25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

ENERGIE: Cesta k energetické sebevraždě

Jásot solárních lobbistů v ČR od 24.11. nabývá podobu euforie. Pod tlakem ideologické unijní politiky Green Deal se také česká energetika vydává na cestu zničující německé Energiewende se slepou sázkou na občasné zdroje energie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
O. Vašíček 30.11.2022 10:15

Jak asi zareagují tyto "lidumilné" státy, kdyby jsme se začali účinněji bránit islamizaci Evropy přísnějšími regulacemi imigrantů? Případně jejich aktivnější snahou začlenit do naší kultury. :-/

V. Kuhaj 30.11.2022 14:24

Asi tak!!R^

D. Laurencikova 30.11.2022 14:02

Ja nevim, co ma Habeck promyslene. Ale uz se proslavil vyroky v jedne talkrunde, ze firmy, jejichz existence je nedostatkem zaplatitelnych energii ohrozena, nejsou bankrot, ale proste maji prestat vyrabet a prodavat. A je to! Az bude situace nekdy lepsi, tak maji zase zacit. On vubec netusi, ze firmy maji zamestnance a zavazky, kterym musi dostat a ze kdyz prestanou produkovat, tak jsou bankrot!

Nebo napsal knizecku pro deti, ve ktere popisuje blackout jako jakousi romantickou zalezitost, pripominajici vanoce, svicicky a pohodu. Nemecko ridi dnes skutecne nebezpecni lide, pane Kuhaj.

V. Kuhaj 30.11.2022 14:25

Ano. Na základě jejich rozhodnutí je za nebezpečné považuji už delší dobu.

H. Lukešová 30.11.2022 10:23

No nevím, jestli EU "vyhrála". Vyměnili jsme surovinovou závislost na Rusku za tu arabskou. Rozhodně si nemyslím, že by Arabové byli lepší, pokrokoví a lidštější než Rusové.

Takto budou Arabové evropským zemím diktovat, co můžou a co ne. A daň za závislost na Arabech je vysoká. Saudská Arábie, Katar a Turecko financují stavby obřích mešit v Evropě, my si vlastně platíme islamizaci Evropy, vlastně svým způsobem "daň z hlavy"-dhimi. No to fakt nevymyslíte.

K. Křivan 30.11.2022 12:54

Arabové nejsou v žádném případě lepší než Rusové.

D. Laurencikova 30.11.2022 13:57

To je primo neuveritelne!!! Habeck, feminista a zeleny nenavidic patriarchatu a Nemecka, priznivec LBGTQ se klani pred Sajchy, kteri popravuji, bicuji, trestaji homosexualitu aj. drakonickymi tresty, za prislib kapky predrazeneho plynu, ktery mohl mit mnohem levneji, v lepsi kvalite a v dostatecnem mnozstvi a hned od Ruska! To fakt nevymyslite!

V. Petr 30.11.2022 15:27

To je obecná vlastnost rudozelené pakáže. Podporují jak LGBT tak islamisty a ignorují, že je to neslučitelné. Jejich skutečným cílem je ovšem zničení svobody a prosperity a k tomu se jim hodí obojí!

D. Laurencikova 30.11.2022 16:52

R^R^!!

J. Majzlík 30.11.2022 21:29

Rozmohl se nám tady takový nešvar, že se opakuji. Ona ta zásadovost každého z novodobých hlasatelů západních hodnot vždy brzy opustí, když se jedná výlučně o jeho prospěch, obvykle získaný ze škody jeho východních kameraden.

V. Kučer 30.11.2022 21:18

Rozdíl je v tom že Arabové nemají vyspělí zbrojní průmysl a nemají A zbraně (zatím).

P. Molík 30.11.2022 12:42

Habeck je mimo realitu, utápí se ve svých šílených vizích. Ještě šílenější je ta skutečnost, že Habeck je ministrem na postu, kde může nejlépe uplatnit svůj velký škůdcovský potenciál.

M. Smutný 1.12.2022 2:37

Německo mělo před covidem roční spotřebu plynu 160 mld. m3 zemního plynu, 60 % z toho z Ruska. V roce 1992 jen třetinu. Takže kdo vlezl Putinovi do plynové smyčky dobrovolně, aby z plynu nesmyslně masivně vyráběl elektřinu (na plyn připadalo kolem 20 %) ?

