Chceme pro vás bezpečné a kvalitní diskuse, proto mohou diskutovat pouze přihlášení uživatelé.
V48l93a17s34t34a 35M65o18k31r82ý
Proč zrovna na čínské, když ty z EU, jsou na tom stejně - takovej peněz vynaloženejch na všelijaké činčurádičky, co největší displej,
místo na snižování váhy aut, další úpravy motorů na nižší emise, lepší brzdy, pneu/nižší otěr.
Běžné lidové auto podle přání zákazníků - ne vnucování navíc přes dotace, to má být pro automobilky přednější, navzdory politikům
P38e82t74r 61D56o32l52á25k
Lidé u nás jsou sice za ty rozhledny vděční nicméně v případě potřeby si poslušnost komisariát dovede vydobýt prostřednictvím draghikonických finančních sankcí. Strach má hlubší efekt než vděčnost.
T22o93m10á92š 24D57i77b98l78í65k
Skoro bych se vsadil, že Si Tin-pching dodnes nepochopil, jak mohla ta banda blbců ze Západu zničit Říši Středu a pak ji víc než sto let devastovat silou a komunismem.
P25e21t33r 48D64o31l68á28k
Dnešní USA i Evropa se nicméně již nachází v podobném stavu jako byla Říše středu v 18. století. Neotřesitelně přesvědčeny o vlastní nadřazenosti zatímco ve skutečnosti upadají volným pádem.
K64a28r60e30l 19W25á83g92n20e43r
Poslanci Evropského parlamentu se v úterý odpoledne na štrasburském plénu dohadovali, kdo za současnou situaci může a jaké se nabízí řešení. "Končící komise za potlesku socialistů a zelených systematicky utahovala šrouby. Všechno se vsadilo jenom na jednu kartu - elektrifikaci. Automobilový průmysl se musí potýkat s čím dál komplexnější a nepředvídatelnou regulací a nerealistickými emisními požadavky," prohlásil europoslanec Ondřej Krutílek (ODS), z frakce Evropských konzervativců a reformistů (ECR).
P68e31t37r 55D73o43l53á41k
Pan předseda Fiala by s ním měl zatočit, jak s mladým Klausem. Takto znevažovat náboženské cítění vyznavačů Nového Zeleného údělu by se jeho straně nikdo opovažovat neměl. Chceme přeci patřit k Západu a nelze se takto vyčleňovat z jeho hlavního proudu prostě.
P55. 55P78o58s55p35i55s98i92l
Poznámka 1:
"...neboť ve prospěch auta se spalovacím motorem hovoří snadná dostupnost paliva kdekoliv na cestách..."
To je něco, co platí dnes a bude platit v blízké budoucnosti, ale nesázel bych na to, že je to napořád. Stejně jako dnes už automobilky pomalu ukončují vývoj aut se spalovacím motorem (kdo by investoval do něčeho, co za 11 let nebudou moci prodávat a 11 let, to je v automotive jako zítra, nejpozději pozítří) a do plošného zákazu jsou nezřídka odhodlány doklepat to stávajícími, přinejlepším faceliftovanými modely, tak i provozovatelé čerpacích stanic postupně přestanou s investicemi do zakázaných technologií či s obnovováním licencí a franšíz. Čím dál častější budou zprávy jako třeba ta o Shellu, která v Německu na nových stanicích ve městech už paliva pro spalovací motory nabízet nehodlá.
Poznámka 2:
"občané chtějí dostupná, čistá auta. To je jednoduchá politická realita, na kterou mnozí, od politiků po výrobce, zapomínají"
Je to tak. Nicméně i v situaci, kdy nabídka těch opravdu levných aut znatelně prořídla a ceny spalovacích aut se zespodu plíživě přibližují k cenám EV (obé především z důvodu absurdních emisních norem), evropské prodeje automobilů neklesají; naopak. Je tedy zřejmé, že ještě je kam zdražovat a situace, kdy tím dostupným autem bude EV, není nepředstavitelná. Akorát kdysi se říkalo, že to bude proto, že EV časem tak moc zlevní. Nikoliv. Tím převažujícím důvodem bude skutečnost, že spalováky časem tak moc zdraží.
