Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
FINANCE: Ve jménu spotřebitele
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
M. Urban 8.8.2013 13:06moloch Já nevím co nám nařizuje EU, ale zdá se mi, že hodně nařízezení v rámci obhajoby své práce, zveličují naši úředníci. |
J. Gargulák 8.8.2013 8:19Dopad na obchodníky Ty poplatky podle mého názoru jednoznačně zvyšují cenu zboží. Obchodníci za každou platbu kartou odvádí bance poplatek ve výši několika desetin procent (gigantické obchody) až po cca tři procenta (malé obchody a eshopy) z platby. Obchodníkovi to logicky zdražuje zboží. A troufám si tvrdit, že alespoň u některých obchodníků to vychází výrazně dráž, než při platbě hotovostí. Nedávno jsem dokonce něco kupoval na mironet.cz a tam při platbě kartou skutečně účtovali příplatek odvozený od výše fakturované částky. Líbilo se mi na tom, že onen poplatek vytáhli na světlo světa a ukázali zákazníkům, jak to tu vlastně funguje. Zákazník to nejspíš nepochopí, ale nějak osvěta začít musí. |
K. Loucký 8.8.2013 11:36Re: Dopad na obchodníky (ad: J. Gargulák) Děláte rovnítko mezi zvýšením nákladů obchodníka a zvýšením ceny zboží. Což je, velmi mírně řečeno, hrubě nepřesné. |
J. Kadeřábek 8.8.2013 13:41Re: Dopad na obchodníky (ad: J. Gargulák) Hrubě nepřesné, ale každý poplatek se někde projeví. A pokud je někde konkurence tak vysoká, že marže jsou velmi nízké pak každý poplateček hraje svoji významnou roli. |