Diskuze
GLOSA: Zemanova posedlost
Děkujeme za pochopení.
A62l40o61i57s 67S80e57k44a23n10i70n48a
Zeman, chce být jako Karel IV, navěky slavný. "Kája má most, tož Já chci kanál".
M55i84r11o72s59l40a19v 81P12i51v82o87d21a
Proč ztroskotal ambiciózní československý plán na stavbu tunelu k Jaderskému moři
Češi se měli k Jaderskému moři dostat za pouhé 2,5 hodiny – nikoliv letadlem, nýbrž vlakem, a to podzemním tunelem. Příběh jednoho z nejsmělejších stavebních plánů se přitom zrodil v dobách tuhé normalizace. Vize to byla odvážná: „Železniční tunel dlouhý čtyři sta kilometrů povede pod Alpami, pod územím Rakouska až na jih k Jadranu. Za pár let se jím bude přepravovat zboží i lidé. Rychlovlak cestu zvládne za dvě hodiny. Budeme nejrychlejším špeditérem v Evropě. Češi budou jezdit k moři na víkend.“ To vše hrdě hlásaly novinové titulky v 60. letech minulého století.
Nejednalo se přitom o žádnou utopii, nýbrž o detailně propracovaný plán tunelu rychlostní železnice, jenž by ústil na umělý poloostrov ve vlastnictví československého státu. Výchozí stanice se měla nacházet nedaleko Českých Budějovic. „V původním pojetí měřil tunel tři sta padesát kilometrů a vedl přes Linec až do poslední stanice s názvem Adriaport v dnešním Slovinsku, v tehdejší Jugoslávii,“ ...
Potrubím měla do Česka přitékat mořská voda. Dnes by se hodila na zavlažování, smozřejmě po odsolení.
Elon Musk nám dodá technologii rychlého vrtání pod zemí (Boring Company) a pak můžeme ten projekt tunelu k Jaderskému moři zopakovat.
L68a34d38i98s80l45a15v 75N31o71v36á30k
Jo, a teď vytáhni ruku z nočníku a protři si oči...
J61i84ř16í 63K43o31u25k
Já jsem proti té stavbě z jednoho prostého důvodu. My to zaplatíme a ODS to prodá...
V21l81a63d87i51m14í70r 45Č95e17r60m88á77k
Zbytečně předbíháte. Nejprve je potřeba to vybudovat a to v " kapitalistické ČR" není vůbec jednoduché. Možná Děti země ( ten 1 parchant ) podá stížnost a správní soud to smete ze stolu a bude klid.
V68l56a22d33i16m24í28r 35Č43e38r34m22á73k
Každé velké vodní dílo má svoje zavilé odpůrce. Takové VD Gabčíkovo ještě těsně před dokončením muselo odolávat nejen Maďarským zfanatizovaným antikomunistům, ale dokonce i Havlově skupině hájící zájmy Rakouska. VD Nové Mlýny na Moravě bylo po revoluci málem zničeno šílenými zelenými antikomunisty. Odpor současné sice neschopné, ale zato antiBabišovsky zfanatizované Opozicejen dává za pravdu Realizátorům tohoto obrovského a nádherného vodního díla. Silnice jsou trvale přeKamiované a s jejich diesely nikdo nic neudělá. Vysoké finance kanálu od moře k moři jsou zcela srovnatelné s financemi na budování, údržbu a opravu silniční sítě.
L52a96d55i13s28l68a29v 67N76o38v14á45k
Blb-toš Čermák v Babišově análu s koblihou v levé ruce a rudým praporem v pravé nic jiného než šílenou blbost napsat nedokáže...
M85i93r20o98s18l67a70v 82Š58e60j15n72a
Ještě, že pan Ziegler nerozhodoval o Suezském a Panamském průplavu. To by ty průplavy nestály dodnes a zboží by se přes pevninské šíje převážely vlakem a kamiony.
