Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Raff
V zamyšlení
Jsem se včera díval na nákladní vlak, hrozně dlouhý a asi hodně naložený, jak namáhavě jede do mírného kopce a jeho pohony jen hučí a na styku sběrače s trolejí srší jiskření. Dostal jsem geniální nápad, který nezištně zde věnuji lidstvu:
příkon pohonu takového vlaku jistě není větší, než taková (ani ne největší) větrná elektrárna. Takže by si ten vlak mohl vozit větrnou elektrárnu sebou. Odpadly by problémy se stále připomínaným narušováním regulace soustavy, ušetřila by se trolej a její údržba a bylo by to krásně ekologické a i v souladu s ideálem lokálně distribuovaných zdrojů.
Dědek
Re: Re: V zamyšlení
To je snadný! Parníky na Vltavě mají taky komíny na pant.
Stoura
Re: Re: Re: V zamyšlení
Pravda. Jen by se nesmělo jezdit tunely, co jsou do zatáčky. Tam by se dvousetmetrová vrtule nemusela vytočit. Trochu by možná také vadily původní troleje, ale to by asi vyřešil průjez první takové lokomotivy s vrtulí.
Peta
Re: Re: V zamyšlení
To je vyřešený! To nevíte, že v tunelu je průvan?
Stoura
Re: V zamyšlení
mimochodem - špičkový příkon lokomotivy většího vlaku se pohybuje v megawattech.
Ladislav N. :-)))
Re: Re: V zamyšlení
Zelení umí počítat jenom NEGAWATTY...
Raff
Re: Re: V zamyšlení
No kdyby to nestačilo, tak takový dlouhý vlak by si mohl vést ty elektrárny třeba tři nebo čtyři nebo pět.
Ladislav N. :-)))
Re: V zamyšlení
Z hlediska účinnosti by bylo zřejmě výhodnější provozovat takový vlak se stěžněm a plachtou, aby nedocházelo ke zbytečným ztrátám převodem energe...
Stoura
Re: Re: V zamyšlení
vrtule je lepší - umožňuje i jízdu v protivětru (na kolejích se blbě aplikuje křižovánií proti větru). Ale při převozu válcových okontejnerů by se je dalo používat jako fletnerovy rotory.
Vyhledávání
TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA
Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.
ondrejneff@gmail.comRubriku Zvířetník vede Lika.
zviretnik.lika@gmail.comHYENA
Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.
https://www.hyena.cz