Pátek 14. listopadu 2025, svátek má Sáva
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 99 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996

Pro přispění do diskuse se prosím přihlaste.

Přihlásit se

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

FN

Ekonomiku lámou toalitní ideologicky podložené totalitní praktiky doprovázené dotacemi, sankcemi, regulacemi a restrikcemi. Německo se ve dvou světových válkách snažilo zničit evropskou civilizaci. Zelenými zbraněmi se jí to konečně daří.

Foto

Citoval jste tu jen ideologické poučky hejtrů. Zkuste být konkrétní a napište, které totalitní praktiky v EU lámou ekonomiku.

Podle mě jsou pro automobilovou ekonomiku mnohem horší ideologicky nepodložené poplašné zprávy o hořlavých elektromobilech, které nikam nedojedou, rozkrájíme elektrickou rozvodnou síť, a jsou prý v rozporu s fyzikálními a ekonomickými zákony. Výsledkem těchto poplašných bláboly je obava spotřebitelů pořídit si elektromobil.

I já jsem podléhat těmto bludům a dlouho jsem váhal mezi novým spalovákem nebo elektromobilem. Nakonec jsem to risknul a koupil jsem si Teslu. Byla levnejsi než můj predchozi turbodiesel, dojedu s ní kamkoli, v tichu a pohodlí, a vůbec nehoří.

JS

Nemecko by si melo v dotacni politice EVmobility vzit priklad z Francie. Mira zadluzeni a prodej dluhopisu se zde blizi situaci, ktera byla v Recku ,tesne pred statnim bankrotem, ktery byl odvracen pouze masivni financni intervenci ECB.

Foto

Nerozumím vašemu komentáři. V Německu nebo Francii se prodávají dluhopisy na elektromobilitu?

VN

Dotace obecně jsou ďáblův nástroj k ponížení, poslušnosti lidí a nakonec k jejich úplnému zotročení.

Z podnikatelů a jejich zaměstnanců se stávají holky, co si svým rozkrokem poctivě vydělají peníze, odevzdají je pasákovi, aby ten poté, co se nabalí, přežere a utře mastnou hubu, milostivě rozhodl, co si ze zbývající poloviny mohou pasené pořídit. Přitom jim na to jako že dá, no a ony, ty otrokyně, mu za to líbají obě ruce.

PS

P68a26v83e86l 43S14u55r80a

11. 10. 2025 13:52

".... Přesto jsou si šéf koncern Oliver Blume stejně jako vláda v Berlíně jisti, že budoucnost automobilů je v elektromobilitě. ..."

Prdlajz jsou si jistí! Jen maskuje svá neskutečně ideologická rozhodnutí přidat se k tomu podvodu co nejdřív, dokud do něj vláda pitomců sype prachy.

JJ

J12u93r88a 84J24u97r69a90x

11. 10. 2025 15:35

No, jak zde již bylo mnohokrát konstatováno - Němci nedělají malé chyby. A trvají na nich až do hořkého konce.

JK

Stalo sa přesně to, co bylo zřetelné již před 5 lety: dvojí hák evropským automobilkám ze strany čínských. V Číně prudce klesá zájem o evropské vozy, protože 1.) pro Číňany jsou spalováky již nezajímavé a nemoderní; 2.) evropské elektromobily jsou pro Číňany vývojově o několik let zpátky. Krom toho čínské automobilky neskutečným způsobem zvyšují své prodeje v Evropské unii na úkor automobilek evropských. Kvůli jejich ochraně musel Brusel zavést ochranná cla na čínské elektrovozy. Ovšem to pomůže jenom na krátký čas - prakticky všichni čínští producenti aut se chystají v EU otevřít své výrobní linky. Aby jim netrvalo dlouho vybavit všechna potřebná povolení, zajímají se často o již existující fabriky v EU, kterých se evropští výrobci kvůli snižující se poptávce potřebují zbavit. Číňané tím zabijí hned několik much najednou: k výrobním provozům se dopracují rychle a levně. Navíc získají zkušenou a kvalifikovanou pracovní sílu.

Jak obejít vysoká cla na elektrovozy, ukázala firma BYD. Ta své elektrovozy do EU dováží z Thajska, kde je taky vyrábí. Jelikož Thajsko není Čína, tak BYD místo 10 % + 17 % cla platí jenom základních 10 %. Aby BYD dovedla pokrýt poptávku po svých vozech, a to nejen v Evropě, během dvou let si nechala postavit 8 speciálních lodí určených výhradně pro přepravu automobilů. S její pomocí dovede ročně vyvézt kolem 1 milionu vozů.

