16.4.2024 | Svátek má Irena


Diskuse k článku

GLOSA: O byznysu s epidemií

Za poslední měsíc průměrně více než dvě třetiny těch testy zjištěných pozitivních na infekci SARS- CoV-2 u nás nemělo žádné příznaky. Nejinak tomu bylo samozřejmě i včera.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Zeman 23.7.2021 23:46

Od konce studené války je to jen a jen horší. A od té doby co tlačí onen "vedecký" komunismus "konsenzu" IPCC o "globálním oteplování" prý způsobeném CO2 (potrava veškeré zelené flóry) potažmo prý člověkem (čímž jen odvádí pozornost od mnohem palčivějších environmentálních problémů jako je znečištění oceánů atd.) ačkoliv lze z dat o spektrálním vyzařování Slunce a nekeplerovské orbitě Země přímo spočítat, že klima na Zemi i v posledním století, řídí čistě mimozemské faktory, se kterými nelze nic dělat, je věda jako nezávislé zkoumání faktů zaměněna za primitivní alarmistický globalismus lidí, ktří si myslí, že mohou vládnou celému světu svými propagandiztickými bludy vydávanými za vědu, Lysenko proti nim hadr a Goebels by tiše záviděl, ačkoli ve skutečnosti nic pozitivního neumí a ničemu pořádně nerozumí. Pokud jim tak vadí ten zlý člověk, který škodí jejich hodné Gaie, proč nejdou příkladem a nespáchají co nejdříve sebevraždu... Jinže oni do ní chtějí zaplést hlavně nás a celá situace nutně vyústí do světové občanské války, pokud je nezastavíme.

V. Klepetko 24.7.2021 0:16

Pokud jde o to zneužívání vědy - ty pochybné predikce a chatrné modely klimatických změn, tak s vámi celkem vřele souhlasím...

Jenže lidstvo se chová takto iracionálně odpradávna. Čím se vlastně liší stavby v Údolí králů od New Green Deal? :-)

Dobrou.

J. Zeman 24.7.2021 1:20

Ono je to ještě horší v tom, že si tam (LASP, NASA) poslali za stovky milionů$ družici (SORCE), která jim to Slunce velice podrobně právě pro klimatologii změřila, zjistila naprosto šílené věci o spektrálním chování Slunce, které odstřeluje celý ten jejich stupidní oteplátorský humbuk. Ale co udělali? Data zničili destrukcí metadat telemetrie té družice a podle mého resp. mé dlouhé korespondence s LASP, kde jsem mezi řádky opatrně zjistil, co přesně s těmi daty udělali - je v nich tak rozsáhlý artefakt způsobený nesmyslným zaokrouhlením té telemetrie, že jsou ta data víceméně nepoužitelná - to udělali vysloveně schválně. (Já ta správná nezaokrouhlená metadata mám, protože jsem je po zjištění, v čem je přesně problém, vydyndal ze šéfa JPL-Horizons, které NASA tu družici navádělo, takže jsem byl ta gigantická data schopen zrekonstruovat zpátky a odstranit ten artefakt a je v tom podle mě jednoznačně materiál na několik nobelovek - ale žádný etablovaný solární vědec se toho nedotkne ani dlouhou tyčí, protože by ho establishment okamžitě připravil o granty, mě to ostatně udělali. Jediného, koho to aspoň zajímalo, protože měl vlastní teorii, proč jsou ta data tak jak je podává LASP špatná, byl jeden už starší pán ze Stanfordu, ale i když jsem mu ten kompletní dataset poslal s tím, co si všechno myslím, že ta data ukazují a v nich jsem mu to i demonstroval, něco, co jde podle mě daleko za rámec pouze klimatologie, protože to dost možná boří i jiné zažité představy o astrofyzice Slunce, zcela pak se mnou velmi náhle přerušil jakýkoliv kontakt. Od té doby se držím od akademického vědeckého establishmentu v bezpečné vzdálenosti...)

V. Klepetko 24.7.2021 9:18

A co třeba astrofyzik Nir Shaviv z Jeruzaléma?

Nezkoušel jste ho oslovit? Tomu bych uvěril, je důvěryhodný a kompetentní skeptik...

