19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
lysergine 10.4.2008 19:35

privatizace ČSA

Proč se diskutuje o prodeji ČSA přímým prodejem a neuvažuje se o IPO na burze? Pražská burza potřebuje oživit, oproti varšavské burze nejsou primární emise vůbec časté. Přitom prodej podniku tímto způsobem je naprosto transparentní a věřím že by emise byla úspěšná.

Dědek 1.4.2008 15:56

Létám pouze vyhlídkově ale:

Nechápu proč autor motá soustavu metrickou a tu americkou(nevím jak se oficiálně jmenuje) buď stopy a Farenhait nebo metry a Celsius. Jenom na okraj: ani v dobách nejhlubší totality jsme nemuseli měřit na versty a vážit na pudy.

quetzal 3.4.2008 7:48

Re: Létám pouze vyhlídkově ale:

Co tím chtěl dědek říci?

Dědek 3.4.2008 20:05

Re: Re: Létám pouze vyhlídkově ale:

Jde o to že by se měla používat soustava metrická a tedy v této zemi zákonná a nebo ta druhá a nemíchat je dohromady. Když se to střídá tak se se sondou na Mars přistává 60 km pod povrch planety;-) 

Daid 4.4.2008 13:38

Re: Re: Re: Létám pouze vyhlídkově ale:

Možná se letová hladina udává v jednotkách které ti nic neříkají:-)

Martina 31.3.2008 15:33

Nejde o svačinu

Prosím všimli jste si vůbec, že ten článek se netýká obsluhy na palubě a ostatních služeb letušek? Přečetli jste si to celé? Nebo jen pár prvních řádků? :-/

Chris Kelvin 31.3.2008 19:55

Re: Nejde o svačinu

Já to četl celé a svůj názor jsem vyjádřil níže. Mé zkušenosti jsou zcela opačné oproti těm autorovým.

packal 31.3.2008 13:29

Vím co vede autora

a to osobní zkušenost. Sám jsem zažil krajní nelibost letušky ČSA k ženě, které se udělalo špatně při přistání v Londýně. Vyvrcholilo to tím, že po přistání jí nechala sedět s plným pytlíken v ruce a odkráčela středem.

packaj 31.3.2008 11:06

Nevím co vede autora k takovému kydání špíny na ČSA.

Létám prakticky každý týden. 90% s ČSA. Lety s jinými společnostmi jsou potřeba, aby si člověk vážil úrovně služeb ČSA.

Martin Novák 31.3.2008 9:44

srovnání roku 1955 a dnes

Snad bych jen dodal, že v roce 1955 byl let velmi luxusní a pro naprostou většinu lidí nedostupný. Pak samozřejmě byli ti vzácní zákazníci opečovávaní. Dnes stojí letenka "pakatel" tak samozřejmě těžko vyžadovat čtyři chody. Ostatně, při cestě autobusem to také není standard.

www racek 31.3.2008 8:43

Stoláre jeden,

dnešní aeroflot se úrovní obsluhy počítá mezi nejlepší ...

Chris Kelvin 31.3.2008 20:00

Re: Stoláre jeden,

Ale teplý jídlo tam nedostanete. Jenom standardní kus šunky, tvrdého sýra a pečivo. Špatné to není, ale když to během několika dní jíte již počtvrté, tak se to zají :-)

Dobré zážitky s Aeroflotem jsou jiného druhu, zvláště na vnitrozemských linkách. Nastupujete po schůdcích a okénko u dveří má jednu vrstvu rozflákanou. Vedle zadního motoru stojí velké štafle a mechanik je až po pás v motoru zanořen. Před startem pilot projede všechny možné režimy chodu motoru - evidentně se jedná o ne zcela běžnou zkoušku. Pak po celou dobu letu cvičené ucho rozpozná zvýšené vibrace lopatek motoru :-):-):-)

strejda 31.3.2008 21:27

Re: Re: Stoláre jeden,

Kolikrát jse již spadnul?

www racek 1.4.2008 16:35

Re: Re: Stoláre jeden,

néo, tuzemské zrovna nejsou jeho silnou stránkou ...

kolda 31.3.2008 8:33

můžu potvrdit

Taky jsem tuhle letěl. Z Brna do Girony (ESP). Oběd žádný. Pití jen za peníze (3 piva stála tolik co celá letenka!!!!). Noviny jsme nedostali. Letadlo jak linkový autobus. Žádná první třída. Ani sedadlo si nesklopíš. Za celou dobu od nákupu letenky až do příchodu na letiště na mne nepromluvila živá duše, jen e-mailový robot se mnou vřele komunikovat. Palubní vstupenku jsem si musel vytisknout sám na své tiskárně. No úplně jako to líčí autor. Jen letušky a stewardi byli usměvaví.

