27.10.2021 | Svátek má Šarlota, Zoja, Zoe


Diskuse k článku

ROZHOVOR: Chudí zaplatí elektromobily bohatým

Co státem naplánované změny přinesou? Úpadek. Ekonomický, sociální, celkový morální úpadek společnosti. K čemu jinému než k úpadku by mohlo vést to, když se nějaký svrchovaný vládce – zde Evropská komise – začne snažit ohýbat charakter lidí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Milan 21.7.2021 23:24

Pro vás progresivisty k nerozeznání, že?

V. Braun 21.7.2021 23:05

Koukám, že z NP se stává pobočka Parlamentních listů.

J. Jurax 21.7.2021 22:54

Ano. To je zajímavá problematika.

Kolem roku 1926 bylo v Republice československé zavedeno a později i zákonnou formou odsouhlaseno (nikoliv striktně nařízeno) lihobenzínové palivo, známe pod zkratkou Bi-Bo-Li (benzín, benzol, líh), nebo Dynalkol, podle jména jednoho z výrobců, pardubického lihovaru Františka Daška.

I když se údaje o složení paliva různí, lze za nejvěrohodnější považovat tyto dvě verze: Bi-Bo-Li automobilní: 50% etanolu, 30% benzenu a 20% ropného benzinu a Bi-Bo-Li letecké: 44% etanolu, 44% benzenu a 12% petroleje s oktanovým číslem 85 (podle http://www.palba.cz/viewtopic.php?f=164&t=3248 ale benzín: 50% benzol: 20% aetanol 30%)

Viz https://www.valka.cz/Bi-Bo-Li-a-Dynalkol-t56332

A specielně v armádě to bylo dáno tím, že etanol i benzen byl z domácích zdrojů, což byl vyznamný bezpečnostní faktor.

Ač se cena směsi prakticky nelišila od benzinu, důvěru motoristů si nikdy nezískala. V polovině třicátých let tak zůstával poměr mezi objemy prodejů dynalkolu a benzinu asi 1 : 9. Ovšem v roce 1932 došlo na povinné přidávání 20 % lihu do benzinu k pohonu motorových vozidel; pohonná směs tím výrazně podražila. V letech 1932 až 1933 bylo vyprodukováno 957 607 hl lihu, z čehož 545 996 hl se uplatnilo v lihobenzinové směsi, dalších 40 095 hl v benzolbenzinovém dynalkolu. Lihovary zpracovávaly hlavně brambory, v menší míře řepu cukrovku. V obou případech se osvědčily příměsi ječmene na způsob pivovarnického sladu a místy také kukuřice nebo melasy.

Viz https://veteran.auto.cz/clanek/112/v-lihovem-opojeni-aneb-hluboke-koreny-paliva-e85

Též http://www.palba.cz/viewtopic.php?f=164&t=3248

Ovšem tohle vše nebyla přímá dotace. Já měl spíš na mysli dotace přímé.

V. Petr 21.7.2021 21:11

Prosadili leccos. Dokonce i povinné přidávání lihu do leteckého benzinu v armádě!

J. Jurax 21.7.2021 19:46

A prosadili?

J. Jurax 21.7.2021 19:39

A i díky Němcům tady budeme mít alespoň plyn ... ovšem ruský. Ale když projde přes Německo, stane se ideologicky přijatelným (a dražším).

J. Jurax 21.7.2021 19:36

No, kupodivu ano. Protože politika jednoho dítěte způsobila populační propad, jenž se nyní projevuje. Holt nejsou lidi věku vhodného na práci.

A čínským specifikem navíc je, že se nedostává žen. Protože čínská kultura preferovala syny a když smělo být jen jedno dítě, najednou se rodilo mnohem míň holčiček. Metody, jak se toho dosáhlo, byly všelijaké ...

J. David 21.7.2021 16:34

Von der Lejno, Míša Wittman by se asi urinoval z těhotenských tankistických mundůrů. Až by se mu gravidní von der Lejno cpala poklopem do Tigera někde u Cintheaux, asi by se verbálně neudržel.

J. David 21.7.2021 16:21

Ebonitová tyč a liščí ohon, to je řešení. Pokud není liščí ohon, stačí dredy. Horší to bude s tou gutaperču na ty tyče, nu z Bechyně by mohl poradit jistý lučebník gutaperči. Krevní tučnice Šťáva to ale není.

V. Kain 21.7.2021 16:03

Z Leynů dostala jako hračku ministerstvo obrany.Když končila tak v Bundeswehru bouchalo šampáňo.Nyní tato politička dostala na hraní celou EU.Vzhledem k jejímu věku vysokém počtu dětí bych očekával,že bude mít rozum.Ale ona je ideologicky pomatená a tím velice nebezpečná.Měla by okamžitě opustit post předsedkyně komise.

