25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

GLOSA: Podvod před očima veřejnosti

Blíží se licence různých dalších mobilních operátorů a operátoři dosavadní radikálně snižují tarifní ceny. Z tohoto faktu i faktů dalších lze vyvozovat jednoznačné závěry.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
B. Rybák 21.4.2013 13:28

Zcela s autorem souhlasím

To, že mobilní operátoři náhle snížili cenu paušálu na volné volání o 1 - 2 tisíce korun (tedy na méně než polovinu původní ceny) jasně dokazuje, že jsme byli mobilními operátory nestydatě okrádáni.

Dokazuje to, že oba naše kontrolní orgány selhaly tak katastrofálně, že podezření z jejich zkorumpování je velmi důvodné (tak či onak, by za poškození našich občanů měli být postaveni před soud). Je jisté, že (EU-hujerské) selhávání úřadu pro ochranu hospodářské soutěže se zdaleka netýká jenom mobilních operátorů.

Pozn: Snížení paušálů za hovory je poněkud v rozporu s nezměněným limitem na přenesená data, který lze chápat jako skrytý a opět monopolistický podvod na důvěřivé a náročné zájemce.

P. Skřivan 19.4.2013 12:21

Pa Payne asi tak nějak netuší,

že každá firma sleduje konkurenci a že tedy prokázat kartelovou dohodu není legrace. Kdo zná schopnosti tuzemského úředníka, tak nějak tuší, jaké je to sci-fi ... . Navíc stačí pak zadotovat příslušnou stranu a snaživý úředník hned mění pozici ... .

Spíš bych řekl, že za situaci mohou zejména čeští rádci zahraničních managerů, kteří se snaží si vydělat na svůj plat a přes bývalé kámoše ze Spojů dopředu vědí vše: co dělá konkurence i co ČTÚ, a to včetně plánů do budoucna ... . :-)

Z. Švrček 19.4.2013 11:02

Jste jen spekulant, pane Payne.

Vezměme si volání, o jehož ceny jde nyní hlavně. V národě je tzv. "penetrace"  skoro 130%, což znamená 13 milionů (!) aktivních SIM karet. Podle průzkumů drtivá většina uzživatelů je vůči svému operátorovi neaktivní , či nevýznamně aktivní (cca 85%) u zbylých 15% je aktivita různé intensity. Zaspekuluji si jako pan Pyne. Ale trošku jinak.

Jestliže v tisku, na serverech a v odborných kruzích - většinou dosti využívajících mobilní služby a tedy i zainteresovaných na nižší ceně, bude denně a intenzivně křičet po nižších cenách 30.000 lidí, je to jen 0.23% zákazníků všech tří operátorů. Kdyby bylo třeba celých dalších 150 000 lidí, kteří si denně, či aspoň týdenně sledují tarify, nabídky a  aktivně  u operátorů usilují o změny, jsme někde u 1.15 % všech zákazníků. To znamená, že nějakých 15% zákazníků s alespoň nějakou ativitou ke svému operátorovi představuje asi necelé 2 miliony aktivních SIM karet - tudíž jejich držitelé se nějak starají o cenu svého volání. Zbytek je těch, co se spokojili, či smířili. Právě odle takových si každý operátor určuje svoje chování na trhu a svou tarifní politiku. Z nich jde přece ten masivní výnos, který každý z nich inkasuje. Operátoři se navzájem ani nemusejí domlouvat, stačí se jen sledovat, poupravit strategii a taktiku. Proč by třeba Vasserfoun bez větších příčin skočil o 60% s cenou dolů a tohle zlaté tele si podřezal, vždyť jediné, čeho by dosud dosáhl je cenová válka, která jim ve výnosech není schopna nic pozitivního přinést.  Tudíž nemusí ani nikoho z úředníků podplácet. Dosud stačilo jen se držet setrvačnosti zákaznických zvyků.

Nynější pád něterých cen je ovšem pod tlakem vidiny nového operátora a nástupu virtuálů. Na výnosy operátorů to ale nebude  mít kladný vliv, dělají to skutečně proto, že musí. Nastává doba, kdy se chování i těch 85% zákazníků pravděpodobně bude měnit a taky mění a jde jen o to si je udržet. Pro zákazníka dobře, pro operátory to znamená špatné časy. Pane Payne, spiknutí v tom nehledejte.

B. Rybák 21.4.2013 13:48

Re: Jste jen spekulant, pane Payne.

Občan si platí státní orgány, které ho mají před darebáckými "predátory" chránit. Dělá to v oprávněném očekávání, že odborníci prohlédnou jejich špinavé triky lépe než on. On má přeci na starosti pro něho důležitější věci. Na zjištění, že u nás jsou ceny mnohdy vyšší než v mnohem bohatším zahraničí není potřeba být géniem, stejně jako ke zjištění, že míra zisku je mnohem vyšší než v zahraničí a v jiném podnikání u nás. Stačilo by se např. dohodnout s dalšími zahraničními operátory o jejich vstupu na trh.

