavní výhodu fotovoltaiky vidím v pokrytí co největšího podílu vlastní spotřeby.
M71i71l57o91š 40V58a98l43e62n43t78a
I sousedka když má nadbytek vajec, tak mi nějaké prodá. Nevím co na tom přijde autorovi podezřelého.
F21r67a28n27t84i36š21e75k 41K10u11s46á45k
No jo, ale nedodává Vám to přes Lidl.
M85i83c25h11a18l 68K18a45n45d97a
Poznámka k velmi dlouhému příspěvku pana Kostelanského níže:
Velmi výjimečně s většinou jeho argumentů souhlasím. Avšak velmi varuji před používáním baterií z elektroaut. Tyto baterie nejsou pro FVE vhodné a způsobily už mnoho požárů (např. před rokem ve Frýdku se škodou přes 9 miliónů). Mají prostě jiné charakteristiky a jiný režim provozu.
U každé baterie pro FVE je uveden výčet střídačů se kterými může spolupracovat. Stejně tak u každého střídače je výčet možných spolupracujících baterií. Tato doporučení by měla být dodržena. Nevylučuji, že budoucnu bude FVE umět baterie z elektroaut využít, ale dnes tomu tak není.
M85i42r59o43s93l56a12v 31Š71e23j30n56a
Záleží na tom, jaké baterie použijete. Pokud železofosfátové, tak ty nehoří a jsou téměř nesmrtelné. Jedinou jejich nevýhodou je nižší hustota akumulovane energie. Ale to u baterií k fotovoltaice nevadí
J89. 86G26a89n70a86u37r
Celé je to, jako obvykle, nesmysl.Základní problém zůstává, nadbytek elektřiny v době, kdy jí nikdo moc nepotřebuje, a nedostatek, kdy je velká spotřeba.
M41i43r69o35s22l15a55v 42Š97e34j92n35a
Ten problém nadbytku lze řešit akumulací . Dělá se to už desítky let a jediný rozdíl v současnosti je ten, že akumulovat se dá i do baterií.
Vyhledávání
TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA
Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.
ondrejneff@gmail.comRubriku Zvířetník vede Lika.
zviretnik.lika@gmail.comHYENA
Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.
https://www.hyena.cz