Čtvrtek 5. prosince 2024, svátek má Jitka
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996

Chceme pro vás bezpečné a kvalitní diskuse, proto mohou diskutovat pouze přihlášení uživatelé.

Využijte nejrychlejší přístup do diskuse pomocí přihlášení přes Bankovní identitu.

Přihlásit / Registrovat

Foto

Mě by jej opravdu zajímalo, jak se počítá ta bezemisnost elektroaut, jestli je to až potom, co se kobaltové, lithiové atd. rudy vystaví ty kovy, nebo až potom, co se vyrobí veškerá umělá hmota, co to auto obsahuje, nebo se počítá až potom, co už to celé sjelo z pásu a naloží se to v Číně na naftovou loď.

MP

M61i89r75e57k 75P13e82s63a88t

11. 10. 2024 11:12

RE: "Tesla dává záruku na celý automobil 4 roky. Na baterii dává garanci 8 let."

elektromobilita je zivotaschopna/dava smysl pouze jako osobni doprava/zasobovani malymi dodavkami po mestech, res. primestska doprava. Ovsem nejvice emsi produkuji lode/kamiony/letadla, kamion na baterie, no nevim ? To u lodi dava smysl jaderny pohon/elektromotory. Ja bych mohl nabijet doma/v garazi ale vedle je sidliste/panelaky, cca 5 tisic lidi, tam si dobijeni tolika aut nedokazu predstavit. Nemluve o faktu, ze cela elektromobilita je ekonomicky podvod, bez dotaci to nikdo nebude kupovat. Kdyz se podivam na ulici, mimo nova/zanovni auta tam parkuji i auta 20+ let stara.

Foto

Většina vlastníků elektromobilů, kteří bydlí v panelacich, nabíjí na pumpách, nebo u obchodních center. A nabíječky jsou tam poloprázdné. Lze taky nabíjet u Lidlu nebo Kauflandu. Cena je okolo 7 Kč za kWh.

JV

Snad nejlepší na celé věci je - zdá se, že tu hrůzu, která nás údajně čeká (když pominu tu možnost, že ta čínská vozidla nebudeme mít čím zaplatit), ve většině chceme!

Nebo se naši vnoučata mají těšit, že, kromě jiné příjemné činnosti, budou v přírodě, na venkově, polích a luzích jezdit tichými a čistými auty, koloběžkami a koly (budou mít spoustu času, protože nebudou musit chodit do práce) poslouchat v létě všude přítomné skřivany a obdivovat hejna koroptví, pozorovat jak se za úsvitu všude pasou srny, jeleni, laně, jak lišky žerou jen decentní množství zajíců, jak vychovaní medvědi se živí malinami borůvkami a kořínky rostlin a v zimě se spořádaně odebírají na lůžko? Do toho klokotají tetřevy, pod nimiž černá zvěř (nejen tedy v zahradách) rypákem hledá bukvice a žaludy?

Na polích pak všude krásně červený vlčí mák, u cest zářivě modré čekanky a tvrdohlavé chrpy, na loukách u bažin rdesno a výstavně kypré blatouchy, jezírka a tůně plné žab, čolků a nenasytných užovek . . . ráj na Zemi.

A Číňani makají a makají . . . neber to!

IB

I88a30n 70B72i50k29k32h76u

11. 10. 2024 13:38

Ráj na zemi velice rychle přejde když vám kručí v břiše.

RA

Čína na vývoj elektroaut poskytla dotace ve výši 400 mld. dolarů tedy více než je náš roční HDP. Tím získala obrovský náskok a pokud se nezruší nesmysly spojené s auty v Green Dealu stane se EU v podstatě čínskou automobilovou kolonií. Budeme si moci koupit čínská elektroauta poháněné elektřinou, kterou zejména v zimě nebudeme moci skrz Green Deal v energetice vyrobit.

RD

Budeme si moci koupit... Nebudeme! Nebude za co, když nic nevyrábíme a nevyvážíme.

