27.2.2020 | Svátek má Alexandr



DISKUSE K ČLÁNKU

Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.


POJIŠŤOVNICTVÍ: Prolomení další fronty



Řazeno podle času sestupně, seřadit podle času vzestupně
počet příspěvků: 8, poslední: 29.5.2013 17:39, přehled diskusí

Pojišťovna neprodělá:
Autor: J. Strakoš Datum: 29.5.2013 6:16

Pojišťovna jistě neprodělá - na to jsou rezervy příliš velké. Dokonce tak velké, že jsem dostal pár životních pojistek na dobu cca 20 let, kde v případě úmrtí každého klienta po 12-14 letech pojišťovna stále vydělá. A i takovou pojistku někdo podepíše. :-) Mimochodem, ani pak není jisté, že peníze pozůstalí dostanou, protože pojišťovna může prohlásit, že jste si smrt zavinili svým chováním - například přisednutím k někomu do auta, kdo je podnapilý.

U pojištění staveb je přístup ještě podivnější a více nefér - pozvete si pojišťováka domů, ten uzavře pojistku na místě. Při plnění se pak divíte, proč došlo ke krácení. Důvodem je slabší zabepečení, podhodnocení domu apod. Tyto skutečnosti kupodivu nevadily při placení pojistky.

Re: Pojišťovna neprodělá:
Autor: J. Schwarz Datum: 29.5.2013 7:57

Většina pojistných smluv je čirým podvodem - a proto ještě větší lumpárnou je jakékoli "pojištění" vynucené zákonem...

Nevěřím:
Autor: O. Kadlec Datum: 29.5.2013 0:58

tomu, že pojišťovna potřebuje šidit, aby měla pořádný zisky. Pokud šidí, tak z chamtivosti, což dělá spousta podnikatelů kdekoli, třeba v hotelích. Ale i při zcela korektním ba o fous nadstandardním plnění musí být dobře vedená pojišťovna dost zisková na to aby to zajímalo investory. Pojišťovnu může zabít "černá labuť", ale ne standardní pojistné plnění. Na to je pojistná matematika velmi spolehlivý nástroj.

Re: Nevěřím:
Autor: J. Vintr Datum: 29.5.2013 8:59

Ono to nemusí být přímo politika pojišťovny jako firmy, ale jen přílišná iniciativa některých zaměstnanců, kteří chtějí dokázat svou užitečnost tím, že takzvaně ušetří pojišťovně peníze. Ve skutečnosti ale dělají své firmě a obecně celému oboru pojišťovnictví medvědí službu. Pro pojišťovnu je totiž ve skutečnosti vyplacené pojistné tou nejlepší reklamou. Ten názor, který uvedl pán nad tímto příspěvkem, se rozšiřuje mezi lidmi právě díky tomu, že někdo nemístně šetřil na pojistném plnění.

Re: Nevěřím:
Autor: R. Langer Datum: 29.5.2013 10:56

Tak to nevěříte špatně... :-(

Re: Nevěřím:
Autor: O. Kadlec Datum: 29.5.2013 14:03

A proč? Máte nějaký důvod se obávat, nebo máte dojem?

Re: Nevěřím:
Autor: R. Langer Datum: 29.5.2013 14:40

Mám praktické zkušenosti. :-)

Re: Nevěřím:
Autor: O. Kadlec Datum: 29.5.2013 17:39

S vedením pojišťovny?