Pondělí 2. prosince 2024, svátek má Blanka
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996

Diskuze

EVROPA: Vazalové eura

Šéf evropské nomenklatury Barroso měl v úterý právě před obědem s Jacquesem Delorsem (otcem společné měny), a tak se možná víc rozčílil na holandskou komisařku Neelie Kroesovou za logický výrok, že odchod Řecka z eurozony neznamená kolaps eura.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JK

J. Kanioková

13. 2. 2012 14:30
Název článku je naprosto pravdivý !

Euro je evropský defekt, zbavilo země EU ekonomické veličiny, kterou je nejvýznamnější ze všech cen – MĚNOVÝ KURS. Jednotným měnovým kursem ztrácí země potřebné signály o svých problémech. A tak se beztrestně zadlužují, až jsou dnes všichni "překvapení", jaká šílená data se vynořují. A ztrácí nejen signály o skutečném stavu, ale především MOŽNOST plovoucím kursem OVLIVŇOVAT výkyvy vlastních ekonomik.

Přesto EU fanatici ODMÍTAJÍ odchod od eura, kohokoliv..

PROTO je důležité NEÚČASTNIT se dál takových nesmyslů, jako jsou různé "záchranné balíčky" či eurovaly. Je to neudržitelný systém, který krachuje, byť se hrdinně tváří, že je to naopak..

NENÍ !!!

Možná už vzniká větší opozice vůči De a Fr - Neformální setkání devíti vůdců ze Skandinávie, Pobaltí a Velká Británie http://orf.at/stories/2104332/2104369/

0 0
možnosti
MM

M. Martin

13. 2. 2012 16:25
Re: Název článku je naprosto pravdivý !

Paní Kanioková naprosto souhlasím s Vaším příspěvkem.Prohlédněte si odkaz.Je sice starší ale naprosto pravdivý.

0 0
možnosti
PP

P. Pruner

13. 2. 2012 12:38
nutný je realistický pohled

Pane Tomský, obdobně jako u Budvaru si z reality vyberete jen část a z toho děláte závěry - nevím zda je to úmyslné. Dívám se na Brusel velmi kriticky, ale realisticky uznávám, že lepší alternativu nemáme. V dnešním světě trpaslíci patří do pohádek anebo jako skanzeny.

Položím Vám jednoduchou otázku - když zavedli dolar či jiné jednotné měny světových velmocí - myslíte, že v těch obrovských celcích nebyly a nejsou velké ekonomické a společenské rozdíly mezi jejich státy a oblastmi ? Říkám to nerad, protože se mi to moc nelíbí, ale jednotná měna má být i integračním faktorem směrem k jednotnému celku byť při zachování dílčích odlišností jako například mezi státy USA.

0 0
možnosti
JD

J. David

13. 2. 2012 13:42
Re: nutný je realistický pohled

Pane Prunere, i Vy děláte závěry, odtržené od reality. Budu přízemí pivař. Kdy se dovedlo české pivo (receptura bavorského sládka) k EU-patoku? Anhauser či Heiniken nemusím, raději si dám Schwechatský ležák či nefiltrovaného Bernarda. Pravda, jednotná měna má být integračním faktorem, byť při zachování dílčích odlišností. Nevím, jak Vy, ale u piva mi to přijde zásadní. Jo, a pixlu sajrajtu v hnědém pytlíku chlemtat, to je klasicky Americké. Český pivař, přízemní konzument.

0 0
možnosti
MH

M. Heisler

13. 2. 2012 12:19
Chyby

Pane Tomský,

chybou nebylo zavedení Eura jako takového, ale myšlenka, že státy spojené Eurem jsou spojené nějak více, než jen užíváním stejné měny. Ono totiž Euro nepatří žádnému z těch států a tedy s ním nemohou hrát svoje hry. Snad to aspoň některým státům dojde.

