29.3.2024 | Svátek má Taťána


Diskuse k článku

OSOBNOST: Chytrák na výsluní

Pokud se zeptáte nějakého z investorů či fanoušků Tesly (což bývá často totéž), proč věří, že akcie budou dále stoupat, často odpovědí, že věří Elonu Muskovi a jeho schopnostem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Pivoda 12.1.2022 19:29

Článek je v kategorii OSOBNOST, ale byl převzat z FINANČNÍHO MAGAZINU. Takže o osobnosti Elona Muska se v tomto článku mnoho nedočtete.

Shrnul bych, že ekonomické nástroje jsou jen prostředkem pro dosažení životních cílů Elona Muska, nikoliv že finanční úspěch je životním cílem. Není. Pokud chcete posuzovat OSOBNOST, musíte vědět, o co Elonovi Muskovi fakticky jde. A to se zatím žádnému českému Pepíkovi zde nepodařilo. Mohli by raději využít své energie k výměně pleny v kalhotách.

Nejhodnotnější diskusní příspěvek pod článkem měl tento pán: T. Hraj 12.1.2022 8:03.

M. Valenta 12.1.2022 13:32

Proč ten rozdíl? Musk dělá e-auta a ostatní ho dohánějí. A že to celé je to risk jak pro Teslu tak pro akcionáře? Aby nebyl. Zkrátka někdo z toho stromu slezl, a někdo vyčkává nahoře na větvi jako to dopadne a to platí obecně, i v politice. A taky vysvětluje proč jsou USA pořád ještě první. Procento ochotných riskovat je tam pořád ještě nejvyšší.

P. Diviš 12.1.2022 14:50

Bez státního zvýhodňování daňovými úlevami i přímými dotacemi jsou ty Muskovy hračky prakticky neprodejné (i další se stejným pohonem).

To není riskování, to je ideologií maskovaná vyžírka.

So geht das.

M. Valenta 12.1.2022 15:21

Neprodejné? Jak jste na tohle přišel?

K. Kubik 12.1.2022 12:03

Chci upresnit, ze Elon Musk neni zakladatelem Tesly, firmu zalozili Martin Eberhard a Marc Tarpenning. Firma Solar Roof nikdy nebyla ziskova, a pred uplnym krachem ji zachranilo jen to, ze ji Elon Musk koupil. Kvuli tomu prave probiha soudni proces, protoze cast penez, ktera sla na nakup, byly penize, ktere SpaceX dostalo od NASA jako dotaci - nebo tak nejak.

On Elon Musk neni ani tak chytrak, jako spis podvodnik a slibotechna :) Jeho Semi melo prevalcovat nakladni dopravu a melo se vyrabet od roku 2019. Vegas Loop mel prepravovat pasazery v "podech" tunelem rychlosti okolo 200km/h, nakonec je z toho Tesla se soferem jedouci maximalne padesatkou. Cesta na Mars je v podobe, jakou ji Musk planuje, technicky nerealizovatelna - pokud by se pasazeri nepozabijeli cestou kvuli tomu, ze budou namackani jeden na druheho, bez hygienickeho vybaveni, tak umrou hlady a na ozareni. Robotaxi zatim nikde nejezdi. Hyperloop zatim nikde nejezdi (krome testovaci kilometrove trubky nekde v pousti) a jezdit ani nebude, protoze dosahnout a udrzet potrebne vakuum v nekolik set kilometru dlouhe trubce je technicky a ekonomicky nemozne. Tesla Bot je clovek ve spandexovem obleku, atd. atd.

P. Diviš 12.1.2022 13:30

Ano. Jeho kosmická činnost je chválihodná, pozemní nafouknutá bublina, místy i podvod.

J. Nevrkla 12.1.2022 8:35

Muskuv případ je dokonalou ukázkou investičního šílenství. Informace o kapitálových trzích už dávno nečtu, jsou to jen bubliny, které překonávají ty před velkou krizi konce dvacátých let minulého století. Až prasknou, bude to peklo.

V. Wagenknecht 12.1.2022 8:33

Jak je možné se dočíst jinde, hlavním příjmem Tesly je prý prodej teplého vzduchu, tedy "zelených certifikátů" jiným automobilkám a podobným nepřátelům lidstva, co produkují CO2. Tesla je samozřejmě dotační legální podvod v sepětí politiky a Big Businessu. Ale SpaceX Muskovi lítá a to je jeho nesporná zásluha.

R. Langer 12.1.2022 12:58

O Space X se ví hlavně to, že se zatím vůbec neví, jaká je vlastně skutečná finanční bilance těch letů, a jak se ukazuje, vůbec to s tou propagovanou lácí nebude tak slavné, jak se od začátku tvrdilo.

O tom pochybném internetu z oběžné dráhy ani nemluvě, to nemůže být úspěšný obchodní model ani omylem. Pokud to zase nebude někdo dotovat. Tipoval jsem, že to Musk bude chtít střelit armádě, ale ta to odmítla, tak už mu začíná téct do bot... ;-D

V. Wagenknecht 12.1.2022 13:00

C'est possible, ale lítá mu to.

J. Kočí 12.1.2022 7:50

Zapomínáte na to, že rozjel elektromobilitu. Bez Tesly bychom to s e-mobily asi nikdy nezačali. Nevím, jestli bude vítězem v auto průmyslu, ale rozhodně všem ukázal, že to jde. Ostatní automobilky se ho jen snaží dohnat.

