Čtvrtek 17. července 2025, svátek má Martina
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 99 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996

Diskuse

EVROPA: Zeman proti většině

Pan prezident v naprostém rozporu s většinovým názorem populace, společnosti (národa) míní, že by Česká republika mohla za pět let vstoupit do eurozóny. Co bude za tak dlouho, samozřejmě nikdo neví.

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

MK

M. Kosejk

25. 4. 2013 16:30
nesouhlasím - 2x

Nesouhlasím se Zemanem. Už jen proto, že těžko říct, co bude s eurem za 1/2 roku. A vyhlašovat nějaké pětileté plány, je směšné.

Ovšem také nemohu souhlasit s názorem, že většinový názor má být pro politiky dogmatem. On ten Zeman přísahal, že bude svou funkci vykonávat podle svého nejlepšího svědomí a vědomí. A obdobné sliby skládají všichni volení zástupci občanů.  A pokud je jejich nejlepší vědomí a svědomí v rozporu s všeobecným názorem, tak by na všeobecný názor mělii z vysoka kašlat - a maximálně jen vysvětlovat občanům, proč jednají v rozporu s většinovým názorem. Právě kvůli tomu byli zvoleni, aby taková rozhodnutí činili. V opačném případě by nám tady už mohly vládnou jen agentury na průzkumy veřejného mínění.

A referendum? Já nevím. Není to alibismus?! A i kdyby nebyl, tak je to přesun rozhodování na občany, jejichž většina nemá téměř žádné ekonomické znalosti.

0 0
možnosti

J. Šejnoha

25. 4. 2013 23:20
Re: nesouhlasím - 2x

S odkazem na  nedosatečnou odbornost občanů by jste mohl odmítnou referendum úplně o všech otázkách.

Ostatně vlády rozhodují neodborně celkem často.

Nejvíc to platí o Eurokomisariátu. Řídí se ideologicky.

Již roky převládá odborný názor, že přidávání  biosložek do paliv  škodí přírodě.  V Bruselu se o změně škodlivých směrnic neuvažuje. 

0 0
možnosti
JK

J. Kanioková

25. 4. 2013 16:02
Euro má jen omezené šance na přežití. Dávám mu pět let,

říká poradce vlády Merkelové

Jeden z nejbližších ekonomických expertů německé vlády Kai Konrad nevidí budoucnost společné evropské měny nijak růžově. Šance na přežití má podle něj euro jen velmi malé a přetrvat by mohlo například jen dalších pět let, tvrdí.

http://jdem.cz/2xys9

0 0
možnosti
JK

J. Kanioková

25. 4. 2013 16:41
Euro ztrácí na kráse. Rozvojové země se ho zbavují,

nechtějí ho jako rezervní měnu

Reputace společné evropské měny trpí na celém světě. Euru přestávají věřit i centrální banky rozvojových zemí a postupně se ho zbavují. Minulý rok se tak postavení eura jako rezervní měny dostalo nejníže za posledních deset let.

http://jdem.cz/2xyw4

0 0
možnosti
AN

A. Novák

25. 4. 2013 14:25
Zemanova pětiletka je jen plácnutí do vody.

podstatné je splnění podmínek pro přijetí eura. I Nečasova reakce - vyhlásit referendum - je jen populistická. A vyhýbavá. 

0 0
možnosti
JV

J. Vyhnalík

25. 4. 2013 13:38
Úloha referenda v dějinách

Žádné referendum nezjistí pravdu. Jsou třeba země, kde bychom referendem mohli uzákonit to, že Země vznikla před 7000 lety.

Referendum je přenesení odpovědnosti z politiků na občany. Prací politiků by mělo být odpovědné hledání optimálních řešení a jejich vysvětlování občanům. Euro bychom měli přijmout, pokud to pro nás bude výhodné a neměli bychom ho přijímat, pokud to výhodné nebude. Je důležité chápat, že přijetí eura sebou nese jak výhody, tak nevýhody a všechny tyto aspekty je potřeba odborně porovnávat a odhadovat i budoucí vývoj.