Důvod proč evropské vlády se snaží Řecku pomoci je prozaický - pokud Řecko zkrachuje, zaplatí tyto státy více na úrocích ze svých půjček, než kolik věnují Řecku. Je to taková logická solidarita - lacinější řešení - místo placení bankám půjčují (možná nenávratně) Řecku. To zatím funguje, pokud ale Řecko samo nezačne hodně rychle a cíleně se svým problémem bojovat, tak do toho krachu dojde stejně. Ale dává to čas ostatním státům se na tuto situaci připravit.

Devalvace (v případě, že by měly Drachmu) by pomohla, kdyby mělo Řecko problém s negativní bilancí zahraničního obchodu, ale nepomůže pokud je problém vnitřní - když se žije nad poměry. Tam devalvace jen způsobí, že ty vnější dluhy se budou hůře splácet (ty dluhy by totiž byly v Eurech nebo Dolarech tak jako tak).

Ve skutečnosti asi jediná cesta, jak zachránit Řecko, je vyčlenit státní majetek do záručního fondu a z jeho pronájmu splácet dluhy.  S tím, že musí nastavit Řekové sami pravidla, jak po tomto očištění působit. Je to něco jako nucená privatizace, jen se jim to vrátí zpátky až se splatí dluhy. Taková velká "zastavárna", ale ne bankrot.

0 0
možnosti
VV

V. Vlach

13. 2. 2012 18:43
Re: Chyby

Rozumářství byla vždycky slepá bába.A ta bába porodila dceru a syna ze kterých se záhy vyklubal Strýc Strach a Teta Beznaděj.Bohužel nevidíte do jádra pudla,celý Systém v EU je nastavený špatně a spolu s politikou USA je to nejkratší cesta do pekel,obrazně řečeno.Na Vaše dejekce stran krachu/devalvace/zastavárny jsou toho neklamným důkazem.

0 0
možnosti
VB

V. Braun

13. 2. 2012 10:51
Co tím chtěl básník říci

Pan Tomský je tedy básník, v tom naprosto souhlasím s panem Lencem z diskuse dole, tedy alespoň co se týče básnění nad fakty, které s Eurem nesouvisí. Za příklad si vezměme Irsko, kde podle pana Tomského Euro způsobilo masivní emigraci. Pomiňme fakt, že krize v Irsku až tak s Eurem nesouvisela a podívejme se na tu emigraci z dlouhodobější perspektivy.

Pan Tomský zmiňuje 76 tisíc, není zřejmé za jaké období, například zdroj zde http://www.wesleyjohnston.com/users/ireland/past/famine/emigration.html uvádí historicky roční nejvyšší emigraci z Irska 250 tisíc, a to před 150 lety, Euro za to tedy asi nemůže. Zase na druhou stranu Irsko může doufat ve výhru Sarah Palinové ve volbách, neboť zdroj zde http://www.mamanpoulet.com/sarah-palin-in-2012-emigration-to-ireland-may-rise/ uvádí, že podle průzkumů se emigrace z USA do Irska po jejím případném vítězství masivně zvýší :-)

Můj závěr: pan Tomský už zase vaří z vody a málo platné, z té pořádnou anti Euro polévku neuděláš

0 0
možnosti
PL

P. Lenc

13. 2. 2012 11:51
Re: Co tím chtěl básník říci

Pane Braune,mně šlo o básnění pana Rajmana,nikoliv o pana Tomského.S jeho článkem až na malé výhrady souhlasím.

0 0
možnosti
JK

J. Kratochvíl

13. 2. 2012 10:47
Pane Tomský mýlíte se

Euro je spolu s dolarem nejoblíbenější měnou na světě a na tom není nic umělého nebo politckého to jsou jeho tržní kvality. To samé si myslí občané ve svojí EU na západ od našich hranic. Asi jste soudruhu Tomský udělal chybu někde vy. Číslo dne je 388 tolik dnů schází do odchodu Klausouna z Hradu a tím pádem si budete muset najít i vy a vám podobní někoho jiného komu polezete někam. Klausoun už po této době určitě nebude mít takový vliv jako má dnes. V demokracii nemá šanci bez podvodů a lhaní být znovu zvolen do jakékoliv funkce, bude mít pouze pouze  funkce mezi mafiany a do těch  se nevolí.