D. Laurencikova 1.12.2022 10:12

Ja odber ruskeho plynu vubec nevidim jako nejake "vlezeni do smycky". Nemecko nakupovalo tento plyn i v dobe studene valky a vzdycky byl spolehlive dodavan. Byla to az tato nova, cervenozlutozelena vlada, ktera po ruske invazi na Ukrajinu odprisahala, ze rusky plyn nechce a nikdy chtit nebude! Uvalila na Rusko nejtvrdsi hospodarske sankce vsech dob, s nemnsim cilem, nez Rusko hospodarsky znicit. Putin na to pozdeji reagoval priskrcenim dodavek plynu, ktery v Nemecku stejne nechteji..... a narek nema konce! Putin proti nam vede hospodarskou valku! Beeee! Zajimava vec je, ze se ani zniceni pipeliny NSII nijak netematizuje. "Zniceni (sbotaz) mezi prateli" holt.

M. Smutný 2.12.2022 15:46

Mýlíte se, je to kombinace německé zelené idiocie a velmi vychytralé politiky Ruska. Zkuste si něco více přečíst: https://svethospodarstvi.cz/komentare/dilema-v-berline-nemecke-uhli-versus-oze-plus-rusky-zemni-plyn/

D. Laurencikova 2.12.2022 17:29

Zelenou idiocii, kterou podporuji vsechny nemecke strany "narodni fronty" krome AfD beru. Ale co je na tom "vychytrala politika", prodavat nekomu suroviny, ktere potrebuje? Jeden blbec me kdysi obvinil z "financniho vykoristovani lidi, kteri nemaji kde bydlet, penezi", abych ten nesmysl citovala doslova, a sice tim ze pronajimam byt. Za velmi moderatni cenu, nikoliv vyssi, nez jini. Diky ruskemu levnemu a cistemu plynu si nemecke hospodarstvi mohlo broukat. Ty casy jsou diky nemecke idiocii, se kterou vyhlasili Rusku hospodarskou valku a vali na Ukrajinu zbrane, vorbei!

M. Smutný 2.12.2022 19:37

Pořád nechápete podstatu, nikoli Západ, ale Russko se snažilo využít šikovně budované závislosti na svém plynu a nessmyslně pojaté ideologie Green Deal tak, aby mohlo geopoliticky vydírat nás na Západě, protože je šokováno jednotnou sankční reakcí. Jestli to vidíte opačně, tak jste bohužel obětí russké propagandy. Odpůrci rusského nacismu píší záměrně dvě -s-. Snad chápete proč.

Russko se samo vyřadilo ze společnosti civilizovaných nejen evropských zemí. Rezidua jako russké právo veta v RB OSN budou překonána, pokud chce mít OSN nárok na další existenci. Paralýza nejvyššího silového orgánu OSN by měla být klíčová náplň generálního tajemníka OSN, nikoli jeho hysterický projev v Egyptě na COP27.

Pokud chcete trvat na tom, že Russko je oběť, tak už prosím na můj příspěvek nereagujte. Nemám zájem ztrácet s takovými názory čas.

D. Laurencikova 2.12.2022 20:01

Myslim, ze vy sam jste primo ukazkovou obeti propagandy. Ja sleduji udalosti, take to, co k nim vedlo a delam si vlastni usudek. Ten neodpovida tomu, co mi tady namlouvate a co namluvili vam. Ja vlastne uplne zasnu, jak nekdo muze jak houba nasat tolik propagandy, jak jste ucinil vy. Vy dokonce ani nerozumite textum, jak asi mate zpracovat fakta? KDE JSEM TVRDILA, ZE RUSKO JE OBET?? Vubec nikde! Takze na tom nemuzu trvat.

Rusko neni jedina zeme na svete, ktera kdy vedla valku. Myslim, ze se tedy - vyrazene ze spolecnosti civilizovanych zemi, jak tvrdite, nachazi v pomerne silne zastoupene spolecnosti nejen evropskych zemi. ;-)

D. Laurencikova 2.12.2022 20:13

Rusko vzdycky dodavalo spolehlive plyn, i za dob studene valky, jak uz jsem napsala. Po prepadeni Ukrajiny Ruskem prisahali vsichní nasi politici, ze RUSKY PLYN NECHTEJI a uvalili na Rusko nejtvrdsi sankce vsech dob s ctizadostivym cilem RUSKO HOSPODARSKY ZNICIT! To panove a damy politici skutecne cekali, ze na to Rusko nijak nezareaguje? Jak odtrzene od reality to je? Presne tak, jako predstava, ze Nemecke hospodarstvi utahnou vetrniky a solarni panely, vazeny pane Smutny. Jeste ze maji tak uvedomele obcany, jako jste vy, kteri schvaluji tu strelu do vlastniho kolena a jeste navic i pilne pisi "Russko" misto premysleni.