J. Zeman 24.7.2021 11:12

To jsem nezkoušel. Neznám ho. A doby, kdy jsem pracoval na těch datech a měl ještě nějaký kontakt s akademickým milieu jsou pro mě už spíše dávnou minulostí. Ale pokud s ním máte nějaký kontakt, můžete mu třeba ukázat toto: http://000.sweb.cz/SORCE-115-2417nm-TSI-comparison-poster.PNG To jsem tehdy vytvořil jako jakýsi neveřejný "propagační materiál", když jsem ještě věřil, že to někoho bude zajímat. Ty spektrální změny mají zásadní význam, protože drtivou většinu slunečního záření na povrchu Země pohltí oceán vody, která má vysloveně extrémní optické vlastnosti a specielně co se týče jejího extrémně strmého absorpčního spektra (jehož střed koiinciduje téměř přesně s energetickým středem toho spektra vyzařování Slunce -což vyplývá z těch spektrálních dat ze SORCE a tak i naše Slunce, nejen ta Klausova planeta, není žlutozelené ale rovněž modré), takže jen malá změna slunečního spektra způsobí signifikantní změny tepelného profilu toho oceánu, potažmo změny jeho cirkulačních patternů, potažmo klimatu na Zemi.

Můžete mu ukázat třeba i toto: http://000.sweb.cz/JPL-EPH10m-sundistance-anyear-length.png To je graf vytvořený z obrovského množství dat ze systému JPL-Horizons, ukazující naprosto přesvědčivě nejen to, že délka zemského anomalistického roku (mezi perihelii) kolísá meziročně o celých několik dní a že průměrná vzdálenost Země od Slunce za ten anomalistický rok se meziročně mění o celé desetitisíce km (což má význam pro oslunění potažmo tepelnou bilanci zeměkoule, protože to klesá se čtvercem vzdálenosti od Slunce), ale charakter vztahu těchto dvou funkcí vzájemně násobících svůj efekt znamená, že zemská orbita ("vklíněná" mezi vnitřní a vnější planety) se nechová ani podle jednoho z Keplerových zákonů. Newton se za jeho života ještě nenarodil, tak ještě nemohl vědět, že planety své orbity kolem Slunce vzájemně ovlivňují působením gravitace, takže nejsou přesně eliptické a každopádně obíhají kolem těžiště té soustavy, ne středu Slunce, stejně jako ono samotné.

V. Klepetko 24.7.2021 21:21

Udělám si čas a podívám se na ty odkazy.

Je to ale téma trochu mimo váš článek. Až zase něco napíšete ke klimatu, rád se zapojím do diskuze!

J. Zeman 24.7.2021 23:58

Jj je to tady OT, ale na ty odkazy třeba mrkněte. Na základě gigantického množství empirických dat, ze kterého měly superpočítače v JPL leta horké chvilky (hlavně v tom druhém případě) aby z nich vzniknul jediný graf :-P obojí ukazuje velmi zajímavé vztahy, které nejsou známé, natož všeobecně. Tak třeba vás to zaujme. Kdybyste nerozumněl, co to znamená, klidně se ptejte.

V. Kuhaj 23.7.2021 8:21

Nikomu do hlavy nevidím, z byznysu tedy obviňovat nehodlám. Ale četl jsem rozhovor s lékařem výpravy, prvním zjištěným nakaženým, přesvědčeným odpíračem očkování. Dobře, tak má své důvody, proč se očkovat nenechal, ale Japíci teď mají svoje důvody, proč nás otočí a pošlou domů. Neměl tam co dělat. Prostě měl jet někdo, kdo očkovaný byl. Četli jsme články o zpackaných nadějích sportovců, kteří olympiádě podřídili všechno, i rodinný život, aby mohli jet. A doprovází je doktor, který nesl (a přinesl) tak obrovské riziko?! Ano, souhlas s p. Hatinou níže, co že to máme za testy, nebo co mají za testy Japonci, když jsou takové rozdíly. Ale to nic nemění na faktu, že od toho lékaře to bylo krajně nezodpovědné. Já vím, odmítnout cestu do Japonska, to u nás není zvykem, ale ta cesta byla opravdu draze zaplacená. Je to doktor, takže nemůžu říct, blbec jeden, ale sobec, to říct můžu. Je to sobec první třídy.

M. Těhanová 23.7.2021 9:13

Prosím vás, jak souvisí očkování s nakažením. Nebo myslíte, že když jste očkovaný, tak to vir pozná, lekne se a uteče někam jinam? Očkovaní se mohou nakazit kdekoli a roznášejí to stejně, jako neočkovaní. Je to všechno pitomost, ale kdekdo ji papouškuje.

J. Vintr 23.7.2021 11:03

Ono se čím dál víc ukazuje, že očkování nechrání před ničím. I to tvrzení o lehčím průběhu onemocnění nelze nijak prokázat.

