Pro přispění do diskuse se prosím přihlaste.
Přihlásit seJ87a33n 21S49c96h39w38a89r93z
Věc je neřešitelná kvůli lidské psychice. Jakmile se lidem začne dařit dobře protože společnost funguje efektivně, namnoží se paraziti / úředníci, ideologové, vylepšovači Světa a ochránci Planety, bojovníci za sociální ( genderovou ) spravedlnost / a všechno jde zase do háje...

L96u50b95o32m72í41r 10Ž31a93l19o60u19d16e64k
Pane Schwarzi, vy mluvíte jak Marx. Kolikrát v historii už se takoví zachránci planety namnožili, že jste to odhalil jako zákonitost?

D33u77š84a48n 11P29o87l30a61n81s80k45ý
Spíš dostal na frak přirozený vědeckotechnický pokrok. To je tak, když o něm rozhodují lidé s humanitním vzděláním.

M28i69r71o83s21l40a78v 54Š42e67j54n95a
Co tím myslíte?
Že elektromobily nejsou pokrok?
F46r42a86n58t71i58š55e80k 68N86a71v21r89á36t70i15l
Základní problém je v tom, že americké a čínské vysoké školy a univerzity chrlí vědce, techniky, programátory a evropské univerzity chrlí sociology, psychology, genderové specialisty, ekology, politické etnografy a politology. USA a Čína vkládají miliardy do vědy a výzkumu. Evropa do neziskovek jako je ta Fialova rodinná, která vysála 100 mil. korun ze státního rozpočtu a rozpočtů vysokých škol, aby obohatila společnost studií o významu feminismu pro rozvoj demokracie v Barmě.
M75i88r23o50s37l50a81v 61K32o35c49i78á36n
Problém to je, ale zdaleka ne základní. Spíš průvodní jev.
P19r90o19k40o52p 64D85i11v71i89š
"Evropa by mohla sjednotit roztříštěné kapacity a vhodnou dělbou práce, kdy každý nebude dělat od základu všechno, ale hlavně rozvíjel svoje silné stránky, by tomu mohla dát pořádný drive."
Proboha, kdo by to udělal? Firmy se na tom domluví samy, když jim do toho nebudou kecat soudruzi a soudružky v Bruseli, Berlíně ...
P32e35t63r 32D40o97l60á92k
Dnes celkově ve výrobě vede Čína. Ve výrobě PC hardwaru, aut, stejně jako v bateriích, rychlovlacích, OZE, stavitelství a téměř všech nastupujících technologiích, kromě jádra, tam zatím vede Rusko.... Západ vedl v klasické technice zejména spalovacích motorech, strojním průmyslu, těžbě a zpracování fosilních paliv, ve vývoji farmaceutik, z nových technologií snad jen v technikách pro výrobu čipů - do toho teď Čína mohutně investuje. Až si tady zakážeme většinu toho co umíme, pak budeme na vnitřním trhu nabízet tak maximálně náhražky čínských technologií. Ale na ty v Číně vyrobené budeme muset uvalit clo alespoň 72%.

L84u68k73á77š 53K53u13č67a
Byť jsem přesvědčen, že elmobily postupně získají majoritu prodaných vozidel, bude to ještě běh na dlouhou trať. Pokud dnes chcete elektromobil s dobrým dojezdem a přitom po mechanické a konstrukční stránce poctivý, je třeba se připravit na výdaj cca okolo 1,6 milionu. A to ještě nejste v žádné luxusní třídě. Samozřejmě koupíte i levněji, ale už za cenu kompromisu. Vidím, že mnoho lidí na to má, ale většina nejspíš nebude ochotná investovat do individuální mobility tolik. Ono po přepočtu na den životnosti to číslo není vůbec hezké. (Schválně to zkuste.) Věřím i tomu, že i toto se podaří nakonec vyřešit a ceny se sníží na úroveň současných spalováků. Ale vůbec to nebude jednoduché a pokud se Evropa nezbaví hloupé klimaalarmistické eurokomise dusící nevybíravě jakoukoliv rozumnou průmyslovou aktivitu, tak na tom řešení bohužel nebudeme mít žádný podíl, vývoj projde úplně mimo nás. V tom nelze než s autorem souhlasit.

M94i59r34o36s45l19a75v 54Š58e95j61n80a
Tesla model 3 LR má dojezd 700 km, má kompletní výbavu a stojí 1,1 milionů. Přitom má výkon 235 kW a 4 roky s ní nemusíte jet do servisu na kontrolní prohlídku.
M47i71l83a14n 13S97e90k25a73n28i51n63a
To že banda úředníků rozhodne co budou soukromé podniky vyrábět, je velká chyba. A ještě větší chyba je to vyhlásit do světa, aby se konkurence mohla připravit. Navíc ta konkurence má suroviny, levnou pracovní sílu, levné energie.......

M71i42r64o19s62l40a46v 65Š36e83j68n36a
Myslíte třeba americkou Teslu, která má svou gigafaktory u Berlína, protože Německo má levné suroviny a levnou pracovní sílu?
J75a45n 54M22a58t19ě72n43a
K moci se dostala a do vývojových center dorostla palcová generace a s ní úpadek kvalitního automotiv. Podstatou dobrého auta je správně odladěné železo a žádný software skoro nepotřebuje. Vyjímkou budiž motormanagement a řízení ESP, budiž. Kdo to nechápe, autům nerozumí. Je to podpořeno takzvanými motoristickými novináři, kteří 3/4 testu stráví čuměním na monitor a popisem jak to tam všechno hezky bliká. K vlastnímu autu se často ani pořádně nedostanou.
Vlastně ani sběrnicový systém nepovažuji za pokrok. Systém "od pantáty vedou dráty" je neprůstřelně spolehlivý a hlavně opravitelný kýmkoliv klidně po 20 letech.
A monitor ať tam klidně je, když se to někomu líbí, ale jedině v případě, že za jízdy bude natvrdo zhasnutý, nutná podmínka homologace, dle mého.

M46i78r54o23s84l69a74v 55Š62e87j92n76a
Už jste někdy řídil elektromobil?
Asi ne.
V čem je autobus lepší, než trolejbus?

L17u70b63o12m54í66r 91Ž27a59l94o53u62d12e57k
Našemu automotive nezbyde než vyrábět ty budíky, ve kterých jsme prý tak dobří. Ale - máte ještě někdo u postele budík? Nezastoupily je čínské mobily?
Co asi v budoucnu Číně nabídneme? Český křišťál? Nezavírají dnes skláři pece kvůli drahému a zakazovanému plynu?
P37r67o53k77o65p 64D54i18v27i91š
Pochopitelně budík. Je lépe vidět a nelze mi na něj v noci volat.
J87o51z33e92f 65K90o12s48t89e91l28a15n80s51k67ý
Chtělo by to trochu víc optimismu: nikdy není tak špatně, aby to nemohlo být ještě horší. 😀
Jinak za článek obrovská pochvala. Konečně článek bez ideologických žvástů, ale článek, který jde po jádru problému. 👍👍👍To si zaslouží fotku před nastartovanou vejtřaskou, pardon před nastartovaným elektromobilem... 😀
P90e26t55r 83D50o35l90á20k
Evropa páchá ekonomickou sebevraždu. To prostě není tak málo pro brzké odstranění nerovností přece.
Vyhledávání
TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA
Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.
ondrejneff@gmail.comRubriku Zvířetník vede Lika.
zviretnik.lika@gmail.comHYENA
Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.
https://www.hyena.cz