Pondělí 17. února 2025, svátek má Miloslava
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996

Pro přispění do diskuse se prosím přihlaste.

Přihlásit se

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Ceterum autem censeo unionem europaeam esse delendam.

SG

To je dobře Green Deal sežere EU jako rakovina.

PK

Stačí nekupovat benzín a naftu dva měsíce a bude vymalováno.

BX

B87a72y58o 79X59x

12. 12. 2024 9:29

Já bych byl za 100/litr a věřím, že bych viděl méně "jednoválců", kde se válí jen jeden chasník s práce a do práce. Stoupněte si v nějakém městě ke křižovatce a spočítejte v kolika autech jede jen jeden člověk = budete mít jasno. 100 až 150/lit = něž na tramvaj nebo trolejbus lenivý obtloustlý proletáři.

PD

Jeden chasník s͇ práce a do práce už jsou celkem 3. :-P

A hlavně, někdy je obtížné zorganizovat více chasníků (i čas jsou peníze), nebo auto veze i náklad, nářadí, ....

Hromadivá doprava je řešením jen někdy a někde, o venkově ani nemluvě.

JK

Nerozumím, proč Čechy tak moc irituje, jaké předpisy mají v Německu. Navíc, když většina Němců s nimi souhlasí. Němci pořád mají podstatné větší příjmy než my, tedy i ty náklady navíc jsou pro ně podstatně méně bolestivé.

Co se týče cen benzinu v roce 2050, autor může spát zcela klidně. Elektrovozy budou všude a spalováky leda tak na srazech veteránů a v muzeích. Již dnes jsou ceny v Číně za 1 kWh kapacity LFP baterie kolem 50 USD na úrovni článků a 75 USD na úrovni packu (tedy balíku připraveného pro montáž do elektrovozu). Přitom v roce 2009 to bylo 1200 USD za 1 kWh kapacity.

Situace přitom nevypadá tak, že by se zlevňování baterii mělo zastavit. V průběhu 2-3 let se předpokládá další pokles ceny až o 50 %. Přitom dlouhodobě (alespoň 10 let) se za "paritní" cenu považuje 100 USD za 1 kWh kapacity. Paritní ve smyslu, že náklady na výrobu elektrovozů jsou stejné jako náklady na výrobu spalováků.

Že jsou elektrovozy v Evropě pořád drahé, souvisí s tím, že evropští výrobci nemají moc zájem o snižování cen. A pak je tu skutečnost, že vyrobit elektrovůz bez baterii zabere např. ve VW 3x déle času než v Číně. To se pak nelze divit, že v Evropě elektrovozům pšenka moc nekvete, protože jsou moc drahé. A drahé jsou proto, že je evropští výrobci vyrábějí velice neefektivně. Obávám se, že ti by byli ve výrobě elektrovozů ztrátoví, i kdyby měli baterie zcela zadarmo. Protože 1. Zbytek vozu vyrábějí neefektivně, 2. Těch elektrovozů vyrábějí v relativně malých počtech. Přitom výroba JAKÉHOKOLI zboží je zisková až po překročení určité hranice výroby. Je to takový začarovaný kruh - evropští výrobci moc elektrovozů neprodávají, protože jsou drahé. A ty jsou zase drahé proto, že jich evropští výrobci vyrábějí relativně málo.

Kdo chce vědět, jako z toho kruhu ven, ať jde po rozumy do Tesly nebo do Číny.

MK

Zapomněl jste na dva podstatné fakty - pro elektrovozy bude třeba vybudovat celou novou infrastrukturu nabíjecích míst (tam, kde se dnes nedá ani pořádně zaparkovat), a to by se mělo zaplatit z prodeje elektrovozů. Co je ale podstatnější, bude pro ně třeba vybudovat dostatečný zdroj elektrické energie - údaj, který jsem slyšel z úst odborníka (za který ale neručím) je dva temelínské bloky, pokud bychom chtěli mobilitu udržet na stejné úrovni jako dnes, ale pozor, pouze u osobních vozů. Což znamená, že nákladní vozy, letadla, zálohovací agregáty a těžké pracovní stroje budou dál pálit ropné produkty, pro které bude třeba zachovat současnou "ropnou" infrastrukturu. A povolenky v tom případě přes dopravu a jiné práce prodraží úplně všechno.

PB

P98e20t64r 37B54r51e85c14í73k

15. 12. 2024 21:33

ALE obrovské výletní lodě se staví dále. Loděnice v Norsku, Holandsku. Plechy vyrábí EU ocelárny ( Italské + Francouzské = Dotované ) Jo, biznis je biznis a vy, slované zůstaňte "Slave" - Otroci.

Foto

Ta čisla se mi nějak nezdají.

Podle toho, co píše pan Smutný, mi vychází, že jednu tunu CO2 vyprodukujeme spálením pouhých 353 litrů benzínu.

Jestli je to pravda, tak je to šílené.

JM

J91a87n 95M73a39t18ě64n32a

12. 12. 2024 2:32

Tak nějak.

Spálením 1 litru benzínu vzniká 2400g CO2 a asi jeden litr vody. 353 litrů benzínu tedy vyprodukuje cca 850 kg CO2.

Palivo je dvousložkové, samo o sobě je nehořlavé. Druhou složkou je atmosférický kyslík, hmotnost spalin tak musí být nutně vyšší než hmotnost samotného benzínu.

Foto

V úterý jsem si konečně objednal vůz Tesla model 3 LR. Tedy elektromobil, které prý odporuje fyzikálnim zákonům a je slepou vývojovou větví. Na můj současný vůz, dieselový KIA Stinger , už mám kupce.

Cena za litr nafty mě pak už zajímat nebude.

Nejsem tak bohatý, abych mohl dál platit drahý provoz spalovacího auta, když provoz elektromobilů je třikrát levnější.

PD

Z͇a͇t͇í͇m͇ 3x levnější (snad, ale s tou dotační sviňárnou to je možné). Jenže, co udělají nenažrané vlády, až vyschnou poplatky z fosilních paliv?

Uskrovní se,

nebo

zdaní elektřinu?

A to nejen tu pro pohon elektrovehiklů, s nimiž bude čím dál, tím více problémů, ale i tu svítící, topící ...

Vyhledávání

TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA

Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.

ondrejneff@gmail.com

Rubriku Zvířetník vede Lika.

zviretnik.lika@gmail.com

HYENA

Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.

https://www.hyena.cz