Pátek 7. listopadu 2025, svátek má Saskie
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 99 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996

Diskuse

GLOSA: Hloupý nápad Evropské komise

Nezpochybňuji geniální myšlenku na volný pohyb lidí, kapitálu a zboží v rámci Evropské unie. To prospívá naší ekonomice. Ale nesmíme nekriticky přijímat všechny nápady z Bruselu.

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Foto

Zajímal by mě průměrný inteligentcni sociální koeficient evropské komise ty jo timmermans Ursula jourova atd to by bylo velmi zajimave

0 0
možnosti
PS

Elektromobily jsou slepá větev vývoje, tím jsem si jistý. Nejde ani tak na délku nájezdu na jedno nabití ani o rychlost nabíjení. To by se snad vývojem technologií mohlo změnit k lepšímu. Jsou ale jiné a vážnější důvody, proč je to celé nesmysl:

1. Kde vzít elektřinu na dobíjení elektromobilů ? Před pár dny jsem četl výpočet ČVUT. Kdyby se (teoreticky) všichni řidiči osobních automobilů rozhodli pro elektromobily, k jejich nabíjení by byla nutná kapacita 1,7 výkonu současného Temelína.

2. Cena baterií do elektromobilů nyní činí možná polovinu ceny elektroauta. Baterie vydrží tak 5 let v použítelném stavu (to jsou zkrátka fyzikální zákony). Budeme schopni si každých pět let koupit nové baterie v ceně 200-300 tisíc korun ?

3. V případě nehody se elektroauta nedají uhasit bežným způsobem. Řešením je ponořit elektroauto do přistavené nádrže s vodou, a to na pár dní. Čímž je prakticky zlikvidované.

Osobně bych preferoval v současné době vodíkový pohon. Je už technicky vyřešený a auta se již sériově vyrábí. Stačí vybudovat síť tankovacích-vodíkových stanic. Nepochybuju o tom, že technologie se vyvinou a za pár let bude možná i vodík slepou větví.

0 0
možnosti
JZ

Pro ty, co nechápou význam psaného slova. Nikde nechci zakazovat elektromobily, ale pouze říkám, ať elektromobily zvítězí díky svým přednostem, a ne kvůli direktivním rozkazům.

0 0
možnosti
VM

Tak to má být !

0 0
možnosti
JZ

J22i82ř36í 39Z50i70k27a

29. 7. 2021 15:03

Nejproblematičtější je to, že všichni víme, že žijeme na dluh a chováme se stále náročněji a rozežraněji a že to takhle nemůže už vydržet dlouho. No a co s tím? Může zvátězit politik který bude slibovat snížení životní úrovně? Že bude drahé jezdit na den si zalyžovat 100km tam, večer zpět? že bude drahé letět si z Německa na víkend do Prahy zapařit? Že dovolená u moře nebude pro důchodce 3x do roka? atd. atd. Rozežranost, kterou dnes berem za normu holt stojí to, že dojde k ekologickému kolapsu ať se to někomu líbí nebo ne. Stačí se podívat, jaké byly energetické nároky našich rodičů a prarodičů. Legrační a trapné je na tom, že nositeli Green Dealu kážou vodu a pijí 12letou whisky a sami jsou v plýtvání příkladem. To se pak težko přesvědčuje..... Jediná jistota je, že to nedopadne dobře.;-(

0 0
možnosti
RL

Všichni víme? Nelžete, já nic takového nevím. :-P

0 0
možnosti
TK

T56o44m26á19š 25K85o48č62í

29. 7. 2021 14:41

Watt zlepšil parní stroj. Nezakázalo se uhlí. Nyní se plánují elekromobily a likvidují elektrárny. Mazané.

0 0
možnosti
JG

J40. 95G83a10n40a40u78r

29. 7. 2021 18:49

R^R^R^Ale vítr,Slunce a Číňani!:-(:-(:-(

0 0
možnosti
Foto

Tahle diskuze o elektromobilech mi připomíná výživnou diskuzi před 15 lety o používání LED žárovek.

To bylo tehdy křiku, že to je blbost, že LEDky jsou jedovaté a že se tím nic neušetří.

Kdo z těch tehdejších největších kritiků dodnes svítí edisonkami?

0 0
možnosti
VP

V86a71ň71u55r92a 17P58e25t85r

29. 7. 2021 13:59

Pletete si to se rtuťovými výbojkami!

Já svítím žárovkami dodnes, i když ne všude. Výbojek jsem koupil pár a postupně přecházím na LED!

Ty LED jsou, na rozdíl od elektromobilů, skutečně výhodné.

0 0
možnosti
OU
Uživatel požádal o vymazání
0 0
možnosti

Tady bohužel v bruseli rozhodli, že batáty necháme shnít a pak si je dáme i s blátem - ale budou nám k tomu hrát Ódu na radost a my budeme velebit vrchnost za moudré rozhodnutí.

0 0
možnosti
JD

J50a89n 92D80a25v92i56d

29. 7. 2021 10:12

Jsem pochybovač o elektromobilitě. Již vidím tu kamionovou elektromobilitu, napájecí sítě typu "tykadel" jako v MHD, po celé EU na OZE. Zatáhne se, slunko zajde, vánek přestane dout, a mega el.úložiště budou přetížená přepětím a občas jim to zahoří jasným plamenem (hasí se to prý blbě, neb je lihium chemicky agresivní). Black out (je to korektní název v dnešní době?). Jedině pak ebonitové tyče a liščí ohony. Jsem rád, že se takových pitomostí v roce 2035 nedožii, je mi 70+ a rád si užiji na sklonku života potěšení jízdy se spalovacími motory. Holt se s pitomostmi Green Deal EU musí popasovat naši oplégři. Pohřby žehem, to bude také zajímavé z hlediska podílu směrnic EK ppm CO2 ve smyslu Green Deal. Co krematorium, to pytle nejenom na nebožtíky, ale i pytle hydroxidu sodného (NaOH) na jímání CO2 v komínech.

0 0
možnosti
Foto

Auta na olovnatý benzín, bez airbagů, a bezpečnostních pásů byla také rychlejší a levnější.

Přesto nějaký "bolševik" nařídil, že nová auta musí mít odpovídající ekologické a bezpečnostní parametry.

Vždyť by se to přece samo prosadilo, že? Hlavně ty airbagy a pásy, které mnozí ještě dnes považují za zbytečnost.

A ten olovnatý benzín také tak hezky voněl, že?

0 0
možnosti
RL

Co je špatné na autech bez airbagů a bezpečnostních pásů? Já bych si takové auto klidně pořídil. Na kole také nic takového nemám, a přesto na něm celý život jezdím.

A ano, jak správně poukazujete - ONO SE TO NEPROSADILO SAMO, nařídil to nějaký bolševik. Což JE ŠPATNĚ. :-P

0 0
možnosti
FN

Autor správně říká, že není odborník. Přesto obdivuji jeho sebevražednou odvahu, se kterou se pouští do křížku s různými tématy. Horuje pro tržní volnost a pochechtává se obavám v počátcích parního stroje a železnice. Asi netuší, že jak železnice, tak i silniční doprava byly ve Velké Británii regulovány a v začátcích motorové dopravy musel před automobilem kmitat běžec s červeným praporkem.

0 0
možnosti

Vyhledávání

TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA

Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.

ondrejneff@gmail.com

Rubriku Zvířetník vede Lika.

zviretnik.lika@gmail.com

HYENA

Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.

https://www.hyena.cz