29.3.2024 | Svátek má Taťána


Diskuse k článku

NĚMECKO: Pozvolné prozření z iluze zelené energetiky

Energetika založená na obnovitelných zdrojích energie se nutně stane standardní průmyslovou technologií – a to se všemi negativními důsledky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
S. Donát 9.2.2015 15:58

Re: Zelení jsou rudí zločinci.

To je těžko říci, protože v přídavných jménech se naopak píše vždy malé písmeno :).

J. Šimek 9.2.2015 15:28

Re: Vtip je v tom, že pokud donutíte lidi že NAPŘED

Za stav okolo OZE poděkujte hlavně paní poslankyni z ČSSD za její geníální poslaneckou iniciativu, mě to nevyčítejte. Spíš mě zaráží, že ve vašem obsáhlém textu není slovo protestu proti jasným snahám nahradit zlodějinu dotací OZE (mimochodem největším příjemcem těch dotací je provozovatel JE - ČEZ, což je další hnus, velebnosti, skrzevá svoje FVE farmy) zlodějinou na státní dotace výroby v JE.

Ale jinak jste se rozčílil pěkně, jenom asi zbytečně na mě.

J. Šimek 9.2.2015 15:17

Re: Fyzika je pořád stejná a pořád platí

I já vám přeji pěkný zbytek dne a hlavně si konečně dodejte odvahu extrémisty na vaší straně veřejně označit za extrémisty. To není hamba a nemusíte při tom filozofovat o sociálních skupinách.

P. Nejedlý 9.2.2015 15:12

Re: Fyzika je pořád stejná a pořád platí

No vidím, že si do mých názorů zase projektujete svoje poněkud černobílé vidění světa. Mimochodem, můj základní názor lze shrnout do teze, že Němci jako evropští či světoví lídři rozvoje OZE se nezbláznili, už z toho důvodu že mnohamiliardový byznys není možné bláznostvím nazvat, alespoň rozhodně ne tedy z hlediska těch, kteří jej provozují. Nicméně jejich energetická politika, alespoň tedy podle mého soukromého názoru, bude mít závažné environmentální, ekonomické a sociální důsledky, mnohdy protichůdné oproti původně deklarovaným cílům.

Z předchozího textu mám již poměrně vypovídající představu o toku vašich myšlenek v oblasti fyziky, z odkazovaného posledního odstavce zase v oblasti diskuze složitějších problémů ve větších sociálních skupinách, což mi stačí. Takže vám přeji příjemný zbytek dne.

J. Šimek 9.2.2015 15:12

Re: Kde jsou ty zlate časy, kdy tady stejní, nebo podobní,

Hned v první větě lžete, z neznalosti nebo ideologie, těžko říct. Zesměšňovací kampaně proti FVE byly založeny na argumentaci, že ani plocha celé republiky nestačí k dosažení výkonu Temelína a vaše dodatečné argumenty o tom, že se myslela náhrada, je obyčejná lež.

J. Šimek 9.2.2015 15:04

Re: Fyzika je pořád stejná a pořád platí

Já? Jste srandovní po reakci, kterou ste předvedl. Ale to neva, já se bavím s panem Nejedlým a ten mě chápe celkem dobře.

P. Vaňura 9.2.2015 15:02

Pokud nějaký profesor napíše, že elektrárny nechtějí

snižovat emise CO2, protože by musely na komíny namontovat filtry, měl by si zopakovat 7 či 8 třídu základní školy. Tam jsme se totiž učili o hoření. Pokud ani Vy nechápete zápletku tohoto příspěvku, měl byste si příslušnou látku doplnit také!

Pokuf jde o světlo, 21 června v poledne při obloze bez mraků dopadá na 1 m2 výkon přes jednu kWh, což vím asi 50 let. Ovšem, v prosinci to za jasného dne není ani desetina.

Tvrzení, že by o energetické koncepci měli diskutovat diletanti, náchylní uvěřit propagandě, dle slavného Hitlerově stylu založené na polopravdách, mohou hlásat jen individua typu Greenpeace. Představte si, pokud půjde o operaci Vašeho dítěte, spolehnete se na špičkového chirugra a jeho štáb, nebo zahájíte "veřejnou diskusi" diletantů?

Pokud jde o Rusko nevím, ale vím, že Adolf Hitler postavil 4000 km dálnic za polovinu času, který si vyžádaly tahanice kolem dálničního obchvatu Plzně!

J. Šimek 9.2.2015 15:01

Re: Mimochodem - ČEPS už několik let varuje, že

Přečtěte si laskavě původní příspěvek a zjistíte, že na jeho obsah nereagujete. To pak můžete sčítat, co chcete, ale jste furt za vola.

J. Šimek 9.2.2015 14:59

Re: No představte si to! On píše o něčem, čemu rozumí!

To jste to bravurně vyvrátil, jste učiněný argumentační gigant.

