15.9.2019 | Svátek má Jolana


Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
F. Houžňák 17.8.2019 19:35

test ...

test ...

R. May 16.8.2019 20:23

Obávám se, že problém není tak triviální

jak naznačuje článek. Já osobně doufám, že po nesmyslých proklamacích začnou kompetentní lidé myslet a třeba časem přijdou s rozumným řešením.

L. Novák 17.8.2019 2:00

Re: Obávám se, že problém není tak triviální

Řešením čeho? :-)

D. Mach 16.8.2019 18:58

Život s ubývajícími zdroji bude nejistý

Takže environmentalisté nám chtějí zakázat naše právo na vlastnění benzínového miláčka? A to si dovolují vůči právníkovi? Neslýchané.

Autor asi žije v jiném světě a neuvědomuje si, že závislost na ropě ať už ruské nebo blízkovýchodní je prostě nebezpečná a měli bychom hledat alternativy nejen kvůli ochraně klimatu, ale čistě z pudu sebezáchovy. Nevyzpytatelné Rusko už několikrát ukázalo, že je ochotno používat omezení dodávek jako zbraň, byť ekonomicky si to nemůže zatím dovolit, protože ropovody do Číny ještě nejsou dokončené. Co se ale bude dít za 5 let, až bude ropu odčerpávat Čína? A co se bude dít, až Rusům bude zase kolabovat jejich zařízení tak, jak se tomu stalo letos na jaře? To si pak budete moci vašeho benzínového miláčka tak akorát leštit v garáži. Výhodou bude, že vám ho nikdo neukradne (abych to zakončil pozitivně).

P. Han 16.8.2019 22:35

Re: Život s ubývajícími zdroji bude nejistý

Milerád budu jezdit rikšou, jestli budete šlapat.

P. Zinga 16.8.2019 18:45

Laický experiment neexistence "skleníkového efektu":

Postavte si na přímém slunci slunečník a změřte teplotu nad ním a pod ním: samozřejmě je pod slunečníkem chladněji. Teď se přeneste do stínu, třeba domu, ale tak, abyste měli nad hlavou pouze oblohu a postavte tam slunečník. Změřte teplotu nad a pod slunečníkem: zjistíte co? Že nad i pod je stejná teplota... Kde je to skleníkové záření?

Jer směšné tvrdit-v rozporu s 2.termodynamickou větou, že chladnější prostor otepluje teplejší.

K. Zelený 16.8.2019 18:54

Re: Laický experiment neexistence "skleníkového efektu":

Ciwe kdybyste nebyl taková nula tak byte mohl kandidovat na Bludný balvan!

M. Šejna 16.8.2019 18:57

uf, to je logika

to byste, pane Zingo, musel ten deštník izolovat od okolní atmosfery. Ono totiž při tomto dementním experimetu, který jste posal, dochází k proudění okolního vzduchu a proto je nad i pod deštníkem stejná teplota.

Zkuste to jinak: kupte si nějaký mobilní skleník a přesuňte ho do stínu, aby na něj nesvítilo slunce, a pak si změřte teplotu mimo a uvnitř skleníku. Zjistíte co?

J. Dostál 16.8.2019 17:27

Království za koně!

Pro tu “dekarbonizaci našeho systému mobility” bude nejspíše potřeba vychovat několik milionů geneticky modifikovaných koní, kteří nevydechují CO2 a neprdí. Jinak budeme vítekde.

P. Rada 16.8.2019 18:03

Re: Království za koně!

Pane Dotále napsal jste takovou kravinu jakou může vymyslet jen člověk který nedokáže odlišit krávu od koně.

Pokud by šlo všem takovýmto lidem omezit přísun energiím v poměru množství metanu produkovaného těmizo zvířaty (1:20) - mohl by to být začátek konce kliamatického problému.

Tragické v této souvislosti i na úvaze autora spatřuji, že vůbec při kalkulacích neuvažuje se zbytečně produkovanou a spotřebovávanou energií. Pak mu samozřemě vycházejí nerealizovatelné nesmysly.

L. Novák 16.8.2019 18:12

Re: Království za koně!