Euro bychom tedy neměli přijímat na základě mediálních kampaní pro, či proti euru, ale na základě odborné a odpovědné diskuse politiků a odborníků.

Referendem se politici zbavují odpovědnosti za důležitá rozhodnutí a dělají si alibi, aby za takováto rozhodnutí nemohli být kritizovaní.

0 0
možnosti
MK

M. Kosejk

25. 4. 2013 16:38
Re: Úloha referenda v dějinách

Che, teď jsem napsal něco podobného.

Ale z trochu jiného úhlu pohledu:

Myslím, že je to hlavně zbytečný rozruch. Zeman není žádný vůl a je to pragmatik. Informace, které mám já, má jistě také (a možná daleko lepší). Nemyslím, že zrovna on by tlačil na přijetí eura z čistě ideologických důvodů, jak třeba činí Schwarzenberg. Mám pocit, že Zeman se chová vrcholně diplomaticky. Prostě se hned na začátku přihlásil k modnímu směru - vyvěsil eurovlajku, přihlásil se k eurozóně, pozval předsedu EK. Ale bude si dělat věci po svém, jak byl vždy zvyklý. A tímto se vyvaruje Klausovu osudu (tj. osudu Ďábla v očích eurobyrokratů).

0 0
možnosti
AH

A. Hrbek

25. 4. 2013 9:26
Pan Tomský patrně nezná některé skutečnosti.

Zahraniční obchod České republiky probíhá převážně s EURzónou. Tak například Německo cca 700 mld. Kč E, cca 600 mld. Kč I, Slovensko cca 200 mld. Kč E, cca 100 mld. Kč I, Rakousko cca 100 mld. Kč E, cca 70 mld. Kč I. K tomu další státy, např. Francie, Španělsko, Itálie, atd. Pokud na EURo přistoupí Polsko, tak to bude cca 120 mld, Kč E a cca 120 mld. Kč I navíc.

Dne 17.9.2012 byly kurzy EURa u ČSOB 23,86 Kč N a 24,81 Kč P. V současné době jsou 25,42 Kč N a 26,42 P. Každý ekonom si snadno spočítá jednak kolik na obchodních transakcích vydělaly banky, které jsou v rukách zahraničních vlastníků a kolik česká ekonomika na zhoršení kurzu prodělala.

A za těchto okolností, kdy česká vládnoucí mafie není schopna zajistit stabilizaci ekonomických pravidel, má někdo investovat s výhledem na 15 až 10 let dopředu? Natož na 30!

A už se, přes veškerou snahu vlády, ani neprožírá, protože většina lidí na to již příliš nemá.

Takže kdo se EURa především bojí - finanční instituce a spekulanti všeho druhu. Bojí se ho ale i ti neumětelové, kteří tyjí z toho, že jsou ekonomicky chráněni proti výrazně lepší konkurenci a nemusí se snažit zavádět pokrokovou techniku a zlevňovat své výrobky. Je to cesta do otroctví a do pekel!

0 0
možnosti
OU

25. 4. 2013 9:31
Uživatel požádal o vymazání
0 0
možnosti

M. Šejna

25. 4. 2013 9:11
legrační pan Tomský

v roce 2005 prohlásil tehdejší premiér Paroubek, že by bylo vhodné posunout náš přechod na euro na pozdější dobu. Zároveň prohlásil, že koruna by mohla brzy dosáhnout kurzu 25 Kč/euro. V roce 2005 se kurz pohyboval kolem 30 Kč/euro. To bylo tehdy řevu od opoziční ODS a od "většiny obyvatel", kteří tehdy chtěli euro nejlépe už včera. A Paroubek byl označen za škůce ekonomiky, když předpověděl na tehdejší dobu šílený kurz 25 Kč/euro. Topolánek se mohl tehdy podělat vzteky, jak prý Paroubek poškozuje naše exportéry a jak likviduje naši horlivou snahu mít euro co nejdříve.

