Diskuze
NOVÁ DAŇ: Jak zabít pokrok
Děkujeme za pochopení.
M28a83r29t21i13n 40N49o55v39á82k
Ekonomka se tváří, jako kdyby výroba klasických automobilů byla bůhvíjak ekologická. Nikdo nepopírá, že elektromobily mají plno problémů, především se nemluví moc o tom, že v případě jejich masivního rozšíření bude opravdu problém je nabíjet. Nicméně je potřeba si připustit, že naše spotřeba (čehokoli) je extrémní a nekonečný růst není možný. Orientace ekonomiky na automobilový průmysl je riziková, o tom se mluvilo již před 20 lety. Můžeme to brát, ale i tak, že 20 let nás auta dobře živila, a teď ta doba holt končí. Např. vorařství bylo kdysi taky docela zajímavé zaměstnání.
Všichni si pořád stěžují, jak je draho a jak je všechno špatné. Jen mi do toho nezapadají ulice plné aut, města obklíčená výstavbou nových domů a letiště přeplněná lidmi cestujícími na dovolenou.
J53a76r32o42m84í37r 81V65o12r57l40i77c11k25ý
a na všechno chceme slevy.
A když jsou pak všude, tak si stěžujeme, že se v nich nevyznáme. Říká se, dej si bacha, co si přeješ, mohlo by se ti to splnit!
M54i91r65o72s39l46a39v 77K90o33c87i73á91n
Staví a bydlí se na dluh, satelity se staví, protože města už jsou plná a auta jsou všude i proto, že vlaková nákladní doprava prakticky neexistuje a ta osobní veřejná je drahá a nedostatečná - přitom se volá po mobilitě pracovní síly a nákupu přes internet, což znamená plné cesty poslíčků.
A vorařství nezlikvidovala ani tak neefiktivita přepravy dřeva po vodě, jako spíš stavění přehrad a využívání řek k rekreaci.
M58a96r36t82i27n 60N21o49v28á48k
Na dluh se bydlelo odnepaměti. Nikdy v historii, alespoň naší země nemělo tolik lidí byt samo pro sebe. Ještě před 40 lety běžně bydlely 2-3 generace společně. Dnes běžně 1 byt = 1 člověk, to je pak celkem pochopitelné, že města jsou plná. Ještě před 20 lety bylo možno najít místo na parkování v centru Prahy. V jiných městech nebylo nutno hledat. Dnes jsou auta ve větších městech na obtíž, není je kam dát. A takových věcí je.
J23a91r45o62m17í87r 57T28i50c81h14á65č20e73k
Vorařství bylo zlikvidováno tím, že někdo dotáhl koleje kousek dál kolem řeky. A někdo další spočítal, že celý pramen, který parta chlapi pracně vázala, a pak to několik dní plavila po řece se vejde na pár vagónu, Dow těch dalších se naloží čtyři budoucí prameny a v nejhorším případě je to dřevo v Praze za dva dny a v Hamburku za čtyři, místo za měsíc. A že ty klády nemusí další rok vysychat někde na náplavce.
M75i26r92o52s75l85a97v 54K20o45c32i68á75n
V lesích, kde se těží dřevo, dodnes najdete pozůstatky splavněné řeky i se soustavou klauzů, ale koleje pořád žádné. Ale v pořádku, asi to byla kombinace obého.
J74u23r26a 89J74u35r53a51x
No, často najdete i náspy po dočasných lesních železnicích. Koleje už tam už pochopitelně nejsou ...
P80r93o82k32o89p 42D15i47v91i86š
Chápu, že " naše spotřeba (čehokoli) je extrémní a nekonečný růst není možný." Jen u té spotřeby není definováno, co je podprůměr, co průměr, co extrém. I nekonečný růst není možný.
Jen je problém, co s tím. Ideologické omezování nefunguje.
Vyhledávání
TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA
Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.
ondrejneff@gmail.comRubriku Zvířetník vede Lika.
zviretnik.lika@gmail.comHYENA
Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.
https://www.hyena.cz