Úterý 21. ledna 2025, svátek má Běla
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996

Diskuze

NOVÁ DAŇ: Jak zabít pokrok

Nová francouzská vláda oznámila, že chce zvýšit daň na „nejvíc znečišťující“ dopravní prostředky.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Madam Šichtařová si stěžuje, že automobilky jsou zatížené daněmi, sociálním a zdravotním pojištěním. V tom případě by nám mohla poradit, jaké daňové, sociální a zdravotní úlevy by měly evropské automobilky dostat.

0 14
možnosti
PD

Madam Šichtařová konstatuje, že EUnijní automobilky tuto zátěž mají a konkurenční čínské i jiné ne.

Pro začátek by stačilo odstranit jiné zátěže, ještě nesmyslnější, také paní Šichtařovou zmíněné, náklady v podobě byrokracie, náklady v podobě ESG, přidám emisní odpustky, jejichž cena byla vyhnána do nesmyslné výše. Pak bychom viděli, zda je třeba pokračovat a mohli se bavit, jak.

13 0
možnosti
MN

Ono je to složitější, než si kdo umí představit, takže velmi zjednodušeně:

automobilky jsou zatížené předpisy, které zdražují jejich výrobky, ale jejich výsledkem jsou bezpečné a relativně čisté vozy. Automobilky jsou zatížené daněmi, ale současně mají nejrůznějšé daňové výhody a rozhodně pobírají dost vysoké nejrůznější dotace. Čert aby se v tom vyznal. Mimochodem velkým propagátorem eletromobilů byl VW, jen se to nějak otočilo proti němu. Nebuďme naivní, že nějací europolitici jsou mocnější než jedna z největších firem na světě.

1 0
možnosti
JJ

J22u58r60a 98J87u86r58a93x

24. 10. 2024 14:50

No, nevím ... automobilky jsou zatížené předpisy, které zdražují jejich výrobky, ale jejich výsledkem jsou bezpečné a relativně čisté vozy.

Relativně čisté budiž, ale opravdu máte za to, že auto přecpané elektronikou a jízdními asistenty je bezpečnější? Zejména když každou blbost musíte ovládat přes dotykový displej ...

0 0
možnosti
MN

Statisticky jsou. Kupodivu, protože "dojem" z toho dobrý není. Ale zrovna ovládání přes displej je aktivita automobilek, protože na rozdíl na mechanických ovladačů to stojí pakatel. Kdyby stát předpisem nařídil ovladače - lidé jako autorka by řvali, že stát zasahuje nemístně do svobody automobilek a tím auta zdražuje.

1 0
možnosti
PD

Se statistikou se dá kouzlit různě. Třeba přičítat bezpečnost různým zbytečnostem, když to může být i tím, že je auto prostě novější a tedy pevnější, že se staršími auty jezí moc mladí a moc staří řidiči (mají na ně spíš, než na nová), vlivů může být hodně.

0 0
možnosti
Foto

J77i62ř86í 36E63r25b89e98n

24. 10. 2024 10:24

Například zrušit nesmyslné daně (i když se jim říká pokuty) za každý gram kysličníku uhličitého, který flotila vyrobených vozidel vypustí.

4 0
možnosti
MN

Ale proč, když podle vědeckého poznání CO2 škodí. A naše civilizace se vždy řídila vědeckým poznáním. I když se třeba časem ukázalo, že bylo mylné. Ale příjemným vedlejším efektem jsou auta, která nepáchnou. Umíte si představit dnešní hustotu provozu s technikou na úrovni Š120/Favorita? Ta auta byla výrazně méně zatížená bezpečnostními i exhalačními předpisy. Takže byla mnohem levnější. Ale čím to, že těch dnešních hodně drahých a složitých aut je v ulicích mnohonásobně více, než bývalo těch levných Š120??

0 3
možnosti
JJ

J13u13r90a 26J32u15r41a81x

24. 10. 2024 14:56

Ale čím to, že těch dnešních hodně drahých a složitých aut je v ulicích mnohonásobně více, než bývalo těch levných?

Inu proto, že ta levná a nesložitá auta se už z vůle a úradku EU nesmí vyrábět ani dovážet.

1 0
možnosti
VK

V25. 18K68u22h18a65j

24. 10. 2024 10:52

Není to madam, je to ekonomka. Zato vy jste s těmihle příspěvky, nezlobte se, trochu vůl...

4 1
možnosti

Vyhledávání

TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA

Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.

ondrejneff@gmail.com

Rubriku Zvířetník vede Lika.

zviretnik.lika@gmail.com

HYENA

Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.

https://www.hyena.cz