V. Novák 9.2.2015 14:58

Re: Mimochodem - ČEPS už několik let varuje, že

Jedna plus jedna jsou dvě - a postavte se na hlavu se svým nečernobílým viděním.

Vás asi neklepne dostatečně ani ten black-out až k němu dojde.

J. Šimek 9.2.2015 14:58

Re: Zelení jsou rudí zločinci.

Jupí, takže pan Prokop, který píše o rudých a zelených bude, podle nás obou, mimo mísu určitě. :o)

V. Novák 9.2.2015 14:57

Re: Kde jsou ty zlate časy, kdy tady stejní, nebo podobní,

Cílem varovných (nikoli zesměšňovacích) kampaní - klidně to nazvěte kampaní, chcete-li - byla nemožnost náhrady. Nic jiného nemá smysl diskutovat.

Výkon v GW může (po dobu ns) dodat i kondenzátor ale energie bude ve Ws, tedy nulanulanic.

Ovšem protože nechápete rozdíl mezi výkonem, instalovaným výkonem a energií, je to jedno. Vám...

J. Šimek 9.2.2015 14:55

Re: Mimochodem - ČEPS už několik let varuje, že

Vy jste ukázka toho, o čm píše autor i já. Vše je pro vás černobílé. Ale takovejch machyrdů už bylo ...

J. Šimek 9.2.2015 14:54

Re: Pokud by Temelím dostával za elektřinu tolik, kolik se platí

Jako tímhle jste popřel snahy sebrat dotace OEZ a ined je navázat na JE? Těžko že  přitom o tom je řeč.

Takže jste se rozčílil na jiné téma :o)

V. Novák 9.2.2015 14:52

Re: Fyzika je pořád stejná a pořád platí

No, moc neudržíte téma, že?

V. Novák 9.2.2015 14:51

Mimochodem - ČEPS už několik let varuje, že

přetoky z Německa přes naši přenosovou soustavu ji zatěžují natolik, že musí fungovat s vyloučením kritéria N-1 - tedy že soustava musí zůstat stabilní a fungovat i po výpadku jednoho libovolného prvku. Jinak řečeno - ČEPS dosahuje bezvýpadkového provozu ovšem bez rezervy. Jednou se porucha do takového provozního stavu (který je už v podstatě mimořádnou událostí) trefí. Čistě statisticky musí - a při stále narůstajícím počtu takových stavů pravděpodobnost samozřejmě roste.

Je to nejen nebezpečné ale i drahé - v lednu tohoto roku musel dispečink ČEPS žádat Rakousko o vypnutí některých eleltráren - a přišlo to na 60 milionů. Nás - ČEPS, ted ČR. Přestože nesmyslné výkony dodávalo Německo...

J. Šimek 9.2.2015 14:50

Re: Fyzika je pořád stejná a pořád platí

Asi jiné vlákno, že ? Těžko bude pan Nejedlý, se kterým tady právě diskutuji o kapku jiných věcech.

J. Šimek 9.2.2015 14:47

Re: NENÍ TO TAK DÁVNO,....

Tvrdíte vy a mýlíte se, skoro, jako ve všem. :o)

J. Šimek 9.2.2015 14:46

Re: Dobrý, díky. 1*

Najděte mi, kde jsem to popřel, žvanílku.

P. Vaňura 9.2.2015 14:42

Vtip je v tom, že pokud donutíte lidi že NAPŘED

MUSÍ koupit veškerou elektřinu z FVE za 12 Kč/kWh, nakonec siť dostanete do stavu, že většinu dalších zdrojů donutíte pracovat v režimu s proměnným výkonem, což se podraží. Temelín nepotřebuje žádné garance výkupní ceny. Potřebuje ale, aby tyto garance neměl také nikdo jiný, aby trh nebyl deformován. V opačném případě se dostáváte do kolotoče, kdy musíte regulovat nakonec skoro všechno. 

Toto se stalo v Bavorsku. Nějaká firma tam provozovala dva bloky na plyn, ale v důsledku upřednostňování OZE bylo využití instalovaného výkonu kolem 45% místo plánovaných 90%. A tak se majiteleé elektrárny naštvali a oznámili regulátorovi, že elektrárna je ztrátová a proto ji odstaví. To ovšem znamenalo, že by nebylo čím vyrovnávat výkyvy ve výkonu větrníků. Po nějakých tahanicích povolil regulátor elektrárně zvláštní přirážku k ceně elektřiny. Je to dotace pro plynovou elektrárnu, která by ovšem nebyla vůbec nutná, nebýt "podpory OZE!"

V. Novák 9.2.2015 14:42

Pokud by Temelím dostával za elektřinu tolik, kolik se platí

Člověče, vy z překvapení nevyjdete - jako žáci hodin zeěpisu Járy Cimrmana.

