Středa 11. prosince 2024, svátek má Dana
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996

Diskuze

GLOSA: Zemanova posedlost

Hospodářsky nelze tento megalomanský projekt zdůvodnit. Proto nechápu, proč vláda premiéra Andreje Babiše uvolnila v době koronavirové krize 15 miliard korun na zahájení jeho stavby.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Zeman, chce být jako Karel IV, navěky slavný. "Kája má most, tož Já chci kanál".

0 0
možnosti
MP

Proč ztroskotal ambiciózní československý plán na stavbu tunelu k Jaderskému moři

Češi se měli k Jaderskému moři dostat za pouhé 2,5 hodiny – nikoliv letadlem, nýbrž vlakem, a to podzemním tunelem. Příběh jednoho z nejsmělejších stavebních plánů se přitom zrodil v dobách tuhé normalizace. Vize to byla odvážná: „Železniční tunel dlouhý čtyři sta kilometrů povede pod Alpami, pod územím Rakouska až na jih k Jadranu. Za pár let se jím bude přepravovat zboží i lidé. Rychlovlak cestu zvládne za dvě hodiny. Budeme nejrychlejším špeditérem v Evropě. Češi budou jezdit k moři na víkend.“ To vše hrdě hlásaly novinové titulky v 60. letech minulého století.

Nejednalo se přitom o žádnou utopii, nýbrž o detailně propracovaný plán tunelu rychlostní železnice, jenž by ústil na umělý poloostrov ve vlastnictví československého státu. Výchozí stanice se měla nacházet nedaleko Českých Budějovic. „V původním pojetí měřil tunel tři sta padesát kilometrů a vedl přes Linec až do poslední stanice s názvem Adriaport v dnešním Slovinsku, v tehdejší Jugoslávii,“ ...

Potrubím měla do Česka přitékat mořská voda. Dnes by se hodila na zavlažování, smozřejmě po odsolení.

Elon Musk nám dodá technologii rychlého vrtání pod zemí (Boring Company) a pak můžeme ten projekt tunelu k Jaderskému moři zopakovat.

0 0
možnosti
LN

Jo, a teď vytáhni ruku z nočníku a protři si oči... ;-D

0 0
možnosti
JK

J61i84ř16í 63K43o31u25k

7. 10. 2020 18:58

Já jsem proti té stavbě z jednoho prostého důvodu. My to zaplatíme a ODS to prodá...

0 0
možnosti

Zbytečně předbíháte. Nejprve je potřeba to vybudovat a to v " kapitalistické ČR" není vůbec jednoduché. Možná Děti země ( ten 1 parchant ) podá stížnost a správní soud to smete ze stolu a bude klid.;-D;-D;-D

0 0
možnosti

Každé velké vodní dílo má svoje zavilé odpůrce. Takové VD Gabčíkovo ještě těsně před dokončením muselo odolávat nejen Maďarským zfanatizovaným antikomunistům, ale dokonce i Havlově skupině hájící zájmy Rakouska. VD Nové Mlýny na Moravě bylo po revoluci málem zničeno šílenými zelenými antikomunisty. Odpor současné sice neschopné, ale zato antiBabišovsky zfanatizované Opozicejen dává za pravdu Realizátorům tohoto obrovského a nádherného vodního díla. Silnice jsou trvale přeKamiované a s jejich diesely nikdo nic neudělá. Vysoké finance kanálu od moře k moři jsou zcela srovnatelné s financemi na budování, údržbu a opravu silniční sítě. ;-DRv

0 0
možnosti
LN

Blb-toš Čermák v Babišově análu s koblihou v levé ruce a rudým praporem v pravé nic jiného než šílenou blbost napsat nedokáže... ;-D

0 0
možnosti
Foto

Ještě, že pan Ziegler nerozhodoval o Suezském a Panamském průplavu. To by ty průplavy nestály dodnes a zboží by se přes pevninské šíje převážely vlakem a kamiony.

