Čtvrtek 6. února 2025, svátek má Vanda
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996

Pro přispění do diskuse se prosím přihlaste.

Přihlásit se

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

JS

Věc je neřešitelná kvůli lidské psychice. Jakmile se lidem začne dařit dobře protože společnost funguje efektivně, namnoží se paraziti / úředníci, ideologové, vylepšovači Světa a ochránci Planety, bojovníci za sociální ( genderovou ) spravedlnost / a všechno jde zase do háje...

Foto

Pane Schwarzi, vy mluvíte jak Marx. Kolikrát v historii už se takoví zachránci planety namnožili, že jste to odhalil jako zákonitost?

Foto

Spíš dostal na frak přirozený vědeckotechnický pokrok. To je tak, když o něm rozhodují lidé s humanitním vzděláním.

Foto

Co tím myslíte?

Že elektromobily nejsou pokrok?

FN

Základní problém je v tom, že americké a čínské vysoké školy a univerzity chrlí vědce, techniky, programátory a evropské univerzity chrlí sociology, psychology, genderové specialisty, ekology, politické etnografy a politology. USA a Čína vkládají miliardy do vědy a výzkumu. Evropa do neziskovek jako je ta Fialova rodinná, která vysála 100 mil. korun ze státního rozpočtu a rozpočtů vysokých škol, aby obohatila společnost studií o významu feminismu pro rozvoj demokracie v Barmě.

MK

Problém to je, ale zdaleka ne základní. Spíš průvodní jev.

PD

"Evropa by mohla sjednotit roztříštěné kapacity a vhodnou dělbou práce, kdy každý nebude dělat od základu všechno, ale hlavně rozvíjel svoje silné stránky, by tomu mohla dát pořádný drive."

Proboha, kdo by to udělal? Firmy se na tom domluví samy, když jim do toho nebudou kecat soudruzi a soudružky v Bruseli, Berlíně ...

PD

P32e35t63r 32D40o97l60á92k

3. 2. 2025 0:41

Dnes celkově ve výrobě vede Čína. Ve výrobě PC hardwaru, aut, stejně jako v bateriích, rychlovlacích, OZE, stavitelství a téměř všech nastupujících technologiích, kromě jádra, tam zatím vede Rusko.... Západ vedl v klasické technice zejména spalovacích motorech, strojním průmyslu, těžbě a zpracování fosilních paliv, ve vývoji farmaceutik, z nových technologií snad jen v technikách pro výrobu čipů - do toho teď Čína mohutně investuje. Až si tady zakážeme většinu toho co umíme, pak budeme na vnitřním trhu nabízet tak maximálně náhražky čínských technologií. Ale na ty v Číně vyrobené budeme muset uvalit clo alespoň 72%.

Foto

Byť jsem přesvědčen, že elmobily postupně získají majoritu prodaných vozidel, bude to ještě běh na dlouhou trať. Pokud dnes chcete elektromobil s dobrým dojezdem a přitom po mechanické a konstrukční stránce poctivý, je třeba se připravit na výdaj cca okolo 1,6 milionu. A to ještě nejste v žádné luxusní třídě. Samozřejmě koupíte i levněji, ale už za cenu kompromisu. Vidím, že mnoho lidí na to má, ale většina nejspíš nebude ochotná investovat do individuální mobility tolik. Ono po přepočtu na den životnosti to číslo není vůbec hezké. (Schválně to zkuste.) Věřím i tomu, že i toto se podaří nakonec vyřešit a ceny se sníží na úroveň současných spalováků. Ale vůbec to nebude jednoduché a pokud se Evropa nezbaví hloupé klimaalarmistické eurokomise dusící nevybíravě jakoukoliv rozumnou průmyslovou aktivitu, tak na tom řešení bohužel nebudeme mít žádný podíl, vývoj projde úplně mimo nás. V tom nelze než s autorem souhlasit.

Foto

Tesla model 3 LR má dojezd 700 km, má kompletní výbavu a stojí 1,1 milionů. Přitom má výkon 235 kW a 4 roky s ní nemusíte jet do servisu na kontrolní prohlídku.

MS

To že banda úředníků rozhodne co budou soukromé podniky vyrábět, je velká chyba. A ještě větší chyba je to vyhlásit do světa, aby se konkurence mohla připravit. Navíc ta konkurence má suroviny, levnou pracovní sílu, levné energie.......

Foto

Myslíte třeba americkou Teslu, která má svou gigafaktory u Berlína, protože Německo má levné suroviny a levnou pracovní sílu?

JM

J75a45n 54M22a58t19ě72n43a

3. 2. 2025 1:34

K moci se dostala a do vývojových center dorostla palcová generace a s ní úpadek kvalitního automotiv. Podstatou dobrého auta je správně odladěné železo a žádný software skoro nepotřebuje. Vyjímkou budiž motormanagement a řízení ESP, budiž. Kdo to nechápe, autům nerozumí. Je to podpořeno takzvanými motoristickými novináři, kteří 3/4 testu stráví čuměním na monitor a popisem jak to tam všechno hezky bliká. K vlastnímu autu se často ani pořádně nedostanou.

Vlastně ani sběrnicový systém nepovažuji za pokrok. Systém "od pantáty vedou dráty" je neprůstřelně spolehlivý a hlavně opravitelný kýmkoliv klidně po 20 letech.

A monitor ať tam klidně je, když se to někomu líbí, ale jedině v případě, že za jízdy bude natvrdo zhasnutý, nutná podmínka homologace, dle mého.

Foto

Už jste někdy řídil elektromobil?

Asi ne.

V čem je autobus lepší, než trolejbus?

Foto

Našemu automotive nezbyde než vyrábět ty budíky, ve kterých jsme prý tak dobří. Ale - máte ještě někdo u postele budík? Nezastoupily je čínské mobily?

Co asi v budoucnu Číně nabídneme? Český křišťál? Nezavírají dnes skláři pece kvůli drahému a zakazovanému plynu?

PD

Pochopitelně budík. Je lépe vidět a nelze mi na něj v noci volat.

JK

Chtělo by to trochu víc optimismu: nikdy není tak špatně, aby to nemohlo být ještě horší. 😀

Jinak za článek obrovská pochvala. Konečně článek bez ideologických žvástů, ale článek, který jde po jádru problému. 👍👍👍To si zaslouží fotku před nastartovanou vejtřaskou, pardon před nastartovaným elektromobilem... 😀

PD

P90e26t55r 83D50o35l90á20k

3. 2. 2025 1:05

Evropa páchá ekonomickou sebevraždu. To prostě není tak málo pro brzké odstranění nerovností přece.

Vyhledávání

TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA

Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.

ondrejneff@gmail.com

Rubriku Zvířetník vede Lika.

zviretnik.lika@gmail.com

HYENA

Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.

https://www.hyena.cz