Ale nějak jsem s tím počítal, že to tak bude. Vždyť mne celá letenka i s poplatky stála Kč 150,-. Tak mi to až tolik nevadilo, za vlak do Brna cestou na letiště jsem dal o 4 Kč více.

Ať žijí low-cost dopravci!

Lubajs 31.3.2008 13:01

Re: můžu potvrdit

Nad čím brečíte. Nízkonákladová letecká doprava je založena právě na tom, že nic nedostanete.

jízlivec 31.3.2008 16:44

Re: Re: můžu potvrdit

Ale on přece nebrečí - on jásá!

Lubajs 31.3.2008 18:23

Re: Re: Re: můžu potvrdit

Oběd žádný, pití jen za peníze, sedadla nejdou sklopit - že by jásání? Jen na závěr píše, že s tím tak trochu počítal. Ale mohu se mýlit :-D

strejda 31.3.2008 21:30

Re: Re: Re: Re: můžu potvrdit

Ať žijí low-cost dopravci!

To vypadá na velkou spokojenost. To před tím byl popisný a jednoduchý humor, neníliž pravda? ;-D

Chris Kelvin 31.3.2008 0:47

Nevím, kde autor čerpá informace...

...ale mě se povedlo dopracovat ke stříbrné bonusové kartě bez jediné reklamace. A to v tom byly nejen vlastní ČSA, ale i ostatní plní nebo i jen přidružení členove Sky teamu (např. Aeroflot). A znám případy, kdy si někdo kartu (fyzicky) pořídil opožděně až po letu a ČSA na základě útržku palubní vstupenky (bez formuláře) briskně cestu doplnily.

Jinak ČSA mají nejlepší palubní personál, moderní letadla a bezkonkurenční občerstvení. O statistice nehod nemluvě. Pravda, to vše se může změnit, budou-li do jejich vedení mluvit politici - což může mít dva důvody. Ulít bývalého politika na teplý flek, nebo dostat ČSA do ztráty a pak "výhodně" zprovatizovat.

Chris Kelvin 31.3.2008 0:56

Re: Nevím, kde autor čerpá informace...

...zprivatizovat.

zlý kukuč 31.3.2008 8:20

Re: Nevím, kde autor čerpá informace...

máte pravdu, já považuji ČSA za jednoho z nejlepších přepravců, kdo nevěří ať letí přes oceán s Deltou. Srovnání s Aeroflotem je přímo urážející. Lepší palubní servis jsem zažile jen na dálkových letech lufthansy a Emirates - ty jsou ovšem naprostá špička.

F..A.Kekule 31.3.2008 8:24

Re: Re: Nevím, kde autor čerpá informace...

Dejme tomu, ale ta implantace Jana Wericha do textu mi připadá poněkud křečovitá a samoúčelná.

F..A.Kekule 31.3.2008 8:25

Re: Re: Re: Nevím, kde autor čerpá informace...

Pardon, to nměla být reakce na příspěvek, ale samostatný vstup.

hugo 2.4.2008 10:19

pozor změna - prodaný catering mění image - aspoň pro mě

ČSA nesporně patřily k lepším, nyní mám pochybnosti, a to od té doby, co "outsourceovaly catering". To by nevadilo, kdyby tím klienti nepřišli o dříve tak kvalitní jídlo, a spadli do obecné kategorie přesouvanců ostatnímï evropskými aeroliniemi, kteří budou v nejbližší době obsluhováni tak, že si při průchodu chobotem vezmou svůj sendvič z přepravky (byznys, kde letenka stojí obyvkle 2-3x víc než economy), nebo si jej zakoupí někde v bufetu na letišti za cenu exttrahotelu (to ve třídě economy).  Nic proti Italům, ale překrojené housky něčím plněné dělají podobné jako SAS, ten je ovšem neohřívá.