23.4.2024 | Svátek má Vojtěch


Diskuse k článku

ROZHOVOR: To pomůže zničit výrobu aut v EU

Jestli tato opatření přispějí ke zlepšení stavu životního prostředí, vskutku nevím. Zdali přispějí ke zničení evropského automobilového průmyslu, to je dosti pravděpodobné. Číňané si o nás musejí myslet, že jsme sebevrazi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Petr 31.12.2019 22:33

Temelín se zaplatil už dvakrát, Dukovany několikrát. Jaderné elektrárny jaou zdražovány obstrukcemi zelených ale přesto jsou neporovnatelně levnější, než fotovoltaika!

F. Houžňák 31.12.2019 19:15

"na světě existuje ještě dost míst s celkem stabilním slunečním svitem" - já jsem slyšel a zažil, že na řadě míst zeměkoule svítí sluníčko jenom ve dne a v noci je tma, tedy sluneční svit je nulový. To mi jako moc velká stabilita nepřipadá. Akorát za polárními kruhy to po část roku tak není, ale pak je zase po část roku úplná tma. Možná by nám autor mohl prozradit, kde že jsou na Zemi ta místa, co na nich je sluneční svit stabilní (a nenulový)?

L. Novák 1.1.2020 1:53

Třeba na vysoké oběžné dráze kolem Země, nebo ve vesmírném prostoru sluneční soustavy... To je taky svět, ne? A nebo tam, kde je země zelená a placatá... :-P

F. Houžňák 1.1.2020 11:39

Schválně jsem psal "...kde že jsou na Zemi ta místa ...", abych předešel všem těm oběžným drahám a vesmírným prostorám. Jak vidím, nebylo to nic platné.

F. Houžňák 1.1.2020 11:41

I když, vy reagujete na slova článku. Omlouvám se.

M. Pivoda 31.12.2019 18:43

Opakuji zde odpověď pro J. Humla (17:46 hod)

Pronikání elektromobilů do hlavního proudu zákazníků probíhá zatím normálně. Časem elektromobily zlevní i pro nemajetné občany. Po roce 2025 bude levnější si zakoupit dopravní službu elektromobilem bez řidiče člověka. Takže vývoj má zatím předpokládaný průběh.

To, že se do toho implementačního procesu zaplétají politici, v tom jim nelze zabránit. Nelze jim bránit, že se chtějí zviditelnit. To je u politiků také normální. Nejdůležitější jsou ale firmy, kde se vytváří skutečná přidaná hodnota (tzn. hlavně TESLA Elona Muska).

A diskusní příspěvky? Hm. Z mladých blbců se časem prostě stali staří blbci. Toto mělo také docela normální průběh. Nic mimořádného se tedy zatím nestalo.

R. Langer 31.12.2019 22:13

Ano, to o těch starých blbcích na tebe sedí, ty naše malá hloupoučká UI. Ty tvoje fantasie totiž s realitou nemají nic společného. :-P

L. Novák 1.1.2020 1:58

Po roce 2025 už tady bude nastolen zelený komunismus a elektřina i elektromobily budou určitě zadarmo...

Dneska za peníze, zítra zadarmo. Dneska za peníze, zítra zadarmo... :-P

M. Ejem 31.12.2019 16:38

Pane Kohoute, jako makroekonom (pokud se Vám toto pojmenování nelíbí, promiňte) byl byste schopen kvantifikovat, co všechno nás stojí členství v EU. Nemyslím dividendy, které posílají podniky svým majitelům na západ - to je asi chyba našich podniků nebo nedomyšleností privatizace, možná i nedostatek kapitálu po tzv. sametové revoluci. Myslím k poplatku EU přidat všechny ty různé povolenky za těžbu, limity vlivu na prostředí, včetně požadavky na zplodiny nových automobilů ap. Běžně se argumentuje, že jsme čistý příjemce (poplatke EU a zětně dotace z různých fondů EU), ale nikde jsem neviděl, co nás, stát, stojí všechno to, co k nám přichází jako různé regulace a směrnice.

Děkuji za případné vyjádřen ni nebo samostatný článek na toto téma.

J. Jurax 31.12.2019 16:50

No, nejspíš nám to celkem přijde na víc, než dostáváme, navíc v bruseli vědí líp, jak ty prachy smíme použít. Ale tohle se nesmí nahlas říkat.

L. Novák 31.12.2019 17:07

Taky to tak vidím. Typický problém "Co je a co není vidět..."

J. Jurax 31.12.2019 15:13

No, zdá se, že dnešní generace cca čtyřicátníků bude mít příležitost sledovat sebevraždu Evropy v přímém přenosu. Pochopitelně s podstatným poklesem životní úrovně. Díky zeleným blbům nejen ve vedení EU, kde na ní pilně pracují. A taky díky muslimské imigraci, proti níž se EU není ochotna ani schopna se bránit.