J. Pankovic 23.7.2021 11:55

Očkovaci prûkaz vàs ochràni pŕed zbytečnou buzeracii... teda občas ;-)

J. Vintr 23.7.2021 22:23

Ano, to je asi jediné "pozitivum" vakcinace.....

J. Zeman 23.7.2021 9:33

Nesouhlasím. Očkování není povinné a je to každého věc a to, že ten doktor projde dvěma PCR negativně a pak úplně někde jinde vyjde "pozitivně", vůbec ještě neznamená, že je nějak nemocný nebo někoho nakazil. Ostatně přicházejí zprávy, že i někteří ti sportovci byli naopak očkovaní a stejně vyšli "pozitivní". Takže celkem nevidím rozdíl, jestli je někdo očkovaný nebo ne. A jedna z nich prý má skutečně příznaky. Takže je dokonce mnohem pravděpodobnější, že se ti ostatní buď nakazili od ní a nebo jsou jen falešně "pozitivní", ale žádnou chorobou ve skutečnosti netrpí. Takto nespolehlivé jsou bohužel ty testy, za které se tu vyhodí třičtvrtě miliardy měsíčně a sobečtí hlavně ti, co ty stovky milionů měsíčně z té naší společné kasy stále chtějí takto cucat a přes vládu k tomu testování všechny nutí, ačkoli to nyní viditelně už nepřináší žádný podstatný efekt, který by za to stál. Tomu teprve říkám sobectví...

M. Sedláček 23.7.2021 14:29

Prosím vás, jak to že se nakazili ti očkovaní? A když byli očkovaní a nakazili se, proč je vlastně poslali domů? Řada z nich neměla příznaky a nebyli nemocní? Testy jsou prostě na nic, u nás i v Japonsku.

V. Klepetko 23.7.2021 14:46

K tomu prvnímu problému - jistě ale uznáte že HIV pozitivní člověk bez příznaků by měl dodržovat určitá hygienická opatření. A že pokud se rozhodne svou infekci vědomě šířit, tak to není nic, co by se týkalo jen jeho svobody... Pokud jde o ty statistiky: s ohledem na tu inkubační lhůtu by bylo mnohem věrohodnější někde nají, u jakého % z infikovaných a pozitivně PCR testovaných se v dalších dvou týdnech rozvinou příznaky... Jinak tak trochu vaříme z vody...

Ostatně - dlužím Vám link na ten SARS-COV-2 ve varlatech. Zdá se, že se o tom v odborné literatuře nepochybuje, stejně tak se zdá být zřejmé, že covid-19 významně snižuje hladinu testosteronu a mohl by být velmi významným faktorem neplodnosti u mužů (asi jako postpubertální zarděnky?) :

New study finds SARS-CoV-2 can infect testes, June 2021:

https://www.sciencedaily.com/releases/2021/06/210618091637.htm

Testicular Atrophy and Hypothalamic Pathology in COVID-19: Possibility of the Incidence of Male Infertility and HPG Axis Abnormalities, January 2021, covid-19 způsobuje neplodnost: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/33415647/ "COVID-19 reduces fertility in men, study suggests". "The markers of inflammation and oxidative stress in sperm cells of men with COVID-19 were increased by more than 100% compared with controls, according to the researchers. Sperm concentration was reduced by 516%, mobility by 209% and sperm cell shape was altered by 400%." https://www.healio.com/news/primary-care/20210129/covid19-reduces-fertility-in-men-study-suggests COVID-19 and male fertility, výrazný úbytek testosteronu:

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/33754623/

Naproti tomu mRNA vakcíny žádný vliv na plodnost nevykazují:

https://www.urologytimes.com/view/study-shows-covid-19-vaccines-do-not-affect-male-fertility

J. Zeman 23.7.2021 15:28

Zpochybňuje snad někdo infekci testes? Mám za to, že jsem vám ji i z těch mikrofotografií v článcích, co jste mi už jednou poslal, naopak už potvrdil. A pokud chcete nějakou reakci na ty další články, musíte poslat odkaz na jejich text, abstrakty neříkají nic o metodologii jak se dospělo k daným závěrům a u koho vlastně (ty články minule byly založeny buď na úplně zemřelých, nebo kromě jednoho nepříliš zásadního případu na stařečcích u nichž tak jako tak intaktní reprodukční schopnosti ani fyziologicky ani histologicky nelze předpokládat.

