28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

EVROPA: V rozporu se zákony

Koronavirus odhalil mnoho věcí. Některé jsme tušili. Některé ne. Ukázal třeba, jak si politici přisvojují pravomoci, které nemají. Jak jsou ochotní dělat si z ekonomiky trhací kalendář.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Nový 11.5.2020 15:14

Braune vy jste fakt jen plácal a nic jiného. Že vás baví pořád plácat mimo mísu. Nechápu...

V. Braun 11.5.2020 15:19

Hm. A váš příspěvek k věci ...?

P. Staronový 11.5.2020 15:24

Jo, začala, blbým nápadem několika amerických vlád.

Pokud by EUnijní ekonomika byla v richtiku, mohli jsme se USA smát. Takhle to bylo drcnutí, které propíchlo EUnijní ekonomickou bublinu.

Byrokracie, nesmyslná EUrozona, jižní křídlo, odpor proti GMO, Energiewende, nesmysly s elektromobilitou, blbnutí s CO2, ...

J. Jurax 11.5.2020 20:34

Jistě.

A ještě tam bijou černochy. Takže EU, matička naše ddobrotivá, může taky.

M. Josovič 11.5.2020 16:36

Milý pane,

to že to dělají v USA je stejný zločin jako v EU. Každý se chce zúčastnit mejdanu, dokud to jde. My ale žijeme v Evropě a tak nám jsou její problémy, které popsala paní Šichtařová, přeci jen bližší.

A pojmenovala je věcně a argumentačně naprosto přesně. Jenom někdo jako Vy si myslí, že současná verze evropského projektu je realizovatelná. Já už jsem jí na základě zkušeností přestal věřit. Dnes vše o jistotě EU je jen politická ideologie resp. demagogie pane Braune.

J. Jurax 11.5.2020 12:56

Správně, pane Braune!

EU si rozvracet nedáme!

A ještě nějakými pisálky, ztroskotanci a zaprodanci, co plivají jedovatou slinou po ušlechtilém cíli budování zeleného eurosocialismu!

L. Novák 11.5.2020 13:47

Vy jste trapný svou negramotností. Ekonomickou i přírodovědnou...

V. Braun 11.5.2020 13:59

Děkuji že tak sledujete moje příspěvky, jak na ekonomická tak na přírodovědná témata.

P. Staronový 11.5.2020 14:01

Trapná (a škodlivá) jsou ta EUrokoryta.

J. Kanioková 11.5.2020 15:01

Nesouhlasím !

V. Církva 11.5.2020 9:53

Zavření hospod bych sem netahal. Vláda porušila formální pravidla, ale na epidemii bylo třeba reagovat. Tím spíš, že lidé cestovali, ignorovali a neznali zásady hygieny a na druhé straně u nás nejsme ochotni akceptovat, že prostě zemře 100tisíc lidí bez možnosti lékařské pomoci, a budou desítky tisíc mrzáků.

Já jsem vždycky byl pro inteligentní karanténu, masivní testování a disciplinovanost občanů na korejský či Tajwanský způsob. Proti pododným "šmírovacím" mechanismům ale zdá se i paní Šichtařová, nebo alespoň pravicově smýšlející lidé brojí.

Pak zbývají dvě možnosti. Drastické karantény pro všechny, nebo masová úmrtí, případně obojí což je případ Itálie.

V. Braun 11.5.2020 10:50

I já jsem si nainstaloval eRoušku a povolil záznam polohy na Mapách, i když podobná povolení aplikacím jinak nedávám. Jak píšete, beru to jako menší zlo v porovnání s masivními plošnými zákazy.

P. Hatina 11.5.2020 11:33

No vidíte to, tak jste se zaevidoval a masové plošné zákazy platí stejně dál :) Ono je to totiž kontraproduktivní.

Ty aplikace totiž fungujou dobře právě a jen tehdy, když jsou ty plošné zákazy. Tak že dotyčný s aplikací v mobilu se blízko setká (kontaktuje) s malým počtem osob, které lze pak identifikovat, obvolat, otestovat, dát do karantény.

Zatímco, pokud se zruší plošné zákazy, tak za nedlouhý čas v centru (na chodníku, v MHD, obchodech, atd..) nasbíráte odhadem stovky kontaktů - a to už se zkontrolovat nedá..

P. Dvořák 11.5.2020 12:26

Máte pravdu, jen bych řekl: Přitlačte na pilu. Stovky kontaktů nasbíráte za 30 minut v MHD jen cestou do práce. Zkusím cvičně:

Na každé zastávce vystoupí 10 a nastoupí 10 osob. Za půl hodiny počítejme 6 zastávek. To nám dává 120 osob.

A teď drasticky zmírním. Těch 120 osob nasbírá každý pouze 100 dalších kontaktů za celý den = 12 tisíc kontaktů . . . .

Umí si to někdo představit ? Šílené!!!!!!!!

V. Braun 11.5.2020 14:07

To byste se musel v MHD dost tlačit, protože eRouška podle síly bloetooth signálu i hodnotí, jak jste od druhých lidí daleko a filtr je nastaven cca na 2 metry. Dále se hodnotí čas strávený v kontaktu a jedna nebo dvě minuty nebudou rozhodující. Jistě, není to dokonalé, ale to není nic.

V. Církva 11.5.2020 21:59

On ten sw možná má chyby ale zas tak stupidní není. Ale je pravda nemá to smysl pokud to nemá většina lidí. Ono by to chtělo spojit s něakými výhodami. Máš eRoušku, můžeš ven. Nemáš, riskuješ, musíš přijmout omezení. Ale to jsme zase u asijské disciplíny a Evropské svobody která se nezastaví před cizí svobodou.