Tentokrát sebevraždu nikoliv rudou nebo hnědou - zde se pokus nezdařil, ty Evropa jakž takž přežila, byť ne bez šrámů - ale zelenou.

Přitom zelená je nejen fangle, pod níž se sdružují mozky prožrané zelenou plísní, nýbrž zelená je i vlajka Prorokova, takže sebevražda je sichrována ze dvou stran.

Tedy pokud se Evropané, přesněji EUropané, včas nevzpamatují.

L. Novák 31.12.2019 16:26

Domnívám se, že ten odpor přijde brzy. Náznaky už jsou, je jenom otázka, kdy nějaké další idiotské nařízení/omezení vlády přesáhne míru citlivosti...

J. Vintr 31.12.2019 16:41

Já bych takový optimista nebyl. Drtivá většina obyvatelstva si ještě žádné nebezpečí neuvědomuje.

K. Wágner 31.12.2019 12:28

K té jaderné energetice: budoucností české energetiky je jádro, ale zdaleka není jisté, že tuto budoucnost zajistí klasické velké reaktory. Stále reálnější alternativou je využití takzvaných malých modulárních reaktorů, označovaných zkratkou SMR. Jde o průlomovou technologii, jejíž výhodou je řádově nižší cena, jednodušší a rychlejší výstavba i větší bezpečnost. Za malé modulární reaktory neboli SMR se obvykle označují jednotky do výkonu 300 megawattů, vyráběné v továrnách – nikoliv budované mnoho let jako megastavba na místě budoucí elektrárny.

P. Grigar 31.12.2019 12:37

.. souhlasím. Když to může fungovat třeba u ruských křižníků třídy Kirov, proč by to nemohlo fungovat u nás za humny.

J. Svoboda 31.12.2019 12:43

Já teda rozdíl mezi vojenským plavidlem kdesi na moři s vojenskou ochranou a reaktorem "za humny" vidím. Funkčně sice podobné, ale jinak s vaším příkladem blbě srovnatelné.

Pěkný den.

P. Grigar 31.12.2019 12:48

..jaderné elektrárny klasického typu nejsou střežené? Ale jděte?

J. Svoboda 31.12.2019 13:00

Ale řeč přece není o jaderkách klasického typu, takže máte špatný dotaz.

Pěkný den.

O. Uživatel 31.12.2019 13:03

Uživatel požádal o vymazání
P. Grigar 31.12.2019 13:07

..kličkujete. Jaderný reaktor o výkonu 300MW je kompaktní zařízení, které se vejde do ponorky, tudíž jeho střežení prakticky kdekoli v terénu nemůže představovat problém, pokud jsme schopni uhlídat Temelín a Dukovany. Nehrajte to do autu..;-D

J. Svoboda 31.12.2019 13:29

"za humny" a pak, kdo tady kličkuje ;-)

Pěkný den.

O. Uživatel 31.12.2019 13:32

Uživatel požádal o vymazání
R. Tichý 31.12.2019 13:36

Klickujete. Kdyz to bude velke jako trafostanice, muze to byt kdekoliv.

A nedelejte ze sebe moulu, snazite-li se tvrdit, ze to nebude bezpecne pro civilni pouziti.

R. Langer 31.12.2019 22:16

Jo, může to být kdekoliv. Taky to kdokoliv může převrátit třeba buldozerem. Jak si představujete zabezpečení štěpných jaderných zařízení? Evidentně jako Hurvinek válku. :-P

P. Grigar 31.12.2019 13:48

..ponorky třídy Ohio , délka 170 m, šířka 12,8 m. Pokud odečtu prostory pro posádku a zbraňové systémy, klidně můžu něco takového umístit na zahradě u domu. ;-D

https://www.valka.cz/SSBN-Ohio-t73646

P. Staronový 31.12.2019 15:11

Ano. Ale cena ostrahy nebude ani tak plot, jako lidi, kteří ten plot střeží a technické zařízení k tomu. Nejdražší jsou na tom ti lidé.

Mně by se ty SMR líbily, ale ta ostraha bude problém, který ponorka nebo křižník nemá.

J. Svoboda 31.12.2019 15:55

Kdo to tam bude hlídat, pes?

Pěkný den.

P. Grigar 31.12.2019 18:26

.. a kdo hlídá Temelín a Dukovany, voni jeden troubo?

R. Langer 31.12.2019 22:19

No hádejte, kdo. Schválně? Co myslíte? Víte, že je tam například bezletová zóna? Jistě by s ní nebyl za každými humny problém, co myslíte?