A ani nezpochybňuji potřebnost toho očkování - tedy u těch, co jsou rizikoví a nákazu ještě neprodělali. Považuji ho ale za zcela zbytečné riziko u těch, kteří už se z nákazy tak jako tak sami úspěšně vyléčili a mají proti viru protilátky. Protože je tam prokázané riziko jak interakcí přirozeně infekcí získané imunity s vakcínou, tak představované samotným tím umělým s-proteinem, který prokazatelně blokuje důležitý enzym ACE2 (a zřejmě i ten neuropilin a TMPRSS2). A nutit někoho takového do takového rizika naprosto jasně není lege-artis resp. je v rozporu s lékařskou etikou konkrétně zásadou primum non nocere, od které není v medicíně dovoleno se odchýlit - a odchýlení se v tak masivním rozsahu a za pomoci vysloveného nátlaku a diskriminace, jako to chce ten menzes a potažmo ministerstvo, je jasně už závažná trestná činnost. Proto jsem ostatně na ně podal to tr. oznámení.

V. Klepetko 23.7.2021 17:37

Nikdo Vás do ničeho nenutí. A omlouvám se - můj příspěvek se špatně zařadil.

Vaše teorie o blokaci ACE2 by mohla být zajímavá, ale uvěřím ji teprve až bude prověřena nějakou rozsáhlejší studií, odhaduji to tak na 10 let:-)

Mezitím by bylo krajně nespravedlivé, kdyby mladí, neočkovaní a dosud neinfikovaní mladí lidé strádali, protože se jim po infekci poklesne testosteron, zmenší varlata, sníží libido a také plodnost.

To už bych se snad raději nechal naočkovat nějakou neprověřenou vakcínou, být v takové situaci :-)

J. Zeman 23.7.2021 17:57

Blokace ACE2 s-proteinem toho viru i syntetickým s-proteinem z té vakcíny je potvrzeno ve všech studiích zabývajících se z tohoto hlediska virem SARS-CoV-1 i SARS-CoV-2. Nemusíte čekat 10 let, stačí zadat ACE2 do goooglu.

Nemám nic proti očkování dosud neinfikovaných. Považuji nicméně za vrcholně nepravděpodobné, že by u nich ten virus byl schopen způsobit pokles hladin testosteronu, či dokonce zmenšení testes. Nedokážu si opravdu představit žádný mechanismus, jak by se tak mohlo stát a velmi silně pochybuji, že vy ano. Nicméně v případě onoho bezprecedentního nedostatku pohybových aktivit, vč. sexuálních, způsobený oněmi zločinnými lockdowny si to dovedu naopak představit opravdu velmi dobře.

V. Klepetko 23.7.2021 19:47

Jde o míru té blokace... To opravdu nevyřeší Google, ale jedině kvalitní studie.

Lockdowny a snížené pohybové aktivity - dle mého názoru - naopak dávají mnohem větší prostor sexu. A imaginaci, meditaci, čtení dobrých knih, například teď čtu Hovory k sobě od Marka Aurelia... Ono někdy platí - čím více řetězů, tím více vnitřní svobody!

Ten velmi výrazný pokles testosteronu u prodělanců studie opravdu zaznamenaly. A Váš dotaz na mechanizmus vnímám jako výzvu - a to si pište že v příštích dnech něco vymyslím, ono totiž něco spekulativně vymyslet je strašně jednoduché! Dokázat to, nebo snad vyvrátit - to by ale byla hrozná dřina, to už snad raději ten sex :-)

J. Zeman 23.7.2021 22:45

Tady se nebavíme o sobě, ale o mladých klucích, co potřebují pohyb, sport, sex... v mnohem větší frekvenci než číst Marka Aurelia (a jste dost mimo - už jsem se setkal s vícerými případy odříznutýcjh mladých párů zavřenými okresy a všemi těmi naprosto neúčinnými ba prokazatelně kontraproduktivními koronanesmysly, u kterých byla potřeba vysloveně krizová psychologická intervence z důvodu hlubokých úzkostí a deprese manifestně exogenního charakteru, totéž hlásí mí kolegové, v incidencích naprosto obludných rozměrů...). Dokud nepředložíte nějaký opravdu pádný důkaz biologického mechanismu, jak by ten covid snížil hladiny testosteronu (řízené gonadotropními hormony z mozku) u adolescentů, zůstanu pevně u psychosomatických vysvětlení, která mají mechanismy známé. Zatím podle mě věříte korelaci, která ale není skutečně kauzalitou a má jiná mnohem pravděpodobnější vysvětlení, než nějaký vliv viru na testes u osob, u kterých se ten virus v naoprosto drtivé většině nedostane dál, než do horních dýchacích traktů.

