Úterý 21. ledna 2025, svátek má Běla
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996

Diskuze

ELEKTROMOBILITA: O klima vlastně nakonec ani moc nejde

Neexistuje jediný opravdu protržně smýšlející ekonom, který by odsuzoval elektromobilitu jako takovou.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
RV

Selský rozum: ta slavná elektřina se stejně někde musí vyrobit. Je vyrobena obnovitelně?! Nevíme.

Také : z mých chabých znalostí z fyziky si matně pamatuji, že převodu jednoho druhu energie na druhý vždy stojí nějakou tu ztrátu - té energie. Logicky tedy vy co jezdíte v elektrofešácích spotřebujete více energie než my vidláci.

Fór je i v tom, že elektromobil nám tzv. nesmrdí. Dle mě je to dokonce kontraproduktivní. Kdyby všechna auta vytvářela ten známý dým (kolikrát to vidíme před sebou a dumáme, jak ten dotyčný získal emise.... mimochodem by mě hod ně zajímalo jak jsou zkoumané emise u nákladních aut...) takže kdyby všechna auta náležitě dýmila, Možná by se hodně lidí rozhodlo se auta zbavit...no asi jsem snílek.

Podle mě je elektromobilita velmi úskočný manévr automobilového molocha pro stále se zvyšující se výrobu aut. Jsou přece ekologičtí....

A my ... blbí

0 0
možnosti
VP

Je to jasné ,trh je nejefektivnější

0 0
možnosti
JL

"Co když elektromobilita představuje slepou vývojovou uličku, jejímž umělým prosazováním promrháme značné celospolečenské bohatství, a dokonce zamezíme rozvoji nějaké další, perspektivnější alternativy?" Kdysi se v Evropě prosazovaly "úsporné žárovky = zamotané rtuťové zářivky" zatímco LEDky byly fuj. Nu a proto dneska svítíme povětšinou LEDkami. J.L. end

0 0
možnosti
VP

Moc se nemluví o škodlivosti tatisíců Baterií všech velikostí ,které nezachytí odpadové hospodářství a působí v přírodě a vodních prostorách ,řek a moří to ty umanutce nezajímá

0 0
možnosti
Foto

L65u10b87o63š 79K49r73á11l

19. 10. 2024 21:40

Tehdy ekonomika nečetla Rudé Právo a tak nevěděla, že na ÚV KSČ odhlasovali soubor ekonomických opatření. Dnes ekonomika nestuduje směrnice a akční plány EK a EP a tak opět neví o jejich skvělých plánech a tak se zase bude chovat podle svých ekonomických zákonů. Proto to musí dopadnout úplně stejně.

Kdyby socialisté rozuměli ekonomice a společnosti, nikdy by nebyli socialisty.

Friedrich von Hayek

3 0
možnosti
JK

J27a71n 39K63a96l53í39š32e18k

18. 10. 2024 20:44

Celý Green Deal, jehož je elektromobilita vlajkovou lodí (dobře, vlajkovým autem) je sice umožněn premisou neomylného úřednictva, ale založen je na pravděpodobně mylné teorii člověkem působeného globálního oteplování. Ta byla mnohokrát když ne vyvrácena, tak minimálně zpochybněna. A když se ptáme Cui bono? tak odpověď zní, že kromě bujícího úřednictva jsou beneficientem Rusko, Čína a další, většinou totalitní státy, na jejichž exportu závisíme.

Pane Foltýne, kdo podporuje Green Deal (a elektromobilitu), je dezolát a proruská a pročínská špína. A tak bychom k němu měli přistupovat.

0 1
možnosti
Foto

Co to melete za nesmysly? AGW nikdy nikdo nevyvrátil .

0 1
možnosti
Foto

Technická poznámka: Víc hlav sice obvykle víc ví, ale pro úředníky to neplatí. Ti se musí přesně řídit předpisy => jakmile na něco existuje předpis, na počtu úředníků už nezáleží.

7 0
možnosti
JS

J61a87n 46S68c25h44w87a44r70z

18. 10. 2024 16:53

Jenže ti úředníci taky ty předpisy vytvářejí - sice podle politického zadání ale vytvářejí.

