Pátek 6. prosince 2024, svátek má Mikuláš
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996

Chceme pro vás bezpečné a kvalitní diskuse, proto mohou diskutovat pouze přihlášení uživatelé.

Využijte nejrychlejší přístup do diskuse pomocí přihlášení přes Bankovní identitu.

Přihlásit / Registrovat

MN

Ekonomka se tváří, jako kdyby výroba klasických automobilů byla bůhvíjak ekologická. Nikdo nepopírá, že elektromobily mají plno problémů, především se nemluví moc o tom, že v případě jejich masivního rozšíření bude opravdu problém je nabíjet. Nicméně je potřeba si připustit, že naše spotřeba (čehokoli) je extrémní a nekonečný růst není možný. Orientace ekonomiky na automobilový průmysl je riziková, o tom se mluvilo již před 20 lety. Můžeme to brát, ale i tak, že 20 let nás auta dobře živila, a teď ta doba holt končí. Např. vorařství bylo kdysi taky docela zajímavé zaměstnání.

Všichni si pořád stěžují, jak je draho a jak je všechno špatné. Jen mi do toho nezapadají ulice plné aut, města obklíčená výstavbou nových domů a letiště přeplněná lidmi cestujícími na dovolenou.

JV

a na všechno chceme slevy.

A když jsou pak všude, tak si stěžujeme, že se v nich nevyznáme. Říká se, dej si bacha, co si přeješ, mohlo by se ti to splnit!

Foto

Zaujalo mě tvrzení madam Šichtařové, že z výfuku spalovacího auta jde čistší vzduch, než dovnitř auta.

Doporučuji tedy madam Šichtařové, aby si to vyzkoušela v uzavřené garáži tak zhruba na 20 minut.

MK

Pokud jedu za V3S nebo něčím podobným, tak určitě.

JK

Já bych si dovolil dát odkaz na článek, ve kterém se píše, jak celosvětově "klesá" zájem o elektrovozy. Přitom ten samý článek potvrzuje tvrzení paní Šichtařové, že zájem o elektrovozy v EU skutečně klesá, a to dosti výrazně.

Nejdřív data z článku:

Porovnání prodejů od ledna do září 2024 se stejnou periodou v roce 2023. Tedy jaká byla změna v prodejích elektrovozů za tři čtvrtletí roku 2024 ve srovnání se třemi čtvrtletími roku 2023. Data zahrnují čisté elektrovozy + plug-in hybridy, tedy spalováky s elektromotorem, které je možné dobíjet i ze sítě. Na krátké vzdálenosti tedy mohou sloužit jako elektrovůz.

– celosvětové prodeje: 11.5 milion, +22%

– Čína: 7.2 milion, +35%

– EU, EFTA, UK: 2.2 milion, -4% (BEVs +12%, PHEVs -12%)

– USA a Kanada: 1.3 milion, +10%

– zbytek světa: 0.9 millon, +25%

Data jsou pro Evropu žalostná. Ta čísla pro EU jsou vlastně ještě horší, protože ve Velké Británii (UK) prodej výrazně vzrostl. Ale zajímavý je i trend - prodej čistých elektrovozů roste, prodej plug-in hybridů klesá. Pohled na tato čísla ovšem závisí od toho, kdo je posuzuje. Odpůrci elektrovozů budou jásat - Evropa se konečně projevila jako nejrozumnější oblast světa a nechce sednout na lep elektromobility. Nebo se dá na to pohlížet tak, že se opět potvrdilo, že EU ujíždí vlak v nových technologiích - nedokáže držet krok se žádnou části světa. Ještě jedna důležitá poznámka: v Číně jsou prodeje v posledním čtvrtletí vždy výrazně vyšší než v jiných částech roku. Je tedy téměř jisté, že letos se v Číně prodá 10 - 11 milionů elektrovozů + plug-in hybridů. Čínské plug-in hybridy teď ovšem spravidla disponují baterií, která jim umožňuje jet na elektřinu 100 kilometrů a více.

Na závěr link na zdroj: https://www.evnewsdaily.com/2024/10/16/16-oct-2024-global-ev-sales-hit-all-time-high-hyundai-has-a-plan-for-affordable-batteries-and-escalade-iq-sells-for-550000/

Foto

V Číně elektromobily jezdí na levnou elektřinu z uhlí a 7 milionů v miliardové zemi není než kapka v moři.

PK

Je mi smutno, když čtu takovýto hloupý názor, že vlastně spalovací motory čistí vzduch. Opominu CO2 a oteplování planety, ale nanočástice ze spálené nafty jsou zabijáci lidí, mluví se hlavně o alergiích, ale že dokážou nabourat DNA a degenerovat život... naše děti nám poděkují, pravnoučatům už to bude jedno...

RL

A co teprve nanočástice z pneumatik těžkých elektromobilů, nemluvě vůbec o jejich výfuku v elektrárně, že?

BL

Před třiceti lety jsme si na nátlak tzv. ,,demokratických" zemí zlikvidovali těžký průmysl, který byl označován za základ naší ekonomiky.

Přesto se nezdá, že bychom od té doby nějak ekonomicky strádali.

VP

V26a65ň70u36r92a 90P65e78t98r

24. 10. 2024 14:02

Dočkej času, jako husa klasu. Životní úroveň za Slepence stále klesá a zadlužování neuvěřitelně roste!

PS

P80a28v58e62l 61S41u15r87a

24. 10. 2024 9:41

Ono by stačilo omezit dopravu na polovinu. Naoriklad tim, že budete chodit pro cigára za roh do trafiky pěšky.

PD

Problém je, že pokud to začnete zařizovat "shora", dopadne to i na potřebnou dopravu.

Otázka také je, kolik lidí používá tu "nepotřebnou", jestli to není spíš jenom zelená pověst ...

Foto

Madam Šichtařová si stěžuje, že automobilky jsou zatížené daněmi, sociálním a zdravotním pojištěním. V tom případě by nám mohla poradit, jaké daňové, sociální a zdravotní úlevy by měly evropské automobilky dostat.

PD

Madam Šichtařová konstatuje, že EUnijní automobilky tuto zátěž mají a konkurenční čínské i jiné ne.

Pro začátek by stačilo odstranit jiné zátěže, ještě nesmyslnější, také paní Šichtařovou zmíněné, náklady v podobě byrokracie, náklady v podobě ESG, přidám emisní odpustky, jejichž cena byla vyhnána do nesmyslné výše. Pak bychom viděli, zda je třeba pokračovat a mohli se bavit, jak.

Čímpak to asi je, že celý kolektivní západ včetně EU a včetně ČR servilně leze do řiti USA,

současné říši zla, platí jim Výpalné a jdou s nimi v jednom šiku ke světlým zítřkům?

Prokop Diviš

24. 10. 2024 17:11

Jestli to nebude prostě tím že USA mají to, co jiní nemají ...

Není to tak dlouho, kdy celý kolektivní východ vč. ČSR dělal prakticky totéž před SSSR, tehdejší říší zla.

Jestli to prostě nebylo tím, že SSSR měl to, co jiní neměli...

MV

Auto se spalovacím motorem čistí vzduch tak akorát když projíždí komínem uhelné elektrárny. A včela v zimě není vůbec narozdíl od autorky zmatená. Je buď s ostatními doma v úle nebo za slunečného zimního dne podnikne krátký okružní let za účelem vyprázdnění se.

PD

A příkazy z Brusel, viz článek níže.

Vyhledávání

TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA

Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.

ondrejneff@gmail.com

Rubriku Zvířetník vede Lika.

zviretnik.lika@gmail.com

HYENA

Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.

https://www.hyena.cz