24.4.2024 | Svátek má Jiří


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Ladislav N. / ČTK 5.11.2007 15:28

Topolánek: ČR nezbývá příliš jiných možností, než jádro

Topolánek: ČR nezbývá příliš jiných možností, než jádro  

...České republice nezbývá v energetice do budoucna příliš dalších možností než jaderná energetika, řekl na evropském energetickém fóru v Praze předseda vlády Mirek Topolánek. "Říkám to přesto, že mám ve vládní koalici Stranu zelených, která tento vývoj odmítá. Otevřená diskuse je potřebná," dodal premiér. ...

VladaPing 5.11.2007 16:50

Re: Topolánek: ČR nezbývá příliš jiných možností, než jádro

Dokážete jmenovat jednu jedinou jinou možnost. než jádro ?

Sem s ní..

Psí vrah Čumil 5.11.2007 17:25

Re: Re: Topolánek: ČR nezbývá příliš jiných možností, než jádro

To je hezké, že se takových odvážných výroků dopouští premiér vlády, která dala další rozvoj jaderné energetiky v ČR po dobu své existence k ledu....:-/

Stredocech 5.11.2007 17:31

Re: Re: Re: Topolánek: ČR nezbývá příliš jiných možností, než jádro

Protože chytrá opozice to téma okamžitě nastolila, vědouce, že většina obyvatelstva to jádro chce a zdražení elektřiny naopak nechce.

JJ 5.11.2007 17:34

Re: Re: Re: Topolánek: ČR nezbývá příliš jiných možností, než jádro

Jde reakci o vypracovani energeticke koncepce CR, ktera byla vypracovana relativne nedavno. Takto silny verejny vyrok je jiste predzvesti toho, ze ODS mini prehodnotit tento bod koalicni smlouvy. Akorat musi dostat zelene pod tlak - mus prijit s realnymi protiargumenty a ty ve vlade obhajit proti expertni komisi - a vyckat na vhodnou dobu (stejne tak, jako pockal na vhodnou dobu k odstreleni Kuchtove a Cunka).

M. Zima 5.11.2007 19:26

Je jich víc, ale ta základní je

TRH. A ten neexistuje, proto připravuje dokonce CDU návrhy, jak rozbít energetické koncerny.

Ladislav N. 5.11.2007 19:54

Re: Je jich víc, ale ta základní je

 A větrník do každé domácnosti, že? :-D

JJ 5.11.2007 21:01

Re: Je jich víc, ale ta základní je

Jde o oddeleni prenosovych soustav a prodeje. Nic vic nic min. A zrovna v elektrice od toho zazraky necekejte.

M. Zima 5.11.2007 22:31

Mýlíte se,

o to oddělení jde také, ale je jasné, že to nestačí, jde o rozbití koncernů.

Ladislav N. 6.11.2007 0:21

Re: Mýlíte se,

Blábol... děsnej!

JJ 5.11.2007 14:31

Par poznamek

Cina - jde hlavne o transfer technologii, Westinghouse byla jedina firma, ktera na nestydate pozadavky pristoupila (v podstate postavite 1-2, pak 1-2 ve spolupraci, zbytek si jiz ve transferovane technologii postavime sami). I tak se nemluvi o renesanci, ale o tom, ze cil navysit podil JE v Cine z cca 2% na 4% je ukol velmi ambiciozni.

Indie - plany smele, ale limit je v infrastrukture (zvlaste elektricke vedeni, zalozni zdorje), ktery bude vetsi nasazeni JE limitovat.

Japonsko - Akorat si zachovava v podstate konstatni podil JE na zdrojich, jinak v souvislosti s programem udrzeni si nezavislosti na energetickych zdrojich udrzuje miz JE, uhli, plynu a ropnych produktu. A to delali i v dobe, kdy Kyoto nebylo a uhelne elektrarny byly o polovinu levnejsi nez Japonske (Japonske ceny jsou trochu specificke).

US - tady je zajem federalni vlady o renesanci, prvnich par JE z tzv 3.5 generace melo narok na dotace, u zbytku se pocita, ze budou benefitovat ze zavedeni technologie. Z toho by mohl benefitovat i JETE II, urcite neskodi pockat na potvrzeni technologi, nez behat prototyp.

