24.4.2024 | Svátek má Jiří


Diskuse k článku

FEJETON: Zlepšovací návrh

Kdysi dávno, v jednom z mých četných zaměstnání, jsem podal zlepšovací návrh. Mimochodem, to nebyl vynález minulého režimu, o zlepšovacích návrzích jsem se dočetl v pamětech Henryho Forda.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Pivoda 12.4.2022 20:57

Zlepšovací návrh, jak dorovnat přebytky energie v době energetických špiček.

Za několik let má existovat přímé energetické propojení Velké Británie a Německa, a to prostřednictvím obřích podmořských kabelů. Za velkým projektem stojí firma NeuConnect. Ta uzavřela důležité dohody za více než 1,5 miliardy liber, což je v přepočtu téměř 44 miliard korun. Dohody přicházejí ve chvíli, kdy se země po celém světě snaží posílit své dodávky energie v souvislosti invazí Ruska na Ukrajinu.

Zdroj: https://www.lidovky.cz/byznys/nemecko-velka-britanie-energie-more-kabely-dodavky-eu.A220412_192156_ln_ekonomika_kov

M. Jarausch 12.4.2022 15:34

Doplnil bych tento zlepšovák o holandskou zkušenost. Začínat za svitu lucerniček už v 5 ráno, aby se na oběd svištělo již po novém asfaltu.

P. Rada 12.4.2022 17:44

Pane Jarousch vnímáte situaci povrchně jak Neff. Na té zminované stavbě se asfalt jako finiš pokládá až tyto dny. Leckde většinu času předcházelo vrání a posléze betonování pilotů skrze štěrkopísky do hloubky pod dnem řeky tak aby pěrná zed byla vzhledem k otřesům vozovky i povodnovému ohrožení adekvátně pevná. Rozšiřovací pruh totiž vede prakticky těsně nad korytem Vltavy a tak zde bez zásadního zpevnění hrozily sesuvy.... Celá akce je trochu popsána zde:

https://www.chuchle.cz/stavebni-upravy-ul-strakonicke-rozsireni.html

https://www.zpravyzmnisku.cz/aktuality/zacinaji-stavebni-prace-na-rozsireni-strakonicke-od-8-3/

Když už argumentujete zkušenostmi s Holanska - jak dlouho tam asi tak trvalo než postavili protipovodnové hráze na dnešní úrovni?

I. Polák 12.4.2022 15:03

Škoda, že pan Neff při opačném směru z Prahy za Lahovicemi odbočí na Zbraslav. Kdyby jel totiž dál směrem na Cukrák, jel by stejnoměrně plynule osmdesátkou do kopce až k přechodu pro chodce těsně před "automobilovou" hranicí města Praha. Tam je samozřejmě nařízená padesátka, která za přechodem hned končí značkou konec obce Praha. Takže všechny auta po přibrždění z osmdesátky na padesátku se ihned zase rozjíždí na devadesátku (a více...).

Jezdím tamtudy už nejméně padesát let. Letos jsem tam prosím poprvé doopravdy uviděl jednoho chodce!

Kdyby tam někdo pro chodce vybudoval nadchod z lešenářských trubek, výsledný efekt by se snad poznal na celostátním odběru ropy od Putina.

P. Rada 12.4.2022 18:13

https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/strakonicka-prechod-podchod-zbraslav-d4.A200514_213430_automoto_fdv

I. Polák 12.4.2022 20:42

Článek z 27. května 2020 . Jsem si téměř jist, že se tam nikde ani nekoplo do země. A jsem ochoten se vsadit, že ještě nejméně 2 roky to bude stejné.

P. Rada 13.4.2022 1:10

Také si myslím, že to pro inflační trend může dokonce zůstat jen na papíře.

