Pátek 6. prosince 2024, svátek má Mikuláš
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996

Chceme pro vás bezpečné a kvalitní diskuse, proto mohou diskutovat pouze přihlášení uživatelé.

Využijte nejrychlejší přístup do diskuse pomocí přihlášení přes Bankovní identitu.

Přihlásit / Registrovat

PK

P75e35t93r 70K94u96b22á28č

18. 10. 2024 9:30

Pořád se traduje ta historka že 15 největších kontejnerových lodí, které vozí šmejd z Číny do Evropy a USA - ve svých dvoutaktních dieselových motorech spálí tolik paliva, že vyprodukují více CO2 než všechna auta na celém světě dohromady. A mimochodem palivem je mazut, který se musí nepřetržitě ohřívat na teploty přes 250 stupňů, aby vůbec tekl, protože při pokojové teplotě spíše připomíná asfalt na silnice. Prostě ekologická lahůdka, ale co byste chtěli - v mezinárodních vodách ?!?

A pak samozřejmě jestli chcete - opravdu - bojovat proti CO2 - proč nezačít u výroby elektřiny, kde se vyprodukuje 75%. Stavějme jaderné elektrárny - sériového typu - do každého okresu jednu - a tuto část CO2 budeme moci škrtnout - bez jakékoliv újmy na chodu a civilizace a její infrastruktury.

Elektromobily - jsou pravý opak - suroviny těžené za strašidelných podmínek - pod dozorem Čínské komunistické strany - ve třetím světě - a pak nabíjení ze "záložní" uhelné elektrárny, protože pánovi ze sádrokartonové vily - 85% roku na fotovoltaiku nesvítí.

LP

ono to celé nedává logiku -zemědělství v Evropě chtějí proklimaticky zadusit a produkci chtějí nahradit dovozem - z Argentiny a pod -kde je dobytek chován neeko a krmen lecčíms a následuje přeprava loděmi přes půl světa-právě s tím mazutem jako palivem. ** Stejně tak potraviny přímo v Evropě - milióny a milióny kamionů, pendlujících tam a zpět. Pokud by to byla eko politika = podpora potravinové soběstačnosti v základních potravinách na co nejmenším území = co nejkratší převážení. Realita? Dotace na pole ležící ladem a to, co by se tam mohlo vypěstovat, dovážet z opačného konce Evropy. ** Celé je to šmejčko,které sleduje úplně jiné cíle, než ekologické.

Foto

Ano, je to jen tradovaná historka.

Oprava ve stylu Rádia Jerevan:

Nejedná se o oxid uhlíku, ale o oxid síry.

Není to tím, že by byly ty lodě najednou tak "špinavé", ale tím, že jsou automobily po mnoha letech zpřísňování norem už tak čisté.

A zpřísňování norem sirnatosti paliv postupně zasahuje i tyhle lodě.

JS

J58a82n 13S79c11h80w94a55r25z

18. 10. 2024 16:51

Co máte s tou sirnatostí - jediná sopka vypustí do atmosféry mnohonásobně víc oxidů síry než všechny lodě dohromady. A ty oxidy vadily když se sirnaté uhlí pálilo na pevnině /kyselé deště, smog/ - na oceánu by to neměl být až takový problém.

Foto

Nepolemizuji s tím, co píšete (to je správně), ale s nepravdivou historkou výše.

Vyhledávání

TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA

Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.

ondrejneff@gmail.com

Rubriku Zvířetník vede Lika.

zviretnik.lika@gmail.com

HYENA

Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.

https://www.hyena.cz