26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

EVROPA: Stále ještě na odpis

Řecko buď splatí dvacátého března věřitelům 14,5 miliardy eur, anebo vyhlásí insolvenci a eurozóna si otestuje, zda platí teorie domina. Právě obavy ze spuštění řetězové reakce stály za rozhodnutím půjčit Řecku podruhé během necelých dvou let další finanční injekci, tentokrát v objemu 130 miliard eur, aby bylo schopno dostát svým závazkům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
B. Rybák 12.3.2012 15:01

Re: Hmm... a z čeho může Řecko nastartovat růst? Za jak dlouho bude potřebovat další "půjčku"? 5 měsíců? 8 ?

Díky. Velmi zajímavé informace. Růst samozřejmě nemůže nastartovat ten, kdo musí všechny "volné" prostředky dát věřitelům.

B. Rybák 10.3.2012 17:48

Re: Jak to může skončit?

Ano. Tu rentu si vysloužil za "neocenitelné služby" zahraničnímu EU-kapitálu a EU-byrokracii "spáchanými" na náš úkor. Co by tam také bývalý "historik" mohl reálně dělat. Vytváření EU-elitářské "chobotnice" z morálně pokleslých nebo téměř neschopných (doma už prohlédnutých, nepoužitelných politiků, novinářů...) je nejnebezpečnějším rysem EU (pro nás i pro ni).

B. Rybák 10.3.2012 17:30

Re: jde o banky

Ano. Problém je ale i v tom, že ty banky plní (dobrovolně i nuceně) sociální a expanzivní cíle svých vlád a jejich pád by tyto cíle a jejich politické nositele ohrozil.

P. Sulc 9.3.2012 23:34

Re: Socialisticky kapitalismus ... kdo ho plati?

Jste jiste moudry clovek, ze vam neusel fakt, ze Sarkozy je president Unie ci clen Komise a ze rozhoduje v Eu. A ja se domnival ze je jen president jednoho z clenskych statu.. Velice jste mne poucil. Neni nad moudre lidi v diskusich.

M. Prokop 9.3.2012 22:51

Re: Půjčovat si a nesplácet se nemá! Jinak jste zloději.

Zadlužily je nejdřív levicové, potom i "pravicové" vlády.

M. Prokop 9.3.2012 22:50

Re: Půjčovat si a nesplácet se nemá! Jinak jste zloději.

GDP Fiala......

On je tím zřejmě posedlý.

J. Šejnoha 9.3.2012 20:26

pomoc nikdy nesmí skončit

Pokud  Řecko nemá zbankrotovat tak  finannční pomoc nesmí nikdy skončit.

V Řecku zjistili, že stačí slibovat úspory a  peníze  z venku stále  proudí.

Následně se konstatuje, že přes  nadlidské úsilí se  plán úspor  tentokrát opět nepodařilo splnit.   Ale příští rok už to určitě  splníme !  atd...atd...

Konec konců, v Řecku se chovají racionálně.   O zbytku Eurozóny se to ale  říci nedá.

J. Šejnoha 9.3.2012 20:20

Re: Půjčovat si a nesplácet se nemá! Jinak jste zloději.

Pokud je motorem GDP státní utrácení  půjčených peněz ( státní nákupy a nákupy obyvatelstva  z důchodů), tak to není výhra  ale  průšvih.

V. Braun 9.3.2012 17:29

Re: Ha ha ha ha ha ha.... zodpovědné hospodaření... bože, ty to vidíš....!

Naprosto s vaším povzdechem souhlasím, i když z jiných důvodů.

J. Boleslav 9.3.2012 16:51

Re: Jak to může skončit?

Máte pravdu, většina bruseských příživníků má podobně ptřebnou a náročnou náplň práce. Jinou ani mít nemůže, když většinu agendy pro lidi skutečně potřebné zařizují přímo jednotlivé státy resp. jejich administrativa.

J. Boleslav 9.3.2012 16:38

Re: Půjčovat si a nesplácet se nemá! Jinak jste zloději.

Jestli to vyšší GDP než u nás nebude zase větší šikovností jejich staťáku :-)

V. Kain 9.3.2012 14:35

Re: Jak to může skončit?

Tak nějak to bude.Když si vezmeme,že náplň práce takového Špidly byl vliv slunečního svitu na zaměstnance a za to si vysloužil 100 tisícovou rentu,tak bych se ani nedivil,že ta bruselská pijavice bude stát daňové poplatníky hodně peněz.

J. Kanioková 9.3.2012 12:16

Ha ha ha ha ha ha.... zodpovědné hospodaření... bože, ty to vidíš....!

P. Fiala 9.3.2012 9:01

Půjčovat si a nesplácet se nemá! Jinak jste zloději.

Ano, ano, je to zlodějna. Jen v komunistickém systému se krádež a dokonce "znárodnění totální" tolerovaly, díky ideologii Marxismu-Leninismu, či spíše byly vyžadovány a prováděny.

