23.4.2024 | Svátek má Vojtěch


Diskuse k článku

ENVIRONMENTALISMUS: Ideologie lži

Tam, kde převládne víra, že ideologicky uvědomělý politik nebo úředník může na cestě ke všeobecnému dobru ignorovat i přírodní zákony, si nakonec lžou všichni navzájem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Lepka 27.6.2018 22:34

Ještě k CO2:

https://echo24.cz/a/SQ9Yc/britanii-suzuje-nedostatek-oxidu-uhliciteho-pivovary-prerusuji-vyrobu

M. Pivoda 27.6.2018 15:22

Lež o environmentalismu v Česku

Někdy v 90. letech, asi v roce 1992 nebo 1993, byl vypsán tendr na rekonstrukci pražské městské čistírny odpadních vod.

Tou dobou byla v Česku ale jen jedna jediná česká firma (pro kterou jsem pracoval jako konzultant), která splňovala přísná ekologická kritéria na požadovanou kvalitu vyčištěné vody. Pražský magistrát proto snižil původně vysoce stanovená kritéria kvality vypouštěné vody, aby tu zakázku nedostala ta jediná česká firma.

A jakýsi pražský radní, tady dnes argumentuje environmentalismem jako ideologií lži. Ha. Ha. Ha.

L. Novák 27.6.2018 16:17

Re: Lež o environmentalismu v Česku

Co je tohle za blábol? Aha, Miroslav Pivoda... Už jste byl u MUDr. Chocholouška?

P. Han 27.6.2018 16:25

Re: Lež o environmentalismu v Česku

To nic, to je Pivoda. On byl vždycky na špici pokroku, vždycky každému radil a vždycky ho kopli do prdele. Taková karma, :-)

V. Braun 27.6.2018 13:09

tak Ddiesly kupujeme jen kvůli nižším CO2?

Tak podle autora auta s dieslovým motorem kupujeme zřejmě jen kvůli nižší produkci CO2. Zajímavé, nevěděl jsem, že prakticky polovina majitelů aut v EU je tak uvědomělá. Nebo to možná bude tak, že je kupujeme z důvodu nižší spotřeby nebo třeba většího točivého momentu, kdo ví.

P. Han 27.6.2018 13:14

Re: tak Ddiesly kupujeme jen kvůli nižším CO2?

V Německu napřed nastavili podmínky tak, aby se vyplatilo diesely vyrábět, prodávat i kupovat, a teď je budou pro změnu zakazovat.

V. Braun 27.6.2018 14:20

Re: tak Ddiesly kupujeme jen kvůli nižším CO2?

Věcí, které byly dříve povoleny a nyní jsou zakázány je spousta, od opia přes DDT až k dieslům (některým a jen v centrech některých měst), na takových změnách nevidím nic divného.

M. Mikulec 27.6.2018 14:30

Re: tak Ddiesly kupujeme jen kvůli nižším CO2?

Zatímco nejneuvěřitelnějších chemických přísad do potravin přibývá, těch se EK nijak nebojí: resp. EK se nebojí o naše zdraví. :-))

L. Novák 27.6.2018 16:18

Re: tak Ddiesly kupujeme jen kvůli nižším CO2?

Které "chemické přísady do potravin" máte na mysli?

J. Lepka 27.6.2018 19:46

Re: tak Ddiesly kupujeme jen kvůli nižším CO2?

Metylalkohol vám nestačí? Ale budiž, asi máte na mysli něco jiného. Co třeba různé konzervanty či ochucovadla tak hezky se kryjící po kódem E xxx. Jako hezký příklad viz:

https://www.stobklub.cz/clanek/surimi/

L. Novák 28.6.2018 23:14

Re: tak Ddiesly kupujeme jen kvůli nižším CO2?

Metylalkohol je přísada do potravin? Do kterých?

M. Mikulec 27.6.2018 20:32

Re: tak Ddiesly kupujeme jen kvůli nižším CO2?

Třeba 16 druhů modifikovaného škrobu, z toho pouze 1 není modifikován chemicky. Dále soli kyseliny etylendiamintertaoctové, což je podstata Calgonu a dalších změkčovadel pro prací prostředky...mám pokračovat?

Zde se kochejte a dobrou chuť:

https://www.ferpotravina.cz/seznam-ecek

P. Rada 27.6.2018 16:20

Re: tak Ddiesly kupujeme jen kvůli nižším CO2?

Nevím kolik obecně pojato strachu ventiluje v legislativě EK a kolik naopak nadhledu ale typuji, že s hlediska celosvětového mají státy EU relativně nejmodernější a nejambicioznější programy. Přesto si myslím, že to samo o sobě nebude vůbec stačit. Fakt je totiž zatím ten, že s hlediska celkové spotřeby, imisí i závislosti na dovozech neobnovitelného nedávají země EU světu dostatečný příklad.