0 0
možnosti
VK

vyhodit nepozorovaně 15 mld.? pokud budeme lidi dostatečně blbnout a děsit covidem, kdo si toho v nastalém bordelu a nekontrolovatelném vyhazování stovek miliard všimne??? všechny kejkle kolem koróny se dějí proto, by si pár jedinců naplnilo kapsy, štrozoky, sejfy a banky tuzemské i zahraniční za cenu zničení ekonomiky státu na celá desetiletí. A ti zachránění jim budou ještě se slzami v očích děkovat. to je smutnej příběh...

0 0
možnosti

Podle vás je celý Svět, nejen EU, plný šizuňků, což je sice pravda, ale co s tím? Ono to tak bylo vždycky. Má se ČR "stavět na zadní" a odmítat levné peníze a tím si podřezávat větev;-DRv?

0 0
možnosti
FN

Pokud se na kanál díváte pohledem ekonoma, pak skutečně nebude ziskový. Pokud se na kanál současně podíváte jako na vodní zádržný systém, pak má smysl. Některé prvky kanálu byly postaveny již za Rakouska-Uherska a první republiky a kupodivu slouží ve prospěch vodní bilance dodnes.

0 0
možnosti
LN

No a co se stane, když přijde povodeň? ;-)

Sklerotici už zapomněli? :-P

0 0
možnosti
VM

Ekonomickým propadákem byla privatizace podle V. Klause st. a jeho melody boys.

0 0
možnosti
LN

Vy komouši jste měli lepší plán, že? :-P

0 0
možnosti

Čímpak je posedlý Ziegler? Rusy, Zemanem, Babišem. Posedlost se pozná rychle: argumenty se nehledají, ale přizpůsobují. Tak si říkám, Mrtvého Psa musí redigovat nějaký hodně zaťatý Astonův nepřítel!

0 0
možnosti
LN

;-O Třesky plesky!

Blbost nazvaná Průplav Dunaj-Odra-Labe je takového rozměru, že už o ní dále diskutovat nemá smysl. Každému soudnému člověku je to jasné po seznámení se s diskusemi a argumenty, které byly napsány/vysloveny za posledních 10 - 30 let. O prošustrovaných desítkách či stovkách milionů státních peněz do kapes Zemanových kamarádíčků na různé "studie" ani nemluvě. !!

Zeman ať si raději nechá za státní peníze postavit mauzoleum, kam se mu jeho fan-klub bude chodit klanět. :-P

0 0
možnosti
PB

P16e73t55r 32B75u24r21d34a

7. 10. 2020 14:08

Jak došli k danému (násobně přeceněnému) objemu zboží - jednoduše - všechyn kamiony mezi Českou republikou, Polskem, Maďarskem a Rumunskem - plus ty do Vídně. Co na tom, že něž se provede nakládka, musí se zboží kamionem dovézt, po vykládce odvézt - takže jen naložení na loď bude trvat déle, než přeprava ze Štětína do Constanty kamionem - ale i vlakem, který přece jen jede o něco blíž, než voda.

A Ovčáčkova paralela s Karlem IV., který neměl jinou možnost přepravy větších nákladů, než po vodě, i s Baťou, který sice už znal auta, dokonce i nákladní, ale stále s výkonem dnešní Fabie junior, je vskutku úsměvná.

Ale měl bych pro naše mocipány návrh - co takhle kanál přes Mt. Blanc a Matterhorn! Sice bude také na nic, ale pak by šel propojit se zmiňovaným rýnským kanálem. Dělat kanál prakticky přes pramenné oblasti řek (jak daleko - a hlavně vysoko podle výšky nad mořem) je pramen Moravy, Odry...

0 0
možnosti
VM

Tam v Alpách, jsou tunely mnohakilometrové, stavěné mnoho let a peněz.

0 0
možnosti

Vyhledávání

TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA

Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.

ondrejneff@gmail.com

Rubriku Zvířetník vede Lika.

zviretnik.lika@gmail.com

HYENA

Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.

https://www.hyena.cz