Blbe zelený, pokud jsi nepochopil, že si J. Dostál tropí žerty z hlupáků, jsko jsi ty, tak klidně pokračuj v roli zeleného šaška na NP. :-P

J. Novotný 16.8.2019 17:24

Technická

Autor píše: "bylo u nás k pohybu vozidel se spalovacími motory potřeba 25,6 TWh" a předpokládá, že totéž množství energie by bylo nutno vyrobit pro pohyb vozidel s motory elektrickými. Jeden litr paliva má asi 10 kWh energie, takže při spotřebě (u osobáku) třeba 6 litrů na 100 km to představuje spotřebu asi 60 kWh na 100 km. A elektromobil? Například Hyundai Kona Electric 64 kWh udává dojezd 482 km na jedno nabití - Britové ovšem zjistili, že je to v reálném provozu o 65,2 km méně. I tak ale toto vozidlo ujede na 60 kWh čtyřikrát více, než auto se spalovacím motorem. Nemluvě o poměrně málo známém (zato hodně drahém ...) Lightyear One: výrobce udává 83 Wh/km, ovšem WLTP, i tak je to ale kolem 10 kWh na 100 km, čili asi jakoby jeden litr ...

M. Šejna 16.8.2019 17:44

přesně tak, pane Novotný

oni ti kritikové totiž zapomínají, že asi 70% energie uložené v naftě a benzinu, se přemění v teplo a nikoli v pohyb.

U elektromobilu se přemění v teplo jen asi 10% energie a zbytek se přemění na pohyb.

L. Novák 16.8.2019 17:49

Re: Bludy demagogické obludy Šejny...

Tak, a teď ještě dopočítej, jaká je účinnost (či spíše ekonomická efektivita) výroby elektrické energie včetně nabíjecího cyklu pro baterii, a můžeš srovnávat. Troubo! :-P

M. Šejna 16.8.2019 17:52

bolševický spratku Nováku 475

tykejte si soudruhům na vaší bolševické schůzi, vy bolševické hovado.

Účinnost nabíjecího cyklu je okolo 60%.

L. Novák 16.8.2019 17:57

Re: Hloupý demagogu Šejno!

No, a teď ještě účinnost výroby elektrické energie a její cena a jsi v pudeli s argumenty o vyšší účinnosti elektromobilů (včetně zdrojů, které využívají). Troubo! :-P

M. Šejna 16.8.2019 18:16

bolševický spratku Nováku 475

No, a teď ještě účinnost těžby ropy, výroby a distribuce PHM, a jejich cena, a jste v pudeli s argumenty o vyšší účinnosti spalovacích motorů (včetně zdrojů, které využívají). Bolševický spratku! :-P

L. Novák 16.8.2019 18:57

Re: bolševický spratku Nováku 475

Chi, chi, troubo Šejno, kup si ten drahý a vychvalovaný elektromobil, a já se budu smát, jak sem budeš chodit nadávat na zelené, že ti zdražili elektřinu (spotřební daní?), aby zelení soudruzi nakrmili své socky koblihami a párky s pivem "zadarmo"... :-P

M. Šejna 16.8.2019 19:04

Re: bolševický spratku Nováku 475

Chi, chi, bolševický spratku Nováku 475, nechte si ten levný 20 let starý benzíňák, a já se budu smát, jak sem budete chodit nadávat na vaše soudruhy Araby, že vám zdražili benzín, protože v Perském zálivu zrovna nastalo politické napětí a vaši soudruzi Arabové z OPEC zvýšili cenu ropy :-P

L. Novák 16.8.2019 19:23

Re: blbý Šejno, socialistický demagogu

Přibližně polovinu maloobchodní ceny ropných paliv tvoří daně odvedené nenažranému socialistickému státu, který dotuje bilionový tunel OZE přímo i nepřímo (vysokými cenami elektřiny od dodavatelů) a který prosadila a schválila tvoje milovaná ČSSD, které tolik vděčíš za své "podnikatelské" úspěchy...

Ceny ropy už neurčují arabští šejkové, ale konkurence, v níž hraje významnou roli m.j. i produkce ropy a plynu těžených v USA.

