Úterý 11. února 2025, svátek má Božena
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996

Diskuze

ODRBÁVÁNÍ ZÁKAZNÍKŮ: Inflace má dlouhý ocas

Znehodnocení úspor vede ke ztrátě důvěry, a ztráta důvěry bývá trvalá. Začasté i doživotní. A tady se té ztrátě důvěry stát nemůže vyhnout.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
RP

Když je ta pizza dražší než v Neapoli, tak proč ji kupujete?

0 0
možnosti
Foto

K37a82r76e97l 40Š26u98b77r74t

20. 9. 2023 19:53

!!......ceska je nejen drazsi, ale take lepsi. 😂!!

0 0
možnosti
LN

Ekonomiku dusíme v inflaci příliš dlouho, říká ekonom. ČNB se teď může akorát modlit

https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/david-marek-rozhovor/r~478570cc56c311ee8c6f0cc47ab5f122/

0 0
možnosti
VK

MILOVNÍCI KAFE Z KAPSLÍ - ZBYSTŘETE!

Bývalo nepsaným zvykem, že v balení kapslí (nejmenované firmy) bylo 16 [slovy ŠESTNÁCT!] kapslí.

Nově se v prodeji objevily ZA STEJNOU CENU!! krabice s pouhými 13 [TŘINÁCTI!] kusy - čili zdražení o 23%!!!!!!

Naštěstí, bez předraženého kafe se dá žít docela dobře.

Při té příležitosti vzpomínám na žertovné pojmenování kávy z doby cca před 35 lety:

"HUDRAK" = HUsákovo DRAahé Kafe;-D;-D;-D

0 0
možnosti
MK

Tohle prohlášení obchodníka jsem už četl v jakési knize z doby krize ve třicátých letech: Je to dražší a proto je toho méně. Určitá nepříjemná logika v tom je - když se méně prodá, stoupají konstantní náklady, které zákazník nevidí, ale v ceně být musí také.

0 0
možnosti
LN

ČNB Tiskové zprávy (12. 5. 2022)

ČNB intervenuje na devizovém trhu proti oslabování koruny

Bankovní rada na dnešním mimořádném měnovém zasedání rozhodla v reakci na výrazné oslabení kurzu koruny z posledních dní zahájit intervence na devizovém trhu. Cílem je nepřipustit dlouhodobější oslabení kurzu koruny v situaci vysoké inflace. ČNB má k dispozici velké devizové rezervy, a to i v mezinárodním srovnání.

Po dobu provádění intervencí bude pozastaven program odprodeje části výnosů z devizových rezerv.

Bližší informace k prováděným operacím na trhu nebude ČNB sdělovat.

Markéta Fišerová

ředitelka odboru komunikace a mluvčí ČNB

https://www.cnb.cz/cs/cnb-news/tiskove-zpravy/CNB-intervenuje-na-devizovem-trhu-proti-oslabovani-koruny-00002/

0 0
možnosti
LN

Autor správně (ale jen namátkově) popsal metody, jakými výrobci a obchodníci skrývají postupné plošné zdražování výrobků. Funguje to odedávna, volná cenotvorba po roce 1990 jenom otevřeně ukázala, jak nesmyslná byla komunistická politika SMC (státních malooobchodních cen), které neměly ekonomickou souvislost s výrobními cenami a byly uměle centrálně stanovovány podle politického zadání i s důsledky, které z toho plynuly (nízká kvalita, všeobecný nedostatek spotřebního zboží)...

Oblbování a klamání zákazníků je standarní pracovní metodou obchodních řetězců typu Kaufland, Lidl, Albert i dalších... až po malé obchodníčky, kteří se musí systému přizpůsobit, ceny za které nakupují ve velkoobchodě, jsou na maloobchodní úrovni (typicky ceny v Makru). A k tomu nějaké drobné procentní bonusy - množstevní slevy. Ale i tak se najdou výjimky, kde před očima vyskočí reálné vysoké marže nasazované obchodními řetězci - na jaře jsem rozebíral ceny majoránky v obchodech, kde Kaufland prodával stejné 5g balení stejného výrobce (Vitana) za 22,- Kč, zatímco Makro jej prodávalo v 5 ks balení za necelých 10 Kč/ks včetně DPH. Lidl a Penny "jen za 17,-", ale měli v nabídce i 8g balení jiného výrobce za cca 4,- Kč, Kaufland ne. Taková je realita a kdo chce levnou majoránku, musí si najít prodejce větších balení, kde za cenu kauflandských 3x5 g koupí pytlík 200g (a je to běžná cena na trhu, žádná výjimka). :-P

