25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

EVROPA: V rozporu se zákony

Koronavirus odhalil mnoho věcí. Některé jsme tušili. Některé ne. Ukázal třeba, jak si politici přisvojují pravomoci, které nemají. Jak jsou ochotní dělat si z ekonomiky trhací kalendář.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L. Černín 11.5.2020 10:31

Ano, máte pravdu, zlato sice v roce 1923 neměli, ale nová rentmarka měla pevný směnný kurs k dolaru, který zlatem krytý byl. Tudíž inflace po měnové reformě v roce 1923 ihned zmizela (Wunder der Rentmark). https://www.muzeummost.cz/cz/exponat/1-rentova-marka-(rentenmark)

V. Církva 11.5.2020 9:53

Zavření hospod bych sem netahal. Vláda porušila formální pravidla, ale na epidemii bylo třeba reagovat. Tím spíš, že lidé cestovali, ignorovali a neznali zásady hygieny a na druhé straně u nás nejsme ochotni akceptovat, že prostě zemře 100tisíc lidí bez možnosti lékařské pomoci, a budou desítky tisíc mrzáků.

Já jsem vždycky byl pro inteligentní karanténu, masivní testování a disciplinovanost občanů na korejský či Tajwanský způsob. Proti pododným "šmírovacím" mechanismům ale zdá se i paní Šichtařová, nebo alespoň pravicově smýšlející lidé brojí.

Pak zbývají dvě možnosti. Drastické karantény pro všechny, nebo masová úmrtí, případně obojí což je případ Itálie.

P. Dvořák 11.5.2020 9:44

Co začít takhle: přestat dělat to, o čem víme, že je blbě.

A vykupovat dluhy, které nikdy nebudou splaceny? No schválně, vražte do toho svoje peníze a možná pochopíte.

V. Církva 11.5.2020 9:41

Tak co bylo dřív slepice, nebo vejce? Versaileská smlouva Německo posadila na zadek, a byla jednoznačně příčinou krize. Ale ne jedinou. Dalšími byly reakce vlády, komunisti v Německu, německý šovinismus...

V. Církva 11.5.2020 9:37

Tak nejsem ekonom, ale pokud dosud ekonomika nějak fungovala, lidé v EU měli zboží a víceméně i práci, ptám se na čí účet!?

Na účet nějakých investorů, kteří prodělávají, nebo spíš prodělají až to praskne, na úkor Číny, která je věřitelem?

Pokud na účet výprodeje více a více nemovitostí, surovin a evropských firem Číňanům, nebo Arabům je to průšvih, protože to je prožírání budoucnosti, kde se to pravděpodobně projeví (i když pořád zůstávají možnosti zneplatnění...) Pokud není hlavní problém že cizinci zkoupili Evropu, pak myslím, že ekonomové i paní Šichtařová řeší následky, nikoliv příčiny. Pak to znamená že se peníze kumulují na nesprávném místě, a když to řeknu nechutně pragmaticky, problém až to praskne samozřejmě bude, ale především i pro kapitál který je na nevhodném místě.

Co se pak týče zkupování Evropy, tam jde zase už jen o důsledky, protože řešením by mělo být už dávno zastavení výkupu Evropy. U nemovitostí je to snadné, u firem možné. Samozřejmě i to znamenalo krátkodobý propad ekonomiky, ale následovaný budováním nové evropské ekonomiky.

Takže otázka zní takto, má Evropa poměrně solidní úroveň díky práci mimo Evropu která nás vlastně živí a kam se zadlužujeme, nebo je to spíš marginální problém?

P. Moravčík 11.5.2020 9:31

V Troch kamarátoch od Remarquea (?) sa spomína žitná marka, nakoniec prijali tzv. "rentmarku", založenú na dôvere ľudí v novú menu. Zlato na krytie meny už dávno nemali. Ale to len tak na okraj.

J. Jirka 11.5.2020 9:14

Putinovy tanky na území EU nemohou vstoupit, protože jejich motory nesplňují evropské emisní limity.

P. Staronový 11.5.2020 8:53

Vojensky drží Rusáky na uzdě, nebo alespoň v obavách, NATO.

P. Staronový 11.5.2020 8:50

Ona má pravdu. Hitler byl protivný, ale celkem marginální, až do špatné reakce německé vlády na krizi.

Porýní nebylo odtrženo, jen demilitarizováno.

Zkuste si o věci něco přečíst, ať nejste za ...

P. Hatina 11.5.2020 8:45

Přesněji řečeno, z hospody zavřené podle jednoho zákona se stala hospoda zavřená podle jiného zákona.:)))

P. Hatina 11.5.2020 8:44

Pravda, kdyby nás Rus přímo vojensky napadl, tak nás EU chránit nebude..