2 0
možnosti
Foto

Externality se opravdu řeší trhem obtížně. Ale teorie řešení jsou: například právě emisní povolenky měly být "tržní" náhradou ekologických daní. Co se soudruhům nepovedlo? Snad to, že povolili jejich volný nákup a prodej, tedy automaticky spekulace s nimi (protože bylo jasné, že je někdo určitě musí koupit, což pro běžné komodity neplatí). Ví to někdo?

4 2
možnosti
JS

J16a28n 44S91c49h66w67a27r63z

18. 10. 2024 16:16

Zajímavé je že ti "socialisté a etatisté" nevnímají že "úspěchy budování socialismu" měly na životní prostředí daleko zhoubnější dopady než trh ve zbytku světa. A ještě zajímavější je že jim to nikdo ze "zastánců tržních řešení" nehodí na hlavu i s výčtem katastrofických důsledků socialistického plánování...

4 1
možnosti
VC

To je naprosto dogmatický přístup z jedné náboženské skupiny víry bez Boha. Připadá vám že si protiřečím protože na jedné straně uznávám nesporné výhody trhu a konkurence.

Nicméně píšu že jednoznačně nejsou všespasitelné, právě když přestanou zohledňovat dlouhodobé vlivy jako nápříklad klimatické změny vlivem antropoidní činnosti lteré tu evidentně se skleníkovými plyny, ale třeba i znečištěním máme. Problém je jen že nevíme jak velký to bude problém a jak přesně se to bude projevovat.

Prostě se nějak budete muset spokojit s tím že levičáci ničí konkurenci Evropy i její ekonomiku ale se sklenikovými plany a oteplováním se taky něco dělat bude muset. Jen jinak než dělají evropští progresivisté.

1 2
možnosti
VC

Mno. I když si to lidé pořád nechtějí přiznat, volný trh a liberalismus má svoje limity jakkoliv direktivní řízení horší.

Co se týká elektromobilů. Jejich zákaz je příliš překotný především taky vzhledem ke stavu evropské ekonomiky a hesla vše z Číny. Navíc je pořád možnost snížení emisí dopravy nějak jinak

Přesto svobodný trh a liberalismus nezohledňuje životní prostředí a globální klimatické změny. Nakonec i proto že to je jev ne zcela přesně popsaný. Dalo by se to řešit penalizací CO2. Jenže tím vznikly emisní povolenky, kšeft s nimi a diskriminace evropské ekonomiky. Trh zde selhává.

Podobně je to s výrobou v Číně. Trh neřeší že jde o nepřátelský stát kde může dojít k zastavení vývozu některých komodit i zdražení po krachu bigh tech na Západě.

Rovnovážnost by tak měla být dosažena penalizací za zahraniční výrobky vyráběné bez emisních povolenek s větším CO2 i strategické nebezpečí předání technologií Číňanům. Navíc nemá ekonomika v trhu správně zhodnocené dlouhodobé zadlužování.

Tak jako tak minimálně CO2 a strategické nebezpečí má být v konkurenci shodnoceno. Bohužel to lze těžko spočítat. Taky pak bohužel nějaký úředník potřeba je. Měly by ale být měřeny dopady rozhodnutí a porovnávání odhadu s realitou.

0 3
možnosti
JS

J51a47n 77S12c67h55w90a97r31z

18. 10. 2024 16:28

Sám si protiřečíte - lidstvo je rozdělené do znepřátelených bloků které budou na změnu klimatu reagovat různě, ale jen na takzvaném "západě" dosáhla klimatická hysterie takové úrovně že hrozí rozpadem tamních společností. Přitom to všechno je žvást, nic než novinářské bubliny, když 14 neprší je to "začátek tisíciletého sucha", když zaprší tak pětisetleté povodně budou od teď už tutově každých 5 let. Přitom si žádný z těch mladých bláznů nemohl žádné změny všimnout, vyděsila je mainstreamová média ve kterých - světe div se - mají pořád převahu "staří bílí muži" - dle levičáků zdroj všeho zla. Takže oslavovaná mladá generace plná samostatně myslících lidí s "kompetencemi" si nechala navěšet na nos bulíky od "starých struktur"...

5 0
možnosti

Vyhledávání

TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA

Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.

ondrejneff@gmail.com

Rubriku Zvířetník vede Lika.

zviretnik.lika@gmail.com

HYENA

Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.

https://www.hyena.cz