25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

ENERGIEWENDE: Na cestě k sebezničení

Německá zelená ideologie nechce spáchat energetickou sebevraždu sama

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Novak 26.10.2022 8:26

Co by vykřikovali?

Že za to může Putin, samozřejmě!

T. Kubín 26.10.2022 6:33

Skvěle napsané.

J. Sinnreich 26.10.2022 4:58

Nemci uz kdysi zpivali: " Budeme pochodovat az se vsecko zriti...." ( bis alles in Scherben fallt..). A mysli to skutecne vazne.

V. Novak 26.10.2022 9:27

https://simple.wikipedia.org/wiki/Nazi_songs

J. Vintr 26.10.2022 1:05

Jediná stabilní a bezpečná energie je elektřina z našich jaderných a uhelných elektráren a plyn a ropa z Ruska. Cokoliv jiného tato kritéria nesplňuje.

K. Machala 26.10.2022 2:03

Souhlas s JE a UhE z ČR. K tomu je třeba taky naše uhlí a to bez povolenek. Ropa a plyn však nemusí být vůbec z Ruska (nebo jenom z Ruska), ropa a plyn i odjinud fungují stejně dobře. Nejlépe je mít velmi diverzifikované dodavatele, kteří nemohou vydírat. Bez závislosti na jedné dost nevypočitatelné zemi. Zásoby plynu jsou i pod Německem na desítky let, pod ČR je jich taky dost.

R. Langer 26.10.2022 5:35

Ropa a plyn odjinud sice fungují stejně, ale Rusko je nejspolehlivější a nejlevnější dodavatel široko daleko. Včetně paliva do JE. :-/

L. Novák 26.10.2022 5:56

Nesmysl! !! Rusko už je co do spolehlivosti dávno provařené, a pokud se cen týče, vyšroubovalo je svou manipulací na burzách zejména u zemního plynu tak vysoko, že roční zisky Gazpromu do roku 2020 kolem 100 mld rublů ročně teď počítá v několika bilionech rublů ročně při stejném nebo nižším prodaném množství. Takže je to vlastně jedno, odkud ta ropa nebo plyn k nám přiteče... :-P

I. Koubová 26.10.2022 6:08

;-D;-DNováku, Nováku.... asi navedenej.

L. Novák 26.10.2022 6:35

Prostá ženo, zeptej se tvého miláčka Putina, za kolik teď prodává plyn a ropu. :-P

P. Vychodil 26.10.2022 7:07

Ladinku, ty jsi ale vůl ...ale můžeš to trochu napravit, pokud vysvětlil odkud a za jakou cenu sem tu alternativní plyn dostaneme... a piš rychle, v palčácich ti to půjde špatně ...

L. Novák 26.10.2022 7:16

Cena plynu pro evropský trh poprvé od června klesla pod 100 eur za MWh

24.10.2022 ... Ceny plynu se snižují i ve Spojených státech, k jejich poklesu tam vedle rovněž mírnějšího počasí přispívá i rekordní těžba. Cena plynu s dodáním v listopadu v terminálu Henry Hub v Louisianě se krátce před 15:00 SELČ na komoditní burze NYMEX v New Yorku pohybovala kolem 4,88 USD (121 Kč) za milion britských termálních jednotek (mmBtu), a proti pátku tak vykazovala pokles o 1,6 procenta. Plyn je nyní v USA nejlevnější od poloviny března.

https://www.patria.cz/zpravodajstvi/5197903/cena-plynu-pro-evropsky-trh-poprve-od-cervna-klesla-pod-100-eur-za-mwh.html

;-)

R. Langer 26.10.2022 7:18

A co tím jako chceš říct, soudruhu? Ten plyn sem snad doneseš v bandasce? Takové lháře jako ty by měli veřejně pranýřovat... ;-€

R. Langer 26.10.2022 7:21

Mimochodem, to jsou stejně prolhané kydy jako o té inflaci v Maďarsku... :-P

P. Vychodil 26.10.2022 7:29

Ladinku, ta poznámka o Volovi stále platí , zkus ještě uvést něco ohledně cen v Evropě , dále zkus vyargumentovat , ze se skutečně bez levného ruského plynu obejdeme , a kdo tedy muze za tu šílenou energetickou inflaci , když je podle tvého rozoumku vše v pohodě ...

