GLOSA: Zelené tele oknem…
Naše sněhová koule vrhaná proti žáru krize má chvílemi rysy tragikomedie. Máme tu cca milión registrovaných podnikatelů, z nich je asi 400 000 aktivních, ostatní tvoří spící většinu. Někteří snad lehce melouchaří. Leč každý z nich si dnes může, pokud na to má, koupit auto s 20% slevou, tj. od 40 000 do třeba 800 000 ušetřených korun. Od Dacie po Bentley, hranice stanoveny nejsou.
Doporučím dealerům aut, aby rozšířili spektrum služeb spojených s prodejem. Dosud nabízejíl jen výkup starého vozu a zprostředkování pojištění a registrace nového. p>Proč nepřidat i opatření živnostenského listu? Dáte tisícovku, možná plus dvě stě zprostředkovateli a úspora je viz. výše. Občan šetří, státní rozpočet tratí. Ale počet prodaných aut roste. Nástroj pomoci automobilkám vyhozený v (nízké) zelené podobě šrotovného oknem se vrátil s (pořádnou) daňovou úlevou dveřmi. Nakonec, kdo by se klaněl zelenému teleti, když je tu zlaté?
Škoda, že v NERV-u nesedí také zástupce oděvního průmyslu a potravinářské komory, to by se to nakupovalo. Od ponožek po smoking, od rohlíku po íránský kaviár. Ve finále bychom tu měli 5 miliónů živnostníků – a to už je přece podpora podnikatelského prostředí a ducha! Vyřešili jsme kvadraturu kruhu, Hlavu XXII., nebo perpetum mobile?
Tedy stručně, jak v sobotu moudře naznačil praotec zakladatel Aston, ono s tou krizí u nás zatím nebude tak zlé. Tzv. protikrizová opatření a návrhy na protiopatření zatím nejsou o boji s hospodářskými problémy alebrž o boji předvolebním.