25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

PLAVEBNÍ KANÁLY: Zeman je blázen!

To jsme slyšeli od tzv. různých odborníků na dopravu, na ekologii, na infrastrukturu a od milionu různých novinářů. Miloš Zeman měl být blázen a umanutý starý dědek, když propagoval o výstavbu vodního díla Dunaj – Odra – Labe.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Zahrádka 8.10.2022 10:17

Jestlí Vám není jasné jak zaplatit faktury za teplo, a hlavně proč je problém s dodávkami plynu do Evropy a myslíte s ve své úžasné konstrukci, že za to může vláda nepoužívejte raději slovo kamarila, nemusíte jej chápat a neschopní s velkým N na to jste přišel jak??

L. Novák 8.10.2022 5:51

No a hlavně k odpaření LNG se využívá množství mořské vody jako topné médium, v malé řece s nedostatečným průtokem to ani není fyzicky možné, získat takové množství tepla a neohrozit chladnou vodou život v řece. Tady o problematice plácají lidé, kteří o tom nemají šajnu.Rv

L. Novák 8.10.2022 5:46

Šílený blábol. Kanál Labe-Odra-Dunaj je kravinium takového řádu, že ani nemá smysl s ním ztrácet čas. No a co s řekou a jejím ekosystémem udělá přehrazení a vytvoření "stojaté" hluboké vody, ať se pan Vlk zeptá zkušeného hydrobilologa. Viz letní vedra a úhyny ryb ve stojatých vodách, kde rozkladné procesy v bahně spotřebují veškerý kyslík z vody.

L. David 8.10.2022 0:47

Až vám Zahrádko budou o vánocích viset ze stropu rampouchy, nezapomeňte se i nadále zastávat fialového tajtrlíka a jeho kamarily Neschopných ! !

S. Ševeček 7.10.2022 23:24

vždyť Nám tady už nic nepatří !

P. Brecík 7.10.2022 23:23

Stropovat můžou ;-D EU plyn potřebuje, Norsko Eura / USD nepotřebuje. vydrží měsíc, kvartál ... Jo, sledujte svět. USD přes svůj dobrý kurz je trochu "toxický". Státní dluh 31.XXX. 000.000.000 USD je nesplatitelný. Možná po porážce Ruska a jeho rozparcelování. TO je důvod války !!

R. Polášek 7.10.2022 18:49

Dovážet zkapalnělý plyn malými říčními loděmi nebo dokonce železničními vagóny nebude moc výhodné. Zkapalnělý plyn má velmi nízkou teplotu a to aby bylo ekonomicky výhodné, musí být ty nádrže příslušně velké. Malé kryogenní nádrže znamenají malý objem zkapalnělého plynu a vysoký odpad toho plynu v podobně jeho odpařování během cesty. Po trase se nutně bude muset motat velké množství lodí nebo vagónů s LPG a to taky kromě drahého plynu znamená taky velké nebezpečí havárií. Například uniklý kapalný zemní plyn vše v okolí okamžitě zmrazí a tím zničí a zabije a navíc se sám prakticky okamžitě odpaří a tím vytvoří výbušný oblak , který bude putovat po směru větru a nahoru.

P. Khail 7.10.2022 18:47

Tak zrovna úsek o kterém píšu, splavný je. A je mi jasné, že znalec, kterým nepochybně jste, jistě dokáže vyřešit nedostatek vody za jakýchkoliv podmínek. ;-D

R. Polášek 7.10.2022 18:40

Já myslím, že ono se to dopředu nedá spočítat, jestli to je výhodné nebo ne. Dá se pouze věřit nebo nevěřit nebo být ovlivněn jednou propagandou nebo druhou propagandou. Zelení mohou mít pravdu, ale nedá se přehlédnpout, že to jsou právě oni, co jsou masívně vyfutrováni zelenou propagandou, která jim velí upozaďovat lidi či rovnou lidskou společnost ve prospěch jakéhosi pofidérního přírodního řešení, ve kterém místo pro člověka není. Proto je spíš ravidlem, že zelení se mýlí, a velkou výjimkou, kdyby měli mít pravdu.

Ostatně u železnice lidem trvalo desítky let, než se naučili výhody železnice plně využívat. Spousty železničních společností kvůli tomu zkrachovaly a kdyby to nepřevzal stát, který se rozhodl, že železnici chce kvůli potřebám vojáků, 3/4 nebo 5/6 železničních tratí by se po dohotovení a případně krátkém provozu zase rozebraly a dneska bychom tady ty tratě neměli.

J. Rejzek 7.10.2022 18:35

Revoluce už jsou takové a ta poslední je toho důkazem. Uvědomujete si, že kdyby ten stát v každé té pětiletce , na které byl plánován, postavil o jedno sídliště, o jednu nemocnici o jednu přehradu o jednu elektrárnu, ať už tepelnou nebo jadernou méně mohl lépe uspokojit potřeby lidí. Rozhodně by nebylo zrušeno výjezdní povolení, ale i proto byla ta revoluce. Víte kolik bylo po roce 1989 ukradeno fabrik? Proč se ukradly pivovary, které mohly dnes vydělávat stejně jako Budvar, vodovody, minerální prameny a jiné? Vzpomínám na takovou maličkost a sice Československou námořní flotilu. Kdo jí ukradl je jedno, stejně jako v případě jiných firem. Otázka zní, proč se to musí po každé revoluci dít.