0 0
možnosti
VV

V. Vlach

13. 2. 2012 18:57
Re: Pane Tomský mýlíte se

Není to pravda.Dollar je nejoblíbenější měnou ze zcela jiných důvodů než si myslíte.Euro naopak nijak nejoblíbenější měnou moc není - leda že by jste hodnotil podle jeho vysokého kurzu vůči ostatním měnám(např.Pakistánské Rupii nebo Maledivské Rufiji).Jak se euro uměle rychle vyskytlo,tak rychle na něj mnozí zapomenou.Euro NIC neznamená,dollar je stoletá kovbojská poukázka na všechno,na co pomyslíte.Jinak Váš bezsmyslný pláč na konto Klause sem nepleťte-sám si tím kazíte profil,karmu a v pozdějším stádiu můžete dostat kopřivku.

0 0
možnosti
AH

A. Hrbek

13. 2. 2012 10:18
Vážený pane Tomský,

nutí někdo Vás osobně, abyste platil EURem? Plaťte si všude tou nejlepší, všeobecně uznávanou měnou CZK, která nemá žádné, ale naprosto žádné problémy.

Euro bylo ekonomickou nutností, logicky navazující na otevření ekonomického prostoru. Jak se podle Vás účtuje v rámci výměny zboží v zemích EU? V CZK, HUF, LVL, LTL, atd? Proč se celosvětově účtuje v USD a ne v CZK?

EUR zatím je platidlo uznávané ve velkém ekonomickém prostoru. CZK jen na vnitřním trhu ČR. To je malinký rozdíl.

0 0
možnosti
RL

R. Langer

13. 2. 2012 10:45
Re: Vážený pane Tomský,

Jo "ekonomickou nutností"!, No tak to jo, bez EURa by asi nešlo nic zaplatit, co?

0 0
možnosti
VN

V. Němec

13. 2. 2012 9:03
Jen se divím

Souhlasí z autorem jen mi nejde do hlavy že to stále nevidí evropští vládci ale oni to zřejmě také vidí ale ješitnost jim brání přiznat že se mýlili a nebo je to náboženská víra a na tu argumenty neplatí

0 0
možnosti
JB

J. Boleslav

13. 2. 2012 9:50
Re: Jen se divím

Podle mého názoru bylo do projektu Eura nainvestováno už tolik peněz, že z něj v Bruselu nechtějí couvnout  a lijí do něj stále další a další. Jestli je to dobře, o tom bych stejně jako Vy  velmi pochyboval. To je ale bohužel asi tak vše, co se s tím dá momentálně dělat.

0 0
možnosti
PR

P. Rajman

13. 2. 2012 8:27
Ztracená barikáda p. Tomského

Zločin byl, když demagogové, kteří na 110 % využily a zneužily díry v české ústavě, ji mohli již přes dvacet let testovat z pravého pangejtu. Ve chvíli, kdy pochopili, že svět jde jiným směrem ( nikoliv levým, ale středovým popř. střídavě pravo-levým ), vytasili se se svou eurofobní ideologií ( ve které jim vydatně sekunduje levý pangejt ) naplno. Sází na to poslední co jim zbývá - totiž vyložit karty na stůl a doufat, že se jim podaří zfanatizovat, alespoň část tradičně zápecnické ( výstižný český výraz pro xenofobní ) populace. Na jedné straně sílí jejich demagogie ( často podporovaná i médii ), na druhé straně ztrácejí jednu barikádu za druhou. Za onu první, lze označit přímou volbu prezidenta ( eurofobové těžce ztrácejí ). Další např. ztráta doživotní imunity poslanců, která byla zneužívána orwelowsky ke vzniku tříd rovných a rovnějších by mohla následovat.

0 0
možnosti
PL

P. Lenc

13. 2. 2012 8:55
Re: Ztracená barikáda p. Tomského

Jaksi jsem pane Rajmane nepochopil,co tím chtěl básník říct.A to na 110%.

0 0
možnosti

Vyhledávání

TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA

Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.

ondrejneff@gmail.com

Rubriku Zvířetník vede Lika.

zviretnik.lika@gmail.com

HYENA

Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.

https://www.hyena.cz