24.4.2024 | Svátek má Jiří


Diskuse k článku

MÉDIA: Zkreslené informace o energetice

Průzkum jasně ukázal, jak moc lidé podceňují roli uhlí a přeceňují roli obnovitelných zdrojů. Kvůli své neznalosti mohou být přístupnější ekologistické propagandě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Lukavsky 16.6.2021 7:42

"dopad činnosti člověka na klima" Základní otázka je KOLIK? Jestliže člověk spalováním fosilů přidává do koloběhu CO2 na Zemi cca 1,8%, tak to není mnoho. Pokud Evropa ZCELA zastaví průmysl, auta, topení... bude to pokles o 10%, čili o 0,18%, čili na 1,62%. Není to málo Antone Pavloviči? A kolik by to stálo? To ani nevykompenzuje nárůst počtů nových uhelných elektráren v Číně. Dále podle vrtů v ledovci v Antarktidě (Vostok, lze najít i ve Wikipedii) teplota a CO2 cykluje už dlouho, data jsou 400 000 let nazad, čili spolehlivě před nástup technické revoluce. A hlavně nejdříve stoupá teplota a pak se zpožděním cca 300 let CO2. Čili příčina - následek. J.L. end

L. Novák 16.6.2021 5:36

Lidovky (15.6.2021) zveřejnily zajímavý a obsáhlý článek o povinném přidávání drahých tzv. biopaliv do ropných paliv, čímž se tato ropná paliva prokazatelně znehodnotí...

https://www.lidovky.cz/byznys/poslanci-chteji-zrusit-cepru-biovyjimku-pry-zvyhodnuje-jeho-pumpy-lezi-to-v-zaludku-konkurenci.A210615_151747_ln_ekonomika_vag

Tak tohle jsou důsledky EU ZELENÉ IDIOCIE prosazované zákonem resp. nařízením EU/EK...

L. Novák 16.6.2021 5:11

Blábolíte nesmysly jako ukázkový zelený magor...

J. Veselý 15.6.2021 20:49

Myslím ten výblitek Přemysla Součka z iUhli.cz.

V. Navrátil 15.6.2021 20:43

Souhlasím

P. Milan 15.6.2021 20:42

Myslíte Radu?

J. Jurax 15.6.2021 20:07

Jenže u nás uhlí je. Na dobrých 50 let. Což umožňuje neblbnout a v klidu si postavit jaderky. Tedy kdyby EU neblbla s emisními povolenkami a hystericky netlačily nestabilní a/nebo drahé OZE.

J. Jurax 15.6.2021 20:01

Ano.

Mají tam slibovanou cenu LCOE v rozmezí 2,4 až 7,3 US centů za kWh podle technologie, což je cca 0,50 až 1,46 Kč. To je velmi slušné. Ale nikde tam není uvedeno, čím tu síť budou stabilizovat a za kolik (teplé zálohy, plyn) a jestli je tohle v ceně.

Jenom o kapacitě toho zásobníku na 15 hodin tam mlčí - jestli utáhne náhradu výkonu celého fotovoltaického komplexu přes noc.

Ale mají to rozpočteno do roku 2050, neblouzní o náhradě do roku 2033.

A ovšem - Dubaj má dost petrodolarů, aby si tohle mohl dovolit.

L. Novák 15.6.2021 19:15

A to má být "ekologické" řešení? :-P

J. Jurax 15.6.2021 19:11

Ano.

Kdyby frustrováni špatnou situací žádali neprodlenou dostavbu Dukovan i Temelína, jakož i na urychlenou přípravu další JE nebo raději dvou, nebylo by to špatné.

Jenže vyděšeni jsou akorát zelení magoři, co hledají spásu ve fofrnících, fotovoltaice, biopalivech a biomase doplněných ruským plynem. A tohle s pomocí zelených pitrysů z matičky naší EU dobrotivé greendealové tvrdě tlačí.

