Pátek 6. prosince 2024, svátek má Mikuláš
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996

PRÁVO: Zákaz spaní v kabině kamionu?

Možná sankce až 1800 €. Tj. pokud nebudete trávit více jak 45 hodin týdně standardního odpočinku mimo kabinu vozidla. Belgické eurokomunistické království přišlo s novým zákonem jak „potírat levnou konkurenci z východu“.

Už na úvod říkám, že se divím jak blázen, že je něco takového možné. Existuje něco jako 561/2006, které jasně stanovuje daný čas odpočinku, jak jej trávit atd. atd. Už tak se mi zdá moc přísná, nad rámec AETR, který se mi zdál optimální (aby dopravci netýrali řidiče a řidiči měli vůbec možnost si odpočinout). K tomu si připočtěte nesmyslný páteční zákaz jízdy z Bursíkovy dílny v ČR.

Tak se mi zdá, že zvířátka si jsou v EU rovna, ale některá jsou si rovnější, že. A proč? Kabina kamionu je přesně konstruována pro to, aby se v ní spalo, probůh. Ten řidič má už takhle problém spát ve 3 hodiny odpoledne, když to na něj v tachografu „padne“ a musí si povinně odpočinout.

Ono je to strašně vtipné, protože stačí, abyste ten kamion naložili na intermodální vlak typu Ro-La a ten odpočinkový čas se vám začne počítat jinak. Profesionálové vědí, o čem je řeč.

No a pak tu máme kabotáž, že? Laicky řečeno, při mezinárodní přepravě v rámci EU smíte vykonat tři vnitrozemky. No a na to si stěžují Švédové, že se jim pod tímhle „skryje“ Rumun nebo Bulhar a dost často to dělají načerno a ničí jim spediční trh ve Skandinávii.

Takže bude nový belgický zákon platit jen pro belgické řidiče?

Když už tedy musí řidič povinně trávit čas odpočinku v motelu, jak mu moji milí belgičtí soudruzi zajistí, že vůbec stihne dojet do motelu, najde tam volné lůžko a hlídané parkoviště? A stihne to vůbec, aby to nepřetáhl dle svého tachografu?

Takže můj argument PROTI bude paradoxně vycházet z Nařízení ES 561/2006, konkrétně čl. 4, písmeno h:

... týdenní dobou odpočinku je týdenní doba, během níž může řidič volně nakládat se svým časem a která zahrnuje „běžnou týdenní dobu odpočinku“ a „zkrácenou týdenní dobu odpočinku“:

— „běžnou týdenní dobou odpočinku“ se rozumí doba odpočinku v celkovém trvání nejméně 45 hodin,

— „zkrácenou týdenní dobou odpočinku“ se rozumí doba odpočinku kratší než 45 hodin, která smí být za podmínek stanovených v čl. 8 odst. 6 zkrácena na nejméně 24 po sobě následujících hodin;

Shrňme si to. Drtivá většina nových nařízení dneška jdou proti vlastnickému právu s kamionem nakládat. Snaží se potírat silniční dopravu všemi možnými nástroji. Snaží se omezovat lidskou svobodu. A nejhorší je, že se soudruzi motají z nařízení do nařízení, míchá se jim to s výjimkami a víte co?

Lidský důvtip si vždycky najde okliku. Co to bude tentokrát? Budou řidiči kamionu vozit s sebou stan a spacák a budou chrnět na odpočívadle vedle auta? Jaký bude efekt? Jen možné ohrožení zdraví a bezpečnosti řidiče!

Autor článku je členem Svobodných, který se angažuje v oblasti logistiky a dopravy.

Převzato ze Svobodni.cz se souhlasem autora

Aston Ondřej Neff
6. 12. 2024

Vládní koalice odvrátila útok opozice, namířený na předsedkyni sněmovny Markétu Pekarovou Adamovou.

Leoš Strnad
6. 12. 2024

Wall Street a bitcoin: „In Trump We Trust“

Milan Šálek
6. 12. 2024

Úkol zněl jasně: Najít spojitost mezi tímto chaosem a klimatickou změnou způsobenou CO2!

Milan Smutný
6. 12. 2024

Odboráři Volkswagenu zahájili protesty, které mohou skončit generální stávkou.

Ladislav Horák
6. 12. 2024

Platí stařičká zásada : chceš li se dobrat pravdy, sleduj toky peněz.

Aston Ondřej Neff
4. 12. 2024

Andrej Babiš rozpouští svěřenský fond, který od roku 2017 opatroval akcie jeho Agrofertu.

Aston Ondřej Neff
5. 12. 2024

Bojovníci za svobodu slova budou mít půl roku čem si třepit pysk.

Aston Ondřej Neff
6. 12. 2024

Vládní koalice odvrátila útok opozice, namířený na předsedkyni sněmovny Markétu Pekarovou Adamovou.

Jan Bartoň
4. 12. 2024

ODS má největší podporu v generaci 45-54 let a některé zmiňují i ještě starší voliče.

mos Marek Osouch, ČTK
6. 12. 2024

Dálnici D1 dnes ráno uzavřela ve směru na Brno nehoda dodávky a nákladního auta. Na místě zasahoval...

Lidovky.cz, ČTK
6. 12. 2024

Ledovka a husté sněžení na většině území republiky způsobují dopravní nehody. Policie a hasiči jich...

Valentýna Bílá, jis Jitka Kubíková Šrámková
6. 12. 2024

Jako šok označuje rektor Západočeské univerzity (ZČU) v Plzni Miroslav Lávička svůj pocit z toho,...

ČTK, Lidovky.cz
6. 12. 2024

Autobus linkové dopravy havaroval dnes dopoledne u Milotic nad Opavou, při nehodě se zranilo...

ČTK
6. 12. 2024

V úvodním tréninku na závěrečnou Velkou cenu Abú Zabí formule 1 byl nejrychlejší Charles Leclerc z...

Vyhledávání

TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA

Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.

ondrejneff@gmail.com

Rubriku Zvířetník vede Lika.

zviretnik.lika@gmail.com

HYENA

Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.

https://www.hyena.cz