V. Církva 11.5.2020 9:37

Tak nejsem ekonom, ale pokud dosud ekonomika nějak fungovala, lidé v EU měli zboží a víceméně i práci, ptám se na čí účet!?

Na účet nějakých investorů, kteří prodělávají, nebo spíš prodělají až to praskne, na úkor Číny, která je věřitelem?

Pokud na účet výprodeje více a více nemovitostí, surovin a evropských firem Číňanům, nebo Arabům je to průšvih, protože to je prožírání budoucnosti, kde se to pravděpodobně projeví (i když pořád zůstávají možnosti zneplatnění...) Pokud není hlavní problém že cizinci zkoupili Evropu, pak myslím, že ekonomové i paní Šichtařová řeší následky, nikoliv příčiny. Pak to znamená že se peníze kumulují na nesprávném místě, a když to řeknu nechutně pragmaticky, problém až to praskne samozřejmě bude, ale především i pro kapitál který je na nevhodném místě.

Co se pak týče zkupování Evropy, tam jde zase už jen o důsledky, protože řešením by mělo být už dávno zastavení výkupu Evropy. U nemovitostí je to snadné, u firem možné. Samozřejmě i to znamenalo krátkodobý propad ekonomiky, ale následovaný budováním nové evropské ekonomiky.

Takže otázka zní takto, má Evropa poměrně solidní úroveň díky práci mimo Evropu která nás vlastně živí a kam se zadlužujeme, nebo je to spíš marginální problém?

J. Jurax 11.5.2020 13:04

Marginální problém to zaručeně není. Dobře už bylo.

V. Petr 11.5.2020 16:41

Inflace PŘEDEVŠÍM postihne drobné střádaly, důchodce a lidi, pracující za mzdu!

A pak stačilo říci, že ji způsobili Židé... (zjednodušeno).

V. Církva 11.5.2020 22:01

Tak ještě spekulanty. Nicméně možná máte pravdu, ale nevím proč to ty pracháče postihne míň, budu si muset přečíst toho Hayeka.

Pravda je že bohatí mají dávno nainvestováno do všeho co má cenu.

J. Kouk 11.5.2020 8:24

U nas se z pravne nekoretne zavrene hospody, staly pravne zavrene hospody, nebo se mylim?

J. Kouk 11.5.2020 8:28

To by mela Sichtarova vedet, kdyz je u zdroje. Hitlera k moci neprivedla krize, jenze to uz je za jejim dusevnim obzorem.. napomohla tomu Versailska smlouva a odtrzeni Poryni po prvni svetove valce..

P. Staronový 11.5.2020 8:50

Ona má pravdu. Hitler byl protivný, ale celkem marginální, až do špatné reakce německé vlády na krizi.

Porýní nebylo odtrženo, jen demilitarizováno.

Zkuste si o věci něco přečíst, ať nejste za ...

V. Církva 11.5.2020 9:41

Tak co bylo dřív slepice, nebo vejce? Versaileská smlouva Německo posadila na zadek, a byla jednoznačně příčinou krize. Ale ne jedinou. Dalšími byly reakce vlády, komunisti v Německu, německý šovinismus...

P. Hatina 11.5.2020 11:21

Víte, argumentovat Versailleskou smlouvou je jako tvrdit, že soudce kterej poslal zloděje do vězení může za to, že ten člověk po odpykání trestu půjde zase krást.

Neboli, Versailleská mírová omezovala Německo právě v tom hlavním, aby nemohlo opakovat své imperiální válečné výboje jako v první světové válce. (Což pak stejně udělalo).

S tou příčinou krize je to trochu jinak. Ono totiž Německo ty ohromné reparace Francii nezaplatilo přímo - ale půjčilo si na to v USA (a už za Hitlera už i ty splátky stejně přestala platit), takže tím ta krize určitě nevznikLa..:) A jinak, ta krize byla přece po celým Západě, ne jen v Německu..

V. Novák 11.5.2020 11:39

Hitlera k moci přivedla krize, ne inflace. Tu se už podařilo zkrotit - načež do vzpamatovávajícího se Německa bouchla americká krize...

Ne že by těch příčin nebylo víc.

F. Kusák 11.5.2020 11:52

Ono to samozřejmě bylo mnohem složitější a nechci být jako vy a plést se historikům do práce. Jen posuďte všechny souvislosti s prohranou válkou: https://www.penize.cz/15896-hyperinflace-v-nemecku-1923

Že to nakonec odnesli střádalové, je taky fakt. A to pumpování peněz do ekonomiky. Nepřipomíná vám to něco? Jenže ekonomie je zvláštní druh sociologie, nenabízí moc řešení, pouze popisuje stav. A za špatné předpovědi nemohou matematické metody, ale proměnné, s kterými pracuje.

P. Hatina 11.5.2020 8:45

Přesněji řečeno, z hospody zavřené podle jednoho zákona se stala hospoda zavřená podle jiného zákona.:)))

M. Šejna 11.5.2020 8:22

Klasická Šichtařová. Hromada kritiky, co všechno se dělá blbě, ale žádný návrh, jak to dělat lépe.

P. Dvořák 11.5.2020 9:44

Co začít takhle: přestat dělat to, o čem víme, že je blbě.

A vykupovat dluhy, které nikdy nebudou splaceny? No schválně, vražte do toho svoje peníze a možná pochopíte.