Pokud jde jen o to zdraví tak o to se navíc daleko méně bojí ministerstva zdravotnictví ve východní části EU. Základem toho zdraví je však absence válek uvnitř EU - řehož si cením prioritně.

Možná by bylo věcnější pokud by jste ale uvedl nějakou zemi/uskupení na světě ze které by si EK měla vzít příklad a v čem?

P. Han 27.6.2018 16:27

Re: tak Ddiesly kupujeme jen kvůli nižším CO2?

To měli komouši taky vždycky ty nejmodernější a nejambicioznější programy. A nikdy to nevyšlo. Ono se toho od psacího stolu dá vymyslet...

J. Schwarz 27.6.2018 16:48

Re: tak Ddiesly kupujeme jen kvůli nižším CO2?

Jó, programy, to jo. Já mám kupříkladu program vyrobit ještě jednu zeměkouli a nechat ji obíhat po stejné dráze jako tu existující, jen na opačné straně průměru dráhy. A tam by ještě žili dinosauři a všechno kromě blesků by bylo zakázáno. Už jsem si naostřil tužku a jestli mi pan Rada přispěje pár miliony do začátků hned se dám do díla. Počítám, že bych odletěl na Kapverdy a začal studovat, kolik asteroidů bych asi potřeboval...

P. Han 27.6.2018 16:23

Re: tak Ddiesly kupujeme jen kvůli nižším CO2?

Já v tom vidím divného. Protože německá vláda napřed stimulovala k používání dieselů a pok otočila jako větrná korouhvička a ty diesely začala omezovat. Spousta lidí do toho nacpala peníze a teď aby kupovali nová auta a stará jsou neprodejná.

J. Schwarz 27.6.2018 16:42

Re: tak Ddiesly kupujeme jen kvůli nižším CO2?

O co víc úředníci spolu s "odborníky" pečují o bezpečnost a zdraví Lidu, o to víc roste byrokracie, buzerace a klesá míra pohody i radosti ze života. Zlatá devadesátá léta po pádu bolševických buzerací s poměrně vstřícnými úředníky a neviditelnými policajty... Teď máme zpátky kohorty arogantních byrokratů, stát, co sám nedodržuje svoje pravidla a je za to nepostižitelný a namísto PS VB "Městskou policii"...

V. Braun 27.6.2018 22:17

Re: tak Ddiesly kupujeme jen kvůli nižším CO2?

Tak zatím největší státní buzeraci posledních let prosadil Babiš ve formě EET a některých dalších daňových opatření.

J. Zbořil 27.6.2018 21:27

Re: tak Ddiesly kupujeme jen kvůli nižším CO2?

Nižší spotřeba a nižší emise oxidu uhličitého jsou dvě veličiny neoddělitelně propojené. Prostě, diesely mají spalování za vyššího tlaku, což nutně přináší větší účinnost (díky bohu), ale také částečně oxidaci dusíku - a to je ten problém. Blázniví ekologisté tlačili na snížení emisí oxidu uhličitého a tento tlak vedl ke snižování obsahu (tzv. downsizing). Ovšem, jako zákazníci jsme chtěli od motoru stejný výkon a tak se zvyšovaly parametry spalování a rostl obsah oxidů dusíku ve výfukových plynech a začalo se nestydatě lhát o předčasných úmrtích v důsledku těchto emisí. Jestliže ovšem lidé nejsou narkomani aby leželi u výfuku a čichali, tak lze konstatovat, že z tohoto hlediska je kouření podstatně problematičtější (a to i pasivní) a využívat těchto blbin ke křížovému tažení proti dieselům je naprosto nestydaté a environmentalizmus je škodlivější, než ony emise včetně kouření. Snad se už konečně vzpamatujeme a ony dobré lidičky vyšleme páchat dobro (nejlépe za své) a budeme veškeré zákazy a pod. produkovat na základě ověřených vědeckých poznatků a nikoli koupených také vědců. K tomu nám dopomáhej i pan Diesel!

V. Braun 27.6.2018 22:24

Re: tak Ddiesly kupujeme jen kvůli nižším CO2?

Opakuji co jsem napsal výše, netušil jsem, že lidé si kupují diesly kvůli nižším emisím CO2, v tom případě jsem zřejmě výjimkou, protože já jsem si jej koupil z důvodu nižší spotřeby. Opravdu věříte, že nižší emise CO2 jsou důvodem proč si lidé diesly kupují? Viz odůvodnění autora proč byly údajně diesly do osobních aut prosazeny. Spíše si ten argument, že se v Evropě diesly rozšířily z důvodu snižování emisí CO2, autor vymyslel. Rozdíl mezi Evropou a USA, zmiňovaný autorem, je spíše dán tradicí a cenou pohonných hmot. Takže autoro uvádí neco, co není pravda, buď z neznalosti nebo záměrně.

