Diskuze
NOVÁ DAŇ: Jak zabít pokrok
Chceme pro vás bezpečné a kvalitní diskuse, proto mohou diskutovat pouze přihlášení uživatelé.
M14a93r64t98i64n 46N95o77v31á49k
Ekonomka se tváří, jako kdyby výroba klasických automobilů byla bůhvíjak ekologická. Nikdo nepopírá, že elektromobily mají plno problémů, především se nemluví moc o tom, že v případě jejich masivního rozšíření bude opravdu problém je nabíjet. Nicméně je potřeba si připustit, že naše spotřeba (čehokoli) je extrémní a nekonečný růst není možný. Orientace ekonomiky na automobilový průmysl je riziková, o tom se mluvilo již před 20 lety. Můžeme to brát, ale i tak, že 20 let nás auta dobře živila, a teď ta doba holt končí. Např. vorařství bylo kdysi taky docela zajímavé zaměstnání.
Všichni si pořád stěžují, jak je draho a jak je všechno špatné. Jen mi do toho nezapadají ulice plné aut, města obklíčená výstavbou nových domů a letiště přeplněná lidmi cestujícími na dovolenou.
J98a75r72o80m41í18r 95V17o14r11l16i50c32k24ý
a na všechno chceme slevy.
A když jsou pak všude, tak si stěžujeme, že se v nich nevyznáme. Říká se, dej si bacha, co si přeješ, mohlo by se ti to splnit!
M98i55r80o84s79l55a94v 74Š49e24j68n17a
Zaujalo mě tvrzení madam Šichtařové, že z výfuku spalovacího auta jde čistší vzduch, než dovnitř auta.
Doporučuji tedy madam Šichtařové, aby si to vyzkoušela v uzavřené garáži tak zhruba na 20 minut.
M86i20r73o76s52l73a57v 86K68o90c13i92á72n
Pokud jedu za V3S nebo něčím podobným, tak určitě.
J62o98z97e15f 74K97o62s71t49e98l19a65n21s97k74ý
Já bych si dovolil dát odkaz na článek, ve kterém se píše, jak celosvětově "klesá" zájem o elektrovozy. Přitom ten samý článek potvrzuje tvrzení paní Šichtařové, že zájem o elektrovozy v EU skutečně klesá, a to dosti výrazně.
Nejdřív data z článku:
Porovnání prodejů od ledna do září 2024 se stejnou periodou v roce 2023. Tedy jaká byla změna v prodejích elektrovozů za tři čtvrtletí roku 2024 ve srovnání se třemi čtvrtletími roku 2023. Data zahrnují čisté elektrovozy + plug-in hybridy, tedy spalováky s elektromotorem, které je možné dobíjet i ze sítě. Na krátké vzdálenosti tedy mohou sloužit jako elektrovůz.
– celosvětové prodeje: 11.5 milion, +22%
– Čína: 7.2 milion, +35%
– EU, EFTA, UK: 2.2 milion, -4% (BEVs +12%, PHEVs -12%)
– USA a Kanada: 1.3 milion, +10%
– zbytek světa: 0.9 millon, +25%
Data jsou pro Evropu žalostná. Ta čísla pro EU jsou vlastně ještě horší, protože ve Velké Británii (UK) prodej výrazně vzrostl. Ale zajímavý je i trend - prodej čistých elektrovozů roste, prodej plug-in hybridů klesá. Pohled na tato čísla ovšem závisí od toho, kdo je posuzuje. Odpůrci elektrovozů budou jásat - Evropa se konečně projevila jako nejrozumnější oblast světa a nechce sednout na lep elektromobility. Nebo se dá na to pohlížet tak, že se opět potvrdilo, že EU ujíždí vlak v nových technologiích - nedokáže držet krok se žádnou části světa. Ještě jedna důležitá poznámka: v Číně jsou prodeje v posledním čtvrtletí vždy výrazně vyšší než v jiných částech roku. Je tedy téměř jisté, že letos se v Číně prodá 10 - 11 milionů elektrovozů + plug-in hybridů. Čínské plug-in hybridy teď ovšem spravidla disponují baterií, která jim umožňuje jet na elektřinu 100 kilometrů a více.