F. Zrcek 12.4.2022 13:30

V Japonsku jsem poznal, že každé dva chlapy na práci musí doprovázet jeden předák. Proč, to nevím ani přibližně, ale nejspíš za něco odpovídá. Aplikací tohoto zlepšováku made in japan bychom zvýšili počet lidí na stavbě o třetinu. Teď s ukrajinskými připrchlíky a připrchlicemi by se to dalo realizovat. Opticky by to zvýšilo počet lidí, kteří se tváří, že pracují. Upřímně řečeno, žádné zrychlení se sice nekoná, ale ti lidi by se aspoň rychleji naučili česky. Nestojí to za realizaci? (Dopředu se vzdávám honoráře.)

M. Pivoda 12.4.2022 11:31

Příští zajímavější fejeton by mohl být o tom, jak vygenerovat novou energii pro Česko, nikoliv jen jak snižovat její spotřebu.

A vzpomínka na dobu českého reálného socialismu? Byl jsem kdysi na povinné vysokoškolské praxi v Adamovských strojírnách. Zachytil jsem střevní pohyb, pocítil jsem vykonat potřebu lidského těla. Vystoupal jsem tedy do šatny a nalezl jsem tam jen plechové boxy bez dveří. Vstoupil jsem do jednoho boxu, pohlédl na stěnu, kde nad splachovacím klozetem bylo napsáno dělnickou rukou: "Už se nám nevěří, sereme bez dveří!"

R. Polášek 12.4.2022 13:22

Moje vzpomínka na dobu českého reálného socialismu? Když jsem přišel v létě na praxi do podniku, tak tam zrovna v rámci jakési internacionální výpomoci přišli naši tmaví soudruzi z Kuby. To pak bylo v šatně exkrement pod skříňkami, exkrement v pisoáru... A naštvaná uklízečka, protože to musela dávat do pořádku. Evidentně to na Kube dělali asi pod palmou.

P. Dvořák 12.4.2022 17:41

Tak jsem chtěl připojit vzpomínku na naši praxi v závodě Mepol (zemědělské stroje), kde sice dveře u kabinek byly, ale jen bez spodní a horní části, takže konajícímu potřebu byly vidět nohy a část těla (busta).

A to vše doplněno nápisem s podobným slůvkem, jako ve Vašem příspěvku, avšak mně to zakázali uveřejnit.

Dobře: " ... pan mistr to nemá rád"

V. Petr 12.4.2022 10:25

Ono to za komunistů totiž fungovalo takto. Začala stavba a bylo na ni možno "čerpat" peníze. Ty "došly" dříve, než stavba byla dokončena. Takže bylo nutno začít další stavbu aby se na ni mohlo začít "čerpat." A když došly peníze tak další a zase další.

Viděl jsem v Praze velmi rušnou silnici, a tam byla stavba "zahájena" tak, že byla silnice překopána třemi příčnými metr širokými pruhy (na začátku, uprostřed a na konci) aby se po ní nedalo projet. Pak se tam 14 dní nikdo neobjevil, ale stavba byla "zahájena..."

Myslím, že dnes to bude podobné!

R. Polášek 12.4.2022 13:29

To se běžně řešilo tam, kde byli soudruzi, co to schvalovali, trochu realističtější, rozdělením projektu na více relativně samostatných etap.

Třeba u té silnice 3 - 4 etapy zaměřené na opravy silnice a chodníku a jako poslední potom třeba výstavba kryté čekárny MHD. Takže se udělala silnice a chodník a čekárna se ani nezačala, protože na ni nezbylo. Neinformovaní se to třeba ani nedozvěděli a ti uvědomělí pak dávali připomínky, že by se tam třeba ještě hodilo postavit čekárnu. Se počkalo 2 - 4 roky a potom se za další peníze postavila čekárna. A ještě to dělalo lidem dobře, jak se vrchnost o lidi stará.;-D

R. Polášek 12.4.2022 10:24

Zlepšovací návrh Astona mně připomněl jiný můj téměř zlepšovací návrh.