Ale přece jen, to že jsme členská zem EU je určitá (i když dosti drahá) pojistka že to tu neskončí jako na Ukrajině.

P. Hatina 11.5.2020 8:40

Jestli voni si to na Ukrajíně neříkali taky, "Přichýlíme se k Bruseli jak k mocnému dubisku a to nás ochráni před zlým Putinem".

A vono nic..

J. Kouk 11.5.2020 8:28

To by mela Sichtarova vedet, kdyz je u zdroje. Hitlera k moci neprivedla krize, jenze to uz je za jejim dusevnim obzorem.. napomohla tomu Versailska smlouva a odtrzeni Poryni po prvni svetove valce..

J. Kouk 11.5.2020 8:24

U nas se z pravne nekoretne zavrene hospody, staly pravne zavrene hospody, nebo se mylim?

M. Šejna 11.5.2020 8:22

Klasická Šichtařová. Hromada kritiky, co všechno se dělá blbě, ale žádný návrh, jak to dělat lépe.

T. Hraj 11.5.2020 8:08

Můžu se zeptat, čím nás EU chrání před Ruskem?

K. Salajka 11.5.2020 7:17

Z pohledu Německa je i dnes EU zdařilý koloniální výboj s přesunem výtěžku do mateřské země při současném odstupňovaném zbídačení obyvatelstva v koloniích systémem dotací a hospodářských soutěží.

Včera slíbila Angela Merkel zvýšit příspěvek Německa na řešení krize. Zítra nám sdělí, že jí to ústavní soud zakázal. A o to šlo.

V. Kolman 11.5.2020 7:01

"Tisknutí nových a nových peněz a jejich sypání z vrtulníku" je poslední mezistupeň mezi kapitalismem a komunismem.

Komunismus by ušetřil za tisk bankocetlí i za palivo do vrtulníku :-) :-) :-) :-) :-)

L. Černín 11.5.2020 6:42

Drahá paní Šichtařová, hyperinflace Hitlera k moci nedostala. Hyperinflace byla problémem počátku 20. let za ministra financí Rudolfa von Havensteina. V roce 1923 Německo zavedlo zlatou marku, čímž inflace skončila. Ještě v roce 1928 měl Hitler jen 2,8% preference. Hitlera dostala k moci až krize na počátku 30. let za kancléře Brüninga, která měla deflační charakter. Proč píšete takové nesmysly?

M. Janta 11.5.2020 6:17

Ono zatim je aspon v CR neco jineho, ze se politik naucil delat neco protizakone to vse se naucili od Zemana ktery nejvice ze vsech porusuje ustavu a zkousi stale co si muze vice dovolit Ten podle mne zmrzacil ustavu nejvice

L. Písařík 11.5.2020 5:58

Nemalujte straky na vrbě. Zatím jsme pořád v NATO.A Rusko se stále bude snažit získat země, které v r. 1945 dobylo, copak je neznáte? Na to si budeme muset zvyknout a podle toho se zařídit.

P. Labaj 11.5.2020 4:27

Jojo, je to tak. Pokud nás neochrání EU s paní Ursulou v čele, tak nejpozději druhý den ráno nás Putin zlikviduje.

Napřed obrovskou silou své prosperující ekonomiky zničí naši ekonomiku, a pak nás dorazí jeho tankové svazy. Jinak to prostě nemůže dopadnout. ;-)

F. Žůrek 11.5.2020 4:24

Neúcta ke všemu vládne v této společnosti. A příčinou je honička za penězi bez morálky. Veškeré podnikání včetně EU jde tímto směrem...

P. Hatina 11.5.2020 2:39

Jestli je výhodné shazovat peníze z vrtulníku je jedna věc - to by měli říct politikům odborníci - tedy ekonomové.

Ovšem tady jde o něco jiného, totiž ten fakt že " soudci (nikoliv soudy), klepli politiky přes prsty. A soudci nejsou "neomylné stroje na pravdu a právo", i ti v těchto složitých případů rozhodují spíše dle svého subjektivního a třeba i ideově ovlivněného názoru. Ovšem, !rozdíl je v tom, že soudce nikdo nevolí, a nenesou si za svá rozhodnutí ani žádnou zodpovědnost.

Ehm, proč to zdůrazňuji? Ono lze sice mít škodolibou radost že EU půjde do kytek, což by ovšem pro nás nemuselo znamenat blahobyt nezávislosti, leč fakticky předání zpět do vlivu Ruska..O tom totiž západní politici hovoří poměrně jasně, že pokud se dostane EU do skutečných potíží, tak jako první neodstřihnou své kámoše ze starších (jiho a západních) států, ale nováčky, potížisty ze střední Evropy..