L. Novák 15.6.2021 19:08

Jak vidno, ani Německo a ani Rusko se od těch dob zase tak moc k lepšímu nezměnily. ;-)

L. Novák 15.6.2021 19:05

Nevím, zda v Dubaji "Lesy fotovoltaiky mají v poušti vybudovány již dnes.", ale vzhledem k aktuálnímu malému podílu klasické fotovoltaiky na celkové produkci elektřiny v Dubaji je to spíš "testovací provoz" k získání zkušeností s provozem FVE panelů v extrémních klimatických podmínkách rozsáhlých pouštních ploch. Jak dlouho v těchto podmínkách FVE vydrží, není moc jisté. Proto také staví sluneční elektrárnu založenou na jiném principu výroby elektřiny, než je fotoelektrický jev s jeho velmi nízkou účinností v praxi. :-P

No a že někdo vymyslel 75% podíl "čistých zdrojů" v Dubaji za 40 let bez výčtu, o které se vlastně jedná, má stejnou závaznost, jako komunistické sliby z 50. let, že po roce 2000 už konečně bude komunismus nastolen. Nikdo z těch, kteří podobné nesmysly hlásají, za 40 let už nebude na živu nebo alespoň při smyslech. ;-D

J. Jurax 15.6.2021 19:01

Inu, odebíráním ruského plynu vrženého přes Německo, aby byl ideologicky přijatelnější a dražší, se budeme družit hned se dvěma nástupci kdysi okupantských zemí - se SRN (Velkoněmecká říše, rok 1938/39) a Ruskem (SSSR 1968).

J. Jurax 15.6.2021 18:50

Že se Vám do toho pletu, ale přijde mi, že tady nejde o rovnováhu sítě, o rovnováhu mezi zdroji a potřebami, což je věc ČEPSu, ale o to, aby nějaké zdroje úměrné potřebám vůbec byly. A aby se daly zaplatit.

L. Novák 15.6.2021 18:40

Ty jsi jako ta bolševická ;-O propaganda, která opakuje stále dokola stejný nesmysl. I kdyby byla výstavba JE schválena včas, její využití by bylo možné až dlouho po odstavení uhelných elektráren. A mezi tím asi budeš používat k výrobě elektřiny jenom své hloupé žvásty, jako ostatně vždy... :-P

L. Novák 15.6.2021 18:28

To byla spíš reakce na nehorázné lži a demagogii, které tady socialistický agitátor Miroslav Šejna provozuje nejmíň 10 let...

L. Novák 15.6.2021 18:26

Jo. Souhlas. :-)

L. Novák 15.6.2021 18:23

Ono to tak skutečně vypadá, že díky zelené klimahysterii nakonec budeme mít elektřiny nedostatek, podnebí a jeho fluktuace nijak neovlivníme, ale bude nás to stát naprosto nesmyslné částky peněz vyhozené zcela bez užitku... :-/

J. Ráž 15.6.2021 17:24

Výrok "družba s okupantským SSSR" , není-li to myšleno ironicky, je na hranici trapnosti. Německo se stává zcela závislé na ruském plynu a našim rusofobům vadí z Ruska všechno.

Vyřazením Ruska a Číny z tendru, z čistě nesmyslných politických důvodů, budeme mít nejdražší "atomovku" (bude-li se kdy vůbec stavět) na světě. A jestli s Poláky odstavíme s energetického mixu uhlí, nastane ve střední Evropě kolaps.

J. Veselý 15.6.2021 16:13

Takhle nějak si představuju jak by se neměla dělat argumentace. Tohle je jen několik odstavců, kde se místo argumentace akorát vymýšlejí hanlivé přezdívky a urážky názorových oponentů.

P. Hák 15.6.2021 16:10

Nepíšu o ekologii.

Pracuju v školství a manipulativnost "informací", která podávají média, je v tomto oboru otřesná. Včetně lhaní natvrdo.

F. Kusák 15.6.2021 15:56

Docela mě žere, že u nás vznikají cloudová úložiště, která jsou mimořádně energeticky náročná a ještě zálohovaná, např. Seznam.cz (který s cz nemá nic společného) nebo Deutsche Telekom. Je to jistě dobrý byznys, ovšem ne pro nás. Téměř žádní zaměstnanci a platby daní v zahraničí.

F. Kusák 15.6.2021 15:49

Pane Brichu, vy se ještě díváte na ČT? Ono jim bohužel v ČT ani nejde o nějakou sledovanost, ale o to, aby jim blbečci (promiňte), jako jsme my, zaplatili televizní daň, z které docela slušně žijí a prostřednictvím sponzoringu ovlivňují aktivistické akce.

F. Kusák 15.6.2021 15:44

No tak to jsme na tom stejně. Já mám také plnou krabici od bot svítících topidel, které občas někam vrznu, abych se jich zbavil. Dnes dostanete už za pár korun ledky o slušné svítivosti. Obávám se, že to neřešení problému s energetikou povede jen k tomu, že vlastní spotřebu omezíme na minimum. Rád bych se mýlil.

