23.4.2024 | Svátek má Vojtěch


Diskuse k článku

GLOSA: Zemanova posedlost

Hospodářsky nelze tento megalomanský projekt zdůvodnit. Proto nechápu, proč vláda premiéra Andreje Babiše uvolnila v době koronavirové krize 15 miliard korun na zahájení jeho stavby.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
A. Sekanina 7.10.2020 22:51

Zeman, chce být jako Karel IV, navěky slavný. "Kája má most, tož Já chci kanál".

M. Pivoda 7.10.2020 19:27

Proč ztroskotal ambiciózní československý plán na stavbu tunelu k Jaderskému moři

Češi se měli k Jaderskému moři dostat za pouhé 2,5 hodiny – nikoliv letadlem, nýbrž vlakem, a to podzemním tunelem. Příběh jednoho z nejsmělejších stavebních plánů se přitom zrodil v dobách tuhé normalizace. Vize to byla odvážná: „Železniční tunel dlouhý čtyři sta kilometrů povede pod Alpami, pod územím Rakouska až na jih k Jadranu. Za pár let se jím bude přepravovat zboží i lidé. Rychlovlak cestu zvládne za dvě hodiny. Budeme nejrychlejším špeditérem v Evropě. Češi budou jezdit k moři na víkend.“ To vše hrdě hlásaly novinové titulky v 60. letech minulého století.

Nejednalo se přitom o žádnou utopii, nýbrž o detailně propracovaný plán tunelu rychlostní železnice, jenž by ústil na umělý poloostrov ve vlastnictví československého státu. Výchozí stanice se měla nacházet nedaleko Českých Budějovic. „V původním pojetí měřil tunel tři sta padesát kilometrů a vedl přes Linec až do poslední stanice s názvem Adriaport v dnešním Slovinsku, v tehdejší Jugoslávii,“ ...

Potrubím měla do Česka přitékat mořská voda. Dnes by se hodila na zavlažování, smozřejmě po odsolení.

Elon Musk nám dodá technologii rychlého vrtání pod zemí (Boring Company) a pak můžeme ten projekt tunelu k Jaderskému moři zopakovat.

L. Novák 7.10.2020 20:19

Jo, a teď vytáhni ruku z nočníku a protři si oči... ;-D

P. Milan 7.10.2020 21:51

Technikou nepolíben .... ekonomikou taky. Fantazie bohatá. Pepík montovna Pivoda.

J. Kouk 7.10.2020 18:58

Já jsem proti té stavbě z jednoho prostého důvodu. My to zaplatíme a ODS to prodá...

V. Čermák 7.10.2020 19:08

Zbytečně předbíháte. Nejprve je potřeba to vybudovat a to v " kapitalistické ČR" není vůbec jednoduché. Možná Děti země ( ten 1 parchant ) podá stížnost a správní soud to smete ze stolu a bude klid.;-D;-D;-D

L. Novák 7.10.2020 19:20

Jasně, Blb-toš s Babišem, dva soudruzi s kariérou v KSČ a StB, napřed nastolí v Česku socialismus s centrálním plánováním a vládu monarchy Babiše, a pak bude rozhodování jednoduché...

V. Heidlerová 7.10.2020 19:39

ODS už dávno nemá takové možnosti, ted se levárny, cinklé byznysy, korupční aféry, podfuky s dotacemi atd. dějí v ANO - Babiš, Jermanová, Faltýnek, Šilerová - a jejich rodiny. Brouku Kouku, zaspals dobu a nemáš přehled.

P. Milan 7.10.2020 21:53

V tom se ODS neveze, to je Zemanovina (a 3,14čovina).

Prodat to nebude komu, nevydělá to ani na provozní náklady.

V. Čermák 7.10.2020 18:14

Každé velké vodní dílo má svoje zavilé odpůrce. Takové VD Gabčíkovo ještě těsně před dokončením muselo odolávat nejen Maďarským zfanatizovaným antikomunistům, ale dokonce i Havlově skupině hájící zájmy Rakouska. VD Nové Mlýny na Moravě bylo po revoluci málem zničeno šílenými zelenými antikomunisty. Odpor současné sice neschopné, ale zato antiBabišovsky zfanatizované Opozicejen dává za pravdu Realizátorům tohoto obrovského a nádherného vodního díla. Silnice jsou trvale přeKamiované a s jejich diesely nikdo nic neudělá. Vysoké finance kanálu od moře k moři jsou zcela srovnatelné s financemi na budování, údržbu a opravu silniční sítě. ;-DRv

L. Novák 7.10.2020 18:34

Blb-toš Čermák v Babišově análu s koblihou v levé ruce a rudým praporem v pravé nic jiného než šílenou blbost napsat nedokáže... ;-D

V. Čermák 7.10.2020 18:38

Já vím, ten zlý Babiš. Zaklekl na vás a vy teď chudáčku rozčertěný musíte platit daně...;-D;-D;-D

L. Novák 7.10.2020 18:40

Řeč je o kanálovém nesmyslu a jeho podpoře Babišem, osle komunistický! :-P

V. Čermák 7.10.2020 18:45

Ale není, tomu vy Čuníku přece Nerozumíte. Tak jen plaťte řádně daně, nebo na vás zase Zakleknou...;-D;-D;-DRv

P. Milan 7.10.2020 21:54

Nechtějte od Svědka Burešova ponětí o ekonomice ani o technice.

