Středa 25. června 2025, svátek má Ivan
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 99 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996

Diskuse

ENERGIE: Slepá Evropa

V roce 1972 pokrýval vývoz zemního plynu ze Sovětského svazu přibližně 4 % evropské spotřeby a v roce 2021 Rusko dodávalo Evropě již téměř 40 % její spotřeby. Jak postupně rostl podíl Moskvy na evropském trhu s plynem, rostla i její schopnost manipulovat s cenami a vyvolávat krize.

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

VN

Tak co je vlastně ten EastMed? Ropovod nebo plynovod? Autor (nebo překladatel) je nějak nejistý.

0 0
možnosti
JP

"Šel tak daleko, že Rusku nabídl partnerství v EADS" To je mi novinka.

Mám ten dojem, že v této záležitosti neměl Schröder vůbec, ale vůbec žádné oprávnění.

Pokud k tomu skutečně došlo, byl to jen takový hlod. Něco jako pojďme na pivo.

0 0
možnosti
LN

Elektromobily v Německu jezdí převážně na elektřinu z uhlí!!!:-P

Porovnání výkonu OZE v energetické soustavě Německa (výroba el. energie) v době nejvyšších hodnot slunečního záření v roce oproti současné době, kdy naopak výkon slunečního záření je minimální a vítr fouká málo (v obou porovnávaných časových intervalech)...

https://www.agora-energiewende.de/service/agoramet.../

https://www.agora-energiewende.de/service/agoramet.../

0 0
možnosti
PB

P56e74t42r 95B33r92e25c37í92k

20. 12. 2022 10:46

!!Bývalý šéf Evropské komise Romano Prodi Ursula von der Leyenová prohlásili, že je pravděpodobná obchodní válka mezi EU a USA. Důvodem k válce bude zákon o zmírnění inflace, který v USA vstoupí v platnost 1. ledna 2023. Zákon nabízí masivní dotace společnostem, které realizují projekty v oblasti čisté energie a čistých technologií, pokud jsou rezidenty USA.

Dotace 370 miliard dolarů jsou pobídkou pro evropské průmyslové giganty, aby přesídlily do USA. Kromě toho se EU obává, že z ní USA pro sebe odčerpají velkou část zásob vzácných kovů potřebných k výrobě solárních a větrných panelů, baterií a motorů pro elektromobily. Tyto dotace v kombinaci s násobně nižšími náklady na energie přispívají k „vysávání“ evropského průmyslu Spojenými státy. Oba dva parametry kriticky mění rovnováhu konkurenceschopnosti podniků mezi EU a USA a staví evropské majitele továren před jednoduchou volbu: přemístit se, nebo zemřít.

Nejvyšší pozornost na sebe upoutal automobilový gigant Volkswagen, který nepopřel zvěsti o uzavření výrobních závodů v Německu, České republice a na Slovensku z důvodu nedostupnosti plynu. O tom, kam přesně budou výrobní závody přesunuty, se společnost vyjadřuje zdrženlivě, ale není těžké to uhodnout. Až se veřejné tajemství provalí, proces nabere exponenciální vývoj: hned za automobilovými koncerny propustí statisíce zaměstnanců také chemické závody, farmaceutické společnosti a mnozí další výrobci.!!

0 0
možnosti
MH

Me,usíme se obávat, Němci nebudou mrznout! I kdyby měli topit našimi svetry a botami...

0 0
možnosti
MB

Prof. Thomas Koch vom Institut KIT (Karlsruhe) hat es sogar konkret berechnet.► Ein E-Auto (Kompaktklasse) stieß im 1. Halbjahr 2022 rund 175 Gramm CO2 pro Kilometer aus. Werden 2023 die AKW abgeschaltet (und die Stromlücke zum Beispiel mit Strom aus Kohle gestopft) steigt der Wert auf 184 Gramm CO2 pro Kilometer.► Ein moderner Diesel komme dagegen auf 153 Gramm CO2-Ausstoß pro Kilometer, so Koch. Sein Fazit: „Mit Elektroautos lässt sich das Klima zumindest in Deutschland nicht retten!“

Auch der TÜV warnt. Verbandschef Joachim Bühler: Ein Elektro-Auto „muss mindestens 30 000 Kilometer fahren“, um die CO2-Bilanz eines Verbrenners auszugleichen. „Das gilt aber nur, wenn es komplett mit Ökostrom betrieben wird.“

Prof. Thomas Koch z Institute KIT (Karlsruhe) to dokonca konkrétne vypočítal.

► Elektromobil (kompaktná trieda) vyprodukoval v prvej polovici roku 2022 približne 175 gramov CO2 na kilometer. Ak sa jadrové elektrárne v roku 2023 vypnú (a výkonová medzera sa zaplní napríklad elektrinou z uhlia), hodnota stúpne na 184 gramov CO2 na kilometer.

► Na druhej strane moderný diesel vypúšťa podľa Kocha 153 gramov CO2 na kilometer. Jeho záver: „Aspoň v Nemecku sa klíma nedá zachrániť elektrickými autami!“ Varuje aj TÜV. Vedúci združenia Joachim Bühler: Elektromobil „musí prejsť aspoň 30 000 kilometrov“, aby kompenzoval bilanciu CO2 spaľovacieho motora. "To však platí len vtedy, ak je prevádzkovaný výlučne so zelenou elektrinou." https://www.bild.de/politik/inland/politik-inland/...

0 0
možnosti
Foto

Gerhard Schröder ? Inu - koho chleba jíš, toho píseň zpívej...

0 0
možnosti
LN

Nestyďte se to napsat zcela otevřeně: socialista Gerhard Schröder je Ruskem placený agent, který přes hloupou Energiewende dovedl NEJHLOUPĚJŠÍ ENERGETICKOU POLITIKU NA SVĚTĚ, kterou Německo už nejmíň 20 let provozuje, do dnešní ENERGETICKÉ KRIZE celé EU. !! Rv

0 0
možnosti
VK

Pan Darwin už před drahnými lety přišel na to, že pokud se nějaký živočišný druh přemnoží, postará se sama příroda o návrat k "rozumnému" stavu.

Člověk rozumný;-D;-D;-D z toho není vyjmut!!!!!!

0 0
možnosti
LZ

L67u58i71s 89Z83í23d90e94k

19. 12. 2022 17:13

Děkovné dopisy by měli evropané zasílat zeleným ekoteroristům do Brusele, kteří nesou nejvíc odpovědnosti za zbídačení Evropy a zasviněný vzduch. .

0 0
možnosti

Vyhledávání

TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA

Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.

ondrejneff@gmail.com

Rubriku Zvířetník vede Lika.

zviretnik.lika@gmail.com

HYENA

Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.

https://www.hyena.cz