F. Kusák 15.6.2021 15:35

Mně by v podstatě bylo jedno, kdo by stavěl JE, jen kdyby to byl plnohodnotný dodavatel. Westinghouse Electric patří Arabům a v poslední době nadělal celkem dost průšvihů, to samé platí o EDF a jejich pochybných investicích a Korejci zastavili vývoj reaktorů, protože je rozvoj jaderné energetiky v Koreji na mrtvém bodě, takže nutně potřebují zahraniční zakázky, aby firma přežila. A k našim politikům, ti stejně nenajdou odvahu jít do jaderné energetiky, takže o čem diskutujeme. Prostě plyn, a hlavně ruský, který budeme brát ovšem za německé ceny. A jedině na co se rychle zmůžeme, že budeme předělávat uhelné elektrárny na plynové. Jenže to některým idiotům nevysvětlíte, že se jedná v podstatě o neekologické řešení. Já bych ani uhlí v rozumné míře nezatracoval. Dnešní technologie spalování uhlí jsou jsou v souhrnu na tom stejně jako zemní plyn. A jak se bude rychle řešit teplárenství bez uhlí, tak to fakt nevím.

S. Zemitý 15.6.2021 14:57

Člověče, občas máte rozumné postřehy, často ale ujíždíte na fanatické zkratkovité nenávisti. Aneb, ruku Vám při psaní vede často mozek savčí, ne-li hadí. Zapojte víc šedou kůru.

Právě jsem se dověděl, že bude schválen zákon, podle kterého Rusové u nás JE stavět nebudou (iDnes). Jde o klukovskou mstu za vrbětické exploze, u nichž panuje "vážné podezření", že je má na svědomí GRU. Was ist das - "vážné podezření "? Já a možná další třetina národa máme naopak podezření, téměř rovné jistotě, že jde o absolutní nesmysl, k tomu argumentačně i důkazově zpackaný na ultimo.

Rusy ten zákon vyděsí k smrti a spolu s dalšími embargy, které jsme na ně - ku svému prospěchu, že - uvalili, bude to poslední hřebíček do rakve jejich režimu. Že.

Dobrá, na jádru z této říše zla závislí býti nechceme, ale jejich ZP budem polykat plnými doušky ? Eventuálně budeme rozechvěle čekat na každou novou USA loď s jejich frakčním či jakým to plynem; japak dlouho si mohou takto plundrovat zem ?

Jo a neklid se vzmáhá i na frontě teplárenské - viz dnes Seznam Zprávy: Teplárník - uhlí není sprosté slovo.

Ať se podívám, kam se podívám, vidím rozvrat. Ani nemohu uvěřit tomu, že opravdu jen z čiročiré blbosti či chamtivosti. Za tím musí být ... Marťané, ne ?

P. Brich 15.6.2021 13:43

Že tu ČT programově není pro informování veřejnosti, nýbrž pro prezentování názorů jen některých skupin, propagandu a mediální masáž veřejnosti, není dnes už žádným tajemstvím.:-P

V. Braun 15.6.2021 13:21

No vidíte, a já si úsporné zářivky z důvodu selským rozumem posouzených nákladů a výnosů kupoval ještě před tím. Některé koupené v devadesátých letech fungují bez problémů stále. Jediné čeho lituji, je že jsem si před zákazem koupil do zásoby deset žárovek do předsíně, mám je v podstatě stále protože ty prasklé v předsíni jsem nahradil těmi zbylými, které jsem jinde vyměnil za ledky, třeba ze stolních lampiček.

L. Novák 15.6.2021 13:06

No jo, rudému ;-O Šejnovi chybí družba s okupantským SSSR... Kdyby tvoje milovaná ČSSD schválila včas výstavbu JE s Ruskem, dnes by se tenhle problém nemusel s velkým zpožděním řešit. A i kdyby se Rusko pustilo do výstavby hned, tak stejně elektrárna nebude v provozu v okamžiku, na který EU a její kolaborující zelení magoři naplánovali odstavení uhelných elektráren z ideologických důvodů...:-P

M. Šejna 15.6.2021 13:04

To se zeptej naší uvedomělé opozice, ty blbe bolševickej.

Ona prosadila zablokování výběrového řízení na dostavbu JE z důvodu nikoli ekologie, ale z důvodu ideologicky čisté energie.

Já uhelné elektrárny odstavovat nechci. Moje otázka zněla: odkud vzít další uhlí do těch elektráren.

Ale to je na tebe moc složité, modro uhelný šmoulo