V. Klepetko 23.7.2021 23:04

Dobrá.

Zkusím předložit - nikoliv důkaz, ale alespoň ten mechanismus :-)))

Jinak si myslím, že pro "sněhové vločky" je celá ta situace dobrou školou života. Příliš dlouho žili v nereálném světě bez problémů, po staletí si každá generace musela vyžrat nějaký problém, a... když povodeň příliš dlouho nepřichází, tak potom jednoho dne vás zaplaví tisíciletá voda.

A sněhové vločky potom najednou roztají...

Takhle mají holt nějaké úzkosti a deprese. No a? Myslím, že je to spíše posílí než zabije. A to si pište, že oni v té Bruselské Kálijuze budou tu sílu ještě hodně potřebovat! Valí se na ně totiž více jak jeden systémový průšvih.

J. Zeman 24.7.2021 0:13

To s vámi víceméně souhlasím, kromě té školy života. To co provedli těm mladým je zločin, který negativně poznamená nejméně generaci a osobně si myslím, že by proti těm, co jim to způsobili, měli vystoupit a to v případě potřeby i násilím. Já už jsem ale příliš starý se něčeho takového účastnit a jsem víceméně pevně rozhodnut se teď nadobro odstěhovat mimo Evropu, kde ostatně už leta částečně žiju, jen mi to v posledním roce znemožnila ta fašistická opatření. Koneckonců víceméně celý dospělý život jsem se snažil nalézt nějaké místo, kam bych uniknul z toho odporného postbolševizmu, ale zjistil jsem, že ve všech zemích západní Evropy, ve kterých jsem po značnou část té doby střídavě různě žil, dochází ktakovému rozpadu dřívějších tradičních hodnot i tradičních konceptů cti, svědomí a odvahy a už vidím skoro pouze jen ty zbabělé polobuzerantní snowflakes, že je to snad teď už ještě podstatně horší, než u nás a mám už za to, že Evropa je už alespoň za mého života ztracena, neboť nemá ani materiální ani lidské zdroje ani už vůli svůj tradiční étos ještě zachránit. Afričané, bůhví proč, se sem hrnou ačkoli nic skutečně dobrého je zde již nečeká a vlastně nikdy nečekalo. Já půjdu jiným směrem. Nechci už být emočně vázán na něco, co tak viditelně přímo před očima umírá.

V. Klepetko 24.7.2021 0:26

Nedávno jsem viděl zajímavý model takového úniku -

Jirka Dokoupil má většině evropských metropolí byt, kde ho vždy čeká nějaká baba, která se o něj vždy zhruba měsíc v roce stará, než namaluje dva obrazy.

A ve finále nikde není daňovým rezidentem :-)))

Ať se Vám mimo Evropu daří, my to tady zkusíme nějak zvládnout...

J. Nevrkla 23.7.2021 8:18

R^R^R^

Neuvěřitelná statistika, krásné dokládající to testovací idiotství. Copak už efektivita činnosti a vynaložených nákladů nehraje žádnou roli? Rozhodují o tom idioti? Nebo si vzájemně přihrávají byznys a obrovské peníze? Nechápu.

M. Rozbořil 23.7.2021 9:10

Tomuhle říkáte statistika?

J. Nevrkla 23.7.2021 9:43

Ano, je to tristní statistika čísly dokládající zoufalou neefektivnost testování, vyhazování peněz. A samozřejmě by ti nemocní přišli na svou nemoc i bez testu.

J. Vintr 23.7.2021 11:06

Nerozhodují o tom idioti, ale darebáci, kteří to dělají kvůli (mnoha)milionovým provizím od dodavatelů testů.

J. Nevrkla 23.7.2021 12:31

Doufám, že za to aspoň politicky zaplatí.

S. Ševeček 23.7.2021 7:48

byznys must go !

P. Hatina 23.7.2021 1:28

Aby to bylo ještě smutnější, nyní po současném mezinárodním zostuzení naší výpravy na OH v Tokiu (jinak se to nazvat nedá), je nutné se klást otázku, zda ty u nás používané testy vůbec nějaký covid detekují.'

V Praze před odletem po 2 testech, všichni bez, o pár desítek hodin v Tokiu už najednou 6 nakažených z asi sta lidí?