Na závěr link na zdroj: https://www.evnewsdaily.com/2024/10/16/16-oct-2024-global-ev-sales-hit-all-time-high-hyundai-has-a-plan-for-affordable-batteries-and-escalade-iq-sells-for-550000/
K54a33r35e57l 21M33a31c84h42a36l58a
V Číně elektromobily jezdí na levnou elektřinu z uhlí a 7 milionů v miliardové zemi není než kapka v moři.
P41a91v44e55l 18K52r86á22č26m55a95r
Je mi smutno, když čtu takovýto hloupý názor, že vlastně spalovací motory čistí vzduch. Opominu CO2 a oteplování planety, ale nanočástice ze spálené nafty jsou zabijáci lidí, mluví se hlavně o alergiích, ale že dokážou nabourat DNA a degenerovat život... naše děti nám poděkují, pravnoučatům už to bude jedno...
R69o73m26a16n 45L46a21n64g21e41r
A co teprve nanočástice z pneumatik těžkých elektromobilů, nemluvě vůbec o jejich výfuku v elektrárně, že?
B75o82h42u44m64i54l 80L48a41n24g65e77r
Před třiceti lety jsme si na nátlak tzv. ,,demokratických" zemí zlikvidovali těžký průmysl, který byl označován za základ naší ekonomiky.
Přesto se nezdá, že bychom od té doby nějak ekonomicky strádali.
V26a65ň70u36r92a 90P65e78t98r
Dočkej času, jako husa klasu. Životní úroveň za Slepence stále klesá a zadlužování neuvěřitelně roste!
P80a28v58e62l 61S41u15r87a
Ono by stačilo omezit dopravu na polovinu. Naoriklad tim, že budete chodit pro cigára za roh do trafiky pěšky.
P83r72o77k25o27p 65D19i11v20i52š
Problém je, že pokud to začnete zařizovat "shora", dopadne to i na potřebnou dopravu.
Otázka také je, kolik lidí používá tu "nepotřebnou", jestli to není spíš jenom zelená pověst ...
M96i15r72o84s41l39a91v 57Š59e45j18n52a
Madam Šichtařová si stěžuje, že automobilky jsou zatížené daněmi, sociálním a zdravotním pojištěním. V tom případě by nám mohla poradit, jaké daňové, sociální a zdravotní úlevy by měly evropské automobilky dostat.
P30r97o41k41o94p 63D82i80v13i23š
Madam Šichtařová konstatuje, že EUnijní automobilky tuto zátěž mají a konkurenční čínské i jiné ne.
Pro začátek by stačilo odstranit jiné zátěže, ještě nesmyslnější, také paní Šichtařovou zmíněné, náklady v podobě byrokracie, náklady v podobě ESG, přidám emisní odpustky, jejichž cena byla vyhnána do nesmyslné výše. Pak bychom viděli, zda je třeba pokračovat a mohli se bavit, jak.
V75l59a56d50i86m61í97r 10Č60e35r82m47á68k
Čímpak to asi je, že celý kolektivní západ včetně EU a včetně ČR servilně leze do řiti USA,
současné říši zla, platí jim Výpalné a jdou s nimi v jednom šiku ke světlým zítřkům?
Prokop Diviš
24. 10. 2024 17:11
Jestli to nebude prostě tím že USA mají to, co jiní nemají ...
Není to tak dlouho, kdy celý kolektivní východ vč. ČSR dělal prakticky totéž před SSSR, tehdejší říší zla.
Jestli to prostě nebylo tím, že SSSR měl to, co jiní neměli...
M72i35l94o86š 28V70a13l80e69n78t40a
Auto se spalovacím motorem čistí vzduch tak akorát když projíždí komínem uhelné elektrárny. A včela v zimě není vůbec narozdíl od autorky zmatená. Je buď s ostatními doma v úle nebo za slunečného zimního dne podnikne krátký okružní let za účelem vyprázdnění se.
P52r78o82k84o70p 55D28i39v48i83š
A příkazy z Brusel, viz článek níže.
Vyhledávání
TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA
Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.
ondrejneff@gmail.comRubriku Zvířetník vede Lika.
zviretnik.lika@gmail.comHYENA
Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.
https://www.hyena.cz