Francie - asi nejzajimavejsi zpravou bylo zahajeni praci na JE 4-te generace (dokonceni 2020-5). $-ta generace prinese opravdovou renesanci a to i v EU. Uspokojive totiz resi vyhorele palivo (je ho podstatne mene)

M. Zima 5.11.2007 15:15

No to je informace, jako by ji

přednesli experti Topolánek a kLaus dohromady.

Ladislav N. 5.11.2007 15:24

Re: M. Zima IP: 80.140.200.xxx

A komentář jako od Zimy.... Rv:-/

M. Zima 5.11.2007 15:31

I Vám dobrý muži: Jestli se chcete skutečně

informovat o trhu, podívejte se na http://www.eex.com/de/ a dejte si do google "strom absprachen",  dostanete desítky aktuálních, dnešních stránek o podvodech energetických koncernů. Potom snad nebudete kecat, jako Topolánek, kLaus a spol., nebo nějaký Hrubý od ČEZu právě v ČT o převaze poptávky nad nabídkou, o EU, a podobné nesmysly. 

libero 5.11.2007 15:42

Re: I Vám dobrý muži: Jestli se chcete skutečně

Jo, tak to nám roste cena z důvodu převahy nabídky nad poptávkou ......

Jo, jo, jako od Zimy ........

M. Zima 5.11.2007 15:53

Proč ty ceny rostou

si můžete přečíst na těch odkazech, na které jsem upozornil nahoře, Vy teoretiku.

JJ 5.11.2007 15:41

Re: No to je informace, jako by ji

Pravda, psal jsem to z pameti, takze to mate bez odkazu, ale rozhodne Vam to nevnucuji.

M. Zima 5.11.2007 15:52

Nezlobte se na mě,

ale copak jste nikdy neslyšel, jaké naděje byly spojovány s typy reaktorů "hromada koulí",  "vařící voda" (bez výměníku),  fast breeder, ... a jak to dopadlo?

JJ 5.11.2007 16:09

Ja se na Vas nezlobim,

ani Vam nic neprodavam.

M. Zima 5.11.2007 19:29

Nemáte v tom jasno?

Jste placený za atomovou PR a nikomu nic neprodáváte? Tomu, co tu s ostatními atomčíky pravidelně předvádíte se říká "dealovat s horkým vzduchem".

JJ 5.11.2007 20:53

Re: Nemáte v tom jasno?

Ja jsem placen za to co vydelam a to nikterak nesouvisi s jadernou energii.

Jinak energie obecne sly nahoru zejmena kvuli cene ropy. Odkaz jste sem dal zajimavy, tyhle komodity moc nesleduji, ale tipnul bych si, ze nemecke koncery nemanipulovaly trh ve prospech CEZ. Trh s elektrinou neni likvidni a kratkodobe se da ovlivnit, pokud mate dostatecne silnou pozici (coz CEZ v Nemecku nema) podlozenou fyzickymi zdroji energie. Klasicky se da ovlivnit vyse ceny planovanim odstavky ci vykonu JE. Jedinou obranou je tlak na otevreni trhu (odstranovani preshranicnich barier) a zajisteni toho, ze v ramci EU bude realna konkurence (Cesky rybnik je prece jenom prilis maly na 5-6 vzajemne si konkurujicich spolecnosti).

Nicmene i jejich nakup by byl logicky - ti co neuspeli v tendru CEZu museli elektrinu koupit za ceny navazane na EEX. Nemecke koncerny mohli logicky nakoupit dopredu (spise nez cekat a byt na rane) a potom se pokusit to ziskat v tendru CEZu o neco levneji. Takze si muzete vybrat.

Historik 5.11.2007 17:35

Re: Nezlobte se na mě,

Tu hromadu koulí, pokud myslíte Hamm zrušilo rozhodnutí německé vlády. Podobně jako rakouský Zwenterdorf zrušilo referendum 50.5 : 49.5%.

Fast breeder běží v Rusku, ve Francii Superfénix viz Hamm v Německu.

