Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996PRÁVO: Zákaz spaní v kabině kamionu?
Možná sankce až 1800 €. Tj. pokud nebudete trávit více jak 45 hodin týdně standardního odpočinku mimo kabinu vozidla. Belgické eurokomunistické království přišlo s novým zákonem jak „potírat levnou konkurenci z východu“.
Už na úvod říkám, že se divím jak blázen, že je něco takového možné. Existuje něco jako 561/2006, které jasně stanovuje daný čas odpočinku, jak jej trávit atd. atd. Už tak se mi zdá moc přísná, nad rámec AETR, který se mi zdál optimální (aby dopravci netýrali řidiče a řidiči měli vůbec možnost si odpočinout). K tomu si připočtěte nesmyslný páteční zákaz jízdy z Bursíkovy dílny v ČR.
Tak se mi zdá, že zvířátka si jsou v EU rovna, ale některá jsou si rovnější, že. A proč? Kabina kamionu je přesně konstruována pro to, aby se v ní spalo, probůh. Ten řidič má už takhle problém spát ve 3 hodiny odpoledne, když to na něj v tachografu „padne“ a musí si povinně odpočinout.
Ono je to strašně vtipné, protože stačí, abyste ten kamion naložili na intermodální vlak typu Ro-La a ten odpočinkový čas se vám začne počítat jinak. Profesionálové vědí, o čem je řeč.
No a pak tu máme kabotáž, že? Laicky řečeno, při mezinárodní přepravě v rámci EU smíte vykonat tři vnitrozemky. No a na to si stěžují Švédové, že se jim pod tímhle „skryje“ Rumun nebo Bulhar a dost často to dělají načerno a ničí jim spediční trh ve Skandinávii.
Takže bude nový belgický zákon platit jen pro belgické řidiče?
Když už tedy musí řidič povinně trávit čas odpočinku v motelu, jak mu moji milí belgičtí soudruzi zajistí, že vůbec stihne dojet do motelu, najde tam volné lůžko a hlídané parkoviště? A stihne to vůbec, aby to nepřetáhl dle svého tachografu?
Takže můj argument PROTI bude paradoxně vycházet z Nařízení ES 561/2006, konkrétně čl. 4, písmeno h:
... týdenní dobou odpočinku je týdenní doba, během níž může řidič volně nakládat se svým časem a která zahrnuje „běžnou týdenní dobu odpočinku“ a „zkrácenou týdenní dobu odpočinku“:
— „běžnou týdenní dobou odpočinku“ se rozumí doba odpočinku v celkovém trvání nejméně 45 hodin,
— „zkrácenou týdenní dobou odpočinku“ se rozumí doba odpočinku kratší než 45 hodin, která smí být za podmínek stanovených v čl. 8 odst. 6 zkrácena na nejméně 24 po sobě následujících hodin;
Shrňme si to. Drtivá většina nových nařízení dneška jdou proti vlastnickému právu s kamionem nakládat. Snaží se potírat silniční dopravu všemi možnými nástroji. Snaží se omezovat lidskou svobodu. A nejhorší je, že se soudruzi motají z nařízení do nařízení, míchá se jim to s výjimkami a víte co?
Lidský důvtip si vždycky najde okliku. Co to bude tentokrát? Budou řidiči kamionu vozit s sebou stan a spacák a budou chrnět na odpočívadle vedle auta? Jaký bude efekt? Jen možné ohrožení zdraví a bezpečnosti řidiče!
Autor článku je členem Svobodných, který se angažuje v oblasti logistiky a dopravy.
Převzato ze Svobodni.cz se souhlasem autora

Akční letáky
Všechny akční letáky na jednom místě!

Pokud se nezavře výroba, nebudeme dodržovat opatření, říká Chcípl PES. Otevřené prý zůstanou stovky podniků

Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston), příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce Jiřímu Wagnerovi, redaktorovi NP (nickname JAG). Rubriku Zvířetník vede Lika.