Bylo to už nějak víc než 10 let po Sametu , kdy v podniku, kde jsem pracoval už od školy a tehdy ke konci socíku si usmyslel či myslel, že v tom podniku budu pracovat až do důchodu, jak bylo za socíku zvykem, jsem přišel o počítač. Prostě byl přidělen jinému a já jsem potom dělal "putovního" odborníka, vždycky ráno jsem putoval k počítači nějakého kolegy, který zrovna měl volno.

Tehdy nebyly ani windows, běžné win95 nebo 98, schopné a ochotné udržovat na disku pořádek ani počítačová gramotnost zejména starších kolegů nebyla valná, tak jsem pravidelně začínal pracovní den promatáváním Temp a jiných zbytečných souborů .vysypáním koše, provedení defragmenate... aby počítač jakž takž slušně běžel. A začínal práci třeba až po několika hodinách. Takže jsem toho moc neudělal. V podniku byla tehdy takzvaná "žlutá schránka" kde zaměstnanci mohli podávat návrhy. Tak jsem tam podalů návrh, že z přebytečných počítačových komponent, které mně doma přebývaly ze stavby mého domácího počítače, si v práci sestavím svůj počítač a budu ho používat na pracovní účely. Dnes je to poměrně běžné, ale tehdy jsem zásadně předstihl tehdejší dobu.

Dopadlo to špatně, žlutou schránku obhospodařovala tisková mluvčí firmy, která chodila na angličtinu s mým vedoucím a ta můj návrh ze známosti stopila a dala mému vedoucímu. Tak jsem byl "jen" vedoucím uklidněn, že nový počítač pro mě bude brzo. No nebyl, nakonec jsem dosáhl počítače jenom pro mne jiným způsobem. To už jsem ale byl dávno rozhodnutý, že půjdu z firmy pryč, jen jsem čekal na oficiální propouštěcí vlnu, protože jsem nechtěl přijím o odstupné, tuším to tehdy bylo 8 průměrných platů. Za nějak 6 měsíců jsem se dočkal, tehdejší vedení firmy prohlásilo, že techniků je ve firmě moc a tuším 20 % techniků hroamdněpropustilo.

J. Jirka 12.4.2022 16:28

Deset let po sametu, tedy v roce 1999 nebyly windows?

J. Jurax 12.4.2022 17:26

Ne nutně, záleželo na počítačích, jakými fabrika disponovala. Na 286 jste je nerozjel.

B. Berlinski 12.4.2022 9:32

Kdo se kdy podíval do jiné země musí Vám pane Neffe dát za pravdu. Srovnat tři chlapy opřené o lopatu s rejem strojů a pracovníků nelze. Srovnat stavbu průtahu městem za tmy, v zimě, pod reflektory se stavbou kde v létě, v 16 hodin jsou jen opuštěné stroje nelze

J. Uzel 12.4.2022 14:53

R^R^R^

M. Hoblík 12.4.2022 9:25

Ješte lepší neplatit vůbec! Je to mizera a platbu si nezaslouží. Třeba na to ani nepřijde a budeme se hřát zadarmo... Jsme opravdu takoví pitomci, že tomu věříme?

F. Navrátil 12.4.2022 9:20

Aston je v poslední době studnicí nápadů, jak omezit a zastavit ideologicky závadný ruský plyn. To jsem zvědav, kdy přijde s nápadem, že krematoria spotřebovávají ruský plyn a navíc zanechávají uhlíkovou stopu. Je tedy nutné je předělat na samospalování biomasy, což bude další zničující úder Putinovi.

M. Šejna 12.4.2022 8:49

Když začne pan Neff navrhovat, jak by se mělo stavět, zjistím, že mu chybí jakákoli technická znalost.

Na Strakonické se staví pro širší silnici opěrná zeď. A to za plného provozu. Rychleji to prostě nejde.

Mě spíš překvapuje, že je na Strakonické výpadovce směrem z Prahy omezená rychlost na 50 km/h. Tam by ten zlepšování návrh byl vhodnější - tedy 80 km/h.