M. Kosejk 19.4.2013 7:48

proč byly ceny tak vysoké?

Proč byly ceny tak vysoké? Protože spotřebitelé nevyužívali svých možností vyjednávání s operátory. Já třeba T-Mobilu nejdříve zavolal a řekl, že od nich odejdu, pokud mi nenabídnou akceptovatelné podmínky. A šel jsem až k výpovědi smlouvy. A výsledek? Už dávno jsem měl cenu, na kterou teď operátoři hromadně snižují.

A místo konspiračních teorií by autor měl spíš přemýšlet nad faktem změn, které vyplývají z "chytrých telefonů". Teď se začíná hrát o datové přenosy - místo minut volání a počtu sms. A operátoři na to teď reagují.

M. Kosejk 19.4.2013 8:02

Re: proč byly ceny tak vysoké?

Ještě teda doplním, že už nejsem u T-M, ale u operátora O2, kterému jsem brnknul, že jsem ve výpovědi u T-B -a jako cenu mi T-B nabízí, když výpověď vezmu zpátky. A byla z toho dohoda s O2.

Z. Švrček 19.4.2013 10:26

Re: proč byly ceny tak vysoké?

Pane Kosejk, trefil jste hřebíček na hlavičku. Pan Payne je rozumbrada, který be měl za všechny ostatní rozumbrady kandidovat na místa šéfa NKÚ, ČTÚ, ÚOHS, ÚSTR a dalších a pokud možno  je všechny řídit najednou.

Třeba v telekomunikacích mnohdy adorovaný britský regulátor OFCOM má na své webové stránce jedno velmi moudré upozornění pro všechny uživatele ve smyslu: Uděláme pro Vás mnohé, ale bez vaší aktivní činnosti a zapojení to zkrátka nepůjde.

Takže i v telekomunikacích je to stejné, jako u všech ostatníchvěcí. jakmile se zákazník spokojí, tak do toho v podastatě už nemá co mluvit. Stejně, jak mu přípĺiš nepomůže ČOI, tak mu nepomůže v telekomunikacích ani ČTÚ, když sám bude stát se založenými rukami. Ostatně ani žádný jiný úřad. 

To jen naši pisálkové se podbízejí lidem hledáním viníků někde jinde.

F. Eliáš 19.4.2013 7:45

Lidé z obou kontrolních úřadů

by měli  být potrestáni a šéfové vyhozeni z práce. Už týden mohli být mnozí z nich bez práce. Svým přístupem poškodili a trvale  okrádali téměrř všechny obyvatele.

P. Skřivan 19.4.2013 12:28

Re: Lidé z obou kontrolních úřadů

No jistě. Leč to je naprosto normální. Když úřad prohraje třeba soud, tak si požádá o mimořádné navýšení rozpočtu MF a je to. :-)

Příklad: pan Dušan Štrauch, tč. velvyslanec ČR v Severní Koreji. Zcela protiprávně vyhodil zaměstnance, projel spor a kdo myslíte, že to platil ? :-)

Mimochodem solární elektřinu ČEZu také platíme všichni ... .

J. Vyhnalík 19.4.2013 2:49

Silná slova bez důkazů

Nedělám si iluze, že by bylo snadné získat nějaké přímé důkazy pro přednesená obvinění, ale ono je docela možné, že ani neexistují.

Podíváme-li se na to, jak došlo k aktuálnímu snížení cen a nastavení parametrů nových tarifů, tak vidíme, že se změnou přišla jako první Telefónica O2, a další ji postupně následovali. Nebyla tedy potřeba žádná domluva, ale stačí pouhý selský rozum a snaha vyrovnat nabídku.

Proč byla zvolena dvouletá lhůta, je také poměrně jednoduché. Je to reálné optimum, co mohou operátoři od lidí chtít. Dva roky lidé ještě risknou, ale delší doba by jich už mohla poměrně dost odradit.

Takže spiklenecká teorie je sice pěkná, ale já dávám přednost Occamově břitvě.

F. Eliáš 19.4.2013 7:46

Re: Silná slova bez důkazů

Proč důkazy? Nikdo je nechce soudit, jenom zrušit ony úřady a vytvořit nové, ve kterých budou pracovat pouze slušní a čestní lidé.

M. Kosejk 19.4.2013 7:51

Re: Silná slova bez důkazů

:)))) cituji: "vytvořit nové (úřady), ve kterých budou pracovat pouze slušní a čestní lidé."

Lidská blbost nezná hranic. Jak zajistit, že v těch nových úřadech budou pracovat čestní a slušní lidé, to netuším. Lidi by se měli spíš naučit vyjednávat - a prostě se normálně spotřebitelsky chovat.

