Diskuse
SDÍLENÍ ELEKTŘINY: Cesta do pekel, dlážděná dobrými úmysly
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
J54o39s93e24f 38D80r51o47b12n90ý
Přijde mi to celé nějaké zmatené, předpokládám že chytré technologie fungují chytře. Tudíž, když mám ze solárů přebytek, tak ten jde do sítě. V okamžiku, kdy doma zapnu svoje spotřebiče, tak do sítě přestanu dodávat. Takže to porovnání s čokoládou pro souseda poněkud kulhá na obě nohy. A vůbec, jak ten soused pozná, že bere elektřinu z mých solárů?
R25a51d59e67k 10L82á28v54i69č23k73a
Protože se to ošetří smlouvou a normálně změří
V22. 51K83u57h75a46j
Sdílené koloběžky, sdílená kola, sdílená auta, sdílená elektřina, sdílené informace o mzdách kolegů...co přijde ještě? Sdílené byty? Je fakt, že spousta lidí v sedm vypadne a v šest večer se vrací, celou dobu tam nikdo není, je to vlastně nevyužité. Jak k tomu přijdou bezdomovci?!
I25v29o 39P86a17d60r76t97a
V Japonsku to mají vyřešené. Fíra Šinkazenu končí třeba v Tokiu a tam si po večeři zaleze do kapsle hotelu. Ráno jde na šichtu a "jeho" kapsli obsazuje další co měl noční.
V33. 20K40u61h76a62j
Barterový obchod tady už byl, a celkem se - v jistém dějinném období - osvědčil. Ovce za deset bobřích kůží, dvě sekery za vor...ovšem hlídání psa za elektřinu, to tady ještě nebylo. Takže pokrok, ne? Nebo ne? Jeden pomalu neví.
M16i61r93o79s14l41a11v 69Š88e86j74n23a
Kde jste našel u sdílené elektřiny barter? I ta virtuální baterie, kterou distributoři nabízí, je zpoplatněna.
L58i36b41o86r 19H66a61n44č36a28r
Probudil jsem se z hrozného snu se studeným potem na čele. Navštívili mě oba sousedi se slovy: musíš je obě s námi sdílet, nestíháme. Ony mají moc ( nesolární ) energie a nám odešlo úložiště už krátce po svatbě......Z radosti jsem s nimi posdílel výrobky mého pivovaru. Pak se naštěstí probudil můj pes a dožadoval se sdílení ve vypouštění uriny. Ta s Č před tímto slovem se odsdílela dávno tomu.
M66i60r57o14s53l43a45v 54Š39e52j21n92a
Se sdilenim elektřiny nedávno vyrukovala i automobilka NIO. Ta buduje v Evropě zařízení na výměnu baterií do svých elektromobilů. Jenže počet těch vyměníkových míst zatím silně převyšuje počet elektromobilů NIO s vyměnitelnými bateriemi. Tak se rozhodli elektřinu z nevyužívaných baterií sdílet .
Jedná stanice pro výměnu baterií má kapacitu okolo 2 MWh. Takže NIO ty baterky nabíjí v době převisu nabídky a pak elektřinu prodává v době špiček.
P11r50o65k46o10p 73D98i42v36i87š
Pokud to dělá bez dotací a ekonomicky jim to vychází, proč ne?
M88i89r70o22s58l41a93v 25Š98e80j31n96a
Takto to dopadne, když Panikář nepochopí, co to je princip sdílení elektřiny a začne blábolit cosi o čokoládě .
R68o79m39a15n 22L28a97n80g87e29r
Mnohem hůř to dopadne, když o tom začnou blábolit techničtí analfabeti jako třeba Šejna a Kostolanský, to je pak úplná fraška.
F90r25a88n41t12i39š72e24k 93K58u34s78á70k
Já to chápu jako zájem státu a distribučních firem o tento druh, řekněme přerozdělování nespotřebované elektrické práce. Cenu distribuce stanovuje ERÚ (vlastně státní úřad) a nevíme přesně, podle jakého vzorce, a přerozděluje mezi distributory. K tomu jsou načítány další fixní náklady. Stát pak z těchto položek vybírá DPH a z navýšeného zisku pak daň z příjmu. Jakou mají distributoři marži také nevíme. A pokud nastane problém, může se cena distribuce kdykoliv navýšit. Silová cena energie ať si dělá co chce. Hlavní výhodu fotovoltaiky vidím v pokrytí co největšího podílu vlastní spotřeby.
M66i42l41o84š 13V60a24l52e40n70t14a
I sousedka když má nadbytek vajec, tak mi nějaké prodá. Nevím co na tom přijde autorovi podezřelého.
F80r84a16n94t60i80š44e54k 10K69u97s55á32k
No jo, ale nedodává Vám to přes Lidl.
M27i39c63h51a84l 86K72a71n89d19a
Poznámka k velmi dlouhému příspěvku pana Kostelanského níže:
Velmi výjimečně s většinou jeho argumentů souhlasím. Avšak velmi varuji před používáním baterií z elektroaut. Tyto baterie nejsou pro FVE vhodné a způsobily už mnoho požárů (např. před rokem ve Frýdku se škodou přes 9 miliónů). Mají prostě jiné charakteristiky a jiný režim provozu.
U každé baterie pro FVE je uveden výčet střídačů se kterými může spolupracovat. Stejně tak u každého střídače je výčet možných spolupracujících baterií. Tato doporučení by měla být dodržena. Nevylučuji, že budoucnu bude FVE umět baterie z elektroaut využít, ale dnes tomu tak není.
M71i71r80o42s93l30a72v 75Š60e53j84n60a
Záleží na tom, jaké baterie použijete. Pokud železofosfátové, tak ty nehoří a jsou téměř nesmrtelné. Jedinou jejich nevýhodou je nižší hustota akumulovane energie. Ale to u baterií k fotovoltaice nevadí
J23. 23G79a78n11a68u86r
Celé je to, jako obvykle, nesmysl.Základní problém zůstává, nadbytek elektřiny v době, kdy jí nikdo moc nepotřebuje, a nedostatek, kdy je velká spotřeba.
M18i66r73o95s71l67a52v 97Š41e90j75n44a
Ten problém nadbytku lze řešit akumulací . Dělá se to už desítky let a jediný rozdíl v současnosti je ten, že akumulovat se dá i do baterií.
Vyhledávání
TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA
Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.
ondrejneff@gmail.comRubriku Zvířetník vede Lika.
zviretnik.lika@gmail.comHYENA
Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.
https://www.hyena.cz