P. Zahrádka 7.10.2022 18:32

tak si najděte lepší národ , volby jsou vizitkou občanské společnosti, kašpar jste hlavně Vy, asi jako když Tomio s přehledem všem ukázal jakou má znalost volebního zákona....

P. Zahrádka 7.10.2022 18:20

Kolik vidíte stovek miliard ve 47 miliardách?

V. Heidlerová 7.10.2022 18:07

Děkuju za informace, já jsem stará a mně to dlouho trvá, než si něco vyhledám. V zápalu diskuse mám radost, když mi někdo nahodí udičku s informací pohotově. Děkuju, od tohoto už je možné se odrazit.;-D

P. Brich 7.10.2022 17:35

Co jinak dělat s OZE?;-€EU;-O

P. Brich 7.10.2022 17:34

Už zas mimo mísu?!!;-D

P. Urban 7.10.2022 17:19

To je jako se slunečními a větrnými elektrárnami. Nejdřív se musí postavit, aby se mohly využívat. A teprve potom budeme uvažovat o problémech, které s sebou takové využívání nese.

J. Štěpán 7.10.2022 17:11

No jednoho "dramaturga" který pomohl zlikvidovat náš stát už jsme tu měli. Takže ho dorazí básnici?

J. Majzlík 7.10.2022 17:00

A zvyšovat dopravní rychlost plavidel přes komory tím, že je budeme krmit prostřednictvím zpětného čerpání vody, to by k ekonomice celého již tak problematického díla nepřispělo.

J. Štěpán 7.10.2022 16:45

A kdo nás brání před BRD(EU) a USA? Asi Fiala a spol. ;-D

J. Majzlík 7.10.2022 16:42

Existence celých rot, čet a pluků neziskovek se vyjeví, je-li potřebné před TV kamerami markýrovat nějakou pseudočinnost, kterou je možno maskovat jejich pravé poslání nebo nastává vhodná chvíle pro zdůraznění jejich významu v boji za jejich práva, za svobodu zvířat apod. Tudíž ožívají při TV revolucích, v předvolebních kláních, při obsazování polyklinik, při duhových exhibicích, při ukázkovém zachraňování lesů, poblíž velkého Taxisu či při alternativních radovánkách podobného typu.

J. Štěpán 7.10.2022 16:42

To je fakt spolehlivá zprava. Tomu klidně věřím. Akorát se ta nána zapoměla zmínit kolik za to(a jestli vůbec za něco) ti banderovci zaplatili.

J. Štěpán 7.10.2022 16:42

To je fakt spolehlivá zprava. Tomu klidně věřím. Akorát se ta nána zapoměla zmínit kolik za to(a jestli vůbec za něco) ti banderovci zaplatili.

K. Křivan 7.10.2022 16:40

Norové letos vydělají na vývozu plynu třikrát víc než loni. Evropané jim chtějí vysoké ceny plynu stropovat, zatím se to však nedaří. A jiné to není ani s plynem ze Spojených států.

J. Štěpán 7.10.2022 16:31

Blahopřeji, právě jste se ukázal jako "lepšočlověk";-)Ti také mají rétoriku typu jako vy-pijí s pivo z petky, vyhazují peníze za cigarety, berou prášky atd. V klidu já prášky nepotřebuju, ale vy byste si měl nějaký měl vzít působíte nějak psychicky nevyrovnaně. To že neumíte pracovat s daty ani si ověřit zcela jasnou geografii už jste prokázal, takže na co jsou vami pečlivě vybrané tendenční články?Běžte radši kopat tu strouhu:-)

P. Urban 7.10.2022 16:20

To jako proč?

P. Urban 7.10.2022 16:19

Ukrajina nás brání před Ruskem. Nebo aspoň ty z nás, kteří netouží, aby se o této zemi znovu rozhodovalo v Kremlu.

Pokud jde o popisovaný kanál, je otázka, jak moc by usnadnil či zlevnil dopravu. Jeho stoupenci zatím argumentují na úrovni "když se to postaví, tak to bude fungovat". Ale vyplatí se to? Nejen pokud jde o náklady, ale i o provoz.

J. Majzlík 7.10.2022 16:19

...dálnice...Sorry jako.

J. Majzlík 7.10.2022 16:18

A to v situaci, kdy se otevření nových osmi kilometrů oslavuje jako nové Nagáno?

P. Urban 7.10.2022 16:15

Tím máte na mysli, že v případě zesplavnění nemá cenu uvažovat o nákladech za přepravu?

P. Urban 7.10.2022 16:11

Splavnění Labe by asi za to stálo. Splavnění Odry do Ostravy, nevím. Pokud jde o plyn, ten se ve velkém smysluplně dopravuje v plynovodech.

Kanál Odra-Dunaj(případně O-D-Labe) by měl nepochybně smysl v 18. století, pokud by ho někdo tenkrát dokázal zafinancovat. Dnes, pokud je mi známo, je evropská říční doprava zisková na velkých řekách (Rýn, Dunaj) a na krátkých kanálech tyto řeky spojující. Běžné kanály jsou ztrátové.

Je v pořádku o těchto věcech diskutovat. Ale pokud něco zelení fanatici odmítají, tak to ještě neznamená, že je to spávné.