J. Hejna 19.4.2013 8:45

Re: Silná slova bez důkazů

Vyjednávat podle vás znamená přečůrat všechny ve svůj prospěch?

M. Kosejk 19.4.2013 8:52

Re: Silná slova bez důkazů

Cože?

P. Skřivan 19.4.2013 12:30

Re: Silná slova bez důkazů

No minimálně by šlo konečně přijmout zákon o státní službě ... .

J. Vyhnalík 19.4.2013 12:46

Re: Silná slova bez důkazů

Ten zákon je už dávno přijat. Jenom jaksi dosud nenabyl platnosti. On byl už v době svého vzniku se spoustou chyb a od té doby se situace změnila natolik, že by dneska udělal víc škody než užitku.

Určitě by bylo dobré ho mít, ale je nereálné očekávat, že se ho podaří předělat a prosadit rok před volbami. Po volbách budou vítězi chtít obsadit všechny státní a veřejné instituce od ředitelny až po vrátnici a tak ten zákon zase bude spát.

J. Boleslav 19.4.2013 13:28

Re: Silná slova bez důkazů

Ve spiklenecké teorie nevěřím, ale v případě mobilních operátorů oba úřady tak fatálně zklamaly, že je to slušně řečeno až neuvěřitelné.

S. Sedlák 19.4.2013 2:45

S vámi se nedá souhlasit v ničem

Pochopitelně jsem také nespokojen s tím, jak se v poslední době držely ceny mobilních operátorů a tak jsem svého Vodafona různě tahal za ocas či spíš jako blecha se pokoušel štípnout. Fungovalo to, ale zdaleka ne tak rychle, jak by si mnozí přáli.

Je ovšem otázkou, zda nás čekají jen dobré zprávy. Technické prostředky spojení mají svoji průchodnost a jakkoliv jsou stanice mobilních sítí všude možně, tak mám obavu, zda se jejich přenosová kapacita nebude zahlcovat. Když to bude bez omezení. Považuji totiž za důležitější se kdykoliv dovolat, než tlachat hodiny bez omezení.

Připomenul bych začátky mobilní telefonie u nás a to, jak se choval Eurotel - dcera státního Telecomu. Telefon, připojení, aktivace 90 000 Kč. Opětovné připojení po deaktivaci 30000. Vyřešil to až příchod konkurence, kdy ceny padaly před očima. Naproti tomu byly doby, kdy telefon nebylo třeba kupovat, protože byl zdarma k tarifu.

Ani jedno už dnes není.

Díky za dobu, kdy se mohu kontaktovat skoro odkudkoliv s kýmkoliv na Zemi a stojí mě to pár korun.

M. Vojtíšek 19.4.2013 1:23

Vyměklý občan a spotřebitel

Česká demokracie je ještě slabá a neprošla si přirozeným vývojem jako na západ od nás. V historii mnoha zemí existovala období, kdy spravedlnost byla slepá, či nakloněná na jednu stranu a v takovém období ulice zcela neorganizovaně a spontálně promluvila.

Díky našemu umělému vývoji tu není tato zažitá zkušenost a nikdo se toho nebojí. Bohužel pokud frustrace ve společnosti přeleze nikým neurčenou mez, tak to práskne a bohužel to odnese i plno slušných lidí.

Politik a stát(a jeho zaměstnanci a kontraktoři), který má moc propůjčenou od občanů by měl podle toho fungovat. Sloužit občanům ku jejich prospěchu. Tzn vytvořit podmínky aby si občan za stejných podmínek vydělal na obživu, tzn jídlo, přístřeší a vzdělání.

Dovolím si tvrdit, že více než 95% lidí se ve svejch právech a povinnostech vůbec neorientuje, stejně jako se neorientuje v pravidlech který generuje stát. Je to pro všechny jedna velká mlha, kterou někdo záměrně vytváří za účelem občany obrat.

Myslím, že jednou v budoucnu až někdo bude kvalitně analyzovat tuto dobu, zjistí, že český občan zaplatil za posledních 23 let 2x 3x více než musel, že minimálně 2/3 prachů co přímo nebo sekundárně vysolil mu někdo ukrad(privát i státní). Tzn za 2/3 peněz co někomu dal, nedostal vůbec NIC.

J. Boleslav 19.4.2013 14:59

Re: Vyměklý občan a spotřebitel

Máte pravdu, co ale chcete v bl.bými ovčany podniknout, aby prozřeli? Vždyt si o to sami doslova říkají, aby byli takto dojeni.

M. Vojtíšek 20.4.2013 1:37

Re: Vyměklý občan a spotřebitel

Podle mého názoru to může vyřešit jen dostatek informací distriuovanejch tak aby se každej mohl dovzdělat rychle a efektivně v tom co aktuálně potřebuje.