Diskuze
NOVÁ DAŇ: Jak zabít pokrok
Děkujeme za pochopení.
M63i39r79o94s39l24a52v 49Š16e37j12n12a
Madam Šichtařová si stěžuje, že automobilky jsou zatížené daněmi, sociálním a zdravotním pojištěním. V tom případě by nám mohla poradit, jaké daňové, sociální a zdravotní úlevy by měly evropské automobilky dostat.
P58r46o42k31o35p 61D29i89v29i71š
Madam Šichtařová konstatuje, že EUnijní automobilky tuto zátěž mají a konkurenční čínské i jiné ne.
Pro začátek by stačilo odstranit jiné zátěže, ještě nesmyslnější, také paní Šichtařovou zmíněné, náklady v podobě byrokracie, náklady v podobě ESG, přidám emisní odpustky, jejichž cena byla vyhnána do nesmyslné výše. Pak bychom viděli, zda je třeba pokračovat a mohli se bavit, jak.
M53a10r73t49i46n 88N61o78v73á85k
Ono je to složitější, než si kdo umí představit, takže velmi zjednodušeně:
automobilky jsou zatížené předpisy, které zdražují jejich výrobky, ale jejich výsledkem jsou bezpečné a relativně čisté vozy. Automobilky jsou zatížené daněmi, ale současně mají nejrůznějšé daňové výhody a rozhodně pobírají dost vysoké nejrůznější dotace. Čert aby se v tom vyznal. Mimochodem velkým propagátorem eletromobilů byl VW, jen se to nějak otočilo proti němu. Nebuďme naivní, že nějací europolitici jsou mocnější než jedna z největších firem na světě.
J22u58r60a 98J87u86r58a93x
No, nevím ... automobilky jsou zatížené předpisy, které zdražují jejich výrobky, ale jejich výsledkem jsou bezpečné a relativně čisté vozy.
Relativně čisté budiž, ale opravdu máte za to, že auto přecpané elektronikou a jízdními asistenty je bezpečnější? Zejména když každou blbost musíte ovládat přes dotykový displej ...
M73a62r96t39i98n 69N45o54v72á38k
Statisticky jsou. Kupodivu, protože "dojem" z toho dobrý není. Ale zrovna ovládání přes displej je aktivita automobilek, protože na rozdíl na mechanických ovladačů to stojí pakatel. Kdyby stát předpisem nařídil ovladače - lidé jako autorka by řvali, že stát zasahuje nemístně do svobody automobilek a tím auta zdražuje.
P73r41o13k96o50p 91D85i78v30i89š
Se statistikou se dá kouzlit různě. Třeba přičítat bezpečnost různým zbytečnostem, když to může být i tím, že je auto prostě novější a tedy pevnější, že se staršími auty jezí moc mladí a moc staří řidiči (mají na ně spíš, než na nová), vlivů může být hodně.
J77i62ř86í 36E63r25b89e98n
Například zrušit nesmyslné daně (i když se jim říká pokuty) za každý gram kysličníku uhličitého, který flotila vyrobených vozidel vypustí.
M84a43r43t47i12n 34N26o65v73á23k
Ale proč, když podle vědeckého poznání CO2 škodí. A naše civilizace se vždy řídila vědeckým poznáním. I když se třeba časem ukázalo, že bylo mylné. Ale příjemným vedlejším efektem jsou auta, která nepáchnou. Umíte si představit dnešní hustotu provozu s technikou na úrovni Š120/Favorita? Ta auta byla výrazně méně zatížená bezpečnostními i exhalačními předpisy. Takže byla mnohem levnější. Ale čím to, že těch dnešních hodně drahých a složitých aut je v ulicích mnohonásobně více, než bývalo těch levných Š120??
J13u13r90a 26J32u15r41a81x
Ale čím to, že těch dnešních hodně drahých a složitých aut je v ulicích mnohonásobně více, než bývalo těch levných?
Inu proto, že ta levná a nesložitá auta se už z vůle a úradku EU nesmí vyrábět ani dovážet.
V25. 18K68u22h18a65j
Není to madam, je to ekonomka. Zato vy jste s těmihle příspěvky, nezlobte se, trochu vůl...
Vyhledávání
TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA
Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.
ondrejneff@gmail.comRubriku Zvířetník vede Lika.
zviretnik.lika@gmail.comHYENA
Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.
https://www.hyena.cz