Diskuse
ELEKTROMOBILITA: Jak nám to Číňané nandali
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

M96i92r93o35s30l58a39v 98Š68e73j90n85a
Nejvýstižnější na celém článku je jeho nadpis. Číňané nám to v elektromobilitě opravdu nandali -tedy společně s Elonem Muskem a jeho Teslou.
Evropské elektromobily jsou drahé a mají slabší dojezd. Naproti tomu novou Teslu model 3 si můžete koupit už za 1,1 miliónu v plné výbavě a s výkonem 210 kW. To znamená, že ve vyšší střední třídě už elektromobil Tesly válcuje spalovací konkurenci.
Na cestě jsou ve vyšší střední třídě za podobnou cenu elektromobily čínské od firem Zeekr a BYD.
Až nastoupí elektromobily nižší střední třídy, skončí spalováky už jen u lidových vozítek pro proletariát. A to bez zákazů a příkazů.
A v Evropě se mezitím furt vymýšlí důvody, proč to nejde, zatímco v Číně a USA se vymýšlí způsoby, jak to může jít.
R11i13c89h77a18r15d 23T64i89c81h65ý
Cina vyrabi 75% elektriny z hnedeho uhli aplynu. Vitej ekologicka elektromobilito.
Dela to proto, ze nema ropu.
Postavit svou existenci na necem, co funguje 10% roku a je závislé na teroristickych a nestabilnich statech v daleke cizine muze akorat ekodebil. Bohuzel pod krytim novinaru ovladli celou bilou civilizaci.
F19r63a98n72t23i10š23e73k 49K69u87s25á10k
Tak srovnejte ekologičnost výroby elektřiny z uhlí a z LNG. Taky žádná sláva. A pak, jak jste si mohl přečíst, nástup OZE v Číně je famózní, ale hlavně racionální, bez zbytečné ideologie. No a vůbec, když hodně vyrábějí, spotřebují hodně energie a uhlí mají dostatek, tak co se Vám nelíbí. Moderní uhelné elektrárny, které Číňané postupně stavějí a likvidují ty staré technologie, zas až tak špinavé nejsou.
P11e95t78r 41K51u42b62á92č
Obávám se že vzledem k rozdílu ceny elektromobilu / spalovacího auta - budete na provoz toho spalovacího mít na dlouhá léta, i kdyby elektřina byla zadarmo. Proto je třeba spalovací auta povinně osadit elektronickými "asistenty", které z řízení učiní utrpení, majitelé spalovacích aut drasticky zdanit, šikanovat, a nakonec klasická auta zakázat.
Nemluvě o tom, že elektromobil je krásným příkladem moderní - privatizace zisků a "socializace" nákladů.
Nemluvě o tom, že matička příroda v našem metabolismu používá elektronové přenašeče podobné bateriím, ale pro jejich nestabilitu a nízkou účinnost v nich má uloženo energie jen na desítky sekund vše ostatní bereme z cukrů a zejména z tuků, které spolu s ropou, která z tuků vznikla je energeticky nejbohatší chemicky stabilní sloučenina známá v tomto vesmíru.
Paradoxně moderní spalovací motory v přeměně ropy na pohyb jsou o pár procent účinnější než svaly v přeměně tuků na pohyb - což samo o sobě je důkazem, že spalovací auta prakticky dosáhla maxima možného - kam se účinnost celého řetězce - elektrárna - rozvod - nabíječka - baterie - motor elektromobilu - ještě dlouho nepodívají.
Mám dokonce pochybnosti jestli zlaté tele zeleného náboženství - nabíjení elektromobilu domácím solárem - nakonec nevede k větší celkové produkcí CO2 při výrobě těch solárů a baterií - než klasická petrochemie a "normální" auto spalující benzín.
L45a63d90i90s45l51a49v 34N84o13v82á19k
Hlavně to "nabíjení solárem" je jeden velký nesmysl, vzhledem ke sutečnosti, že v zimě nenabijete ze slunka skoro nic, a v létě zase přes den obvykle autem jezdíte...

