Čtvrtek 12. září 2024, svátek má Marie
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996

Chceme pro vás bezpečné a kvalitní diskuse, proto mohou diskutovat pouze přihlášení uživatelé.

Využijte nejrychlejší přístup do diskuse pomocí přihlášení přes Bankovní identitu.

Přihlásit / Registrovat

FN

Jestliže ideologie zvítězí nad ekonomikou, jako se to dnes děje v Evropě, nastává krize jak ekonomiky, tak společnosti.

MN

Jestliže ideologie zvítězí nad rozumem nastává krize všeho.

JN

Elektroauta, hybridy, syntetická paliva - na klima to nemá žádný vliv, na životní prostředí to nemá žádný vliv. Jsou to neekonomická řešení. Ať rozhodne trh, bez dotací. Nejsem si jist, jestli autoři propagandistických článků to dělají bezplatně.

MN

Má to vliv na civilizaci. Cílem GD je zničení civilizace jako takové a proto pod záminkami zavádí systémy které civilizaci nedokážou udržet natož tak rozvíjet a likviduje ty které to dokážou.

Viz boj proti jaderné energetice.

Foto

Z nejnovějších zpráv - Kvůli emisním plánům Evropské unie hrozí, že od ledna nebude možné provozovat miliony dieselových osobních aut, ačkoli nyní splňují normy Euro 5 a Euro 6, a jen v Německu by se to týkalo 8,2 milionu vozidel. Spolkový ministr dopravy Volker Wissing se kvůli tomu dopisem obrátil na předsedkyni Evropské komise (EK) Ursulu von der Leyenovou. „Žádám konec protiautomobilové politiky z Bruselu. Lidé potřebují svá auta a nechtějí si je nechat sebrat. Evropská komise nyní musí rychle jednat,“ řekl Wissing v rozhovoru pro deník Bild.

Foto

Ono vždy nakonec rozhoduje cena. Přirozenost vědeckotechnického pokroku spočívá právě na tom, že to co přirozeně vyhraje, je výrazně levnější. Viz např. kdysi veliké sálové počítače byly bez příkazů shora nahrazeny výrazně levnějšími PC a servery. Tohle lámámí přes koleno vede paradoxně tomu, elektrická auta jsou zatím dražší. Takhle pokrok nefunguje.

VM

Elektrická auta -

vypadá to, že revoluce nařizovaná z Bruseli, začíná požírat vlastní děti, že

LD

Ještě se někdo diví ? ?

Na co v Bruseli šáhnou, to pohnojí ! !

Foto

Nissan má dobrý systém.

/Evropa se o nic nepřipravila. to ten zrůdný Brusel.

Brusel i jako město bude jednou našimi potomky rozvrácen.

Foto

První tři odstavce dobrý. Pak tam autor začal popisovat jakýsi pekelný stroj, kterému naměřil výkon v koních (!!!), takže jsem čekal, kdy se objeví nádrž - objem v počtu tuctů (nebo mandelů) věder a jakou vzdálenost v loktech ono monstrum na tu nádrž ujede.

Otázka: Když si k snídani od novoluní do novoluní dá každý den dvě vejce, bude mu stačit kopa?

PL

P84e61t97r 17L32a44b62a94j

3. 8. 2024 1:29

V celém článku se hovoří o hydraulickém motoru. Ale ten motor nebyl hydraulický, byl pneumatický.

Hydraulický motor používá nějakou nestlačitelnou kapalinu (většinou olej) a skutečně může mít slušnou účinnost. Jak hydrostatický motor, tak hydrodynamický. Ale nemá snadnou možnost akumulace energie. Ten hydropohon se používá jen pro přenos energie, nikoli pro její akumulaci.

Naproti tomu pneumatický pohon má celkem snadnou možnost akumulace energie, ale ta akumulace má velmi nízkou účinnost. Je to dáno fyzikálně, při stlačování plynů dochází k jejich ohřevu, a to je nevratně ztracená energie. Využitelná tam maximálně na vytápění auta v zimě.

Všelijakých "aut na vzduch" vzniklo v historii víc. Ale každý podobný pokus následně narazil do zdi - na fyzikální omezení. Tak pokud skutečně Číňani tlačili baterkový směr a Francouzi pneumatický, pak tedy Číňani mají určitě víc rozumu. A hledat za tím spiknutí, jak se už tehdy chystali s BEV ovládnout svět, je myslím trochu mimo.

MK

Dobré pro doly a jiná potenciálně výbušná prostředí, jinak jen zajímavé hračky - a stejně jako elektromobil nic nového.

PD

Já jsem na tahle zázračná a zašlapaná řešení dost nedůvěřivý. Obvykle se neprosadí z jednoduchého důvodu nevýhodnosti.

Fantasmagorie EU ale jakoukoliv logiku popírají.

MN

A máte pravdu, ztráty při kompresi plynu jsou veliké. Koncept je funkční, ale stejně se to nevyplatí.

Vyhledávání

TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA

Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.

ondrejneff@gmail.com

Rubriku Zvířetník vede Lika.

zviretnik.lika@gmail.com

HYENA

Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.

https://www.hyena.cz