V. Wagenknecht 12.1.2022 8:35

No, a to je právě jeho největší negativum, s těmi elektroauty.

R. Langer 12.1.2022 13:04

;-D ;-D ;-D

Ano, máte pravdu, bez té předražené nefunkční parodie na automobil bychom to s e-mobily asi nikdy nezačali. A proto doufám, že se za to ten prolhaný podvodník a zloděj Musk bude po smrti smažit na věky v pekle! ;-€

M. Rohovský 12.1.2022 16:12

Pane Langre klid, mohla by Vám prasknout cévka.

M. Sedláček 12.1.2022 14:38

Tak to je fakt paráda, že všem ukázal, jak vyrábět z dotací auta, která nikdo moc nechceRv

J. Ticháček 12.1.2022 15:59

Pane Kočí

Žádná z automobilek se nesnaží Teslu dohnat. Není k tomu žádný důvod. Ta firma, ač se to o ní tvrdí, nepřišla s ničím převratným. Auta na baterie jezdí už téměř dvě století. Auto, které dokázalo odjet z jednoho města do druhého bez zásahu řidiče se objevilo před cca pětatřiceti lety. Holt, byla to velká dodávka, která vezla několik počítačů a generátor, který je poháněl. Nějaký Mercedes, jestli to znáte.

Na Tesle je novinkou pouze jediné. Ten chlap dokázal přesvědčit celý svět o tom, že dávno známé technologie jsou vlastně novinkou. A sbírku jízdních asistentů, které jsou částečně povinným standardem, částečně doplňkovou výbavou prémiových modelů jiných značek už léta nazval autopilotem.

Jo. Umí to prodat. A našel trh, kde se to prodat dá. Trh plný zákazníků, kteří o tom nic nevědí. Například kombinačky by takto nikdy nezhodnotil. Těžko by řemeslníkům prodával to samé, co používal už jejich táta za násobek ceny jen díky tomu, že by je označil za svůj vynález.

No a ty rakety? To je to samé. Za zadkem veřejně dostupné zdroje znalostí, v kapse peníze. Hele člověče. Kdybych měl ty prachy z Tesly, kombinaček, nebo nejlépe z toho, na čem ten chlap primárně zbohatl (a to klobouk dolů, to byla opravdu frajeřina), možnost americké firmy dostat se k informacím přístupným právě jen americkým institucím, tu raketu postavím také. Stejným způsobem. Nasypu ty prachy do pár profesorů, smečky doktorandů a stáda magisterských studentů.

R. Langer 12.1.2022 5:46

Musk je profesionální dotační podvodník, a zmatení techničtí analfabeti, co nějak přišli k penězům, mu zobou z ruky. Ale jednou ta bublina praskne. To bude zase ohromné překvapení. ;-)

T. Hraj 12.1.2022 8:03

Taky jsem si to myslel, pane Langere, ale není to pravda. Na rozdíl od mnohých jiných (např. právě GM) Tesla podporu (půjčky) splatila. To, že některé státy (Norsko a jiné) podporují nákup e-aut, nemá nic společného s Muskem.

A za druhé. Jistě, spekulovat umí, ale Musk je rozhodně především technický geek. V tom je jeho hodnota pro jeho firmy. Je posedlý technickými detaily a inovacemi. Žádný jiný CEO na světě se pravidelně neúčastní produktoně vývojových mítinků. Proto má SpaceX takový úspěch, proto je Tesla o 5-10 let napřed a její vozy mají nejlepší parametry ze všech elektromobilů a proto ji GM v elektromobilitě přes smělá prohlášení o množství e-modelů do r2023 (po problémech s Boltem nevyrábějí nyní ani jeden) asi nikdy nedožene. Tesla provede v průměru 27 inovací týdně(!) a ty jsou i plementovány okamžitě, ne až při příštím faceliftu. To, že plošná elektromobilizace nedává (stále ještě) smysl, je věc jiná.

Nejsem žádný Muskův fanoušek, ale úspech mu přeji. Dělá reálné věci a dělá je lépe, než všichni ostatní.

O. M. 12.1.2022 11:58

Tesla provede 27 inovací týdně - to znamená, že každá cca tisícovka vozů vypadá jinak? To musí být jejich servisování docela makačka na bednu.

Nebo se tím myslí SW záplaty a nové skiny infotainmentu?

T. Hraj 13.1.2022 10:17

Myslí se software, hardware a nejen na autech, ale i jejich výrobním procesu. A ano makačka to ukoordinovat to určitě je.

R. Langer 12.1.2022 12:51

Tesla půjčky splatila? A na to jste přišel jak? A ona není dotovaná? ;-D ;-D ;-D

T. Hraj 13.1.2022 10:26

Státní podpory/půjčky skutečně splatila (nebyly také tak veliké, jako u GM nebo Fordu). Dotovaná v mnoha státech (jakožto e-mobil) je a je to špatně, ale to není lobbyng E. Muska.

R. Langer 12.1.2022 12:53

Ne, dělá reklamní šum a naleštěné prdy za přemrštěné ceny. Nic jiného. K praktickému využití jsem od něho ještě nic neviděl. :-/

T. Hraj 13.1.2022 10:32

Ne, je technologicky velmi napřed. Detaily technických řešení (nejen aut ale i raket) tvoří špičku a jsou stále inovovány tempem, o kterým se konkurenci nezdá.

Že elektromobil (ani tak dobrý jako Tesla) z mnoha důvodů stále nemůže konkurovat CEC je věc jiná.