J20o59z89e28f 52K91o38s67t34e63l90a84n84s18k31ý
V EU spalováky ještě hodně dlouhou dobu nezlevní. I kvůli zavedení vysokých cel na čínské elektrovozy.
V Číně výrazné zlevnění elektrovozů před 2 nebo 3 lety paradoxně způsobilo ukončení dotací.
Ovšem tenhle trend není jen záležitostí Číny. To samé se děje např. v Austrálii. Austrálie již nemá vlastní producenty vozů - mimo jiné i kvůli odborům. Ty raději nechaly firmy krachnout než by souhlasily s úspornými opatřeními.
Pokud by někoho zajímalo, co se v oblasti elektrovozů (nejen) v Austrálii aktuálně děje, dávám link na youtube kanál jednoho Australana - titulky si lze zapnout. Jeho názory jsou někdy možná až příliš radikální, ale má po ruce vždy kupu zajímavých informací.
https://www.youtube.com/@electricviking
Nemusím snad dodávat, že nad Austrálii nemá Brusel žádnou kontrolu, co se Green Dealu týče.
M47i44r39o57s37l68a47v 89Š93e32j75n23a
Čína nás prostě dohnala a předehnala. Obavy z čínských elektroaut jsou ukázkou neschopnosti evropských automobilek. Pokud prodávají svá BEV draho, nemohou se divit, že je Čína převalcuje.
Jenže Evropu neválcuje jen Čína. Válcuje ji hlavně americká Tesla, která umí vyrobit elektromobily levně. Uvedu příklad:
Tesla model 3 s dojezdem 700 km a výkonem 235 kW stojí 1,1 milionu. Za tuto cenu a s těmito parametry nekoupíte v Evropě nejen žádný elektromobil, ale ani spalovák, protože za výkon 235 kW si musíte tučně připlatit i spalovák.
Nejlevnější Tesla 3 už stojí dokonce méně než milión, a to má výkon 208 kW a dojezd 550 km.
No a samozřejmě uvnitř každé Tesly je kamera, takže soudruzi ze CIA a FBI nás mohou šmírovat taky. Těm to ale opustíme, zatímco Číňanům ne.
Evropa prostě zaspala.
P48e15t71r 35K74u19b32á73č
Elektromotor funguje tak že při rozjezdu je proudová špička, takže i nádražní ještěrky a golfové vozíky mají měniče pro krátkodobý výkon kolem 600 kW. Pak dáte na motor teplotní čidlo - a můžete vybírat prachy - za 235kW (na 20 sekund než se motor přehřeje a automatika příkon omezí)
Musk by mohl za stejné výrobní náklady - na štítek psát i 400 kW, ale to by asi už trklo i nedovtipné.
R42o29m24a25n 39D98u86b48r78a62v55s69k46ý
Klasický automobil je špičkový strojírenský výrobek s očekávanou životností v desítkách let. Elektrický automobil je produkt spotřební elektroniky, s důrazem na slovo spotřební, s očekávanou životností záruka + týden.
M57i21r20o95s96l71a33v 72Š69e95j94n76a
Blábolite nesmysly.
Tesla dává záruku na celý automobil 4 roky. Na baterii dává garanci 8 let.
Ukažte mi evropskou automobilku, která dává garanci 4 roky. Všechny dávají 2 roky a za delší garancí si už musíte připlatit , Navíc musíte jezdit pravidelně na garanční prohlídky, jinak vám garancí zruší. A jedna prohlídka vás vyjde na 8000 tisíc a víc.
Tesla tohle nevyžaduje. Pouze doporučuje přijet po dvou letech na kontrolu brzd.