P. Rada 16.8.2019 18:12

Re: tech. poznámka pro Šejnu

Pane Šejno jen technická poznámka. Účinnost nabíjejícího cyklu u běžných olověných i NiCd akumulátorů je sice skutečně kolem 60% ale u moderních lithiových už dokonce přes 95% (osobně i vyzkošeno na LiFePO)

https://oze.tzb-info.cz/10362-naklady-na-akumulaci-elektriny-v-sekundarnich-clancich

L. Novák 16.8.2019 18:59

Re: tech. poznámka pro zeleného magora

No a pak ještě doba života drahých baterií v elektromobilu nesrovnatelná s dobou života spalovacího motoru... :-P

M. Šejna 16.8.2019 19:16

no jistě, bolševický nedouku Nováku

zato olejový filtr, palivový filtr, převodovkový olej, motorový olej, rozvodový řemen, výfuk, katalyzátor, svíčky, autobaterie a další součásti spalovacího motoru mají životnost nekonečnou.

:-D

Proč já vlastně jezdím pravidelně každých 20 tisíc Km na garanční prohlídky a předepsané výměny všeho možného, když má můj diesel tak skvělou životnost?

L. Novák 16.8.2019 19:28

Re: Hloupý demagogu Šejno

Elektromobily s nebezpečnou lithiovou bombou na podvozku určitě žádné technické kontroly potřebovat nebudou a tření v ložiscích bude tak nízké, že žádná maziva nebude třeba. :-P

P. Rada 16.8.2019 19:52

Re: Hloupý demagogu Šejno

Jsem pro malou elektrifikaci na kolech, koloběžkách a její hromadnější využívání. To už se nakonec osvědčuje.

Zároven lze elektrifikovat prakticky veškerou městskou hromaddnou dopravu.

Přesunovat cca 100kg změkčilé lenosti po městech osobní exhipiční dynamikou zarámovanou v tunovém kabátě, který ani není kde odložit, je jak rozměrová tak energetická a nakonec i zdravotní hloupost. To nezávisle na druhu pohonu.

L. Novák 17.8.2019 2:09

Re: Hloupý demagogu Šejno

Kecáš blbosti jako obvykle. Elektromobily s sebou musí tahat baterie těžší, než je hmotnost spalovacího motoru, a odstávka k dobíjení baterií je řádově delší, než natankování tekutého nebo plynného paliva. Nehledě na nutnost obrovské kapacity potřebného výkonu z rozvodné sítě, kterou masívně dotované OZE nedokáží spolehlivě nakrmit výkonem ani náhodou...

J. Novotný 16.8.2019 20:18

Re: přesně tak, pane Novotný

Pane Šejno, obávám se, že veškerá spotřebovaná energie vozidel se spalovacími motory se nakonec přemění na teplo. Protože tato vozidla brzdí vždycky třením - nejsou z principu schopna brzdění rekuperačního. A tedy oněch zmíněných osm miliard litrů paliva ohřálo naši zemi (i Zemi) o zhruba osmdesát miliard kilowatthodin. Lze jistě namítnout, že oproti slunečnímu zhruba jednomu kilowattu na metr čtvereční za plného svitu to není mnoho. Ale ... i tohoto tepla se musí Země nějak zbavit.

L. Novák 17.8.2019 2:14

Re: přesně tak, pane Novotný

Nemusí. A o rekuperačním brzdění elektromobilů nám udělejte přednášku, jak takové monstrum na kolech "ušetří" množství energie nutné k pohybu v porovnání se spalovacími motory. :-P

P. Zinga 16.8.2019 17:05

Hypotéza "skleníkového efektu"

nebyla nikdy prokázána.

Naopak, existují experimenty, které ji vyvrací.

Howgh!

P. Rada 16.8.2019 18:21

Re: Hypotéza "skleníkového efektu"

Pane Zingo předně než něco plácnete si ujasněte alespon význam slova hypotéza. Ten totiž značí OVĚŘITELNÉ formulování. Nikoliv vágní!!!

Poté by jste ty experimenty měl uvést - né jen zas něco neověřitelně tvrdit.

V této souvislosti odůvodně tvrdím, že myšlením jste někde v temném středověku:

https://cs.wikipedia.org/wiki/Sklen%C3%ADkov%C3%BD_efekt