Úterý 13. května 2025, svátek má Servác
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 99 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Raff

23. 6. 2008 14:12
V zamyšlení

Jsem se včera díval na nákladní vlak, hrozně dlouhý a asi hodně naložený, jak namáhavě jede do mírného kopce a jeho pohony jen hučí a na styku sběrače s trolejí srší jiskření. Dostal jsem geniální nápad, který nezištně zde věnuji lidstvu:

příkon pohonu takového vlaku jistě není větší, než taková (ani ne největší) větrná elektrárna. Takže by si ten vlak mohl vozit větrnou elektrárnu sebou. Odpadly by problémy se stále připomínaným narušováním regulace soustavy, ušetřila by se trolej a její údržba a bylo by to krásně ekologické a i v souladu s ideálem lokálně distribuovaných zdrojů.

0 0
možnosti

Stoura

23. 6. 2008 14:35
Re: V zamyšlení

Jen by to chtělo vyřešit průjezd tunely ... ;-D

0 0
možnosti

Dědek

23. 6. 2008 15:21
Re: Re: V zamyšlení

To je snadný! Parníky na Vltavě mají taky komíny na pant.;-D

0 0
možnosti

Stoura

23. 6. 2008 15:25
Re: Re: Re: V zamyšlení

Pravda. Jen by se nesmělo jezdit tunely, co jsou do zatáčky. Tam by se dvousetmetrová vrtule nemusela vytočit.:-D Trochu by možná také vadily původní troleje, ale to by asi vyřešil průjez první takové lokomotivy s vrtulí. ;-D

0 0
možnosti

Peta

23. 6. 2008 15:22
Re: Re: V zamyšlení

To je vyřešený! To nevíte, že v tunelu je průvan? ;-D

0 0
možnosti

Stoura

23. 6. 2008 14:46
Re: V zamyšlení

mimochodem - špičkový příkon lokomotivy většího vlaku se pohybuje v megawattech.

0 0
možnosti

Ladislav N. :-)))

23. 6. 2008 15:34
Re: Re: V zamyšlení

 ;-) Zelení umí počítat jenom NEGAWATTY... ;-D

0 0
možnosti

Raff

23. 6. 2008 16:24
Re: Re: V zamyšlení

No kdyby to nestačilo, tak takový dlouhý vlak by si mohl vést ty elektrárny třeba tři nebo čtyři nebo pět.

0 0
možnosti

Ladislav N. :-)))

23. 6. 2008 15:36
Re: V zamyšlení

Z hlediska účinnosti by bylo zřejmě výhodnější provozovat takový vlak se stěžněm a plachtou, aby nedocházelo ke zbytečným ztrátám převodem energe...;-)

0 0
možnosti

Stoura

23. 6. 2008 15:49
Re: Re: V zamyšlení

vrtule je lepší - umožňuje i jízdu v protivětru (na kolejích se blbě aplikuje křižovánií proti větru). Ale při převozu válcových okontejnerů by se je dalo používat jako fletnerovy rotory.;-P

0 0
možnosti

Vyhledávání

TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA

Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.

ondrejneff@gmail.com

Rubriku Zvířetník vede Lika.

zviretnik.lika@gmail.com

HYENA

Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.

https://www.hyena.cz