V. Petr 21.7.2021 15:21

Což bylo špatně!

J. Stehlik 21.7.2021 14:59

On to bude hlavně problém pro ekonomiku . Nikoliv výrobu , ale spotřebu . Protože spotřeba táhne nahoru obchod , výrobu a technologie .

J. Stehlik 21.7.2021 14:56

No . Problém je , že to říká před domácím parlamentem . Do bruselského se nedostal :-/

V. Kuhaj 21.7.2021 14:53

Montovna...ono umět smontovat jízdní kolo je trochu něco jiného než umět smontovat letadlo nebo jadernou elektrárnu. Tím chci říct, že 1) není montovna jako montovna, 2) před montéry jistých zařízení spíše smekám, nepohrdám jimi.

V. Kuhaj 21.7.2021 14:49

Nevím. Jen věřím, že pointou života není smrt, toť vše.

M. Sedláček 21.7.2021 14:47

Vy něco někde montujete, pane Valento? Nebo kde ty moudra o montovnách berete?

J. Pavelka 21.7.2021 14:39

Ono lze přirovnávat cokoli k čemukoli, ale toto přirovnání je tak trochu ve stylu "hodinky a holinky - obojí se nosí a obojí se natahuje"

J. Pavelka 21.7.2021 13:59

Pokud vím, tak za první republiky agrárníci prosazovali silně dotace do zemědělství..

J. Pavelka 21.7.2021 13:57

To ano, díky za upozornění....Ale z textu jaksi vyplývá, že si myslí, že by to tak být mělo...

P. Novak 21.7.2021 13:44

V lednu byla Evropa (tedy její záopadní část) na pokraji Black-outu, protože se odpojila od úhelných elektráren na Balkáně. Normální člověk by to bral jako varování, že něco není v pořádku. Pokrokový aktivista takových věcí nedbá a žene se dál ve svém boji proti globální změně klimatu. :-)

F. Kusák 21.7.2021 13:44

Tak třeba náš velký vzor Tchaj-wan. Teprve v roce 1988 tam vyšuměla diktatura, v roce 2000 tam byly první prezidentské volby. Mají mnoho geopolitických, klimatických aj. problémů, za zadkem velkého bratra, přesto jsou třeba jedničkou ve výrobě čipů atd. A jakou měli tradici? Žádnou. V čem to asi je?

R. Langer 21.7.2021 13:39

Jsem si jistý, že každý, kdo má o něj zájem a věří v něj, tak ho pozná. ;-)

R. Langer 21.7.2021 13:37

Jako že místo montování zkoušejí kňourat? ;-D

F. Kusák 21.7.2021 13:37

Tak už jsme to jednou zkusili dělat to obráceně a víme jak to dopadlo. Jenže jsme, zdá se, nepoučitelní.

F. Kusák 21.7.2021 13:34

Je absurdní, když Evropa se svými obřími problémy poukazuje na Čínu. Nechte si své postřehy, nechte si své úvahy, protože nejsou ani naše ani o nás. Prostě hleďme si svého. A že toho máme. Budeme rádi, když si svou jakž slušnou životní úroveň udržíme. Jako člověk, který se živil exportem vás ubezpečuji, že je jen velmi málo finálních českých výrobků, které je možno na asijské trhy vyvážet. Bohužel, to je smutná realita. A závěrem, a nerad to říkám, držme se Němců, protože bez nich nevím, co by náš průmysl tak asi dělal. A i díky Němcům tady budeme mít alespoň plyn, abychom mohli mlátit do klávesnice a v zimě nezmrzli.

R. Gramblička 21.7.2021 13:27

a jak to víte?

Po smrti budu mrtvej, takže nedočkám

R. Gramblička 21.7.2021 13:24

No teď už ne, kupovali je před pár lety. Já koupil družstevní byt v Mostě 4 roky zpět za 400k a už tehdy jsem si říkal, mít větší půjčku nebo úspory, mohl jsem ty byty koupit aspoň tři a dnes, když stojej kolem 1mega je prodat a byl bych vysmátej.

A proč je kupovali? Protože stát svými regulacemi udělal mnohé jiné způsoby investic prodělečnými.

M. Valenta 21.7.2021 13:23

Místo montování zkoušejí nové věci, tedy nic nového v lidské historii. No a výsledky, ty jsou stále zřetelné. Pozná se to třeba na místním kňourání, proč mají někde stále líp.

M. Valenta 21.7.2021 13:15

Přelidněnost se řeší dětmi?

V. Kuhaj 21.7.2021 13:10

Jo, a možná nás dokonce pošle obloukem zpátky na stromy...:-P