28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

EVROPA: Jak nepřestěhovat banku

Jakmile si šokovaná Evropa uvědomila, jak dopadlo britské referendum, ihned začaly diskuse na téma budoucího finančního centra Evropy. Francouzi zavětřili příležitost a otevřeli téma červeného koberce nataženého pro britské bankéře směřující do Paříže.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Woloszczuk 10.8.2016 16:06

Daně

Autor, stejně jako většina z těch co se vyjadřují k důsledkům brexitu pro finanční trhy, opomíjí jednu zásadní, možná nejzásadnější věc. EU už řadu let koketuje s daní z finančních transakcí - což má být jedna z forem "federální daně". Podobně jako omezení držet zbraně občany, leží i daň s finančních transakcí v šuplíku a jednou za čas, pokud se zdají příhodné podmínky, je vytažena na světlo. Není to nic čeho by se EU dokázala vzdát, pouze se čeká na vhodné "počasí".

Z tohoto pohledu pak brexit zaručuje určitou právní jistotu a jsem přesvědčen, že banky působí za hranice EU jsou si toho dobře vědomy...

J. Chaloupka 10.8.2016 16:00

Proč by se proboha stěhovaly, když v Evropě vládne

byrokratický Brusel, zatímco Londýn bude svobodnější? Ostatně okrádat vkladatele můžete třeba z Nigérie. Lepší je rum ve sklepě než peníze v bance.

F. Kusák 10.8.2016 13:39

Centrum je tam,

kde se rozhoduje a pokud Británie nebude v EU, pak silně pochybuji, že by zůstal Londýn oním centrem. Vše ostatní může zůstat nebo být kdekoliv na světě a jak kdosi přede mnou poznamenal, bankovní systém je dnes složitá elektronická síť a její topografii dnes zná jen velmi málo lidí. Přenos dat je rychlý a poměrně levný, ale samozřejmě hrozí jiná rizika, související třeba s bezpečností nebo se ztrátou dat. Model výroby automobilů a bankovní systém je nesrovnatelný a já si myslím, že přemístění celého systému vývoje, konstrukce, montáže a subdodávek je naopak složitější než přemístění banky, byť velké. Ale je to taková akademická diskuze a čas ukáže.

J. Tachovský 10.8.2016 12:05

Prestehovat banky z Londyna by nebyl zadny problem

U bank neni fyzicke umisteni nijak podstatne. Vsechno tam probiha elektronicky. A tu elektroniku spravuji vesmes Indove z Noveho Dilli. no a protoze je uplne jedno, kde ma ta bnka barak,tak j nechaj v Londyne.

M. Pivoda 10.8.2016 9:37

Kohoutova metafora má slabé místo

Kohout: "Že stěhování automobilky by bylo obtížné, si dovede každý představit. Přestěhovat mrakodrap plný bankovních úředníků a manažerů vedle toho vypadá jako snadný úkol. ...

V automobilovém průmyslu lze součástky přesně technicky specifikovat. Ne tak ve financích. Zde hrají dominantní roli vztahy. ..."

Peníze jsou ale v podstatě jen informace (data) a ty lze snadno přenášet internetem.

M. Prokop 10.8.2016 10:39

Re: Kohoutova metafora má slabé místo

Hlavně přeneste ty vztahy.

M. Šejna 10.8.2016 7:38

co je myšleno pod pojmem "finanční centrum"?

já pod tímto pojmem vidím hlavně burzu. No a ta Londýnská fúzovala z Frankfurtskou. Fúze probíhala už před Brexitem, ale nebylo rozhodnuto, kde po fůzi zůstane centrum této burzy. Brexit rozhodnutí vyřešil a centrum bude ve Frankfurtu.

Ovšem zcela zásadní pro Británii bude vnímaní mimoevropských investorů. Američtí a asijští investoři považovali Londýn za vstupní bránu do EU. Tahle vstupní brána se zavírá, nebo přesněji, neví se jak zůstane otevřená či přivřená. Hlavně to nevědění je v byznysu velký problém. A dokud britská vláda brexit nedotáhne do konce, nevědění bude trvat.

Pan Kohout zapomněl totiž na jednu zásadní věc. Tou je přiliv nového kapitálu. Právě ten nový kapitál je motorem pro další ekonomický rozvoj. O staré investice Británie nejspíš nepříjde. Nové se jí ale budou vyhýbat tak dlouho, dokud brexit nedokončí.

A. Hrbek 10.8.2016 7:25

autor se poněkud mýlí

pokud je to ekonomicky výhodné, tak se velomi rychle uskuteční jakékoliv přesídlení čehokoliv.

Autora si dovoluji upozornit, že například finanční centrum Volkswagenu není ve Wolfsburgu, ale v Bruselu. Z pochopitelných důvodů.

S. Ševeček 10.8.2016 9:28

Re: autor se poněkud mýlí

Jediným akcionářem Škoda Auto je

VOLKSWAGEN FINANCE LUXEMBURG S.A.

A tu zase vlastní Volkswagen AG. Nahlédneme-li pod pokličky skrývající dušičky, zjistíme, že ve značném podílu se jedná o firmu, která vlastní sama sebe. Co se týká "majitelů klíčů" ...?

K. Pavlik 10.8.2016 17:00

Re: autor se poněkud mýlí

Toto je bezne.

V. Vaclavik 10.8.2016 2:51

Vsechno jde, kdyz se chce

nebo kdyz se musi. A navic nikdo by neocekaval nejaky idealni vysledek a nejak by to fungovalo, urcite lepe, nez kdyby nektery stat Unie 'umele', tedy netrzne, takove centrum ustavil na svem pisecku (nebyla kdysi rec o ruskem, nebo evropskem Silikonovem udoli?)

Ale autor ma vcelku pravdu, na druhou stranu EU a pravda nejsou prave bratri v triku a tyhle veci proste jeji vudci, ci vudkyne, nepochopi.

K. Pavlik 10.8.2016 2:02

Uvaha

Autor ma pravdu v tom ze problem se da resit velice rozumne.

Moje uvaha: Muze to Brusel resit rozumne? Asi ne. Nemuze si totiz dovolit aby kazdy hejhula, jako napriklad pan Mach, mohl rikat: kluci udelame to take tak (toto je muj velice osobni nazor).

K. Pavlik 10.8.2016 0:25

Skodovka

Priklad s presethovanim skodovky se autorovi moc nepovedl. Skodovka se dnes vyrabi na dost mistech napriklad v Cine a navrhuje se v Nemecku. Zavrit vyrobnu v Cesku by nebyl zadny problem.

M. Prokop 10.8.2016 10:41

Re: Skodovka

Výrobnu by fakt šlo zavřít snadno. Ale, výrobna není to postatné.

K. Pavlik 10.8.2016 14:37

Re: Skodovka

Hlavne ze jsme se domluvili. Vyvoj se dela v Nemecku. VW tez vlastni spanelskou znacku a o te uvazoval ze ji nebude vyrabet ve Spanelsku.

M. Prokop 10.8.2016 18:29

Re: Skodovka

Nedomluvili. Škoda má vývoj.

K. Pavlik 10.8.2016 19:06

Re: Skodovka

VW muze zacit vyrabet novy vuz pod znackou CZECH SKODA v Cine.

Skodovka je vlastnena VW takze tam moc rozhodovat nemuzou.

M. Prokop 10.8.2016 22:00

Re: Skodovka

Jistěže může. Zatím tak, z dost dobrých důvodů, nečiní.

Takže jistěže jsou Škodivky montovány všude možně, ale to základní je stále zde.