23.10.2021 | Svátek má Teodor, Theodor


Diskuse k článku

FEJETON: Úplně pošetilý nápad

Místo roaring twenties máme crippled twenties. Dvacátá léta dvacátého století byla veselá, až nevázaná, inovativní, inspirativní, akcelerující. O sto let později jsme do nich nastoupili s nadějí, že nás čeká obdoba, a nebyl důvod, proč by tomu nemělo tak být.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Výpis zvoleného vlákna.
Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Polášek 19.8.2021 12:13

Chipy řídící motor, hlídající brzdy nebo třeba řídící stahování okýnek jsou chipy malé a střední integrace. Ty se dají vyrobit v desítkách menších linek na výrobu polovodičů leckde na celem světě.

Problémové jsou chipy velké integrace, nutné pro všelijaké jízdní asistenty nebo pro automatické přepínání světel z dálkových na potkávací, prostě tam, kde je třeba vyhodnocovat něco takového jako kamerami snímaný obraz atd. A to jsou vesměs funkce nadiktované Bruselem, které uživatele spíš většinou obtěžují a nefungují tak, jak by bylo potřeba.

Pokud byla výroba aut ovládána trhem a požadavky zákazníků a ne Bruselem, automobilky by prostě prodávaly auta dále, jen o něco levněji, protože bez těchto zbytečností.

Ale protože tyto zbytečnosti v autech být podle Brusele musí plus navíc automobilky musí na v průměru dvě auta se spalovacím motorem prodat aspoň jeden elektromobil, aby flotilové emise nestouly a Brusel nenapařil automobilce likvidační pokuty a přitom elektromobily lidi nechtějí, tak automobilky omezují výrobu aut se spalovacími motory a vymlouvají se na nedostatek chipů.

L. Písařík 19.8.2021 12:33

Moje úplně první auto se dalo natočit klikou ( dnes už málokdo ví, co to klika je), mělo karburátor a rozdělovač, v zimě se z chladiče vypouštěla voda a na podvozku mělo 17 mazacích míst,která bylo nutno za každých 1000 km promazat vaselinou pomocí mazacího lisu, za mokra či v blátě i dříve. A vodní pumpa se mazala mýdlovou vaselinou pomocí Štauferovy maznice. Olej v motoru se měnil po 1500km. Pneumatiky pouze univerzální - pro zimu i léto. A představte si, taky jezdilo.8-otokoukáte.

J. Jurax 19.8.2021 15:11

No, tak daleko bych snad nešel, ale aby mi auto přepínalo dálkové a potkávačky podle svého uvážení, samo si pouštělo stěrače, hlídalo jízdní pruhy a značky, inteligentně tempomatilo, každou blbost musel šmátrat přes displej, umělo samo zaparkovat a takové podobné fakt nepotřebuju.