D. Laurencikova 2.12.2022 20:35

Prectete si to po sobe jeste jednou, co za nesmysly jste napsal. Podle tohoto principu si mozna i pekar, ktery vam prodava rohliky, sikovne buduje vasi zavislost na nich? A vite, co je vubec nejlepsi? Ze ty ruske suroviny stejne kupujeme. Akorat oklikama pres jine zeme a mnohem draz: Hlavne, ze nasemu vysokemu moralismu bylo ucineno zadost! ;-)

M. Pivoda 30.11.2022 9:07

Ne, zatím neumíme poručit Slunci a větru.

Můžeme ale porozumět technologickému vývoji, inovacím, a dle toho jednat včas. Proaktivně, nikoliv až reaktivně.

Cituji z článku: "... předpokládaná návratnost solárních elektráren se z původně plánovaných asi 15 let snížila zlevněním technologií na polovinu. ..."

Komentář:

Lidé, kteří se zabývají inovacemi, technologickým pokrokem, tuto podstatnou informaci věděli včas.

P. Vychodil 30.11.2022 9:36

Ten , kdo se vážně zabýval fve na domku , ví , ze návratnost 7 let je propaganda...

O. Vašíček 30.11.2022 10:22

Jaká bude návratnost, pokud se promítne do provozu FVE i náklady na regulaci a přípojku? V současnosti je tato cena zahrnuta do ceny spotřebované energie. Ale tento stav je neudržitelný. Protože majitelé FVE ve vhodných měsících mají minimální spotřebu, ale zatěžují regulaci sítě. Přitom jsou stále připojeni a kapacitní záloha pro ně čeká, kdyby se zatáhlo.

Tzn. pokud se navýší cena plošně, tak je to silně nespravedlivé vůči těm, co si FVE z jakéhokoliv důvodů nemůžou dovolit (finance, technické problémy). Pokud by se to mělo promítnout jen pro majitele FVE, což by bylo spravedlivé, tak je ta investice v nedohlednu. A to nemluvím o dotacích z mých peněz, které mi energii nezlevní.

M. Pivoda 30.11.2022 10:53

Po rozhovoru s elektrikářem, jsem přišel k názoru:

- Ano, vracet elektrickou energii zpět do sítě je ekonomická blbost. Vyrobenou energii je třeba vždy spotřebovat na místě, kde byla vyrobena. Na krátkodobé uložení energie se hodí baterie. Nebo ohřát vodu.

- Ano, je třeba tlačit na výrobce, aby vyráběli nějaké trvalé spotřebiče (možná ledničku) i na stejnosměrný proud.

O. Vašíček 30.11.2022 11:59

Už jsem o tom uvažoval. S rostoucím počtem "lokálních" zdrojů a s tím, že většina současných spotřebičů je interně stejnosměrná, by přechod na stejnosměrný proud pro domácí rozvody nemusel být úplně od věci. :-)

P. Vychodil 30.11.2022 11:43

Jak jinak , extra náklady na zelené šílenství se socializují , skryjí , nebo řeší povolenkami ...

Zajímalo by mne , zatím jsem na příslušné informace nenarazil , jaký je vlastně potenciál instalací fve v ČR máme x střech , y je vhodných ...

O. Vašíček 30.11.2022 12:00

O "vhodnosti" střechy se nemluví. Mluví se o "soláru na každou střechu". Jde o dotace, ne o energii. :-)

R. Tichý 30.11.2022 12:16

Budu muset zbourat sousedovic dum a pokacet mu strom. Stini.....

J. Jurax 30.11.2022 17:02

Ano.

A na to získáte dotaci ... :-)

M. Smutný 1.12.2022 2:39

Zásadním problémem je, že s ohledem na poptávku po OZE a omezeným zdrojům v posledních letech naopak tyto zdroje prudce zdražují. A většinu kontroluje Čína.