P. Grigar 27.6.2018 12:44

Diskuse s environmentalisty?

..neblbněte, marná snaha!

P. Rada 27.6.2018 13:10

Re: Diskuse s environmentalisty?

Máte kus pravdy. Plodná diskuse totiž předpokládá anlogické znalosti na obou sranách a kus kritického myšlení k tomu. Nechcete něco s toho zkusit předvést?

Příklad. Kriticky se k obecnému problému snahy o změnu systému (týká se i dopravních) vyjádřil např Koukolík:

https://technet.idnes.cz/jak-si-zamilovat-system-0sw-/veda.aspx?c=A121204_153944_veda_mla

Některá data a názory enviromentální povahy máte rřeba tady:... http://www.dobramesta.cz/emise-a-imise-z-dopravy

J. Lepka 27.6.2018 13:34

Re: Diskuse s environmentalisty?

A jak to přijde, že vy, takový enviromentalista zatěžujete planetu používáním počítače? Víte vůbec co sežere elektřiny za výroby i provozu???

P. Rada 27.6.2018 16:03

Re: Diskuse s environmentalisty?

Pane Lepko předně děkuji, že jste dislusně reagoval alespon Vy a to i když k něčemu poněkud jinému.

Enviromentální pohled říká, že co se týká té elektřiny a informatiky tak právě to je systémově vzato příklad spíše pozitivní, kdy se stále nižšími energetickými výdaji lze přenést stále více informací při nižším zatěžování okolí neodbouratelnými externalitami.

Pokud by se takto rozvíjela většina oborů či alespon ty stěžejní a nejvíce okolí zatěžující a zároven s nimi by držela vývojový trend biosféra s člověkem v čele (klesala by entropie systému) - pak by i ty limity imisí a jejich našponování/překračování - které nadnesl autor - mohly být právek kritizovanou zbytečností.

Opak je žel spíše pravdou a jak vidím tak ti co na enviromentalistiku nejvíce sočí nejsou zřejmě schopni žádných ověřitelných argumentů potřebných k plodné diskusi ba co hůře zřejmě nevědí co se s nimi děje.

L. Novák 27.6.2018 16:22

Re: Diskuse s environmentalisty?

Když šílenci, lháři a manipulátoři jako vy vystupují v roli environmentalistů, tak se není co divit, že lidé takové pitomce odmítají. Ověřitelná fakta jste zatím nedodal ani jednou a odkazy vybrané přes Google podle zadaného slovního spojení jste ani nečetl. Jste blb.

J. Schwarz 27.6.2018 16:50

Re: Diskuse s environmentalisty?

Jenže vy nepřenášíte "proud informací" ale čistý šum, čímž přispíváte leda tak k růstu entropie...

J. Lepka 27.6.2018 19:52

Re: Diskuse s environmentalisty?

Znáte povídku Profesor A.Dounda od Stanislawa Lema?

P. Han 27.6.2018 16:29

Re: Diskuse s environmentalisty?

Rada má ekologickej počítač na šlapací dynamo. Může jak je den dlouhý osvětově působit a ještě má vysportovaný tělo.

M. Pivoda 27.6.2018 11:53

Problém je nepochopení technologické doby v níž žijeme

Autor článku: "... Ale musíme se při tom držet na zemi. Přírodní zákony nelze porušovat. ..."

Radní (pro školství) se sice mohou zuby nehty držet při zemi, ale technologie je i nás všechny žene výše a výše tempem, které nemůžeme ovlivnit. Je třeba se mu přizpůsobit. Nesmíte se příliš dlouho držet při zemi, ale dolédnout k novým, světlým zítřkům.

Zkrátka: Řešením pro Audi nebyly Diesely ale elektromobily.

Když se vyčerpá jedno technické paradigma, je třeba včas přejít na jiné paradigma. A není třeba přitom lhát.

P. Rada 27.6.2018 12:28

Re: Problém je nepochopení technologické doby.

Řešení je zejména ve snížení celkové spotřeby pro spotřebu. Viz vliv velikosti auta.:

https://auto.idnes.cz/diesel-elektromobil-analyza-adac-tesla-dyk-/automoto.aspx?c=A180329_141634_automoto_taj

Elektromobilita může jen odlechčit centru městských aglomerací ale sama o sobě řešením není. Významější přínos by mohla přinést hromadná doprava. Navíc vlekle klesá efektivita těžby energií a to podvazuje jakýkoli civilizační rozvoj.

https://medium.com/insurge-intelligence/the-new-economic-science-of-capitalisms-slow-burn-energy-collapse-d07344fab6be