V92á87c90l68a19v 91K27ř17í87ž
vyhodit nepozorovaně 15 mld.? pokud budeme lidi dostatečně blbnout a děsit covidem, kdo si toho v nastalém bordelu a nekontrolovatelném vyhazování stovek miliard všimne??? všechny kejkle kolem koróny se dějí proto, by si pár jedinců naplnilo kapsy, štrozoky, sejfy a banky tuzemské i zahraniční za cenu zničení ekonomiky státu na celá desetiletí. A ti zachránění jim budou ještě se slzami v očích děkovat. to je smutnej příběh...
V30l30a17d35i34m70í62r 38Č25e91r91m81á30k
Podle vás je celý Svět, nejen EU, plný šizuňků, což je sice pravda, ale co s tím? Ono to tak bylo vždycky. Má se ČR "stavět na zadní" a odmítat levné peníze a tím si podřezávat větev?
F70r48a25n77t97i84š73e69k 18N41a46v18r25á78t78i23l
Pokud se na kanál díváte pohledem ekonoma, pak skutečně nebude ziskový. Pokud se na kanál současně podíváte jako na vodní zádržný systém, pak má smysl. Některé prvky kanálu byly postaveny již za Rakouska-Uherska a první republiky a kupodivu slouží ve prospěch vodní bilance dodnes.
L48a67d87i64s93l36a98v 94N63o53v81á76k
No a co se stane, když přijde povodeň?
Sklerotici už zapomněli?
V46l62a69s80t18a 71M27o51k53r41ý
Ekonomickým propadákem byla privatizace podle V. Klause st. a jeho melody boys.
L92a41d42i27s21l87a70v 26N18o90v82á25k
Vy komouši jste měli lepší plán, že?
I75v33a14n 26Š35t44í49p29e23k
Čímpak je posedlý Ziegler? Rusy, Zemanem, Babišem. Posedlost se pozná rychle: argumenty se nehledají, ale přizpůsobují. Tak si říkám, Mrtvého Psa musí redigovat nějaký hodně zaťatý Astonův nepřítel!
L54a13d96i32s55l71a64v 10N53o61v36á68k
Třesky plesky!
Blbost nazvaná Průplav Dunaj-Odra-Labe je takového rozměru, že už o ní dále diskutovat nemá smysl. Každému soudnému člověku je to jasné po seznámení se s diskusemi a argumenty, které byly napsány/vysloveny za posledních 10 - 30 let. O prošustrovaných desítkách či stovkách milionů státních peněz do kapes Zemanových kamarádíčků na různé "studie" ani nemluvě.
Zeman ať si raději nechá za státní peníze postavit mauzoleum, kam se mu jeho fan-klub bude chodit klanět.
P16e73t55r 32B75u24r21d34a
Jak došli k danému (násobně přeceněnému) objemu zboží - jednoduše - všechyn kamiony mezi Českou republikou, Polskem, Maďarskem a Rumunskem - plus ty do Vídně. Co na tom, že něž se provede nakládka, musí se zboží kamionem dovézt, po vykládce odvézt - takže jen naložení na loď bude trvat déle, než přeprava ze Štětína do Constanty kamionem - ale i vlakem, který přece jen jede o něco blíž, než voda.
A Ovčáčkova paralela s Karlem IV., který neměl jinou možnost přepravy větších nákladů, než po vodě, i s Baťou, který sice už znal auta, dokonce i nákladní, ale stále s výkonem dnešní Fabie junior, je vskutku úsměvná.
Ale měl bych pro naše mocipány návrh - co takhle kanál přes Mt. Blanc a Matterhorn! Sice bude také na nic, ale pak by šel propojit se zmiňovaným rýnským kanálem. Dělat kanál prakticky přes pramenné oblasti řek (jak daleko - a hlavně vysoko podle výšky nad mořem) je pramen Moravy, Odry...
V46l44a90s92t31a 85M45o76k90r45ý
Tam v Alpách, jsou tunely mnohakilometrové, stavěné mnoho let a peněz.
Vyhledávání
TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA
Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.
ondrejneff@gmail.comRubriku Zvířetník vede Lika.
zviretnik.lika@gmail.comHYENA
Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.
https://www.hyena.cz