JB

Plný souhlas s p. Vackem. Jinak: Normálně se dělá NAPŘED průzkum a až POTOM rozhodnutí (technický princip), v EU je tomu naopak (ideologický princip). Z toho plyne i (neochotná) náprava. V čele EU jsou kariéristé, kteří "mainstreamu" oponovat nebudou. Mainstream tvoří Německo, kde mají "zelení" moc v rukou.

MK

Je to prostě dogma, náboženství. A jelikož se těžko dá říct, že vychází z evropských tradic, měli bychom si dávat velký pozor, kdo nám tento danajský dar podsouvá.

PD

P33e49t50r 31D18o32l49á55k

11. 10. 2024 19:15

Každý sedlák už tak 5 let ví, že duhová Evropa narazila na ledovec a masy vody již zaplavují podpalubí. A ono to šéfům automobilek s platem milionů EUR ročně, dochází až teď? Proč je akcionáři nevykopali už dávno? Aha, oni hlásali inkluzivní zelenou ideologii a to by se nikdo neodvážil zpochybňovat.

https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/cina-renault-suroviny-elektromobil.A230709_221706_automoto_fdv

VC

Tak co se týká těch managerů. Koho chleba jíš, toho píseň zpívej. Západ se nějak odnaučil svobodě a říkat pravdu. Místo toho tupě pokrytecky lže a věří že nás ještě naše chyby a lži nezasáhnou jen ty druhé a po nás.

Průmysl se snaží nějak řešit klacky, které mu hážou aktivisté pod nohy. Bohužel už narázil na limity.

V Číně se samozřejmě vyrábí baterky když z přebytků na vývozu do líného zadluženého Západu obsadili zdroje surovin a výrobu komponent.

Nemusí zavírat uhelné elektrárny dostávali dotace od vlády a veškeré části automobilů tam dávno Západ vyráběl, tak stačilo okopírovat a vyvíjet dál.

Toto není o manažerech automobilek. Toto je o evropských politicích! Ale vlastně i aktivistické tupé mladeži o sebevraždě Západu.

BX

B74a88y49o 18X68x

11. 10. 2024 8:55

Dělal jsem v autobranži 25 let a pamatuji poradu, kdy jsme seděli v zasedačce kde nás bylo za různé automobilky "hafo" a někdo dal dotaz na "Čínské auta" a tehdy "velký boss" odvětil: "Čínská auta v Evropě? To se NIKDY nestane. 1/ NIKDY neprojdou bezp. legislativou 2/ Tyhle šmejdy by si stejně nikdo nekoupil" :) No........a dnes? Baví mne to sledovat ale dle mého, dobře automobilkám tak. Takové bezpohlavní plastošmejdy co se dělají nyní - není se co divit že jdou do kytek.

LK

20 let v projektu v automotive. Vzhledem jak se "optimalizují" data směrem k zákazníkovi, se není úpadku možno divit..

Foto

Čínská společnost Chery montuje v Rusku auta v závodech, které dříve patřily společnostem Volkswagen, Mercedes-Benz a Nissan, kde nyní sjíždějí z výrobní linky modely SUV Tiggo a Exeed. Chery na dotaz agentury Reuters uvedla, že dodává na ruský trh osobní automobily, ale neplánuje tam stavět vlastní továrny. V červenci Chery oznámila, že plánuje v příštích třech letech vstoupit na více než 60 nových trhů.

VC

"výrobci a dovozci baterií pro elektromobily..., naproti tomu tvrdě lobují"

Jací výrobci. Jen dovozci. Ti nás budou jenom zadlužovat. Do Číny už se nevyváží skoro nic.

OM

O54. 79M96.

11. 10. 2024 16:37

Evropští výrobci baterií? Nemožné, vždyť výroba baterií je špinavá a poškozuje životní prostředí!

Ono je tedy otázka, co bude v r. 2050. Já tuším, že mi to už nejspíš bude jedno.

Vyhledávání

TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA

Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.

ondrejneff@gmail.com

Rubriku Zvířetník vede Lika.

zviretnik.lika@gmail.com

HYENA

Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.

https://www.hyena.cz