K30a21r37e80l 88W67á72g62n15e42r
Evropská komise, výkonná složka Evropské unie se potom, co se USA a Evropa dohodly na snížení své závislosti na Pekingu, konečně probudila a vyšetřuje dotace poskytované výrobcům elektrických vozidel v Číně, neboť čínské automobilky se prokazatelně zaměřily na evropský trh. Automobilka BYD, která v roce 2022 předběhla konkurenční Teslu, co dosud platila za největšího světového výrobce elektromobilů, dokonce avizovala, že hodlá postavit novou továrnu na jihu Maďarska, aby se vyhnula případným zvýšeným clům EU a očekává se, že další čínské společnosti ji budou následovat, tedy že rovněž začnou elektromobily montovat přímo v Evropě. Jak je u čínských značek zvykem, uchylují se k agresivní marketingové kampani, kdy výjimkou není ani automobilka BYD, která ve svých kampaních pro evropský trh klade důraz na udržitelnost životního prostředí a pokročilé technologie, což se u mnoha evropských řidičů setkává s odezvou. Kromě toho, že zájemce o elektromobily láká jejich cenová dostupnost, lákají je také větší kapacity baterií a inovativní technologie s asistenčními systémy. Ve skutečnosti se totiž čínským výrobcům daří díky vládou poskytovaným dotacím elektromobily vyrábět levněji než v Evropě, přičemž disponují vyšší kapacitou pro delší dojezd, v čemž s nimi v současné době drží krok snad už jen automobilka Tesla. Ale nakonec i Elon Musk, guru elektromobility a generální ředitel Tesly, před naivní propagací čínských elektromobilů v Evropě i ve Spojených státech nejen takzvané experty, ale i širokou veřejnost varuje: „Čínské automobilky jsou nejkonkurenceschopnějšími automobilkami na světě. Takže si myslím, že budou mít významný úspěch mimo Čínu v závislosti na tom, jaká cla nebo obchodní bariéry budou zavedeny,“ prohlásil Elon Musk na Summitu v New Yorku. “Upřímně řečeno si myslím, že pokud jim nebudou vytvořeny obchodní překážky, zničí většinu ostatních společností na světě“, dodal k tomu.

K72a23r87e89l 76W21á36g81n22e57r
Jinak řečeno, legendární mráz už nepřichází z Kremlu, ale z Pekingu. A nejsmutnější na tom je, že se u nás najde řada lidí, co radostně čínské „technologické výdobytky“, od solárů po elektromobily, vítají s otevřenou náručí.
L72i72b98o18r 81H77a58n72č49a63r
Myslím si, že elektromobil by svobodně ( bez nátlaku ztráty zaměstnání, likvidace auta se spalovákem,... ) nekupovali občanéan i kdyby bylo elektroauto zadarmo a elektrika do něj taky. Prostě, když si v naší vesnici koupí jen dva blázni elektroauto, nebude mít ostatních 98 obyvatel čím svítit. Prostě vyhodí na trafu pojistky. Až vyhodí pojistky poněkolikáté, uvidíme, jak lithium hoří.

M66i14r16o78s88l68a96v 51Š83e68j98n87a
Vás vyhodili z práce kvůli elektromobilu?

S13t90a77n12i54s73l37a96v 12Š89e35v89e57č48e38k
Jaguar Land Rover s pompou oznámil v roce 2019 pro Jaguar program Reimagine: po roce 2025 žádné nové modely se spalovacími motory, nové modely jen plně elektrické, první el. GT na trh 2025, v roce 2030 prodej 60% jen el., v roce 2035 VŠE v El.
/včera: Nee. mají problém, hoši. zaspali vyvoj spalovacích motorů.
M72a17r88t24i88n 64N77o15v19á81k
Nechápu. Všichni se pořád TVÁŘÍ jakoby cílem elektromobility byla výměna všech spalováků za elektromobily.
Přitom sami zelení se příliš netají s tím že cílem je výměna několika málo spalováků vyvolených za elektromobily a zrušení zbytku bez náhrady.

P78a32v83e44l 51R61a75d78a
Autor se snaží jednostranně dehonestovat (viz i jeho poslední věta o "čůrání na hlavu...") dnešní verzi osobní elektromobility která se ale velmi rychle vyvíjí a svým charakterem začíná být oproti spalovákům pravidelně přínosnější při jiném, pravidelně příměstském používání. Tedy do cca 20km, kdy se spalovací motor sotva stačí zahřát na optimální teplotu.
Hlavním problémům dnešní osobní, u nás dominantně fosilní mobility se však zcela vyhnul, jako kdyby nebyly důvodem hledání udržitelnějších alternativ. Proč?!
L25a31d50i40s34l44a93v 54N20o32v35á84k
ZELENÝ MAGOR Rada - DALŠÍ IDIOT CO VYLEPUJE LŽI A NESMYSLY!
J67. 30G44a85n83a68u71r
Tohle nebude!Na tohle nejsou a nebudou "love"!

D60u46š69a72n 78P29o42l37a66n40s53k22ý
Nevadí, my se odpíchneme ode dna. Jen aby byla šťáva, tedy elektřina.
Vyhledávání
TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA
Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.
ondrejneff@gmail.comRubriku Zvířetník vede Lika.
zviretnik.lika@gmail.comHYENA
Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.
https://www.hyena.cz