V. Heidlerová 7.10.2020 19:35

Ten kanál byl nerealizovatelný už v dobách císaře pána. Nový Mlýny mají dodnes velké problémy, takže tak úspěšné dílo to zas není. Kanály je možno stavět na velkých tocích se silným průtokem, což v tomto případě a v období sucha je neuskutečnitelné. A proč to tedy nerealizovali komunisti? Protože prošustrovali státní kasu i nakradené hodnoty a stavět nebylo za co. O totéž se postaral a stará estébák a komouš Babiš. Z jeho hospodaření se tato země hned tak nevzpamatuje, vždyť tak hrozný propad rozpočtu ještě tato země nezažila. Tak za co by se kanál stavěl? Že by Zeman zařídil půjčku z Číny nebo Ruska?

Š. Hašek 7.10.2020 19:46

Třeba v dobách císaře pána nebyly realizovatelné obrazovčičky .......

Mám dojem, že pan Babiš vyrábí volej, peče chleba ..... a do průplavů se nemontuje.

To jen tak, na okraj. Vy tomu rozumíte víc.

V. Heidlerová 7.10.2020 19:53

Taky má nějaký podnik na umělá prsa a na Moravě zlikvidoval řadu soukromých podnikatelů, taky je velkouzenář a slepičář a pěstuje tu odpornou řepku. Ano, rozumím, žiju totiž v terénu, nejsouc odtržena od reality. Čau.;-D

L. Novák 7.10.2020 20:22

... a podílí se na tunelování státního rozpočtu skrze dotovanou výrobu MEŘO (metylester řepkového oleje povinně přidávaný do ropných paliv). Mimo jiné...

Š. Hašek 7.10.2020 21:10

Ale já myslel, že štrasbruselské, dotované projekty jsou bez chyby! Bursík v TV09 tvrdil, že benzín rostl na poli už za Bati.

I ten Fiala pořád mluví o těch čerpadlech na dotace! Mimo jiné .....

Sumárně Vaší poznámce příliš nerozumím, hodně emocionální, nesměřující k jádru problému. MEŘO nebylo vymyšleno Agrofertem. Bursík je blb.

P. Milan 7.10.2020 21:58

Vymyšleno ne, vy(zne)užito ano. To je ta výhoda, mít vládu a PS "v kapse".

Bursík je blb, ale momentálně nemá, na rozdíl od Bureše, možnost škodit.

P. Milan 7.10.2020 21:55

Realizovatelný je, jen by nebyl funkční ve smyslu přepravy zboží.

M. Šejna 7.10.2020 17:59

Ještě, že pan Ziegler nerozhodoval o Suezském a Panamském průplavu. To by ty průplavy nestály dodnes a zboží by se přes pevninské šíje převážely vlakem a kamiony.

V. Čermák 7.10.2020 18:00

;-DR^

Š. Hašek 7.10.2020 21:05

Možno i tak.

P. Milan 7.10.2020 21:59

Ty mají vodu i zboží zajištěny. DOL ne, to je technický i ekonomický nesmysl. Šejno, Šejno ....

B. Hynek 7.10.2020 22:33

R^R^

V. Kříž 7.10.2020 17:18

vyhodit nepozorovaně 15 mld.? pokud budeme lidi dostatečně blbnout a děsit covidem, kdo si toho v nastalém bordelu a nekontrolovatelném vyhazování stovek miliard všimne??? všechny kejkle kolem koróny se dějí proto, by si pár jedinců naplnilo kapsy, štrozoky, sejfy a banky tuzemské i zahraniční za cenu zničení ekonomiky státu na celá desetiletí. A ti zachránění jim budou ještě se slzami v očích děkovat. to je smutnej příběh...

V. Čermák 7.10.2020 18:18

Podle vás je celý Svět, nejen EU, plný šizuňků, což je sice pravda, ale co s tím? Ono to tak bylo vždycky. Má se ČR "stavět na zadní" a odmítat levné peníze a tím si podřezávat větev;-DRv?

L. Novák 7.10.2020 18:49

Jasně, levné peníze (z pohledu vlády) jsou ty natištěné ČNB. A ty jsi osel, který s nimi má nacpané kapsy od Babiše.