Dnes všechny Řeky již házíme do jednoho pytle, přitom je zadlužili levicové vlády.

Mimochodem, stát Řecko vykazuje vyšší tvorbu GDP jak ČR. Motorem všech států jsou soukromé ekonomiky a lidé v  nich působící.

Naštěstí ten systém "demokracie západního stylu" umožňuje vládám a poslancům  "hospodařit", za přihlížení většiny obyvatel, jen s malou částí tohoto GDP, naštěstí.

V. Braun 9.3.2012 8:53

Re: Socialisticky kapitalismus ... kdo ho plati?

Co je pravicovějšího než snaha o zodpovědné hospodaření? Myslím, že přesně o to se nyní EU snaží. Jo a taky nevím,  by třeba Sarkozy byl socialista, nezaspal jste dobu?

P. Pruner 9.3.2012 8:14

jde o banky

Myslím, že se tady nezachraňuje Řecko, ale špatné investice bank - především německých a francouzských. A platí to evropský daňový poplatník, neboť banky jak řečeno už klasickými slovy: " privatizují zisky a socializují ztráty". Tentýž evropský daňový poplatník si pak kupodivu opět volí politické reprezentace, které jdou bankám na ruku.

P. Sulc 9.3.2012 3:57

Re: Socialisticky kapitalismus ... kdo ho plati?

K vasi posledni vete: jestlize se Unie zuby nehty vzpira prejit na pravicovou konservativni ekonomii, potom tedy nezbyva jine reseni nez prave to vystoupeni z EU, treti resni nijak nenaznacujete. A ze by socialisticti , temer neomezeni vladci Unie sami od sebe prevexlovali? To ani zdani, stale budou predstirat bajecnost fungovani EU a stale budou tvrde donucovat neposlusne staty aby radne staly v lati, viz Rakousko a ted i Madarsko. Kdo bude dalsi "neposlucha" ? Cesko? Nejdrive ovsem nutno permanentne znemoznovat v mediich Klause.

J. Kanioková 9.3.2012 3:17

Jak to může skončit?

Európski daňovníci budú musieť za najbližších 50 rokov zaplatiť európskym úradníkom dôchodky za 100 miliárd eur

http://jdem.cz/t6gd7

Na plecia daňovníkov sa postupne presunie až 85% dlhu Grécka

http://jdem.cz/t6gc7

T. Pansky 9.3.2012 1:28

Socialisticky kapitalismus ... kdo ho plati?

Jsme straseni nerizenym krachem Recka s nedozirnymi nasledky. To vyvolava strach, ale pouze v hlavach investoru, kteri spatne investovali. Jejich zamestnavatele by je vyhodili, protoze si v podstate nic jineho nezaslouzi - za sve milionove mesicni gaze provadeli spatnou praci. Jenze tuhle cistou cestu kapitalismu jsme odmitli. Prijali jsme socialisticky kapitalismus: neschopni manazeri s ultravysokymi platy na svych mistech zustanou. Rizikove pujcky Recku ted budou platit vsichni danovi poplatnici ve forme ruznych financnich "pomoci". Tyto pujcky odebiraji kapital jinde: lide maji vyssi dane, cimz nemohou investovat do svych uspor, cestovani, obchodu, ... ze vsech lidi to proste dela financni mrzaky. Ale mame to, co jsme chteli, to je socialistickou EU. Resenim neni vystoupeni z EU, ale resenim je konzervativni pravicova politika ekonomicke zodpovednosti za sebe samu. top0625top@live.com

J. Kanioková 9.3.2012 1:24

Hmm... a z čeho může Řecko nastartovat růst? Za jak dlouho bude potřebovat další "půjčku"? 5 měsíců? 8 ?

Agónie na pokračování a INFLAČNÍ KRIZE !

7. 3. 2012 - Bilancia ECB presiahla veľkosť nemeckej ekonomiky - Bilancia ECB je v súčasnosti bezkonkurenčná. Dosiahla 3 bln. €. Americký Fed má bilanciu o 33% menšiu ako ECB a BoJ má približne polovičnú bilanciu európskej centrálnej banky. Celková bilancia ECB je o 31% väčšia ako je napríklad HDP celej nemeckej ekonomiky a to už znepokojuje nejedného ekonóma. Súčasná páka ECB je 1:35 pri základnom kapitáli približne 85 mld. €. S takouto pákou by KAŽDÁ komerčná banka bola považovaná za VELMI rizikovú....http://jdem.cz/t56g6

10 9. 3. 2012 - A centrálnym bankám neostane nič iné, len tlačiť peniaze. A tlačiť ich ešte oveľa viac ako doteraz. Ekonómovia budú takýto populizmus kryť, keď budú tvrdiť, že skutočná liečba by bola horšia ako samotná choroba....http://jdem.cz/t6f72

Autore... skončí to dříve.. o tom nepochybuji..