L. Novák 26.10.2022 7:34

Vychodile, něco si o příčinách inflace (znehodnocení měny) přečti. Na NP je kvalitních ekonomických článků o příčinách inflace dostatek. Udělej něco pro svou finanční gramotnost. ;-)

P. Vychodil 26.10.2022 7:44

na jasnou otázku nedokazes odpovědět ? Základy ekonomie ti zůstaly odepreny ... třeba zákon nabídky a poptávky ...

L. Novák 26.10.2022 7:48

Nebudu ztrácet čas, abych Putinově páté koloně v Česku vysvětloval něco, co si můžou její aktivisti snadno sami dohledat a přečíst, místo času stráveného trollením na NP. ;-)

R. Langer 26.10.2022 7:51

Neztrácej, bolševiku, protože sám víš úplné houno, natož tak ještě něco vysvětlit. ;-D

P. Vychodil 26.10.2022 8:02

No konečně , jsi alespoň čestný troll, ze ses přiznal ? Já té přestanu prudit a ty mi udělej laskavost a na moje komentáře neodpovídej ,,,

R. Langer 26.10.2022 7:50

Vždyť ten bolševik pořád dokola opisuje deset těch bodů, co dostal v příručce z Brusele, aniž by je jakkoliv chápal jejich obsah, a pak tady pokřikuje jako ten bezargumentační hňup, co tady kdysi býval. Už jsem dokonce zapomněl, jak se jmenoval, ale bude to asi on, má naprosto stejný projev. ;-D

V. Novak 26.10.2022 8:06

To přece neuměl nikdy - tak proč se divíte, že se to rychle nenaučil?

M. Svoboda 26.10.2022 6:15

Jj, u kontraktu s Ruskem je velmi pravděpodobné, téměř jisté, že až bychom plyn nebo ropu potřebovali, stane se nějaká opravdu nepředvídatelná náhoda, jako že třeba vybouchne kus plynovodu. V tom se na Rusko můžeme opravdu spolehnout.

R. Langer 26.10.2022 7:19

Ano, je zajímavé, že ten plynovod Rusku vybuchl, zrovna když je s ním ve válce pětikolka, soudruhu. ;-D

L. Novák 26.10.2022 7:40

Jo. Při ruském vojenském cvičení nedaleko od Kaliningradu, kde je ruská ponorková základna, západní imperialisté z Wall Streetu potají vyhodili plynovod Nord Stream do vzduchu, aby zamaskovali, že Rusku vyhořela ve Vyborgu kompresní stanice včetně technologie výroby LNG a nemůže plyn do Nord Streamu dodávat, za což mu hrozí astronomické sankce pro nedodržení slouhodobých kontraktů. :-P

R. Langer 26.10.2022 7:55

Já jenom říkám, jak to je. K čemu dospěla vyšetřovací komise z Brusele je druhá věc, ale abys ještě nebyl hodně překvapený, soudruhu. Už se to začíná rýsovat, výsledky nebyly zveřejněny... ;-D

Jinak samozřejmě dává naprostý smysl vyhodit si do vzduchu plynovod, abych ututlal, že mi vyhořela kompresní stanice. Pro bolševika z Brusele zcela nepochybně, soudruhu. To je úplně stejné jako s tím kovidem. ;-D

V. Novak 26.10.2022 10:31

Vyhořela leda ve vaší hlavě.

M. Pražák 26.10.2022 6:33

Rusko je cokoliv, jen ne spolehlivé.

M. Pražák 26.10.2022 6:33

Rusko je cokoliv, jen ne spolehlivé.

R. Langer 26.10.2022 7:20

Ano, a proto od něho bereme plyn už přes 60 let. ;-D