Dnes je kurz kolem 25,50 a všem to připadá normální. A vstup do eurozóny dnes považuje "většina národa" za neaktuální.

0 0
možnosti
AH

A. Hrbek

25. 4. 2013 9:32
Re: legrační pan Tomský

Srdečné pozdravy.

pokud by se tenkrát zavedl kurz 25,5 Kč +- 0,25 Kč, tak byl svatý pokoj a alespoň by se částečně stabilizovaly ekonomické poměry. Jenomže to nebyl jen pan Topolánek, ale i další "ekonomové", kteří se za každou cenu bránili konkurenci a pořádku.

0 0
možnosti
VP

V. Pavelek

25. 4. 2013 8:43
Pana Tomského překvapuje výrok MZ.

Mě naopak MZ vůbec nepřekvapil. Je to jeho podobné gesto vůči věrchušce EU, jako vyvěšení modrého hadru na hradě. K ničemu nezavazuje, ale v Bruseli boduje. Pětiletý horizont přijetí ojra je něco, jako odpověď na otázku: kdy to bude? - no přece jindy, na svatého dyndy! Při rychlosti současného vývoje v EU je totiž docela možné, že i za méně než 5 let nastane zlom a místo ojra bude něco jako směnitelný eurorubl po vzoru RVHP, nebo budou eura dvě (třeba severní euromarka a jižní europeseta).

0 0
možnosti

Z. Švrček

25. 4. 2013 8:42
Tedy návrat o pěkných pár krpoků zpět?

0 0
možnosti

Z. Švrček

25. 4. 2013 8:47
Re: Tedy návrat o pěkných pár krpoků zpět?

To ale nepůjde pane Tomský, ač bych to považoval za rozumné. EU mají v zubech socialisté a ti drží čelisti silně stisknuté. Za svoje vize a za současné své postavení v unii, které jim nese moc a peníze jsou ochotni položit i naše životy a nic je nepřinutí utužující se EU rozvolnit. Tohle cestou selského zdravého rozumu nepůjde.

0 0
možnosti
PU

P. Urban

25. 4. 2013 8:01
Konec eura ?

Někteří euroskeptici předpokládají, že euro brzy skončí. Jak je vidět, i Zeman mu dává méně, než pět let.

0 0
možnosti
PS

P. Schuster

25. 4. 2013 8:48
Re: Konec eura ?

Jako vtip jeto dobré. Zemanův výrok, že by chtěl, aby v ČR se platilo eurem do pěti let považuji jako i spoustu jeho výroku pouze jen jako jeho přání.

Vsadil bych se, že naše koruna bude ještě platit do roku 2020.

0 0
možnosti
KF

K. Frauknecht

25. 4. 2013 7:30
S tím eurem je potíž

Nevěřím totiž, že za pět let bude eurozóna vypadat stejně jako dnes.

Buď bude euro měnou států "silných ekonomik" a ty si budou nepochybně (po nabytých zkušenostech) nové členy pečlivě vybírat. Nebo to bude naopak (silné ekonomiky se vrátí ke svým měnám) a do takového eura se nikdo moc hrnout nebude.

PS: Ona sjednocená Evropa má jistě smysl a jinak by to být nemělo! Volný pohyb, volný trh. Volný = svobodný. Ale volný pro všechny, nemůže fungovat, že je pro někoho "volnější" - to už tu bylo a v í m e, že to nefunguje!!!

0 0
možnosti
LK

L. Křivan

25. 4. 2013 8:01
Re: S tím eurem je potíž

Máte naprostou pravdu, Buď nebude silné Euro stát o nás, nebo  my nebudeme stát o slabé Euro. 

Myslím, že ta první alternativa bude i pro ČR lepší.

0 0
možnosti

Vyhledávání

TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA

Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.

ondrejneff@gmail.com

Rubriku Zvířetník vede Lika.

zviretnik.lika@gmail.com

HYENA

Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.

https://www.hyena.cz