P. Rada 12.4.2022 9:19

To místo je zajímavé i tím, že se právě v těchto místech, dokonce v obou směrech a prakticky celodenně už nyní pohybuje naprostá většina cestujících rychlostí kolem těch 80km/hod. Týká se to ale těch, kteří tam projíždí vlakem:

https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/doprava/infografika-zeleznicni-stavby/r~1872aeb64e5811ea858fac1f6b220ee8/

R. Meišner 12.4.2022 8:29

mám ještě lepší zlepšovák Astone: nejezdit do Prahy vůbec. a hned bude kolona menší. nevím proč ve vašem věku musíte pořád jezdit do Prahy? tak se tam přestěhujte. nebo si užívejte důchodu ve Zvoli. --a hned bude vaše uhlíková stopa, kterou zanecháte na této planetě, přijatelnější. ---takže tak. 8-o

J. Elias 12.4.2022 7:04

Odborně neznalé a hlavně senylní pindy.

P. Rada 12.4.2022 4:46

"Fofr" dnes u nás rozhodně je, jak rostou ceny potravin - tj. o cca 30% ročně. Pro ty kteří ze svého příjmu za potraviny vydávají malý zlomeček, to ale přesto skoro nic nemusí neznamenat. Pokud by se silnice stavěly/ rozšiřovaly... stejným "fofrem" tak by potraviny za nedlouho byly - pokud vůbec - jen s dovozu. Pak by to snad teprve notoričtí cestovatelé pocítili. Znásobení hustoty silnic přitom pro lidskou pohodlnost běžně v průměru vede jen k znásobení míry osobního provozu.

Mám proto pro pana Nefa a jemu podobné, kteří cestováním z honosného satelitního bydlení přetěžují příměstské komunikace a jejich okolí, "zlepšovací návrhy". Bud se přestěhovat blíže k pracovišti - nebo si přiblížit k zaměstnání elektronickou formou. Zvolit adekvátně, bez parazitování na životním prostředí spoluobčanů kteří cestováním zdaleka tolik společné prostředí nezatěžují.

Pravidelné putování statisíců chtivých vzláštních výhod odlehlého pro ně ale lukrativního zaměstnání zdolávaného metodou osobně-fosilně-mobilní + s předpokladem, že jim k tomu celá společnost vybuduje silnice, parkoviště, zajistí pohonné hmoty..., je přeci v důslecích jedním s nejmasivnějších prostředků, jak posilovat moc superchtivého ropného oligarchy Putina.

J. Pankovic 12.4.2022 6:41

Já mám zlepšovací návrh pro Radu:

Jdi do sediny a už se nevracej, Zelený Trotlotrolle !!!!!!

P. Rada 12.4.2022 7:51

Pan Pankovič nejspíše patří mezi ty, kterých se zdražení potravin prakticky nedotkne. Nebo si to alespon myslí.

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-byznys-rozhovory-velke-zdrazeni-prijde-v-pristich-tydnech-jidlo-letos-podrazi-o-tretinu-197940

Zato se ho zřejmě citlivě dotýká každá zmínka o poškozování životního prostředí pohodlně-přehlíživým životem jedněch na úkor jiných.

R. Langer 12.4.2022 8:37

Ty jeden prolhaný Zelený bolševiku, za to zdražení potravin můžeš HLAVNĚ TY A TI TVÍ SOUDRUZI Z BRUSELE, PLACENÍ PUTINEM! ;-€

P. Rada 12.4.2022 9:03

Máte kus pravdy v tom, že plynem a ropou si Putin kde koho naklonil až koupil. Nejvíceje to dnes znát na těch, kteří se přiškrcení těchto vazeb nejhlasitěji obávají.

R. Langer 12.4.2022 9:20

Jo, a hlavně si koupil TEBE A TVÉ SOUDRUHY V BRUSELI, ZELENÝ BOLŠEVIKU! ;-€