Víte, kde platí pravidla trhu? Bude to pro vás opravdu znanéč překvapení - ale platí na... trhu.

Tam, kde není trh, nebo je natolik omezen, osekán a okleštěn jako v elektroenergetice v EU, tam pravidla trhu... - ano! Správně! Tam neplatí!!!

R. Langer 9.2.2015 14:41

Re: NENÍ TO TAK DÁVNO,....

Ano, to je jasné, že vám to vadí, protože fyzikální zákony vám evidentně nic neříkají, že? :-D

R. Langer 9.2.2015 14:40

Re: Zelení jsou rudí zločinci.

No vidíte, to si dobře pamatuji. A kde je to ale teď, v současnosti?

R. Langer 9.2.2015 14:38

Re: NENÍ TO TAK DÁVNO,....

To co se o nich psalo dříve, platí i nyní, nic se nezměnilo. Ale chápu, že to nechápete.

V. Novák 9.2.2015 14:35

Re: Fyzika je pořád stejná a pořád platí

Člověče - můžete si zopakovat z fyziky základní školy jednotky MW a MHh? Pokusím se vás navést - v MW (W, mW, GW a pod.) se měří výkon nebo insztalovaný výkon, v odpovídajících MWh (Wh, mWs, GWh,...) se měří energie. Schopnost vyknoávat práci má co? No energie... Výkon ne. Energie je - jak si můžete odvodit i z výěe uvedených jednotek - výkon x čas.

Pokud vám JE běží a vyrábí při instalovaném výkonu 1000MW 90% času vyrobí za období t 1000 x 0.9 x t MWh. Pokud běží 1000MW FVE 10% času - pak vyrobí za stejné období... ano, 1000 x 0.1 x t tedy devětkrát méně. Při stejném instalovaném výkonu.

Už chápete rozdíl mezi instalovaným výkonem, výkonem a dodanou energií?

S. Donát 9.2.2015 14:32

Re: Zelení jsou rudí zločinci.

Jen jsem se pokusil se nad tou větou zamyslet a rozvedl jsem ji. Tedy pokud pan Janyška myslel Zelené (a jim podobné), pak souhlasím. Ovšem zelení s malým "z", tedy lidé, kterým jde o skutečnou ochranu přírody, na ty ta věta neplatí. Díky tomu, že je to začátek věty, tedy velké "Z" se tam píše vždy, nelze říci, které pan Janyška myslel.

R. Langer 9.2.2015 14:31

Re: střed zájmů jak prase! :-))))

Správně, kdežto o OZE píšou hlavně odchovanci gender studies a podobných odborných směrů... :-D

V. Novák 9.2.2015 14:25

Nerozumíte pořád tomu, co jsem vám já osobně

vysvětloval nejméně pětkrát - a zdaleka jsem nebyl sám. No nic - zkusím to znova:

Elektřinu není třeba jen vyrobit, je potřeba ji vyrobit podle potřeby. Protože s elektřinou se dá dělat lecos - ale skladovat se nedá. Dá se přeměnit na jiné formy energie, chemickou, potenciální, kinetickou, magnetickou,... a při každé změně sem a tam celem dost ztratit.

Výroba elektřiny ve VtE a FVE je z principu neřiditelná, náhodná, obtížně předpověditelná - tedy funguje přesně opačně, než je potřeba. Buď přizpůsobíme spotřebu výrobě tedy budeme prát (a praní zastavíme) podle toho, jak zrovna v této minutě na Baltu zafoukalo, nebo potřebujeme akumulaci. Nejméně ztrátvá akumulace je v přečerpávacích elektrárnách, kde se (v těch nejlepších) ztratí "pouze" 30% energie.

Čili VtE a FVE jsou při malých instalovaných výkonech hračky - a POZOR! teď to přijde! při velkých instalovaných výkonech a tedy velkých výkyvech nebezpečné pro síť.

A to je přesně to, co tady hlásáme těch 15 let, co se debatuje o OZE. Pochopil? A zapamatujete si to konečně? Buď hračičky - nebo velmi nebezpečné hračky.

I. Lyčka 9.2.2015 14:24

Re: Každý dogmatický přístup je špatný

Já nemám problém s fotovoltatikou i s ventilátory jako takovými, ale dokud nebude vyřešeno ukládání přebytku elektřiny s rozumnými a reálnými náklady, jde o tunel pro vyvolené. A také se mi nelíbí lány větrníků a fotopanelů.

V. Novák 9.2.2015 14:15

Re: Dobrý, díky. 1*

Bude to pro vás asi překvapivé - ale fyzikální zákony platí bez ohledu na to, co se v parlamentech odhlasuje. Takže můžete tisíckrát popírat platnost Ohmova a Kirchhoffových zákonů - můžete Ohma a Kirchhoffa prohlásit za buržoazní (nebo levičácké) úchylkáře - ale ony ty elektróny jinak nepoběží.