M. Zima 5.11.2007 19:39

Kugelhaufenreaktor

měl mít podstatně vyšší účinnost, dosaženou vysokou teplotou chladicího prostředku (helia) 900 St. C, používal i torium, měl být ideální pro zplynování uhlí,... ale nebyl bezpečný. Grafitové koule s palivem se při zajíždění tyčí rozbíjely a proto musel být zlikvidován.

Radek J. 5.11.2007 20:48

Re: Kugelhaufenreaktor

Zimo, kristepane, co to placate? Projektum THTR-300 a AVR-15 zlomila vaz politika a tehdy take ekonomika. Pri tehdejsich cenach energii se thoriovy cyklus v tak malem bloku nemohl prosadit.  Tusite vy vubec, jake bezpecnostni testy AVR-15 vydrzel? (Y)

Ble 5.11.2007 17:40

Re: Nezlobte se na mě,

Pebble bed reaktor ("hromada koulí") je zkouman a testovan nadale. Program v Nemecku byl zrusen vicemene z politickych duvodu, ale Nizozemic, Jihoafrican a Cinani pokracuji dal. Hlavni vyhodou tohoto reaktoru je pasivni bezpecnost - i kdyz odeje uplne vsecho chlazeni a regulace, reaktor sam od sebe klesne vykon a uchladi se pasivne.  Vice viz http://en.wikipedia.org/wiki/Pebble_bed_reactor .

Varne reaktory ("vařící voda") se nepouzivaji hlavne z toho duvodu, ze by dochazelo ke kontaminaci turbiny - pokud nebude chladivo ultracista destilovana voda (ktera je velmi draha), vznikaji v ni z rosputenych soli vetsinou krace zijici izotopy, ktere by para stravala do turbiny. Pri kazde odstavce by se musela turbina slozite cistit a dekontaminovat, coz by bylo velmi drahe a neefektivni. Navic, v pripade prasknuti clanku by mohlo dojit ke kontaminaci vyhorelym palivem, ktere by by se z turbiny odstranovalo velmi, velmi tezko.

Viz http://en.wikipedia.org/wiki/Boiling_water_reactor

Fast breedery, cili mnozive reaktory, zkouseli hlavne Rusove a Francouzi - zatinmco prvni je zastavily kvuli financim (moc draha udrzba), druzi to udelali spise z politickych duvodu. Navic, porad je levnejsi pouzivat cersvy uran nez delal mnozivy reaktor, protoze jeho kostrukce je mnohem slozitejsi. Viz http://en.wikipedia.org/wiki/Fast_breeder_reactor

JJ 5.11.2007 17:54

Pokud mate zajem (a pokud nenosim drivi do lesa)

http://www.world-nuclear.org/info/inf77.html

Myslim, ze nejvetsim znakem renesance je obnovene usili (+ investice) do vyzkumu. Samotna renesance jeste neprisla (alespon ne v EU), nicmene jaderny prumysl je ted v uplne jine situaci, nez treba pred 5ti lety.

M. Zima 5.11.2007 19:47

Jenom krátce

Siedewasserreaktory jsou v provozu, ale ten levný jednoduchý reaktor, jak bylo slibováno to na žádný pád není. Servis je podstatně dražší, nežli u tlakového. Schneller Brueter byl postaven v Kalkar, při plnění natriem několikrát hořelo na střeše a pak to díky Bohu vzdali a je z toho zábavný park. (7 miílionů DM) Přitom není největším problémem to natrium, ale regulace.

M. Zima 5.11.2007 19:49

Pochopitelně

7 miliard a ne milionů

Radek J. 5.11.2007 20:58

Re: Jenom krátce

Levny a jednoduchy reaktor to neni. Napriklad v kuchyni si ho nepostavite, na zahradce taky ne, na naves se vam taktez nevejde.  Je vsak stale jednodussi a levnejsi, nez klasicky tlakovodni typ. Nastudujte si ABWR - doporucuji ctene pozornosti Kashiwazaki 6 a 7 - investicni naklady a doba vystavby - a pak recnete dal.

JJ 5.11.2007 16:29

Re: Par poznamek

Jeste mi vypadlo Rusko - tam jde o renesanci skutecnou. Zvlaste proklamovana stavba JE pro to, aby melo Rusko vice zemniho plynu na export by mela zaujmout strategicke planovace v zemich EU.