Pátek 13. června 2025, svátek má Antonín
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 99 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996

Diskuse

METROPOLE: Auta stojící, auta jedoucí

Milionovou hranici těsně překročil počet pražských vozů v roce 2016, loni jich bylo už 1,258 milionu, informovala ve své ročence městská společnost Technická správa komunikací (TSK). Z nich osobních bylo 1 003 728.

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

LZ

L51u49i22s 94Z66í90d91e70k

21. 8. 2023 22:27

On už někdo viděl v pirátském cyklopruhu cyklistu ?

0 0
možnosti
KN

K89a17r51e89l 63N70o80v82ý

21. 8. 2023 22:14

Lid ví, že EU chce zrušit auta se spalovacím motorem, tak si je kupují do zásoby.

A dělají dobře.

0 0
možnosti
OM

O80. 16M11.

21. 8. 2023 21:50

Ono s těmi procenty je to složitější, protože jednotlivé množiny uživatelů nejsou disjunktní. Kupř. každý automobilista či "sockař" je alespoň část své cesty chodcem, každý cyklista (až na výjimky) se v okamžiku zhoršení počasí stává motoristou.

A infrastruktura pro cyklisty? Co si pod tím AutoMati představujou? Travelátory na Koněvově nebo Jeremenkově, aby se jim ty kopce snáz zdolávaly? Ulic má Praha dostatek, aby nemuseli nutně jezdit po hlavních. V Praze se na kole dá v pohodě jezdit podle vody nebo na plošinách okrajových čtvrtí, problémem je těch cca 80 m převýšení mezi nimi.

0 0
možnosti
Foto

V Praze nebydlím.

Takže to vidím odjinud. Praha je pro mne překážkou během mých cest autem. Jezdil jsem tam obchodně, pak za pár děvčaty, a pravidelně skrz Prahu někam jinam. Používám několik on line navigací, které mi slouží k tomu, abych se předem vyhnul trasám, které jsou mi nabízeny. Když u Poděbrad nebo u Kladna vidím někde zácpu, hrdě tam namířím. Už tam nebude, budou zacpané ty trasy, kam ty aplikace poslaly ty ostatní.

Ale jsou tam místa, která opravdu nechápu. Jeden pruh pro Bus, IZS A TAXI. V druhém zácpa taková, že ti z vedlejších ulic občas tu hlavní zablokují. V červnu jsem strávil hodinu a půl na Poděbradské. A koukal na křižovatku, kde se Průmyslová mění ve Kbelskou. A po každé zelené jme stáli. Na zelenou z leva tam prostě najelo tolik aut, že se po naší zelené museli na několika otočit do správného směru. A v úplně prázdném pruhu vlevo stály dvě auta strážníků, kteří si vychutnávali každého, kdo by tím pruhem jel. To, že napříč toho pruho stojí auta přijíždějící zleva je nechávalo klidnými.

Vlastně bych byl ochoten po třiceti letech ježdění po Praze a skrz Prahu tvrdit, že veškeré projekty, které mají tu dopravu zklidnit na zlepšit vedou k opačnému výsledku.

Každopádně to není jen Praha. Jezdím po celé Evropě. A pokaždé během návratu narážím na to samé od kterýchkoliv hranic až do Prahy. Sakra, jak je možné, že jsem schopen se vyhnout placeným dálnicím řekněme z centra Albánie (tam se zatím neplatí, ale všude cestou zpět ano), a polovinu času na dva tisíce km dlouhé cestě stravím posledními třemi sty padesáti km po Česku?

0 0
možnosti
Foto

Mě by spíš zajímalo, kolik loni přibylo v Praze bicyklů, protože zatím v Praze přibývají cyklostezky, zatímco automobilovou dopravu město omezuje.

0 0
možnosti
MK

Ten, kdo vybudoval (nakreslil) cyklostezku u "myší díry" by tam měl denně na kole jezdit od rána do večera, aby si ji užil. Naproti tomu cyklostezky kolem Vltavy vedoucí z města ven nejsou špatný nápad. A dávat přednost kolům, před řidiči aut, kteří si za cesty hned několika způsoby platí, je silniční bolševismus.

0 0
možnosti
FN

Pražská radnice nemá ani chuť ani důvod zabývat se dopravou. Jejich Pražané jí rozumějí a budou ji volit, i kdyby Prahu kompletně zablokovala a z páteřních komunikací nadělal cyklostezky.

0 0
možnosti
PD

Radnice jako celek? To je následek voleb poměrným systémem a nutnosti koalic.

0 0
možnosti
FK

Jakkoliv jsem svobodomyslný člověk, pokud nám něco láme vaz, musí se to regulovat, o tom není pochyb. Ale nezmění-li se obecně názor lidi na ty, co jezdí "sockou" a jako nejvyšší benefit bude služební auto k soukromým účelům, nic se nezmění. Ovšem trestuhodné je, že stát i obce problém dopravy řešily dost laxně. Priority v dopravě jsou v celku jasné, jen to chce více odvahy a méně prázdných slov.

0 0
možnosti
VM

Praze chybí okruhy - vnější a vnitřní + jejich propojení,

no a laciná MHD/za 1,-Kč pro lepší sčítaní cestujících !

0 0
možnosti
MK

Přesně tak. Ale jsem ochoten se vsadit, že místo toho přijdou poplatky za vjezd do Prahy, jako jsou v Londýně. Které Pražanům vše prodraží a v podstatě nic nevyřeší.

0 0
možnosti
Foto

Minulou středu jsem jel v Praze tramvají a byla klimatizovaná ...

0 0
možnosti
PD

Některé jsou. V původní objednávce to nebylo, až v upravené.

0 0
možnosti

Vyhledávání

TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA

Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.

ondrejneff@gmail.com

Rubriku Zvířetník vede Lika.

zviretnik.lika@gmail.com

HYENA

Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.

https://www.hyena.cz