Čtvrtek 5. prosince 2024, svátek má Jitka
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996

Chceme pro vás bezpečné a kvalitní diskuse, proto mohou diskutovat pouze přihlášení uživatelé.

Využijte nejrychlejší přístup do diskuse pomocí přihlášení přes Bankovní identitu.

Přihlásit / Registrovat

Foto

Cituji: "neboť ve prospěch auta se spalovacím motorem hovoří snadná dostupnost paliva kdekoliv na cestách a rychlost jeho doplnění."

Jenže to platí dnes. Jste si jistý, že to bude platit i dejme tomu v roce 2040? Spalováky budou ze silnic vytlačovány právě tím, že se administrativně budou rušit pumpy. V tomto si nedělejme žádné iluze.

Foto

Ovšem co za 20 či 30 let při zrychlujícím se vývoji naši republiku čeká, nemůžeme vědět, ani Vy, ani já. Klidně můžeme třeba v autech, označovaných za Fuel Cell Electric Vehicle (FCEV), díky speciálně optimalizovanému palivovému článku pro použití formiátového paliva k výrobě elektřiny, začít jezdit na tolik dnes diskutovaný kysličník uhličitý (CO2). I když v takovémto autě nebude spalovací, ale elektrický motor, nebude nás na cestách trápit čím dál tím dražší elektřina z dobíjecích stojanů pro elektromobily. Přičemž také pro auta na tekuté formiátové palivo není třeba budovat novou infrastrukturu, jako je tomu u bateriových aut nebo aut na vodík, neboť k jeho distribuci lze využít stávající systém nádrží a výdejních stojanů na kapalná paliva na benzínkách, kterých u nás máme přehršel. A je obecně známo, že doba naplnění nádrže automobilu kapalným palivem u výdejního stojanu benzínky je zlomkem doby, kterou musí na nabíjecí stanici trávit řidiči bateriových vozidel.

A zrovna tak se může stát, že se slavná Evropská komise probudí a že se u nás bude v roce 2050 jezdit na syntetická paliva, zvaná eFuels, která už vedení EU, na nátlak Německa, odsouhlasilo. Tedy rozsáhlá síť čerpacích stanic pak u nás nezanikne, ale jen tu vymění syntetická paliva za benzín a naftu.

PD

P57e84t98r 94D76o71l16á30k

11. 10. 2024 19:15

Každý sedlák už tak 5 let ví, že duhová Evropa narazila na ledovec a masy vody již zaplavují podpalubí. A ono to šéfům automobilek s platem milionů EUR ročně, dochází až teď? Proč je akcionáři nevykopali už dávno? Aha, oni hlásali inkluzivní zelenou ideologii a to by se nikdo neodvážil zpochybňovat.

https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/cina-renault-suroviny-elektromobil.A230709_221706_automoto_fdv

VC

Tak co se týká těch managerů. Koho chleba jíš, toho píseň zpívej. Západ se nějak odnaučil svobodě a říkat pravdu. Místo toho tupě pokrytecky lže a věří že nás ještě naše chyby a lži nezasáhnou jen ty druhé a po nás.

Průmysl se snaží nějak řešit klacky, které mu hážou aktivisté pod nohy. Bohužel už narázil na limity.

V Číně se samozřejmě vyrábí baterky když z přebytků na vývozu do líného zadluženého Západu obsadili zdroje surovin a výrobu komponent.

Nemusí zavírat uhelné elektrárny dostávali dotace od vlády a veškeré části automobilů tam dávno Západ vyráběl, tak stačilo okopírovat a vyvíjet dál.

Toto není o manažerech automobilek. Toto je o evropských politicích! Ale vlastně i aktivistické tupé mladeži o sebevraždě Západu.

PD

P15e11t41r 31D11o32l95á53k

11. 10. 2024 18:35

Taky i naše vláda již vyslechla mé apely a rozhodla se elektromobilitu i fotovoltaiku štědřeji podporovat, protože i Číňané si svou podnikavostí a pracovitostí zaslouží, abychom jim více platili jak za FV panely, tak za baterie a EVnabíječky žejó.

OM

O22. 53M69.

11. 10. 2024 16:37

Evropští výrobci baterií? Nemožné, vždyť výroba baterií je špinavá a poškozuje životní prostředí!

Ono je tedy otázka, co bude v r. 2050. Já tuším, že mi to už nejspíš bude jedno.

Foto

Mě by jej opravdu zajímalo, jak se počítá ta bezemisnost elektroaut, jestli je to až potom, co se kobaltové, lithiové atd. rudy vystaví ty kovy, nebo až potom, co se vyrobí veškerá umělá hmota, co to auto obsahuje, nebo se počítá až potom, co už to celé sjelo z pásu a naloží se to v Číně na naftovou loď.