J78i88ř62í 61Č38e25c75h
Sledováno převážně na čínských počítačích a mobilech, v čínském (jihoasijském) oblečení a v čínských televizorech slyšíme, jak EU rozhoduje o dění ve světě.
J62i44ř87í 27Č29e23c28h
Doplňuji: Trochu to připomíná zprávy, jak vítězíme na Ukrajině a nevidíme, že na západě (kvůli zvacímu paktu zanedlouho i u nás) vítězí šaría.
R38o80m97a20n 40L75a15n75g90e92r
Hm, zvláštní, že nikoho nenapadlo, že by EU mohla na tomto potřebném a užitečném sběru dat s Čínou úzce SPOLUPRACOVAT. Vždyť vysvětlení, proč tomu tak má být, je od všech těch bolševických potentátů prakticky stejné, jak od těch čínských, tak od těch z EU. Když si to navzájem nasdílí, ušetří polovinu práce a peněz. A výsledek se brzy dostaví.
V61í38t76ě46z97s11l72a33v 29C48í60r19k34v86a
Tak EU se především zabývá omezováním svobody slova. Šmírování má výhledově.
Ale přiznejme si, brzy už jako jedinou možnost neskončit jako Libanon pod neoficiální vládou islamistických mafií a ozbrojenců.
Pravda teda je že v pacifikaci islamistů bychom se tak jako v machlování s volným trhem, statní podpoře průmyslu i nových metod kolonizace Afriky měli od Číny co učit!
Š49t46ě79p17á12n 68Z93e89m81e78k
Cituji: "neboť ve prospěch auta se spalovacím motorem hovoří snadná dostupnost paliva kdekoliv na cestách a rychlost jeho doplnění."
Jenže to platí dnes. Jste si jistý, že to bude platit i dejme tomu v roce 2040? Spalováky budou ze silnic vytlačovány právě tím, že se administrativně budou rušit pumpy. V tomto si nedělejme žádné iluze.
K43a51r73e58l 64W28á71g12n97e68r
Ovšem co za 20 či 30 let při zrychlujícím se vývoji naši republiku čeká, nemůžeme vědět, ani Vy, ani já. Klidně můžeme třeba v autech, označovaných za Fuel Cell Electric Vehicle (FCEV), díky speciálně optimalizovanému palivovému článku pro použití formiátového paliva k výrobě elektřiny, začít jezdit na tolik dnes diskutovaný kysličník uhličitý (CO2). I když v takovémto autě nebude spalovací, ale elektrický motor, nebude nás na cestách trápit čím dál tím dražší elektřina z dobíjecích stojanů pro elektromobily. Přičemž také pro auta na tekuté formiátové palivo není třeba budovat novou infrastrukturu, jako je tomu u bateriových aut nebo aut na vodík, neboť k jeho distribuci lze využít stávající systém nádrží a výdejních stojanů na kapalná paliva na benzínkách, kterých u nás máme přehršel. A je obecně známo, že doba naplnění nádrže automobilu kapalným palivem u výdejního stojanu benzínky je zlomkem doby, kterou musí na nabíjecí stanici trávit řidiči bateriových vozidel.
A zrovna tak se může stát, že se slavná Evropská komise probudí a že se u nás bude v roce 2050 jezdit na syntetická paliva, zvaná eFuels, která už vedení EU, na nátlak Německa, odsouhlasilo. Tedy rozsáhlá síť čerpacích stanic pak u nás nezanikne, ale jen tu vymění syntetická paliva za benzín a naftu.
P10e10t47r 38D63o43l25á93k
Taky i naše vláda již vyslechla mé apely a rozhodla se elektromobilitu i fotovoltaiku štědřeji podporovat, protože i Číňané si svou podnikavostí a pracovitostí zaslouží, abychom jim více platili jak za FV panely, tak za baterie a EVnabíječky žejó.
Vyhledávání
TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA
Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.
ondrejneff@gmail.comRubriku Zvířetník vede Lika.
zviretnik.lika@gmail.comHYENA
Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.
https://www.hyena.cz