Evidentní reklamní lži i různé klamání zákazníků se u řetězců stalo standardní obchodní metodou. Vychází ze skutečnosti, že běžný hloupý zákazník nakupuje bez znalosti cenové historie konkrétního výrobku nebo suroviny, a platí tolik, kolik si obchodník řekne... To jsou ty "plné koše nebo vozíky" některých nakupujících. Kdo má vysoké příjmy, toho obvykle problém vysokých cen v obchodě netrápí. A utrácí, co to dá... :-P

0 0
možnosti
Foto

Melete o inflaci a chudcích češích, ale obchodní řetězce jsou plné, zákazníci nakupují bez ohledu na cenu. Pokud by přestali nezřízeně nakupovat půjdou ceny dolu. Příčin pro vznik inflace je několik. Jako hlavní příčina se ale nejčastěji označuje růst objemu peněz v dané ekonomice, který zvyšuje poptávku, a tím pádem i ceny. Pak jsou firmy jako Agrofert, které zdražují nad rámec inflace o 60 až 100%

0 0
možnosti
Foto

Proboha to jsou bláboly.

Kindl nevěří Českému statistickému úřadu. Jinak by věděl, že tržby v maloobchodě klesají už skoro dva roky. Takže žádné nezřízené nakupování se nekoná.

Ale Kindl samozřejmě i tak musí všechno svést na Babiše.

0 0
možnosti

Naší vládě závažnost situace dochází, ale řeší jen hlavní problém : udržet se u koryta do nových voleb ( platy, odměny, bonusy, odchodné, služebnictvo na ministerstvech, auta s řidiči, byty, zaopatření kamarádíčků a příbuzných přes dary, platy, funkce a dotace. A když ti novináři ,opozice a pár aktivistů otravuje, tak taky něco pro lidi, zbude-li čas.

A pokud kde o tu inflaci, domluvíme se s ČNB a zfalšujeme koruny. Podle zákona my můžeme. A svedeme to na Rusy a Babiše.

0 0
možnosti
PD

Kdo falšuje koruny?

Mimo to, vláda dělá jen to, co lidé chtějí. Rozhazovat, nešetřit.

0 0
možnosti

Byla v neděli u nás sláva na náměstí: pivo desítka za padesát korun a limonáda za 80 Kč. V obchodě jsem si však koupil v láhvi desítku Gambrinus za 10 korun. A je to...

0 0
možnosti
MP

Je to poměrně jednoduché:

Když v tržní ekonomice nemáte konkurenceschopné výrobky, tak makroekonomické manipulace s penězi, žalostné ekonomické situaci, moc nepomohou.

0 0
možnosti
MP

Upřesnění pojmu "konkurenceschopné výrobky".

Jde o výrobky, které se na trhu odlišují od výrobků jiných firem. Odborně bychom hovořili o strategii diferenciace.

“The whole point of competition is for a company to differentiate itself from rivals. Not to align with rivals so that all are the same.” —Thomas Graf, a lawyer representing Google, tries to convince judges to overturn a $2.6 billion fine imposed by the EU for unfairly promoting Google’s shopping services over its competition.

0 0
možnosti
PD

Je to poměrně jednoduché:

Peněz je více, než přiměřené množství, odpovídající ekonomice v daném momentě (příliš mnoho peněz vytvořených půjčkami, dluhy, emisí) - inflace, peníze ztrácejí cenu, vše je dražší (pochopitelně ne stejně, něco více, něco méně).

Peněz je méně, než to přiměřené množství (stahování z oběhu, neemitování, drahé půjčky) - deflace, peníze jsou drahé, nabývají na ceně, vše zlevňuje.

Peněz je přiměřeně, ceny jsou stálé (v průměru, pokud nějaká komodita z technických důvodů zdraží (třeba vybuchlý plynovod), musí se snížit spotřeba nebo zlevní jiné komodity.

Nic víc v tom není, i kdyby se různí spiklenci i blbci, reagující na jméno a ne na obsah, uagitovali.

0 0
možnosti
MK

Takže devalvovat a už ty blbosti nedělat?

0 0
možnosti

Vyhledávání

TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA

Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.

ondrejneff@gmail.com

Rubriku Zvířetník vede Lika.

zviretnik.lika@gmail.com

HYENA

Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.

https://www.hyena.cz