Hodně lidí napadne, že Brusel může čínské výrobce jednoduše zakázat - tak jak to udělaly USA. To by ovšem byl začátek obchodní války, při které nemá EU nejmenší šanci uspět. Čína totiž může evropské dovozce (čehokoli) zatížit likvidačními cly. Stejně může, a taky to i dělá, omezit vývoz některých produktů do EU. Před půlrokem to udělala se vzácnými zeminami, u ktorých se na celosvětové produkci podílí 80 až 90 %. A pokud Čína bude chtít zasít rozkoly uvnitř EU, může vybírat, kterým zemím EU poskytne lepší podmínky a kterým ne.

JN

Podstata problému má dva zdroje: a) dotujeme prodeje, nikoli výzkum a vývoj - takže podporujeme ve velkém rozsahu výrobce mimo EU, b) kdyby byly elektromobily už dnes výhodné, nebylo by je třeba dotovat - ploché obrazovky také nebyly při svém prodeji dotované.

PD

Dokonce i automobily se proti koňským povozům prosadily nejen nedotované, ale důkladně zdaněné.

VM

Už jsem to tady psala včera. Merz si půjčil téměř 850 miliard EUR a cpe je Rheimetallu na výrobu zbraní, z čehož těží hlavní podílníci Rheimetallu Black Rock a Vanguard.

Osobní auta Merz k válce s Ruskem nepotřebuje.

Čekáme válku od východu a ona přijde ze západu. Tentokrát ovšem budou lidi střední a východní Evropy využiti jako spotřební materiál pro válku s Ruskem.

Němci to asi přežijí, ale několik generací bude splácet Merzovy dluhy.

PD

Už jste o tom psala včera a pořád je to stejná pitomost. Zbrojit je nutno, protože to bylo po desetiletí zanedbáváno a Američani už to nechtějí za Evropany (včetně Němců) řešit na své útraty. Právě kvůli té možné válce s Ruskem. Ruskem, které mohutně oživilo svůj imperialismus, paranoiu a mesiášství.

A zákaz výroby aut se spalovacími motory je zelená EUnijní pitomost, která s tím nesouvisí.

PS

P50a21v45e19l 57S51u54r32a

11. 10. 2025 13:31

"....Ale socialisté a jejich voliči se samozřejmě strachují především o pracovní místa."

A co takhle konečně nasměrovat veřejnost, aby začala striktně vyžadovat odpovědnost po papálašich, kteří to do tohoto stavu zavedli ?? Ona nakonec celá aféra WV-dáš Problém se objevila PŘEDEVŠÍM já,o dračí vejce konkurenčního boje.

JK

Náhodně jsem se dostal k číslům o výrobě energie z OZE v zemích EÚ a byl jsem velice překvapen, jaký je současný stav. Cituji umělou inteligenci ChatGPT 5:

1. Elektrická energie – podíl z obnovitelných zdrojů

Podíl elektřiny vyrobené z obnovitelných zdrojů (“net electricity generated from renewables”) ukazuje, jak velká část elektřiny je v dané zemi vyráběna obnovitelně.

Nejvyšší: Dánsko – ~ 88 % elektřiny z obnovitelných zdrojů.

Portugalsko – ~ 87,5 %.

Chorvatsko – ~ 73,7 %.

Nejnižší: Lucembursko – ~ 5,1 %.

Malta – ~ 15,1 %.

Česká republika – ~ 15,9 %.

EU průměr pro rok 2024 byl, že přibližně 46,9 % elektřiny bylo generováno z obnovitelných zdrojů.

JK

2. Primární / celková energetická spotřeba – podíl z obnovitelných zdrojů

Používají se ukazatele jako „share of energy from renewable sources in gross final energy consumption“ nebo podobné (všechny sektory – elektřina, vytápění/chlazení, doprava=pohonné hmoty). To ukazuje, jak velká část veškeré spotřebované energie (nejen elektřiny) pochází z obnovitelných zdrojů.

Nejvyšší: Švédsko – cca 60-66 %.

Finsko – cca ~ 50-51 %.

Dánsko – kolem ~ 44-45 %.

Nejnižší: Lucembursko – ~ 11-12 %.

Belgie – ~ 14-15 %.

Malta – ~ 15 %.

EU jako celek: V roce 2023 činil podíl obnovitelných zdrojů v hrubé konečné spotřebě energie (gross final energy consumption) v EU 24,5 %. Slovensko i Česko mají v obou ukazovatelích podíl 15-17%.

Poznámka: jaderná energie není v EU považována za obnovitelný zdroj, ale za nízkoemisní zdroj.

Vyhledávání

TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA

Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.

ondrejneff@gmail.com

Rubriku Zvířetník vede Lika.

zviretnik.lika@gmail.com

HYENA

Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.

https://www.hyena.cz