Středa 22. ledna 2025, svátek má Slavomír
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996

Diskuze

NOVÁ DAŇ: Jak zabít pokrok

Nová francouzská vláda oznámila, že chce zvýšit daň na „nejvíc znečišťující“ dopravní prostředky.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JK

Já bych si dovolil dát odkaz na článek, ve kterém se píše, jak celosvětově "klesá" zájem o elektrovozy. Přitom ten samý článek potvrzuje tvrzení paní Šichtařové, že zájem o elektrovozy v EU skutečně klesá, a to dosti výrazně.

Nejdřív data z článku:

Porovnání prodejů od ledna do září 2024 se stejnou periodou v roce 2023. Tedy jaká byla změna v prodejích elektrovozů za tři čtvrtletí roku 2024 ve srovnání se třemi čtvrtletími roku 2023. Data zahrnují čisté elektrovozy + plug-in hybridy, tedy spalováky s elektromotorem, které je možné dobíjet i ze sítě. Na krátké vzdálenosti tedy mohou sloužit jako elektrovůz.

– celosvětové prodeje: 11.5 milion, +22%

– Čína: 7.2 milion, +35%

– EU, EFTA, UK: 2.2 milion, -4% (BEVs +12%, PHEVs -12%)

– USA a Kanada: 1.3 milion, +10%

– zbytek světa: 0.9 millon, +25%

Data jsou pro Evropu žalostná. Ta čísla pro EU jsou vlastně ještě horší, protože ve Velké Británii (UK) prodej výrazně vzrostl. Ale zajímavý je i trend - prodej čistých elektrovozů roste, prodej plug-in hybridů klesá. Pohled na tato čísla ovšem závisí od toho, kdo je posuzuje. Odpůrci elektrovozů budou jásat - Evropa se konečně projevila jako nejrozumnější oblast světa a nechce sednout na lep elektromobility. Nebo se dá na to pohlížet tak, že se opět potvrdilo, že EU ujíždí vlak v nových technologiích - nedokáže držet krok se žádnou části světa. Ještě jedna důležitá poznámka: v Číně jsou prodeje v posledním čtvrtletí vždy výrazně vyšší než v jiných částech roku. Je tedy téměř jisté, že letos se v Číně prodá 10 - 11 milionů elektrovozů + plug-in hybridů. Čínské plug-in hybridy teď ovšem spravidla disponují baterií, která jim umožňuje jet na elektřinu 100 kilometrů a více.

Na závěr link na zdroj: https://www.evnewsdaily.com/2024/10/16/16-oct-2024-global-ev-sales-hit-all-time-high-hyundai-has-a-plan-for-affordable-batteries-and-escalade-iq-sells-for-550000/

1 3
možnosti
Foto

V Číně elektromobily jezdí na levnou elektřinu z uhlí a 7 milionů v miliardové zemi není než kapka v moři.

15 0
možnosti
JK

To ježdění na uhlí je sice pravda, ale důležitý je trend, a ne okamžitý stav. Čína letos stopla vydávání licencí na nové uhelní elektrárny a podíl uhlí na výrobě energie každoročně prudce klesá.

Jestli ty miliony čínských elektrovozů je pro vás kapka v moři, tak zcela jistě se neobáváte čínské konkurence v EU v oblasti elektrovozů nebo solárů.

Argumentů proti elektrovozům mají lidé jako vy stále méně a méně. Jsem velice zvědav, při jakém podílu elektrovozů na celkovém prodeji začnete akceptovat, že tahle ta změna je nevratná.

0 0
možnosti
MK

A kdy čekáte, že elektromotory s bateriemi pokryjí celé spektrum, které dnes zajišťují spalovací motory?

0 0
možnosti
Foto

Takže Čína už přestala "otevírat dvě uhelné elektrárny týdně"?

0 0
možnosti
MN

V Číně jsou poměrně těžce daňově zatížené vozy se spalovacím motorem.

To může být mimo jiné i jedna z příčin současného zavírání tamních fabrik světových automobilek, které nemají konkurenceschopný elektromobil.

0 0
možnosti
RL

Lžete sice pěkně, ale zbytečně.

0 0
možnosti
VC

Tak to je špatná zpráva, že Číňané takto zvyšují světové emise. Energetický mix tam je 56% z emisních zdrojů. Takže nákupem elektromobilů CO2 nesníží.

Horší je, že energeticky náročná výroba baterií solárů probíhá taky tam.

Kdyby alespoň Číňané kupovali auta z Francie a baterky vyrobené ve Francii, ta má jen pár procent emisních zdrojů elektřiny.

Jinak naprosté nepochopení článku. Šichtařová neříká že je EU technologickým leadrem elekromobilů, nebo posledních desetiletí. Naopak. Jen říká že je nesmysl potopit to co funguje. Tím spíš když ani v Číně ještě elektromobily CO2 nesnižují.

2 0
možnosti
JK

A to máte odkud, že elektrovozy nepřispívají ke snižování znečistění ovzduší? Před 20 lety byl podíl uhlí na výrobě energie 90 %, loni to bylo kolem 60 % a letos je to na úrovni 56 %.

Čínská města jsou obrovská. A přesto se tam dá dýchat. Vzpomeňte si, jak byl smog největším nepřítelem během olympiády v Pekingu v roce 2008. Za pouhých 16 let udělala Čína obrovský skok vpřed. A to ještě není všem dnům konec. Čína každoročně instaluje více solární panelů a větrníků než zbytek světa spolu.

Ale samozřejmě to jsou komunisté, kteří vůbec netuší, co dělají. A že to co dělají, nemá žádnou perspektivu. Jen mi pak není jasné, proč se čínské konkurence v EU tak děsí?

Čína a její experti dělají jednu zásadní chybu: nečtou Neviditelného psa. Kdyby jej četli, rychle by jim došlo, že jejich úsilí je marné, marné, marné. "Experti" na NP to dokáží velice erudovaně vysvětlit. Např. že elektrovozy a OZE odporují jakýmsi imaginárním přírodním zákonům.

1 1
možnosti

Vyhledávání

TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA

Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.

ondrejneff@gmail.com

Rubriku Zvířetník vede Lika.

zviretnik.lika@gmail.com

HYENA

Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.

https://www.hyena.cz