VK

V57. 79K97u62h54a70j

11. 10. 2024 11:39

Dávat si pozor? Proč? Jestli budou, a nejspíš budou, čínská e-auta spolehlivá a levnější než evropská, v čem je problém? Že by to mohlo ohrozit naší ekonomiku? Tu ohrožují současné rudo-zeleno-duhové vlády EU, ne kvalitní auto z Číny.

VM

Jak to bude, předvedli už před mnoha léty,

přece Korejci.

Nejdříve ohrňování nosu a dnes se vyrábí i v ČR, že

MP

M92i66r82e87k 58P49e48s77a45t

11. 10. 2024 11:12

RE: "Tesla dává záruku na celý automobil 4 roky. Na baterii dává garanci 8 let."

elektromobilita je zivotaschopna/dava smysl pouze jako osobni doprava/zasobovani malymi dodavkami po mestech, res. primestska doprava. Ovsem nejvice emsi produkuji lode/kamiony/letadla, kamion na baterie, no nevim ? To u lodi dava smysl jaderny pohon/elektromotory. Ja bych mohl nabijet doma/v garazi ale vedle je sidliste/panelaky, cca 5 tisic lidi, tam si dobijeni tolika aut nedokazu predstavit. Nemluve o faktu, ze cela elektromobilita je ekonomicky podvod, bez dotaci to nikdo nebude kupovat. Kdyz se podivam na ulici, mimo nova/zanovni auta tam parkuji i auta 20+ let stara.

Foto

Většina vlastníků elektromobilů, kteří bydlí v panelacich, nabíjí na pumpách, nebo u obchodních center. A nabíječky jsou tam poloprázdné. Lze taky nabíjet u Lidlu nebo Kauflandu. Cena je okolo 7 Kč za kWh.

Foto

Včera večer, u nás dnešního brzkého rána, měl Elon Musk další velkolepou prezentaci novinek, kde představoval hned dvě auta, která si vystačí zcela bez řidiče. Minimálně jedno se prý na amerických cestách objeví už za dva roky. Nová Tesla Cybercab, která nemá volant ani řidiče, dokonce nepotřebuje ani nabíjecí kabel, poněvadž se má nabíjet výhradně indukčně. Uvnitř najdete jen sedadla a velkou středovou obrazovku, žádný volant, žádné pedály. Tohle auto má od roku 2026, kdy má být kompletně připravena i zámořská legislativa a všechny k tomu potřebné náležitosti, jezdit po cestách v Kalifornii a Texasu zcela svépomocí. Je pravda, že v americkém Detroitu indukční nabíjení elektromobilů uvedli prvně do praxe už na konci loňského roku, kdy se tam objevil první úsek silnice s indukční bezdrátovou nabíječkou elektromobilů se speciálním přijímačem. Při rychlosti 14 kilometrů za hodinu toto zařízení má umět elektromobil nabíjet výkonem až 16 kW z povrchu silnice. Detaily jeho „indukčního nabíjení“ však Musk nepředstavil. Cena Cybercabu údajně bude startovat pod hranicí 30 000 dolarů, což je v přepočtu necelých 700 000 Kč. No nekupte to !

Foto

Také jde o to, kde úseky s indukčním nabíjením budou. Jejich projíždění rychlostí 14 km/hod bude znamenat dopravní zácpu před těmito úseky. Také půjde o to, aby byl dostatek elektřiny (myslím, že provoz indukčního zařízení nebude bezztrátový.

MP

M81i44r55e85k 30P97e26s32a17t

11. 10. 2024 10:50

RE: "Sledováno převážně na čínských počítačích a mobilech, v čínském (jihoasijském) oblečení a v čínských televizorech slyšíme, jak EU rozhoduje o dění ve světě."

to si zajdete do nejake fabriky nebo na stavbu, vyrobni linky, roboty, stroje, prevazne bohata zapadni Evropa/USA/Japan/Taiwan/South Korea etc. stavby/zemedelstvi traktory/kombine/kamiony/bagry dtto.

I kdyz uz jsem videl bagr Liugong, China, asi budou dobri, maji tovarny vsude po svete

https://www.liugong.com/en/

Foto

Ke známé dávné Leninovo heslo, že "sověty plus elektrifikace rovná se komunismus". Leyenová a její komisaři též vsází na elektrifikaci. Zřejmě se ji vývoj v sovětském svazu zalíbil.

(a komu chybí "sověty", přeci liberálové je nahradili nikým nevolenými, nijak nezodpovědnými, ale za to velmi vlivnými politickými neziskovkami)

Foto

I podle europoslance Jana Farského (viz článek nahoře) naše budoucnost bude „elektrická“, poněvadž elektromotory jsou čistší a efektivnější než ty spalovací. Teprve pak se u nás bude, tančit všude. Jako v ten slavný den, kdy k nám byl zaveden elektrický proud :

https://www.youtube.com/watch?v=GpaVgUfi0Xo

Vyhledávání

TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA

Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.

ondrejneff@gmail.com

Rubriku Zvířetník vede Lika.

zviretnik.lika@gmail.com

HYENA

Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.

https://www.hyena.cz